200cdi ei ahda alakierroksilla(turbon pakosiivet rikki
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
egr on tiukasti tulpattu.
2700 kierrokseen asti kiihdyttäessä kuuluu ahtimesta tai sitten jostain muualta vislaus tai sellainen tiukka suhina joka loppuu ja alkaa vedot
Ei tuohon sähkömoottorin toimintaan sitten mitään selväjärkistä
2700 kierrokseen asti kiihdyttäessä kuuluu ahtimesta tai sitten jostain muualta vislaus tai sellainen tiukka suhina joka loppuu ja alkaa vedot
Ei tuohon sähkömoottorin toimintaan sitten mitään selväjärkistä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Tuikun jo mainitsema ahtovuoto todennäköinen syy. Tarkista nyt huolella kaikki ahto putket ahtimelta imusarjalle asti. Joskus kuullu että se coolerin jäkeinen muovi pömpeli ois herkkä halkeaan??
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Joskus vastaavaa tehottomutta...
Tarkastappa vielä:
Vuotaako jarrutehostajan kalvo?
Pitääkö takaiskuventtiili?
Tee alipaineen tuoton testi... Onko alipainepunppu riittävän tehokas.
Omaani jouduin alipainepumpun, takaiskuventtiili ja egr solkun vaihtamaan. Sen jälkeen alkoi lähteä ihan joutokäynniltä saakka.
Tarkastappa vielä:
Vuotaako jarrutehostajan kalvo?
Pitääkö takaiskuventtiili?
Tee alipaineen tuoton testi... Onko alipainepunppu riittävän tehokas.
Omaani jouduin alipainepumpun, takaiskuventtiili ja egr solkun vaihtamaan. Sen jälkeen alkoi lähteä ihan joutokäynniltä saakka.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Alipaine vuoto taidettu mainita jo alkuun,
vihellys niin tarkistele pakosarjan seutu ennen ahdinta, kokeile otta pputki heti turbon jälkeen löysälle
myös liitokset turbon imupuolelta tarkistella, halkeamat imusarjassa, coolerin päädyissä,
ahtimen siivet ehjät
vihellys niin tarkistele pakosarjan seutu ennen ahdinta, kokeile otta pputki heti turbon jälkeen löysälle
myös liitokset turbon imupuolelta tarkistella, halkeamat imusarjassa, coolerin päädyissä,
ahtimen siivet ehjät
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Voiko sen alipainepumpun testin tehä jotenkin ihan itejvk210cdi kirjoitti:Joskus vastaavaa tehottomutta...
Tarkastappa vielä:
Vuotaako jarrutehostajan kalvo?
Pitääkö takaiskuventtiili?
Tee alipaineen tuoton testi... Onko alipainepunppu riittävän tehokas.
Omaani jouduin alipainepumpun, takaiskuventtiili ja egr solkun vaihtamaan. Sen jälkeen alkoi lähteä ihan joutokäynniltä saakka.

alipaineputki uusi
Jarrut on aika raskaat ja oudot

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
joku kertoi että tehostajalle menevässä putkessa on taka isku joka oli rikki ja sen uusimalla tuli aliåpaineet takaisin.
jossakin näin testin ja mittaus arvot jolla testattiin oliko pumppu vielä voimissaan.
alipainettahan menee kuitenkin egr linjastoon ja turbon alipaineisiin eli ne pitäis vielä letkut tutkia/imeä.
Jarrut kyllä kertoo alipaine huonosta tehosta.
Voisikohan sitä alipaine linjastoa vähitellen purkaa letkua pois ja kokeilla sormin tulppailla ja tuntea jos jossakin osiossa putoaa alipaine.
jossakin näin testin ja mittaus arvot jolla testattiin oliko pumppu vielä voimissaan.
alipainettahan menee kuitenkin egr linjastoon ja turbon alipaineisiin eli ne pitäis vielä letkut tutkia/imeä.
Jarrut kyllä kertoo alipaine huonosta tehosta.
Voisikohan sitä alipaine linjastoa vähitellen purkaa letkua pois ja kokeilla sormin tulppailla ja tuntea jos jossakin osiossa putoaa alipaine.
Viimeksi muokannut atlas, Su 08.07.2012 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Jep se on siinä lähellä jarrutehostinta mötikkä tehohostimen alipaine letkussa letkussaatlas kirjoitti:joku kertoi että tehostajalle menevässä putkessa on taka isku joka oli rikki ja sen uusimalla tuli aliåpaineet takaisin.
jossakin näin testin ja mittaus arvot jolla testattiin oliko pumppu vielä voimissaan.
alipainettahan menee kuitenkin egr linjastoon ja turbon alipaineisiin eli ne pitäis vielä letkut tutkia/imeä.
Jarrut kyllä kertoo alipaine huonosta tehosta.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Ainakin sen vaikutusta voi tutkia helposti ottaa alipaine putken irti tehostajalta tulpaa sen niin pitäis pienemänkin alipaineen riittäkoyama kirjoitti: Voiko sen alipainepumpun testin tehä jotenkin ihan ite![]()
alipaineputki uusi
Jarrut on aika raskaat ja oudotEn ole päässyt testaamaan toisella samanlaisella autolla ,että tietäisi enemmän..ehkä huomenna
turbon ohjailuun
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
testasn pikaisesti ja voi olla,että tulpan tiiveys ei ollut riittävä,(rautatappi ja ilm.teippiä...mutta samalla tavoin käyttäytyi ja kohtapa vielä huonommin.Tein vain yhden pikku vedon .Mitähän sitä tästäkin sitten selvisi !?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
no että tehostin ei ainakaan vuoda mutta kokeilitko pistää sormen letkuun autokäynnissä niin oliko imua.
Toinen konsti olisi laittaa autokäyntiin turbon alipaineletku irti ,lamppukäteen ja letku paikalleen ja tutki liikkuuko tanko kiinni.
Toinen konsti olisi laittaa autokäyntiin turbon alipaineletku irti ,lamppukäteen ja letku paikalleen ja tutki liikkuuko tanko kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Ja lisää konsteja
(en kyllä huomannut missään vielä vastausta että oliko sitä viritetty
ja jos niin miten, onko kokeiltu onko samat oireet vakiona)
laitta kaiken alipaineen suoralla letkulla turbon sähkö mutikalle (saa selvytä mahdoliset linjassa olevat vuodot)
olihan egr tulpattu myös ohjelmasta
(en kyllä huomannut missään vielä vastausta että oliko sitä viritetty
ja jos niin miten, onko kokeiltu onko samat oireet vakiona)
laitta kaiken alipaineen suoralla letkulla turbon sähkö mutikalle (saa selvytä mahdoliset linjassa olevat vuodot)
olihan egr tulpattu myös ohjelmasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
.
Kyllä siinä minun ohjelmani on.
Isompi ahdin, 270cdi,stä, cooleri ja mappi.
Ohjelma tehty samalla formaatilla, kun kymmeniin ja taas kymmeniin tälläkin foorumilla ja noita enemmän muutettujakin on varmaan ainakin parikymmentä samanlaista ...
Näppäilyvirhettä olen koettanut etsiä - en ole löytänyt, ja ensin pelasi, sekin viittaisi tekniseen vikaan.
Aikaisempikin versio ohjelmasta oli minun tekemäni, ja se toimi monta vuotta, eikä siihen ole tarvinnut juuri mitään lisätä.
Täälläkin neuvotut, vuoto, tukos, alipaine - versiot on jo käyty läpi.
Eipä nyt taida enää suuttimien, tai oikeastaan ruiskutusjärjestelmän lisäksi olla enää mitään jäljellä.
Toivottavasti ahdin on kunnossa ?
Äänen lähde pitäisi selvittää, käsittääkseni savua tulee silloin, kun äänikin alkaa, kun ääni loppuu, alkaa ahdin ahtamaan kunnolla ja savu loppuu, niinkö ?
Jos savua tulee käytännössä koko ajan, vaikkei ahdin ala ahtamaankaan, viittaa se selvästi tekniseen vikaan, koska ahtopaineella 0-> 1bar toteutuu ohjelmassa tarkalleen tehtaan sinne laittamat arvot ja kuten täälläkin on monessa kohden arvuuteltu, niin minustakin se vahvasti viittaisi juuri epäsuhtaan toteutuneessa paineessa ja ilman määrässä, -> ilmaa menee syystä, tai toisesta liian vähän moottoriin, vaikka ahtimen reijät on suuremmat ... ???
-> Jossain on pakko olla tukos, tai ylimääräinen reikä - on tämä vähän mysteeri.
Kyllä siinä minun ohjelmani on.
Isompi ahdin, 270cdi,stä, cooleri ja mappi.
Ohjelma tehty samalla formaatilla, kun kymmeniin ja taas kymmeniin tälläkin foorumilla ja noita enemmän muutettujakin on varmaan ainakin parikymmentä samanlaista ...
Näppäilyvirhettä olen koettanut etsiä - en ole löytänyt, ja ensin pelasi, sekin viittaisi tekniseen vikaan.
Aikaisempikin versio ohjelmasta oli minun tekemäni, ja se toimi monta vuotta, eikä siihen ole tarvinnut juuri mitään lisätä.
Täälläkin neuvotut, vuoto, tukos, alipaine - versiot on jo käyty läpi.
Eipä nyt taida enää suuttimien, tai oikeastaan ruiskutusjärjestelmän lisäksi olla enää mitään jäljellä.
Toivottavasti ahdin on kunnossa ?
Äänen lähde pitäisi selvittää, käsittääkseni savua tulee silloin, kun äänikin alkaa, kun ääni loppuu, alkaa ahdin ahtamaan kunnolla ja savu loppuu, niinkö ?
Jos savua tulee käytännössä koko ajan, vaikkei ahdin ala ahtamaankaan, viittaa se selvästi tekniseen vikaan, koska ahtopaineella 0-> 1bar toteutuu ohjelmassa tarkalleen tehtaan sinne laittamat arvot ja kuten täälläkin on monessa kohden arvuuteltu, niin minustakin se vahvasti viittaisi juuri epäsuhtaan toteutuneessa paineessa ja ilman määrässä, -> ilmaa menee syystä, tai toisesta liian vähän moottoriin, vaikka ahtimen reijät on suuremmat ... ???
-> Jossain on pakko olla tukos, tai ylimääräinen reikä - on tämä vähän mysteeri.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Egr ja ahto solenoidit saattavat olla sieltä sisältä tiivistepinnaltaan kuluneet... Eli solkku toimii sähköisesti, mutta ei jaksa pitää alipainetta. En oo keksinytmmiten sen voisi tarkastaa avaamatta sitä. Siellä sisällä on silikonimainen tiivistepinta, jota vasten "putken pää" tiivistyy. Se putken pää syö ympyrän muotoisen painauman siihen tiivisteeseen. Nyt kun se putken pää ei aivan tarkkaan osu ko. Kohtaan, alkaa se vuotamaan.
Alkaneen käytönaikainen mittaaminen menee jota kuinkin niin, että alipainemittari laitetaan sen takaiskuventtiili sivhaaraan.... Moottori käyntiin ja alipainetta pitää tulla tarpeeksi. En nyt muista kuinka paljon. *:sta sen ohjeen joskus hain ja tein sen... Pumppuni jouduin vaihtamaan.
Jarrutehostajan testi:
Aamulla ennen käynnistämistä tehostajan letku irti ja sen takana pitää vielä olla (yön jälkeen) alipaine.
Alkaneen käytönaikainen mittaaminen menee jota kuinkin niin, että alipainemittari laitetaan sen takaiskuventtiili sivhaaraan.... Moottori käyntiin ja alipainetta pitää tulla tarpeeksi. En nyt muista kuinka paljon. *:sta sen ohjeen joskus hain ja tein sen... Pumppuni jouduin vaihtamaan.
Jarrutehostajan testi:
Aamulla ennen käynnistämistä tehostajan letku irti ja sen takana pitää vielä olla (yön jälkeen) alipaine.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
ahdin vika se alkaa minunkin mieltäni kaihertamaan.On siinä sellainen klappi ...liikaatuikku kirjoitti:.
Kyllä siinä minun ohjelmani on.
Isompi ahdin, 270cdi,stä, cooleri ja mappi.
Ohjelma tehty samalla formaatilla, kun kymmeniin ja taas kymmeniin tälläkin foorumilla ja noita enemmän muutettujakin on varmaan ainakin parikymmentä samanlaista ...
Näppäilyvirhettä olen koettanut etsiä - en ole löytänyt, ja ensin pelasi, sekin viittaisi tekniseen vikaan.
Aikaisempikin versio ohjelmasta oli minun tekemäni, ja se toimi monta vuotta, eikä siihen ole tarvinnut juuri mitään lisätä.
Täälläkin neuvotut, vuoto, tukos, alipaine - versiot on jo käyty läpi.
Eipä nyt taida enää suuttimien, tai oikeastaan ruiskutusjärjestelmän lisäksi olla enää mitään jäljellä.
Toivottavasti ahdin on kunnossa ?
Äänen lähde pitäisi selvittää, käsittääkseni savua tulee silloin, kun äänikin alkaa, kun ääni loppuu, alkaa ahdin ahtamaan kunnolla ja savu loppuu, niinkö ?
Jos savua tulee käytännössä koko ajan, vaikkei ahdin ala ahtamaankaan, viittaa se selvästi tekniseen vikaan, koska ahtopaineella 0-> 1bar toteutuu ohjelmassa tarkalleen tehtaan sinne laittamat arvot ja kuten täälläkin on monessa kohden arvuuteltu, niin minustakin se vahvasti viittaisi juuri epäsuhtaan toteutuneessa paineessa ja ilman määrässä, -> ilmaa menee syystä, tai toisesta liian vähän moottoriin, vaikka ahtimen reijät on suuremmat ... ???
-> Jossain on pakko olla tukos, tai ylimääräinen reikä - on tämä vähän mysteeri.

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Jokos sen imusarjan ja läpät olet tarkastanut ? ? ?
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Kyllähän se imusarja on löysättävä.Ei auta pirukaan.E
Tein tuon atlaksen neuvoman ahtovuoto työkalun.Väykkyyn se onnistui parhaiten silikoni supistajalla 51*63 ja päähän tukoksi 50mm viemäritulppa sen tube venttiilin kera.Ensimmäiseen liitokseen tämä paikoilleen ja 2 kiloa painetta
Suhisee iloisesti 3 pytyn imukanavan kohdalla .Joko se on halki tai tai läppien tapit väljät-Se ja sama .Ahtovuoto ja imusarjavika yhtä aikaa.
ei silti vielä aihetta tuuletuksiin.Voi löytyä vaikka vielä mitä kun vastustamaan alkaa.
Tein tuon atlaksen neuvoman ahtovuoto työkalun.Väykkyyn se onnistui parhaiten silikoni supistajalla 51*63 ja päähän tukoksi 50mm viemäritulppa sen tube venttiilin kera.Ensimmäiseen liitokseen tämä paikoilleen ja 2 kiloa painetta
Suhisee iloisesti 3 pytyn imukanavan kohdalla .Joko se on halki tai tai läppien tapit väljät-Se ja sama .Ahtovuoto ja imusarjavika yhtä aikaa.
ei silti vielä aihetta tuuletuksiin.Voi löytyä vaikka vielä mitä kun vastustamaan alkaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Köh....köh......eikö tuosta ollut puhetta alun alkaen......mut näihän se yleensä menee päätä seinään lyödessä....toivotttavasti alkaa nyt tokenemaan....olishan se kiva ajella kun vois istua autossa niin että ei tartte oottaa koska se "ahtopiikki" tulee ja pelätä että nielasee samalla purkan suusta....
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Imusarja käytetty pöydällä.Ei yhtään karstaa ja läpät toimi,mutta mustaa parin läpiviennin kohdalla.Läpät pois ja reiät tukkoon.Itseluottamusta remontissa yhtä paljon kuin caterillarissa voimaa
.Ja mitä vielä ,,vuotaa edelleen 
Eli halkihan se on sellaisesta paikasta mitä silmät ei nää.Kysymys kuuluu.Löytyykö oikeasti sellaista liimaa?mäskiä?kemiallista jotain ? juttua milla tuota voisi yrittää paikata ?
Kolvilla paikattu,mutta se ei auta .On sellaista tavaraa,ettei sulaudu yhteen kunnolla vaikka haluttaisi
Vuotokohta on yläpuolella nähtävissä.


Eli halkihan se on sellaisesta paikasta mitä silmät ei nää.Kysymys kuuluu.Löytyykö oikeasti sellaista liimaa?mäskiä?kemiallista jotain ? juttua milla tuota voisi yrittää paikata ?
Kolvilla paikattu,mutta se ei auta .On sellaista tavaraa,ettei sulaudu yhteen kunnolla vaikka haluttaisi

Vuotokohta on yläpuolella nähtävissä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Imusarja on nyt Bränb new original ja paikoillaan .....mutta mutta !
Mersu arveli,että kaikki kinkkiset viat kerralla eli ei toimi vieläkään.
Suhina/vislaus jäi pois.ei ainakaan hyttään kuulu.Hukkaportti vislauttaa niinkuin asiaan kuuluu.
Tähän mennessä testattu !!! ja uusittu
-Alipainekellot
-alipainemittaus
-ahtopainevuodot
-imusarja
-jarrutehostimen putki
-pakoputki
-ilmamassamittari
-Jarrutehostin pitää paineen ainakin tunnin
-Muutakin tullut tarkisteltua,muttei heti hoksaa
Yksi vikakoodi tuli muistiin .
Lämmityslaitteen läppien säätö ylös ja alas tai jotain sinnepäin.Alipaineella ilmeisesti toimii !
Jos on vuotoa esim. letkussa niin voiko vaikuttaa tähän vikaan vai ottaako voiman keskuslukituksen pumpulta takapenkin alta ?
Mersu arveli,että kaikki kinkkiset viat kerralla eli ei toimi vieläkään.
Suhina/vislaus jäi pois.ei ainakaan hyttään kuulu.Hukkaportti vislauttaa niinkuin asiaan kuuluu.
Tähän mennessä testattu !!! ja uusittu
-Alipainekellot
-alipainemittaus
-ahtopainevuodot
-imusarja
-jarrutehostimen putki
-pakoputki
-ilmamassamittari
-Jarrutehostin pitää paineen ainakin tunnin
-Muutakin tullut tarkisteltua,muttei heti hoksaa
Yksi vikakoodi tuli muistiin .
Lämmityslaitteen läppien säätö ylös ja alas tai jotain sinnepäin.Alipaineella ilmeisesti toimii !
Jos on vuotoa esim. letkussa niin voiko vaikuttaa tähän vikaan vai ottaako voiman keskuslukituksen pumpulta takapenkin alta ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Luulisi että ohjaamo ottaa alipaineensa moottorilta kun sitä tarvitaan käydessä.
takapenkin pumppu on lisävarusteita esim.lukkoja varten ja sen pitääkin saada toimia erillisenä mutta moottorikäydessä tarvitaan ilmastointia/lämppäriä.
Ja pitäähän sen vika korjata kuitenkin.
Kokeilitkos että hukkaportin mokkulan ohitat ja tyrkkää suoraan alipaine sen mokkulan ohi jolloin portti ei aukeakaan mutta selviäisi meneekö se alemmilla kierroksilla kiinni tarpeeksi?
jokuhan tätä ehdottikin mutta älä kierrätäliikaa vaikka vikatilaahan se tyrkkää kun ahdot nousee yli sallitun.
sen ohjaamoon menevän alipaineputken kun löytäisit ja sen tukkisit alipainepiiristä pois niin silloihan voit kokeilla alkaako moottori pelaamaan ja sitten iloisinmielin tukkimaaan lämppäriali painevuotoa.
takapenkin pumppu on lisävarusteita esim.lukkoja varten ja sen pitääkin saada toimia erillisenä mutta moottorikäydessä tarvitaan ilmastointia/lämppäriä.
Ja pitäähän sen vika korjata kuitenkin.
Kokeilitkos että hukkaportin mokkulan ohitat ja tyrkkää suoraan alipaine sen mokkulan ohi jolloin portti ei aukeakaan mutta selviäisi meneekö se alemmilla kierroksilla kiinni tarpeeksi?
jokuhan tätä ehdottikin mutta älä kierrätäliikaa vaikka vikatilaahan se tyrkkää kun ahdot nousee yli sallitun.
sen ohjaamoon menevän alipaineputken kun löytäisit ja sen tukkisit alipainepiiristä pois niin silloihan voit kokeilla alkaako moottori pelaamaan ja sitten iloisinmielin tukkimaaan lämppäriali painevuotoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Tuli muuten muita asioita tutkiskellessa vastaa, että jos Automaattilaatikon TCC-luisti (turbiinia ohjaava), toimii vajaasti/puutteellisesti, niin rajottaa ahtojen "heräämistä" pieniltä kierroksilta lähdettäessä.
Kun tieto turbiinin lukon tilasta on puutteellinen/epälooginen, niin rajoittaa moottorin toimintaa.
Tutkinnat/epäilyt selviävät/varmistuvat ylikokokairaterien saannin jälkeen.
Eli 203CDI:tä kannustamaan uusien hakintojen kanssa:)
Kun tieto turbiinin lukon tilasta on puutteellinen/epälooginen, niin rajoittaa moottorin toimintaa.
Tutkinnat/epäilyt selviävät/varmistuvat ylikokokairaterien saannin jälkeen.
Eli 203CDI:tä kannustamaan uusien hakintojen kanssa:)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
.
Hukkaportti ei äännä siinä sinun autossasi, kun sitä ei siellä ole.
Jos joku ääntää, niin se on ylimääräistä ääntä ja kannattaisi selvittää lähde.
Hukkaportti ei äännä siinä sinun autossasi, kun sitä ei siellä ole.
Jos joku ääntää, niin se on ylimääräistä ääntä ja kannattaisi selvittää lähde.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Minä olen niin maaltatuikku kirjoitti:.
Hukkaportti ei äännä siinä sinun autossasi, kun sitä ei siellä ole.
Jos joku ääntää, niin se on ylimääräistä ääntä ja kannattaisi selvittää lähde.

vislaus tulee kaasua lisättäessä,,kiihtyy raskaasti ei vedosssa vaan konehuoneesta säädän kaasua.Ahtimen siivet täysin kiinni ja aukeavat yhtääkkisesti siinä 3 tonnissa.Ongelmat alkoi kun vaihdoin ahtimen.Taidan ensi viikonloppuna suolistaa senkin ja katsoa


Pakokaasua hieaman pöllyää egr putkesta ensimmäisestä liitoksesta ennen kuin ahtimen siivet aukeaa .
Olen kyllä tukkinut sen alkupäänkin,mutta sieltä sitä vaan tunkee prrrkele
Harmillista minulle kun kaikilla muilla ilmeisesti pelaa 2 satasen ahtimen vaihto 270:sen ahtimeen eikä ole selvää vikapaikkaa kertoa juuri näille oireille.
Mikä on on alipainekellon säätötyöntötangon (mikä sana ) tehtävä ?Jos se on esim. mahdollisimman lyhyt niin onko herääminen hidasta vai vaikuttaako se mitään tässä tapauksessa vaikka olisi äärilaidassa oikeasta mitasta ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Voisko olla ahtimen siivet jumiutumassa. Kannattaa käyttää pöydällä se turbo, jos ei muualta ala vikaa löytyä. Viime kesänä mulla Paskatissa jumiutui siivet VNT-ahtimesta. Silloin tosin ahtopaineet oli koko ajan tapissaan ja auto meni vikatilaan pitemmässä kiihdytyksessä. Mutta se oli Paskatti se.
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Mulla kun oli imusarjasta yksi läppä lähtenyt kiitämään niin kuului sellainen outo honottava ääni ja tehoja oli vaan yläkierroksilla, alakierroksilla ei tapahtunut mitään, mustaa puski kiitettävästi. Ja turbon vihellys kuului hyttiin. Villi veikkaus että se vika löytyy sieltä läpistä. Suosittelen että imusarja irti ja läpät veke. samalla voi putsata sen imusarjan 

MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Varmaan noin tekeekin kun jumivat kokonaan.Tästä mersusta nyt ei voi arvata enää mitään.Behemoth kirjoitti:Voisko olla ahtimen siivet jumiutumassa. Kannattaa käyttää pöydällä se turbo, jos ei muualta ala vikaa löytyä. Viime kesänä mulla Paskatissa jumiutui siivet VNT-ahtimesta. Silloin tosin ahtopaineet oli koko ajan tapissaan ja auto meni vikatilaan pitemmässä kiihdytyksessä. Mutta se oli Paskatti se.
Ei se imusarjan vaihto hukkaan mennyt.Ei savuta ylemmillä kierroksilla enää yhtään kun aiemmin tuli ruskehtavaa ja mustaa seassa.Nyt semmonen huntu tulee
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
se säätötanko kun sitä lyhentää ahdin herää aikaisemmin mutta on ihan millipeliä se. voihan sitä kokeilla väännellä lyhyemmäksi.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Siis jos onkelmat alkoi kun ahdin vaihtui ja mitään muuta ei tehty niin vika paikka kannatta haeskella siltä suunnalta,koyama kirjoitti:Ongelmat alkoi kun vaihdoin ahtimen.Taidan ensi viikonloppuna suolistaa senkin ja katsoamitä se on syönyt.2 vuotta pelasikin kuin einoa päähän
![]()
Pakokaasua hieaman pöllyää egr putkesta ensimmäisestä liitoksesta ennen kuin ahtimen siivet aukeaa .
Olen kyllä tukkinut sen alkupäänkin,mutta sieltä sitä vaan tunkee prrrkele
Harmillista minulle kun kaikilla muilla ilmeisesti pelaa 2 satasen ahtimen vaihto 270:sen ahtimeen eikä ole selvää vikapaikkaa kertoa juuri näille oireille.
Mikä on on alipainekellon säätötyöntötangon (mikä sana ) tehtävä ?Jos se on esim. mahdollisimman lyhyt niin onko herääminen hidasta vai vaikuttaako se mitään tässä tapauksessa vaikka olisi äärilaidassa oikeasta mitasta ?
oliko siinä säätimet valmiiksi kiinni jos ei ja nee sirteli vanhasta niin säätö on helposti pielessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
tankomitta on nykyisen 270:sen ahtimen säädöillä sellaisena kun sen sain.CDI203 kirjoitti:Siis jos onkelmat alkoi kun ahdin vaihtui ja mitään muuta ei tehty niin vika paikka kannatta haeskella siltä suunnalta,koyama kirjoitti:Ongelmat alkoi kun vaihdoin ahtimen.Taidan ensi viikonloppuna suolistaa senkin ja katsoamitä se on syönyt.2 vuotta pelasikin kuin einoa päähän
![]()
Pakokaasua hieaman pöllyää egr putkesta ensimmäisestä liitoksesta ennen kuin ahtimen siivet aukeaa .
Olen kyllä tukkinut sen alkupäänkin,mutta sieltä sitä vaan tunkee prrrkele
Harmillista minulle kun kaikilla muilla ilmeisesti pelaa 2 satasen ahtimen vaihto 270:sen ahtimeen eikä ole selvää vikapaikkaa kertoa juuri näille oireille.
Mikä on on alipainekellon säätötyöntötangon (mikä sana ) tehtävä ?Jos se on esim. mahdollisimman lyhyt niin onko herääminen hidasta vai vaikuttaako se mitään tässä tapauksessa vaikka olisi äärilaidassa oikeasta mitasta ?
oliko siinä säätimet valmiiksi kiinni jos ei ja nee sirteli vanhasta niin säätö on helposti pielessä
Tänään oli apuja ihan oikealta asentajalta.Kaikki alipaineeseen liittyvä on mitattu ja kaikki pitää ja toimii kuten pitää.
Ahdin on kaput.Semmoista on sen toiminta.Ei vaikuta säätelyt,ajanhukkaa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 200cdi ei ahda alakierroksilla
Ahtimen pakosiipien reunoilta oli irronnut pikku palasia.Ei ole kuulemma hyvä homma
Ostetaan gt2256 vähän "ahdettu" tai sitten ihan uusi
Ostetaan gt2256 vähän "ahdettu" tai sitten ihan uusi
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex