
Raptec - Projekteja Vol1
Re: Raptec - Projekteja
Kyllähän eräs tälläkin foorumilla pyörivä toveri driftailee s123:lla joka on höystetty 606:lla koneella ja on pärjännytkin ihan hyvin pohjoismaiden ja baltian kisoissa 

Re: Raptec - Projekteja
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Raptec - Projekteja
(Offtopiccia=) No pitäshän sitä viritetyllä isolla diisselimoottorilla päässä aika lujaa (=alle kympin) jos Tojotan 1,6l supercharged vakiomoottorilla pääsee kunnolla ahrettuna varttimailin 9,3s/ 229kmh.
Ihan helposti vielä kun litratilavuuskin on melkeen tuplat
Ihan helposti vielä kun litratilavuuskin on melkeen tuplat
Holset siellä lukee..
Re: Raptec - Projekteja
Ainoo vaan että kymppiä ei aliteta enää pelkällä voimalla, se täytys saada jotenki tiehen.. 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Raptec - Projekteja
No koppa vaikka DX corollasta ja sinne nelilinkki ja riissselipannu mersusta 5bar ahtopaineella ni alkaa menee, ku onha noissa bensavehkeissäkin melkee 3,5 bar ahtoja, pitäs riisselinkii kestää pikkase enemmi ku 2bar.pavee kirjoitti:Ainoo vaan että kymppiä ei aliteta enää pelkällä voimalla, se täytys saada jotenki tiehen..
Holset siellä lukee..
Re: Raptec - Projekteja
Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan?
tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla
mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Raptec - Projekteja
Eikö niitä isoja tehoja lähde kun saa vaan sellasen pumpun missä on tuottoa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Raptec - Projekteja
vieläku ne pysyis isoilla tehoilla nipussa,+ lähtis viivalta sillo ku valot vaihtuuS202 kirjoitti:Eikö niitä isoja tehoja lähde kun saa vaan sellasen pumpun missä on tuottoa.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Raptec - Projekteja
Riisselissä pitäisi aina tehhä männät sylinteriin valmiiksi väljäksi ni ne ei leikkaa kiinni.Petehri kirjoitti:[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Markon%20mersu/P7210025.jpg ]
Sitte voi suoraan ahtaa vaikka se 5 baaria.
Ainakin rattoripullinkissa.
Sen takia semmone puol miljoonaa ajettu motti on paras aihio virittää kun son sopivan väliä.
Holset siellä lukee..
Re: Raptec - Projekteja
kyllä noikin kuvan männät on sorvattu väljäksi... kierrosten myötä tulee lämpöä ja bullingissa ei kierrätetä kun 3000rpm,ni ei lämpömurheita.... prostock jutut sit erikseen 

Diesel on puhtaampi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Raptec - Projekteja
Kyllähän muuten ihan varmasti tulee lämpöongelmia ja kiinnileikkaantumisia jos on pullingissa vakiovälykset vaikka ei kierrätetä "kuin" 3000rpm.j.a kirjoitti:kyllä noikin kuvan männät on sorvattu väljäksi... kierrosten myötä tulee lämpöä ja bullingissa ei kierrätetä kun 3000rpm,ni ei lämpömurheita.... prostock jutut sit erikseen
Tuosta asiasta on turha edes keskustella.
Tämä asia on tieto, ei mikään mutu.
Holset siellä lukee..
Re: Raptec - Projekteja
eikö nuo männät ole jo hajonneet ensin ja sen jälkeen on tullut leikkaus jäljet
nauttiikos tuo moottori jotain muutakin kuin dieseliä
nauttiikos tuo moottori jotain muutakin kuin dieseliä
Re: Raptec - Projekteja
menikös lohko pahaan kuntoon? mäntiä näköjään ainakin joutuu vaihtaan. toivottavasti sylinterit ei ottaneet pahasti kipeetä. entäs kiertokanget, vääntykö?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Raptec - Projekteja
onko esikammiosta puhaltava palava aine sulattanut nuo 8 kuppia ajossa männän päälle, vai onko ne koneistettu ? aika symmetrisiä on sulanneiksi, jos ovat. (silti veikkaan että ovat sulaneet
)

Viimeksi muokannut johani, Ke 08.08.2012 01:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Raptec - Projekteja
jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään joSiekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan?tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla
mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.

Re: Raptec - Projekteja
Liikkuuko jo noilla tehoilla? Käyttöaluekkin varmaan joku 2000rpm leveä mutumutu(?).kuppe kirjoitti:jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään joSiekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan?tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla
mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
Onko vetuja?

Re: Raptec - Projekteja
maKe| kirjoitti:Liikkuuko jo noilla tehoilla? Käyttöaluekkin varmaan joku 2000rpm leveä mutumutu(?).kuppe kirjoitti:jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään joSiekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan?tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla
mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
Onko vetuja?
Remmi alakieroksilla ja holsetti yläkierroksilla vetoalue on laaja..
Re: Raptec - Projekteja
Tuhannen puskee jo toi vitonenki mikä o jo melekei kasasa.kuppe kirjoitti:jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään joSiekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan?tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla
mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Raptec - Projekteja
Siitäpä justiin. Seki on jo hyvä suoritus kun edellinen setuppi oli omatekosella pumpulla ja sillonkin yli 600 heppaakuppe kirjoitti:maKe| kirjoitti:Liikkuuko jo noilla tehoilla? Käyttöaluekkin varmaan joku 2000rpm leveä mutumutu(?).kuppe kirjoitti:jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään joSiekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan?tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla
mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
Onko vetuja?
Remmi alakieroksilla ja holsetti yläkierroksilla vetoalue on laaja..



W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Raptec - Projekteja
katoin kans samaa mikäs tämän tausta onjohani kirjoitti:onko esikammiosta puhaltava palava aine sulattanut nuo 8 kuppia ajossa männän päälle, vai onko ne koneistettu ? aika symmetrisiä on sulanneiksi, jos ovat.

superturboa alkaen 2003
Re: Raptec - Projekteja
kuppe kirjoitti:
Remmi alakieroksilla ja holsetti yläkierroksilla vetoalue on laaja..

Rispekt.
Re: Raptec - Projekteja
Harmi kun ei nähty mersusta useempaa lähtöö tänään, mitäs nesteitä se siinä viivalla valutteli? Vai oonko erehtyny autosta?:D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Petehrin projekteja
6sivulta lainattua
Hei mistä toi pissapojan säiliö on kotoisin? Sama konversio menossa, sulta sen 606 kävin hakemassa ja sen orkkis imusarjalla meinasin tehdä kuten tossa kuvassakin. Vanha 603 kanssa ollut säiliö ei enään mahdu, löytyiskö sulta tommosta kuvan mukaista säiliötä? Sopiiko vanhaan kiinnikkeeseen suoraan?

Edit: lieneekö toi w124 vapari 606 kanssa olevasta autosta kotoisin?Petehri kirjoitti:Tässä vielä pari kuvaa konehuoneesta:
[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/E300TDT/P7180001.jpg ]
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Petehrin projekteja
mielestäni myös omassa 250 monivenassa on vastaava... eli olisko kaikissa monivenoissa sama, kun ilmanputsari vie sen normaali pöntön paikan...Sultzi kirjoitti:6sivulta lainattuaHei mistä toi pissapojan säiliö on kotoisin? Sama konversio menossa, sulta sen 606 kävin hakemassa ja sen orkkis imusarjalla meinasin tehdä kuten tossa kuvassakin. Vanha 603 kanssa ollut säiliö ei enään mahdu, löytyiskö sulta tommosta kuvan mukaista säiliötä? Sopiiko vanhaan kiinnikkeeseen suoraan?
Edit: lieneekö toi w124 vapari 606 kanssa olevasta autosta kotoisin?Petehri kirjoitti:Tässä vielä pari kuvaa konehuoneesta:
[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/E300TDT/P7180001.jpg ]
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Raptec - Projekteja
Tätäkö ei uudestaan enää penkitetty, kun näyttäs olevan myynnissä? Tuliko tuossa 700 nyt tämän myllyn rajat vastaan?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
ex.w202 c250 TD -95
- evoluution_moka
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ti 08.04.2008 20:15
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Raptec - Projekteja
Uudet männät keramipinnoitteilla + Arrow kiertokanget

Kysympä tässä topicissa kun en viitti uutta turhaan perustaa. Eli mistä noita arrow kiertokankia saa tohon 606:seen kun ei mun taidoilla löydy tietoa? Ja onko nuo männät vakiot jotka vaan pinnotettu? Kiitos ja anteeks.

Kysympä tässä topicissa kun en viitti uutta turhaan perustaa. Eli mistä noita arrow kiertokankia saa tohon 606:seen kun ei mun taidoilla löydy tietoa? Ja onko nuo männät vakiot jotka vaan pinnotettu? Kiitos ja anteeks.
Re: Raptec - Projekteja
Mulla kiinnostelis kovasti sama tieto.
Nimimerkillä, pata levällään.
Nimimerkillä, pata levällään.
Re: Raptec - Projekteja
pikasella googletuksella
http://www.futurez.fi/fi/shop/moottori/ ... ilpakanget" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.race.fi/fi/brands" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.futurez.fi/fi/shop/moottori/ ... ilpakanget" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.race.fi/fi/brands" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Raptec - Projekteja
Kannattaa kysästä Kivimäeltä eli nic stonehead
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com