w210 -03 220 cdi savutus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

lueskelin noita topikkeja läpi,mutten löytäny kun sieltä täältä yksittäisiä vikoja,jotka nivoutuu miulla yhteen :shock:

eli
-käy tyhjää hyvin vapaalla,kun laittaa vaihteen ni saattaa vähän hummata?mutta kun laittaa viellä ilmastoinnin päälle niin alkaa aaltoilla ja savuttaa jatkuvasti.
-imusarja putsattu/läpät jumitettu,egr poistettu ohjelmasta,pakoputki tyhjennetty,suuttimien paluuvuodot korjattu ja uusi railpaine venttiili.
turbosta/paine puolelta kuuluu kyllä pieni vihellys kun kiihyttää/kaasuttaa(ei pitäis vissiin vaikuttaa tyhjäkäynnillä?).polttoaineen kulutus pompannut n 2 l satasella,testerissä kuukausi sitten näytti kaasupolkimen asento tunnistinta(joka kyllä näkynyt jo vuoden),sen jälkeen ilmastointi huollettu ja uudestaan testeriin.rail paine rupesi heittelemään vaihde päällä ja ilmstointi päällä 180-358 välillä.no sen jälkeen vaihdoin ton venttiilin eikä vaikuta yhtään mitään???

alkoi "pikkuhilja" noin 2 kuukatta sitten nää mystiset viat ja noita eri topikkeja selatessani tässähän on kaikki mahdolliset viat päällä?
alkaa riittää oikeasti nää uuden karhea kulkuneuvot
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

jorppe76 kirjoitti:lueskelin noita topikkeja läpi,mutten löytäny kun sieltä täältä yksittäisiä vikoja,jotka nivoutuu miulla yhteen :shock:

eli
-käy tyhjää hyvin vapaalla,kun laittaa vaihteen ni saattaa vähän hummata?mutta kun laittaa viellä ilmastoinnin päälle niin alkaa aaltoilla ja savuttaa jatkuvasti.
-imusarja putsattu/läpät jumitettu,egr poistettu ohjelmasta,pakoputki tyhjennetty,suuttimien paluuvuodot korjattu ja uusi railpaine venttiili.
turbosta/paine puolelta kuuluu kyllä pieni vihellys kun kiihyttää/kaasuttaa(ei pitäis vissiin vaikuttaa tyhjäkäynnillä?).polttoaineen kulutus pompannut n 2 l satasella,testerissä kuukausi sitten näytti kaasupolkimen asento tunnistinta(joka kyllä näkynyt jo vuoden),sen jälkeen ilmastointi huollettu ja uudestaan testeriin.rail paine rupesi heittelemään vaihde päällä ja ilmstointi päällä 180-358 välillä.no sen jälkeen vaihdoin ton venttiilin eikä vaikuta yhtään mitään???

alkoi "pikkuhilja" noin 2 kuukatta sitten nää mystiset viat ja noita eri topikkeja selatessani tässähän on kaikki mahdolliset viat päällä?
alkaa riittää oikeasti nää uuden karhea kulkuneuvot

Ilmeisesti autoasi ei olla tutkittu starilla?
Turha arvailla mitään, ennekuin on selvä diagnoosi otettu autosta.

Monessa muussakin autossa on sama tilanne kuin Mersussakin, ettei autolle voida juurikaan mitään tehdä ilman diganostiikkalaitetta.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kannattaisi mita *.rilla nuo suuttimien korjaus arvot jos heittää liikaa niin rupeaa savuttamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

no juu.
en oo varma oliko starilla, mutta ainakin paikallinen ohjelmoija kattoi noi kuukausi sitten.korjaus arvot oli silloin max 0.9mm yhdessä ja muissa alle.

suodatinkin on vaihdettu eikä kolise nitise .....

romujahan nää mersun näyttää olevan 124 jälkeen :evil:
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

jorppe76 kirjoitti:
romujahan nää mersun näyttää olevan 124 jälkeen :evil:

Olet oikeassa, W124 ei ole läheskään niin vikaherkkä kuin nykyiset Mersut.
Vanhalla W124:lla voi ajella vuodesta toiseen tekemättä muutakuin vaihtaa öljyt suodattimineen ja kasoliinia tankkiin, niin aina on valmis palvelemaan uskollisesti omistajaansa. Toisin on uudet Mersut, aina on pelko perseessä, milloin on pelti pystyssä ja satalappusia korjaukuluihin.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

jorppe76 kirjoitti:no juu.
en oo varma oliko starilla, mutta ainakin paikallinen ohjelmoija kattoi noi kuukausi sitten.korjaus arvot oli silloin max 0.9mm yhdessä ja muissa alle.

suodatinkin on vaihdettu eikä kolise nitise .....

romujahan nää mersun näyttää olevan 124 jälkeen :evil:
Jos tuo testeri oli *.ri niin nuo suutimet ovat uuden veroiset. Oletko katsonut huohattako kone
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja Gate »

täysin vastaavilla ongelmilla oleva w203 parani tänään huomattavasti kun vaihdettiin ilmamassamittari. Edellinen ilmamassamittari oli noin 3viikkoa vanha. Kone ei myöskään mennyt vikatilaan eikä star herjannut kyseisestä osasta aluksi. Mutta eilen star näytti 3 kun ohjearvot alkaa 35.

Jännä homma.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Samanlainen savuongelma d päälle niin jo alkoi...
Syynä railpaineen taaempi (kalliimpi) möhkäle.
Mutta tosiaan ei kannata arvailla, vaan *:n nokkaan. Sieltä railpaineen kuvaajankin voi tarkastaa tai vaikka maffin. Tulos on todennäköisimmin selvä tarkastuksen jälkeen.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

ei ollu mitään vikaa ?!?!
sattu tuttu mies koneen ääreen tekemään testiä.ei löytyny mistään mitään ongelmaa,mutta kun meni koneella "sorkkimaan" imamäärämittarin arvoja ni rupesi toimimaan.otettiin sitten egr letku irti ni toimi muuten ok mutta ei kiertäny yli 3000rpm(vika tilassa).laitoin letkun kiinni ni rtupesi taas savuamaan yms..tosin vedot palasi.tulppasin sitten ton egr letkun,ni nytten toimii käynnistykden jälkeen n5 km ja sitten haviää ahdot??kiertää kyllä punaselle muttei vedä mihinkään. :twisted: kun sammuttaa ja lhtee ajamaan ni toimi taas n 5 km.ei kylläkään savuta ,heijaa eikä kolise nitise .... muttei vaan oikein vedä.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Egr vuotaa nähtävästi eli se pitäis pestä tai uusia mutta helpompi olisi jos ajais sen pois ohjelmasta .
ota paineputki imusarjasta irti ja kalvolta letku suuhun ,imua ja katso liikkuuko venttiili ,takerteleeko se ja sulkeutuuko se.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Se railpaineen taaempi anturi antoi -09 *:lla hyväksytyn testin, mutta kun 203CDI tutkaili tuoreemmalla *:lla, josta sai käytön aikaisen käyrän paineen heittelemisestä...
Se oli kuitenkin sökö.
Vaihtamalla tuli kuntoon.

Tosiaan, jos EGR-kalvo vuotaa, niin ohjelmalla pois tai kalvo kuntoon.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

jvk210cdi kirjoitti:Se railpaineen taaempi anturi antoi -09 *:lla hyväksytyn testin, mutta kun 203CDI tutkaili tuoreemmalla *:lla, josta sai käytön aikaisen käyrän paineen heittelemisestä...
Se oli kuitenkin sökö.
Vaihtamalla tuli kuntoon.

Tosiaan, jos EGR-kalvo vuotaa, niin ohjelmalla pois tai kalvo kuntoon.
tuo railpaine anturi oli vaihdettu vuorokausi ennen testiä ja Veholla kävin testissä,käyrä oli ihan hyvä.

eli tällä hetkellä miulla on tuo ohjain letku irti ja tulpattu.ahtaa aikansa ja sitten hiipuu.voiko se nytten olla vielläkin se egr jos se on jäänyt auki?
kukas täällä Etelä-Karjalassa muuttaa ton softan?

edit.ton toi egr PITI olla pois ohjelmasta,muttei vissiinkään ollut?
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

no niin.
viime yönä kävin ulkomaan keikalla ja auto toimi ihan hyvin ekat 80 km.ainut oli tuo ahtimen ujellus.viimeisen startin jälkeen, kilometrin ajon kohdalla tuli risteys josta käännyin oikealle ja ahdot/vedot hävis :shock: .parin kilometrin ihmettelyn jälkeen seis,sammuksiin ja startti heti perään=taas mentiin.toimi ihan normaalisti n 20 km.
rupesin miettimään tota hommaa ni yleensä tuo puutuminen on alkanut esim rampissa(oikealle kääntyvässä) :?:
en kyllä ole löytäny mitään puristunutta letkua tai muutakaan ihmeellistä.
miulta menee kohta usko tähän :twisted:
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Tiedän yhden W211, jossa oli samanlainen mystinen vika, että meni aina vikatilaan, kun antoi vähänkään kenkää. Se oli marmorikorjaamolla sen takia lukemattomia kertoja ja vaihtoivat kaiken mahdollisen (tai ainakin väittivät vaihtaneensa), mutta ei auttanut. Lopuksi siihen vaihdettiin koko moottorinohjaus laatikko, jolla ko. tapaus tuli kuntoon. Kaikki testit näytti aina ok:ta, mutta ilmeisesti siinä jotain hämärää oli kun lähti lopulta toimimaan.

Lisäyksenä vielä laitettakoon, että kyseessä oli täysin vakio laite. Ei ollu esim. kikkailtu mitään ohjelma / egr juttuja.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

jorppe76 kirjoitti:no niin.
viime yönä kävin ulkomaan keikalla ja auto toimi ihan hyvin ekat 80 km.ainut oli tuo ahtimen ujellus.viimeisen startin jälkeen, kilometrin ajon kohdalla tuli risteys josta käännyin oikealle ja ahdot/vedot hävis :shock: .parin kilometrin ihmettelyn jälkeen seis,sammuksiin ja startti heti perään=taas mentiin.toimi ihan normaalisti n 20 km.
rupesin miettimään tota hommaa ni yleensä tuo puutuminen on alkanut esim rampissa(oikealle kääntyvässä) :?:
en kyllä ole löytäny mitään puristunutta letkua tai muutakaan ihmeellistä.
miulta menee kohta usko tähän :twisted:

Mitä se stari näyttää tarkalleen vika-analyysiksi, kun on vedos tehty ?
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

nii on tääkin vakio,lukuun ottamatta tota egr letkua tällä hetkellä.sen jos laittaa paikalleen ni vetää kyllä mmutta savuttaa ja heijaa.
ei se näyttänyt vissiin mitään vikaa (muuta kuin tuo bas/esp.. häiriö syttyy silloin tällöin.pitäis jaksaa joku päivä paneutua tohonkin.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

jorppe76 kirjoitti:nii on tääkin vakio,lukuun ottamatta tota egr letkua tällä hetkellä.sen jos laittaa paikalleen ni vetää kyllä mmutta savuttaa ja heijaa.
ei se näyttänyt vissiin mitään vikaa (muuta kuin tuo bas/esp.. häiriö syttyy silloin tällöin.pitäis jaksaa joku päivä paneutua tohonkin.
Olisi syytä tyhjentää vikamuisti starilla ja katsoa sen jälkeen mitä herjoja tulee missäkin järjestyksessä pikatestissä tai ajonaikaisessa testissä. Stari kertoo selosteen aika tarkkaan missä mättää.
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

eli vikoja ei ollut viime perjantaina mitään,katsottu starilla tai mikä lie tähti testeri noilla Veholla/sunilla on?kaikki on olevineen ok tuo egr venttiilin letku kiinni,mutta savuttaa ja hummaa ihan vitusti :oops: tohon liittyen se egr voi olla rikki/jumissa.mutta kun ottaa sen egr letkun pois ni se ei siltikään???näyttänyt vikaa :shock:

joskohan mie ajan sen taas Sunille testerin perään ja maksan n80e ja jatkan turhaa ihmettelyä :thumbdown:

hauskaksihan tän mersun omistamisen tekee se, kun näihin on kalleimmat tunti hinnat.henkilö autot 100e ja pakettiautot 110e.samassa hallissa joku skoda yms... 80e.
ryöstävät kyllä mersu romujen omistajia kunnolla :lol:
jkiilune
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 31.05.2012 13:51
Paikkakunta: Vantaa / Kuortane

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jkiilune »

Varmaan tiesitkin tämän, mutta sanompahan nyt kuitenkin. Ite taistelin imusarjan kanssa ja samalla otin tuon ERG:n pois käytöstä. Räjäytyskuvista katoin että turbon säätö ja tuo erg toimii samalla alipaineella. Eli jos tuo ERG:n alipaineletku on irti niin silloin turbon säätökään ei toimi ellei sitä erg:tä ole tulpattu. Ja jos sen erg:n setkun otat pois niin silloin pitää erg poistaa myös ohjelmallisesti, muuten se heittää koneen vikatilaan, jos ei heitä niin siellä on silloin viallinen olikohan se ilmamääräanturi.

Sinuna tarkistelisin kaikki ne välijäähdyttimen putket ja liitokset ja sen ite coolerin. Koska jos se sieltä vuotaa niin pukkaa mustaa eikä käy kyllä tasaisesti, ja turbon suhinat kuuluu kapiiniin.

Itelläni oli yksi imusarjan läppä lähtenyt kävelylle ja se imusarja vuoti sieltä kun siellä oli vähän reilun sentin reikä. Se pukkas mustaa, honotti ja suhisi ku kaasutteli, ei ollu tehoa, mutta ei myöskään mennyt vikatilaan.
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14


exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

no niin.
tulpaanko sen egrlle tulevan putken jollain "tapilla"??ei se mee varsinaisesti vika tilaan mutta ahtaminen "loppuu",eli pitänee yrittää taas rassata.
entä onko täälläpäin(Etelä-Karjalassa) jotain kuka saa ton egr ohjelmasta poi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 -03 220 cdi savutus.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jorppe76 kirjoitti:no niin.
tulpaanko sen egrlle tulevan putken jollain "tapilla"??ei se mee varsinaisesti vika tilaan mutta ahtaminen "loppuu",eli pitänee yrittää taas rassata.
entä onko täälläpäin(Etelä-Karjalassa) jotain kuka saa ton egr ohjelmasta poi
Önistuu ainakin postin kautta ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin