Mitä mieltä "möllistä"
Mitä mieltä "möllistä"
Iski hirmuinen maasturikuume! Tähtäimessä olisi facelift W163. Mihin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota. Valinta päätyy joka tapauksessa 270cdi-malliin - uskallus ei riitä 400cdi:in, vaikka kuinka hieno olisi. 320 bensat voisi olla muuten varteenotettavia, mutta ainoastaan kulutus sulkee ne pois suunnitelmista. Kilometrejä tulee kuitenkin 15 - 20 tkm/v.
Mites tuo W163 neliveto poikkeaa 4maticista? W164:än on 4matic - W163 4x4?!
Mites noissa on nuo maalipinnat kestäneet?- nehän tulee eri tehtaasta kuin nämä sedanit (siis eri mantereelta). Nuo maaliongelmat oli tyypillisiä 80-luvun jenkeille. Mites nämä ML:t ovat onnistuneita?
Mites tuo W163 neliveto poikkeaa 4maticista? W164:än on 4matic - W163 4x4?!
Mites noissa on nuo maalipinnat kestäneet?- nehän tulee eri tehtaasta kuin nämä sedanit (siis eri mantereelta). Nuo maaliongelmat oli tyypillisiä 80-luvun jenkeille. Mites nämä ML:t ovat onnistuneita?
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: Mitä mieltä "möllistä"
W163:n ja w164:n nelivetojen eroina muistaakseni oli että w163:ssa on alennusvaihde vakiona ja w164:ään sen sai lisävarusteena lukkojen kanssa. W163:een ei saanut lukkoja, vaan jarruttelee sutivaa pyörää.
Omassa maalipinta kohtuullinen. Ovien alareunoissa ruostetta ja takarenkaan etupuolelle kaaressa myös. Muut näkyvät ruostekohda olivat tulleet kiveniskemistä. Pohjassa korissa oli ruostetta siellä ja täällä pyörä- ja pohjamuovien alle ei oikeastaan yhtään. Runkoa ei ole kaiketi sinkitty niin hitsaussaumoissa puskee ruostetta. Vararenkaan teline oli pahasti ruosteessa.
Kävin juuri ruostekohdat läpi ja poistin ruosteet sekä maalisin uudestaan. Koteloihin ja pohjaan ruiskutin kotelosuoja-aineen.
Olen ollut ihan tyytyväinen mölliin.
Omassa maalipinta kohtuullinen. Ovien alareunoissa ruostetta ja takarenkaan etupuolelle kaaressa myös. Muut näkyvät ruostekohda olivat tulleet kiveniskemistä. Pohjassa korissa oli ruostetta siellä ja täällä pyörä- ja pohjamuovien alle ei oikeastaan yhtään. Runkoa ei ole kaiketi sinkitty niin hitsaussaumoissa puskee ruostetta. Vararenkaan teline oli pahasti ruosteessa.
Kävin juuri ruostekohdat läpi ja poistin ruosteet sekä maalisin uudestaan. Koteloihin ja pohjaan ruiskutin kotelosuoja-aineen.
Olen ollut ihan tyytyväinen mölliin.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Näin nämä asiat muuttuu. Nyt itsellä suunnitelmissa myydä väyrynen ja tilalle alle 20k euron mölli. Herää kysymys, 320cdi vai 400cdi?
Mikä se v8 "tyyppivika" olikaan? Ja ja...
Saako digituunarit noista kahdesta kuinka voimaa ulos? Olis mukava jos olisi voimaa veekasis.
Mikä se v8 "tyyppivika" olikaan? Ja ja...
Saako digituunarit noista kahdesta kuinka voimaa ulos? Olis mukava jos olisi voimaa veekasis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Minua nimenomaan kiinnostaisi tuo v8 ... Kuinka kauan se kettinki sitten kestää
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Totta kai sen pitää V8 olla
Siihen kestävyyteen en kehtaa ottaa kantaa kun varmaa tietoa ei ole.

E350CDI&A180CDI
Re: Mitä mieltä "möllistä"
tuttavalla bensa 320 ja ei ole ollut mitään ongelmaa 6vuoteen kun hankki.Muutenkin ei ole ruostetta missään.Ajettu jotain vähän yli 200tkm ja oliko se -02.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Mitenköhän noi rottelot imee tuota soppaa? Lähinnä kaupunki pyöritystä ja sitten kerta laakin 2-4 tkm reissuja parin kuukauden välein tulisi ajeltua
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Mulla bensa 320 vie noin 14 litraa satasella työmatka-ajossa, joka on noin 20 suuntaansa. Sama eemelillä noin 8, vaikka on diesel. Matka-ajoa on tullut tehtyä harvemmin mutta vie sitten reilusti vähemmän, muttei alle 10.
W163:ssa diesel vaihtoehtoina on vain 270cdi ja 400cdi eikä 320cdi ole mukana. W164 ei taida mahtua budjettiin.
W163:ssa diesel vaihtoehtoina on vain 270cdi ja 400cdi eikä 320cdi ole mukana. W164 ei taida mahtua budjettiin.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Re: Mitä mieltä "möllistä"
joo tuontipelinä halvimmat W164 teoriassa vielä mahtuisi budjettiin mutta en minä mitään halvinta ja 400tkm ajettua... nätisti ovat nuo 270cdi mallit järjestään saman hintaisia kuin 400cdi mutta ajettu vaan 100-200tkm enemmän. Näemmä on nelisatasen huono laatu tehnyt loven hintatasoon. Ruotsissa halvimmat on nimenomaan V8:t 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Onko kukaan tosimielellä tutustunut vw touaregiin?
Moottorit on kait 2.5 ja 5.0 litraiset dieselit? Kiinnostaisi... Varsinkin jälkimmäinen
Moottorit on kait 2.5 ja 5.0 litraiset dieselit? Kiinnostaisi... Varsinkin jälkimmäinen

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Tuli pidettyä 2 vuotta Touaregia ML 163 270 CDI jälkeen, V6 TDI 3.0 versiota, n 60 tkm ajoa
Kokemuksia:
+ erinomainen ajaa ( sama kori ja tekniikka kuin Porsche Cayenne), kulkee kuin juna
+ V6 3.0 TDI on hyvä moottori, vääntää mainiosti : lastutuspotentiaalia todella hyvin, hyvä loota,tiptronic
+ lumessa ja maastossa meni kuten W163 ML
+ vetohommissa 2 hevon koppi tuli perässä kuin ei mitään olisi ollut ..
- todella kallis ylläpitää, huollot tms, toki jos itse alkaa tehdä niin...
- varaosat kalliita ( jarruremppa 3500, pelkät satulat 400 €/kpl. Toki jenkeistä ainakin saa jo OEM osaa
aidon Brembon tilalle
- mootorissa VAG tyyppivika , eli imuläpät molemmin puolin a 800 €,menee n 100 -150 tkm, toki netistä löytyy ohjeet jolla tee-se itse remppa on luokka 10 € ...
- kaikenlaista pientä vikaa vikaa siellä täällä , pyöränlaakeria, takaluukku jumittelee talvella tms tms VAG herkkua
- perussisustus ankea, ehdottomasti nahat jos tälläisen ottaa
Sinänsä hinta-laatu kohdillaan ,jos noihin muutamiin osaa varautua, ja
tuunaamalla keulan saa autosta todella maukkaan näköisenkin..
Itse pidän muutaman ajelun perusteella kyllä W164 320 CDI:llä parempana möllinä pl airmatic systeemi.
Kokemuksia:
+ erinomainen ajaa ( sama kori ja tekniikka kuin Porsche Cayenne), kulkee kuin juna
+ V6 3.0 TDI on hyvä moottori, vääntää mainiosti : lastutuspotentiaalia todella hyvin, hyvä loota,tiptronic
+ lumessa ja maastossa meni kuten W163 ML
+ vetohommissa 2 hevon koppi tuli perässä kuin ei mitään olisi ollut ..
- todella kallis ylläpitää, huollot tms, toki jos itse alkaa tehdä niin...
- varaosat kalliita ( jarruremppa 3500, pelkät satulat 400 €/kpl. Toki jenkeistä ainakin saa jo OEM osaa
aidon Brembon tilalle
- mootorissa VAG tyyppivika , eli imuläpät molemmin puolin a 800 €,menee n 100 -150 tkm, toki netistä löytyy ohjeet jolla tee-se itse remppa on luokka 10 € ...
- kaikenlaista pientä vikaa vikaa siellä täällä , pyöränlaakeria, takaluukku jumittelee talvella tms tms VAG herkkua
- perussisustus ankea, ehdottomasti nahat jos tälläisen ottaa
Sinänsä hinta-laatu kohdillaan ,jos noihin muutamiin osaa varautua, ja
tuunaamalla keulan saa autosta todella maukkaan näköisenkin..
Itse pidän muutaman ajelun perusteella kyllä W164 320 CDI:llä parempana möllinä pl airmatic systeemi.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Tässä kun jahkailen pari vuotta niin eiköhän se 164 tule budjettiin myös. Bemmi x5 kanssa miettinyt mutta se on mielestäni liian askeettinen. Pomolla on pari x5, eka ja toka malli, molemmat diesel. Niistä olen tykännyt kyllä, mainio tekniikka. Jokusen tuhat kilometriä niillä ajanutkin kun olen ne sille trokannut.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mitä mieltä "möllistä"
Ihanko tosi ei alle kympin mene maantiellä?[ESA-77] kirjoitti:Mulla bensa 320 vie noin 14 litraa satasella työmatka-ajossa, joka on noin 20 suuntaansa. Sama eemelillä noin 8, vaikka on diesel. Matka-ajoa on tullut tehtyä harvemmin mutta vie sitten reilusti vähemmän, muttei alle 10.
W163:ssa diesel vaihtoehtoina on vain 270cdi ja 400cdi eikä 320cdi ole mukana. W164 ei taida mahtua budjettiin.

Touaregilla on mielestäni parempi ajaa, kuin X5 näin molempia vain pikaisesti kokeilleena. Muista seikoista en sitten tiedäkkään..
Mitenkäs Touareg-kopio (
