Ilmastointi ei toimi
Ilmastointi ei toimi
Osaiskos joku valaista sellaisessa asiassa että ilmastointi ei puhalla kylmää. Ilmastointiin laitettiin uudet aineet ja ensin kylmää tuli oikein hyvin, mutta vähitellen kylmyys katosi. Parin viikon päästä täytöstä ilmastointi hönki vain lämmintä. Tuolloin parin viikon aikana ilmastoinnin ollessa päällä, niin kuului kummaa vinkunaa. Maallikkona voisi arvata että kyseessä on vuoto jossain kohtaa järjestelmää. Olisiko jollain vinkkiä/arvausta mistä vuoto löytyisi?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ilmastointi ei toimi
Mikä mersun malli ?
Manuaali vai automaatti-ilmastointi ?
.
Manuaali vai automaatti-ilmastointi ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ilmastointi ei toimi
Starin piuhan päähän niin selviää missä vika.
Ilmoittajien olisi hyvä kertoa missä asustelija oleilee, niin olisi ammattilaisten/ harrastelijoiden starien omistajien helpompi tarjota apua.
Starilla vaan on helpoin tapa kartoittaa vikamahdollisuudet niin sähköpuolen kuin kylmäainepuolenkin vaivat.
Ilmoittajien olisi hyvä kertoa missä asustelija oleilee, niin olisi ammattilaisten/ harrastelijoiden starien omistajien helpompi tarjota apua.
Starilla vaan on helpoin tapa kartoittaa vikamahdollisuudet niin sähköpuolen kuin kylmäainepuolenkin vaivat.
Re: Ilmastointi ei toimi
Totta tosiaan! Malli on W210 2.3 bensa vm. 96. Ilmastointi on automaatti.
Rovaniemeltähän minä kirjoittelen. Mikäs tuo Star mahtaa olla? Kuten varmaan huomaakin, niin Mersu on minulle hiukan uusi tuttavuus!
Rovaniemeltähän minä kirjoittelen. Mikäs tuo Star mahtaa olla? Kuten varmaan huomaakin, niin Mersu on minulle hiukan uusi tuttavuus!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Ilmastointi ei toimi
Star on testeri joka on pelkästään mersuihin. Eli se mikä on tuolla vehon ja raskoneen käytössäkin.....ja on niitä täällä harraste pulellakin. Eli sillä näkee kaiken mitä vaan voi nuita sähkösiä antureita lukea yms. Eli jos ilmastoinnissa on elektroniikkaa niin sillon siinä on ohjainpoksi ja tuolla starilla näkee sen antureiden arvot (paine/lämpötila) nuista tietää hyvin pitkälle mikäs vikana. Missäs käytit autoasi ilmstointi täytöllä ? Tutkivatko mahdollista vuotoa ? Jos olisivat tehdeet tiiveys kokeen tyhjiöinnillä jonka jälkeen puhkaisseet sen kuivalla typellä ja koeponnistus päälle.......olisi vuoto tullut ilmi tai sitten ei osata käyttää työkaluja oikeen/tiedetä mitä tekee.....ota YV:nä yhteyttä niin haetaan autostasi mahdollinen vuoto paikka ja katsotaan hommat kuntoon.
Re: Ilmastointi ei toimi
Taitaa olla hieman helpompaa löytää vuoto typellä koeponnistamalla kuin testerillä, ei Star sentään kaikkivoipa ole.Starilla vaan on helpoin tapa kartoittaa vikamahdollisuudet niin sähköpuolen kuin kylmäainepuolenkin vaivat.
Tietysti voi ensin lukea vikakoodit mutta niitä ei ole mielekästä mennä luettamaan paikkaan jossa ei ole välineitä vuodonetsintään.
wiimax.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ilmastointi ei toimi
ei taida star antaa sen enempää kuin auton oma ilmastoinnin panelikaan.....tai vastaavasti carsofta.
Panelista pystyy katsomaan tietoja kun painat auton käydessä "rest" nappia noin 10sek pohjassa.
Vasemmalla juoksevat nrot 1-42 ja oikealla näiden tulokset.
Nyt tärkeimmät ovat:
1-7 lukemat....ota ne paperille ja pistä tänne niin kerrotaan mikä vaivaa.
Tai minähän tiedän jo....reikä siellä on ja aineet karussa.
Tuosta lukemien otosta ilmastoinnin näyttö palautuu normiasentoon joko painamalla nopsaan rest nappia tai sammuttamalla auto.
Ennenkuin otat lukemat laita ilmastointi LO:lle lämpöasetukselta ja anna käydä noin 10min.
.
Panelista pystyy katsomaan tietoja kun painat auton käydessä "rest" nappia noin 10sek pohjassa.
Vasemmalla juoksevat nrot 1-42 ja oikealla näiden tulokset.
Nyt tärkeimmät ovat:
1-7 lukemat....ota ne paperille ja pistä tänne niin kerrotaan mikä vaivaa.
Tai minähän tiedän jo....reikä siellä on ja aineet karussa.
Tuosta lukemien otosta ilmastoinnin näyttö palautuu normiasentoon joko painamalla nopsaan rest nappia tai sammuttamalla auto.
Ennenkuin otat lukemat laita ilmastointi LO:lle lämpöasetukselta ja anna käydä noin 10min.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Vinkuna voi tulla ihan moniurahihnastakin, joka ikääntyessään alkaa luistaan kun ilmastoinnin kompura pyytää tehoja. Pyöriikö kompura, ei vain pelkkä hihnapyörä?Large kirjoitti:Osaiskos joku valaista sellaisessa asiassa että ilmastointi ei puhalla kylmää. Ilmastointiin laitettiin uudet aineet ja ensin kylmää tuli oikein hyvin, mutta vähitellen kylmyys katosi. Parin viikon päästä täytöstä ilmastointi hönki vain lämmintä. Tuolloin parin viikon aikana ilmastoinnin ollessa päällä, niin kuului kummaa vinkunaa. Maallikkona voisi arvata että kyseessä on vuoto jossain kohtaa järjestelmää. Olisiko jollain vinkkiä/arvausta mistä vuoto löytyisi?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ilmastointi ei toimi
dealer kirjoitti:Taitaa olla hieman helpompaa löytää vuoto typellä koeponnistamalla kuin testerillä, ei Star sentään kaikkivoipa ole.Starilla vaan on helpoin tapa kartoittaa vikamahdollisuudet niin sähköpuolen kuin kylmäainepuolenkin vaivat.
Tietysti voi ensin lukea vikakoodit mutta niitä ei ole mielekästä mennä luettamaan paikkaan jossa ei ole välineitä vuodonetsintään.
Helpoin tapa vian paikallistamiseksi on käyttää asiaankuuluvaa testeriä. Kylmäainepuolen koeponnistus/testus on sitten viimeinen toimenpide. En minä ainakaan alkaa moottoria irrottamaan jos vesipumpun täytyy vaihtaa.
Re: Ilmastointi ei toimi
Joo eipä tuo *.ri ihan kaikkia asiota selvitä. Täälä meillä päin ne panee uv.ainetta mukaan kun käy täyttämässä ilmastointi laiteen, niin on valolla helppo havaita vuotokohdat
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ilmastointi ei toimi
arska10 kirjoitti:Joo eipä tuo *.ri ihan kaikkia asiota selvitä. Täälä meillä päin ne panee uv.ainetta mukaan kun käy täyttämässä ilmastointi laiteen, niin on valolla helppo havaita vuotokohdat
Juu...eipä niin noin vanahoista Mersuista stari paljoa näytä, mutta näyttää senverran kuin täytyykin. Helpointa vianetsintää kun käyttäisin, testaisin ensin asiaankuuluvalla testerillä koko järjestelmän ja sen jälkeen jos tarvetta kylmäainekierron ja tiiveyden.
Eipä noissa ajoneuvon ilmastointilaitteissa paljon niitä vuotokohtia ole. Yleisimmät ovat kompressosiakselin tiivistys ja höyrystimen vuoto.
Re: Ilmastointi ei toimi
Mesemies89 kirjoitti:Helpoin tapa vian paikallistamiseksi on käyttää asiaankuuluvaa testeriä. Kylmäainepuolen koeponnistus/testus on sitten viimeinen toimenpide. En minä ainakaan alkaa moottoria irrottamaan jos vesipumpun täytyy vaihtaa.
Minkä verran olet tutkinut ja korjaillut mersujen toimimattomia ilmastointilaitteita ?Mesemies89 kirjoitti:Eipä noissa ajoneuvon ilmastointilaitteissa paljon niitä vuotokohtia ole. Yleisimmät ovat kompressosiakselin tiivistys ja höyrystimen vuoto.
Ylivoimaisesti yleisin vika on vuoto jossain. Tekisi mieli sanoa että 99% jos jätetään tietämättömyyttään aiheutetut ongelmat pois, niistä tuonnempana.
Yleisimmät testattavat meillä ilmastoinnin osalta 202-210-203, niillä on jo ikää ja kilometrejä sen verran että vikoja on.
Niiden kanssa on muodostunut seuraava käytäntö:
Laitan huoltolaitteen ensimmäiseksi kiinni huoltoliittimiin.
(no, ennen sitä kokeilen toimiiko ilmastointi vai ei - tiedättehän, joissain se on päällä kun valo palaa ja joissain ei ja tämä saattaa unohtua talven aikana...)
Mittareista näkee onko järjestelmässä yhtään painetta.
Ellei ole tai sitä on vähän vaihdetaan typpivehkeet liittimiin kiinni ja tutkitaan mistä vuotaa.
Voisin toki lukea ensin Starilla vikakoodit; "kylmäaineen paine...". Siitä sitten veloitettaisiin asiakkaalta vikatestin hinta ?
Mitä saatin viasta selville ? Aivan - jostain vuotaa. Lähes aina käytännössä ajanhukkaa.
Mikäli painetta näyttää olevan eli järjestelmässä on jonkin verran kylmäainetta mutta ilmastointi ei toimi voin seuraavaksi lukea vikakoodit - useimmiten on viisaampaa tässäkin tapauksessa laittaa ilmastoinnin huolto pyörimään, sillä selviää kylmäaineen määrä.
Mikäli kylmäainetta oli vähän, vain sen verran että painemittari oli suunnilleen normaalissa, mietitään onko viisasta kokeilla täyttää järjestelmä - milloin oli viimeksi huollettu ? - vai siirtyä suoriltaan etsimään vuotoa.
Huoltolaitehan testaa vuodot vain alipaineella joka tietysti on aina pienempi kuin vallitseva ilmanpaine, saattaa olla että järjestelmä on huoltolaitteen testin mukaan tiivis mutta käytössä se vuotaa kylmäaineet ulos muutamassa tunnissa.
Typellä riittävästi painetta ja "piipparilla" haistelee mistä vuotaa. Useimmiten helppoa ja nopeaa.
Pari niksiä täytyy tietää ettei mene ihmettelyksi...
Yleisimmät vuotopaikat ovat lauhdutin, joku keulassa sijaitseva putki / letku (hankaumat), kuivain (ruostunut, 210-202), täyttöventtiilit, liitokset kompuraan.
Höyrystimen olen vuosien varrella joutunut vaihtamaan tasan yhteen mersuun. Kompuroita on vaihdettu jokunen, varmaan useampia magneettikytkimen hajoamisen kuin vuodon vuoksi.
Lauhdutinkennoja menee alkukesän ensimmäisillä lämpimillä säillä niin että välillä on maahantuojilta jotkut mallit loppu.
Työkaveri arveli paistelleensa kesälomalla liikaa makkaraa, kun oli illalla laittanut silmät kiinni niin sanoi että näkyi sinappipullo.
Samaan tapaan joskus itsellä näkyi 203:n lauhdutinkennon putkien liitoskohta siinä keulan alla

Yksi yleinen vika on toki se että ilmastointi on huollettu jossain "teepeellä" ja huollon aikana käytetty autossa virtoja päällä, esim. 211 ei sitten kylmää lykkääkään ennen kuin vikamuisti on tyhjennetty ja siinä korimallissa ei olekaan juuri ollut vuotavia järjestelmiä eli vianetsinnän voi aloittaa Starilla.
Näissä tapauksissa asiakas on useimmiten osannut kertoa korjausaikaa varatessaan tai autoa tuodessaan että ilmastointi toimi kunnes se huollettiin, silloin aloitetaan vikakoodien luvulla ja se riittääkin...
wiimax.fi
Re: Ilmastointi ei toimi
Onneksi toisilla on sentään piippari
. Tuo pitäis olla pakollinen työkalu jos on kylmäaineiden kans tekemisis.

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ilmastointi ei toimi
Tai paremmin sanottuna " haistelija ".etrade kirjoitti:Onneksi toisilla on sentään piippari. Tuo pitäis olla pakollinen työkalu jos on kylmäaineiden kans tekemisis.
Kun on pienestä vuodosta kysymys, haistelijalla ei löydä vuotokohtaa, kun olosuhteet testauspaikalla yleensä on hankalat.
Re: Ilmastointi ei toimi
No sitten on kyllä harjoituksen puutetta. Sillä löytää vaikka viemäristä kylmäainevuodon minne tippavesiputki laskee.Mesemies89 kirjoitti:Tai paremmin sanottuna " haistelija ".etrade kirjoitti:Onneksi toisilla on sentään piippari. Tuo pitäis olla pakollinen työkalu jos on kylmäaineiden kans tekemisis.
Kun on pienestä vuodosta kysymys, haistelijalla ei löydä vuotokohtaa, kun olosuhteet testauspaikalla yleensä on hankalat.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ilmastointi ei toimi
Sitten sitä vissiin täytyy harjoitella.
On joutunut monesti turvautumaan reagenssiaineisiin.

On joutunut monesti turvautumaan reagenssiaineisiin.
Re: Ilmastointi ei toimi
Oikein kovas krapulas nuo väriaineet voi olla käteviä jos ei pysty pidellä mitaria kädes
.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Ilmastointi ei toimi
Hahaa....nyt toppas.....juu jos on kylmäalan virallinen toimija ja tehnyt tukesiin toiminta ilmotuksen....siinä ilmotuksen työkaluluoettelossa on vaateena vuodonetsin "piippari"
Mielenkiinto heräsi ja kaivoin omani piipparin ohjekirjan......R143A kylmäaineelle ilmoitti tarkkuudeksi.....2-5 gramman vuoto / vuosi.......eli jos järjestelmän täyttö on vaikka se 800 grammaa niin mielestäni tuon parempaa vuodon haku konstia ei ole...niin kuin ei olekkaan.....toki UV-valolla mutta se on syrjäytynyt näiden piippareiden herkkyyksien kehityksen myötä.
Ilmastoinnin huollon jos tekee kunnolla ja niin että sen voin luovuttaessa sanoa että on kunnossa......ja sillä mielein luovutan että auto ei ole taas pihassa parin päivän päästä.....tarvii siihen aikaa abauttia ralla sen neljä tuntia.....näin se vaan menee.....silloin kun korjataan tiedossa oleva vuoto ja huuhdellaan järjestelmä, koeponnistetaan, tyhjiöidään ja täytetään uudestaan. Ja jos joku tekee ilmastointi huollon alle satasen niin jostakin pitää liisiä......kylmäluvan haltialla pitäs kuiten joku moraali olla tai sitten ruksaili siellä lainsäädäntö tentissä hyvällä tuurilla kysymykset oikein....sen kummemmin ymmärtäen asiasta.....
No ei tästä sen enempää......taas tullaan vaan siihen että halvimpaan ei kannata kaatua ja sillä ei saa apua silloin kun järjestelmässä on vuoto.....on vaan tuurin kauppaa kauanko se taas toimii sillä alle satasella.....kunnollinen huolto takaa sen että järjestälmässa on toiminta vuosia vielä paljon edessä.....järjestelmä pitäisi olla aina paineellinen ja kunnossa.....ei pelkästään kesällä....kunnollinen huolto on kuitenkin paljon halvempi kuin esimerkiksi vaurioitunut kompressori.
Mielenkiinto heräsi ja kaivoin omani piipparin ohjekirjan......R143A kylmäaineelle ilmoitti tarkkuudeksi.....2-5 gramman vuoto / vuosi.......eli jos järjestelmän täyttö on vaikka se 800 grammaa niin mielestäni tuon parempaa vuodon haku konstia ei ole...niin kuin ei olekkaan.....toki UV-valolla mutta se on syrjäytynyt näiden piippareiden herkkyyksien kehityksen myötä.
Ilmastoinnin huollon jos tekee kunnolla ja niin että sen voin luovuttaessa sanoa että on kunnossa......ja sillä mielein luovutan että auto ei ole taas pihassa parin päivän päästä.....tarvii siihen aikaa abauttia ralla sen neljä tuntia.....näin se vaan menee.....silloin kun korjataan tiedossa oleva vuoto ja huuhdellaan järjestelmä, koeponnistetaan, tyhjiöidään ja täytetään uudestaan. Ja jos joku tekee ilmastointi huollon alle satasen niin jostakin pitää liisiä......kylmäluvan haltialla pitäs kuiten joku moraali olla tai sitten ruksaili siellä lainsäädäntö tentissä hyvällä tuurilla kysymykset oikein....sen kummemmin ymmärtäen asiasta.....
No ei tästä sen enempää......taas tullaan vaan siihen että halvimpaan ei kannata kaatua ja sillä ei saa apua silloin kun järjestelmässä on vuoto.....on vaan tuurin kauppaa kauanko se taas toimii sillä alle satasella.....kunnollinen huolto takaa sen että järjestälmässa on toiminta vuosia vielä paljon edessä.....järjestelmä pitäisi olla aina paineellinen ja kunnossa.....ei pelkästään kesällä....kunnollinen huolto on kuitenkin paljon halvempi kuin esimerkiksi vaurioitunut kompressori.
Re: Ilmastointi ei toimi
Onko se pakollinen autokylmästöinnissä? Oli tai ei niin ite ainakin yrittäisin työntää piipparia jostain raosta esim lauhdutin kennolle kun ottaa puskurin irti että näkis onko väriainetta vuotanu vaiko ei.
Re: Ilmastointi ei toimi
Koodit oli seuraavat:
1. 25
2. 21
3. 27
4. 27
5. 26
6. 93
7. 00
Irtoaakohan noista jotain muuta kuin että reikä siellä on? Tuo 7 on käsittääkseni kompuran paine? Onko se sitten sökö vai johtuuko siitä että aineet on karanneet!
Täyttö tehtiin ilmeisesti "teepeellä". Antoivat mukaan lapun jossa sanottiin että vuotoa ei löytynyt!
1. 25
2. 21
3. 27
4. 27
5. 26
6. 93
7. 00
Irtoaakohan noista jotain muuta kuin että reikä siellä on? Tuo 7 on käsittääkseni kompuran paine? Onko se sitten sökö vai johtuuko siitä että aineet on karanneet!
Täyttö tehtiin ilmeisesti "teepeellä". Antoivat mukaan lapun jossa sanottiin että vuotoa ei löytynyt!
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ilmastointi ei toimi
Large kirjoitti:Koodit oli seuraavat:
1. 25
2. 21
3. 27
4. 27
5. 26
6. 93
7. 00
Irtoaakohan noista jotain muuta kuin että reikä siellä on? Tuo 7 on käsittääkseni kompuran paine? Onko se sitten sökö vai johtuuko siitä että aineet on karanneet!
Täyttö tehtiin ilmeisesti "teepeellä". Antoivat mukaan lapun jossa sanottiin että vuotoa ei löytynyt!
Tyhjä on.
Kompuran voi pikatarkistaa kurkkaamalla konehuoneeseen ja katsomalla pyöriikö kompuran rulla....jos ilmastointi toimii oikein näillä keleillä flektit pyörähtelee jonkun sekunnin välein ja kompura starttaa ja stoppaa tasaisin välein...noin suunnilleen.
Paineita pitäisi olla se 11 min ja nousee 14-15 jonka jälkeen flektit hörähtää ja paine putoaa 11 tasolle....ja taas sama.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ilmastointi ei toimi
Mun Väyrysessä (-98 cdi ja manuaali-ilmast.) ei lähde kompura päälle, vaikka juuri täytetty. EC-nappiin syttyy valo ja sammuu, mutta kompura ei lähde mukaan. Ei vuotoja normitestissä ja uudet aineet sisässä. Ilmeisesti Starilla kannattas alkaa ihmettelemään?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Ilmastointi ei toimi
Se joka teki kylmäainetäytöksen, niin eikö hän voisi katsoa onko järjestelmässä painetta.Behemoth kirjoitti:Mun Väyrysessä (-98 cdi ja manuaali-ilmast.) ei lähde kompura päälle, vaikka juuri täytetty. EC-nappiin syttyy valo ja sammuu, mutta kompura ei lähde mukaan. Ei vuotoja normitestissä ja uudet aineet sisässä. Ilmeisesti Starilla kannattas alkaa ihmettelemään?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ilmastointi ei toimi
Näillä tiedoilla on vaikea sano missä se vika on, painekytki, magneettiiventtiili, kuivain, johto poikki kompuralta tms. kun ei tiedetä onko järjestelmässä edes mitään enää tallella on vaikea sanoa mitään.....Behemoth kirjoitti:Mun Väyrysessä (-98 cdi ja manuaali-ilmast.) ei lähde kompura päälle, vaikka juuri täytetty. EC-nappiin syttyy valo ja sammuu, mutta kompura ei lähde mukaan. Ei vuotoja normitestissä ja uudet aineet sisässä. Ilmeisesti Starilla kannattas alkaa ihmettelemään?
Tuo manuaali-ilmastointi on vähän pirullinen tutkittava kun ei ole näyttöä kuten automaatissa josta voi vikakooditkin lukea ja näytöstä saa heti infon mikä vaivaa.
Oikeastaan sama ehdotus on kuin mesemiehelläkin, vie sinne ilmastointihuoltoon ja kysy pystyvätkö vian paikallistamaan....jos oli esim. autodent tms...eivät pysty, sen voin sanoa jo nyt. joten sitten johonkin ihan oikeaan ilmastointikorjaamoon.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ilmastointi ei toimi
Tuolle ei kyllä yhtäkkiä osaa itse tehdä mitään. Heti täytön jälkeen yritys, mutta ei kompura lähde päälle. Syynä voi olla ihan mikä tahansa. Lisäksi ihmettelivät, että pitäskö keulan edessä olla flekti? Ilmeisesti kahta mallia Väyrysissä: joissakin keulassa edessä 2 flektiä ja joissakin koneen puolella edessä yksi. Mulla siis yksi flekti koneen puolella...keulan puolella ei mitään.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ilmastointi ei toimi
Dieseleissä ei kaiketi ole kuin yksi flekti.Behemoth kirjoitti:Tuolle ei kyllä yhtäkkiä osaa itse tehdä mitään. Heti täytön jälkeen yritys, mutta ei kompura lähde päälle. Syynä voi olla ihan mikä tahansa. Lisäksi ihmettelivät, että pitäskö keulan edessä olla flekti? Ilmeisesti kahta mallia Väyrysissä: joissakin keulassa edessä 2 flektiä ja joissakin koneen puolella edessä yksi. Mulla siis yksi flekti koneen puolella...keulan puolella ei mitään.
Bensakoneisissa on kaksi sähköflektiä ulkopuolella ja visko sisäpuolella.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ilmastointi ei toimi
On niissä vanhemmissa diesel-väykyissäkin kaksi flektiä moottorin siiven lisäksi.
wiimax.fi