Mistä näkee onko Turbo päällä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mistä näkee onko Turbo päällä

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve,

onko jotain helppoa tapaa todentaa toimiiko mersussa turbo vai ei. Aikanaan olin turbosaabissa kyydissä ja siinäkun turbo lähti toimintaan niin se oli menoa eikä jäänyt epäselväksi toimiko vai ei.

Tiedättekö Tampereen seudulla korjaamoa joka säätää tarvittaessa.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Laita ahtopainemittari
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Re: Mistä näkee onko Turbo päällä

Viesti Kirjoittaja Sami S »

JariTre kirjoitti: Aikanaan olin turbosaabissa kyydissä ja siinäkun turbo lähti toimintaan niin se oli menoa eikä jäänyt epäselväksi toimiko vai ei.
Tuosta ominaisuudesta saabia kai hieman arvosteltiin. Saabissa turbo rupesi ahtamaan vasta aika kovilla kierroksilla joten liukkaalla kelillä se saattoi olla jopa hieman vaarallista.

Näin minulle turbo saabi harrastaja kertoi kun kyselin turbo juttuja ja mahdollista oman mersun turbottamista.

Eiköhän ajomukavuuden kannalta ole kivempi kun turbo rupeaa ahtamaan jo hyvissä ajoin IMHO. Tietysti riippuu millaista viritystä halutaan.
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Mace »

Voi kuulostaa hivenen tyhmältä, mutta ainakin noissa CDI koneisissa kiihdytellessä konehuoneesta kuuluu kyllä pieni, hiljainen viheltely silloin tällöin. Ahtopaineen määrästä se ei tietty kerro mitään, mutta tuskinpa ne mitään korkeita vakiokoneessa edes onkaan.
:)
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

onko jotain helppoa tapaa todentaa toimiiko mersussa turbo vai ei.
:D Vaimo(ke) tähän kysymykseen totesi: "höh, miten se turbo voisi olla pois päältä, siellähän se on konehuoneessa aina" ja ihan tosissaan totesi... No näinhän se on :P
Vastaa Viestiin