om602 2.5 turbo ja 7mm turbo asiaa
Re: superin rakentelu alkaa!
Oli.
450x300 kiinakuuleri puskurin takana.
450x300 kiinakuuleri puskurin takana.
Re: superin rakentelu alkaa!
tuli vihdoin haettua moottori 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: superin rakentelu alkaa!
Noniin täällähän on vanhoilla parroilla asenne kohdallaan kun heti lytätään uutta jannua maahan, näin se pitää
Antaa jokaisen kokeilla mitä lystää, ei nyt kaikkiin tarvii samaa OM605 settiä iskeä vaikka onkin hyvä setti

Antaa jokaisen kokeilla mitä lystää, ei nyt kaikkiin tarvii samaa OM605 settiä iskeä vaikka onkin hyvä setti

w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: superin rakentelu alkaa!
Meinaatko että keskustelupalstalla ei kannattaisi mielipidettään kirjoittaa vaan jees jees ja hyvä meininki vaikka kaveri olisi nyt esimerkiksi kokoamassa konetta jonkun mielestä ja kokemuksesta väärillä osilla ?
Itseäni ainakin v.ituttaa ne huonot neuvot mitä on joskus täältäkin saanut ja rahaa sittemmin palanut uusintayrityksiin ihan turhan paljon, esimerkiksi liittyen kupariseen kannentiivisteeseen...1000 km ja poks, siinä meni satasia taivaantuuliin. Jokainen saa tehdä mitä lystää mutta kun kuulee muiden kokemuksia niin voi ainakin itse selvittää asiaa lisää ja tehdä sitten omat ratkaisut. Joillekin se on jopa haaste, että pääsee näyttämään, että muut oli sittenkin väärässä ja tuommosen laitoksen saa luotettavasti toimimaan reilummassakin ST käytössä.
Itseäni ainakin v.ituttaa ne huonot neuvot mitä on joskus täältäkin saanut ja rahaa sittemmin palanut uusintayrityksiin ihan turhan paljon, esimerkiksi liittyen kupariseen kannentiivisteeseen...1000 km ja poks, siinä meni satasia taivaantuuliin. Jokainen saa tehdä mitä lystää mutta kun kuulee muiden kokemuksia niin voi ainakin itse selvittää asiaa lisää ja tehdä sitten omat ratkaisut. Joillekin se on jopa haaste, että pääsee näyttämään, että muut oli sittenkin väärässä ja tuommosen laitoksen saa luotettavasti toimimaan reilummassakin ST käytössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superin rakentelu alkaa!
Antaa alottaineden kokea saman mitä kaikki muutkin, kun joskus aloittanu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
Komppaan veskolaa tuossa neuvomisasiassa. Minusta tällaisen fuurumin asia on nimenomaan jakaa kokemuksia ja neuvoja, jottei kaikkien tarvitse tehdä samoja virheitä ja oppia kantapään kautta. Se, miten niitä soveltaa. on jokaisen oma asia.
tpmant
tpmant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: superin rakentelu alkaa!
tuli tuos värkättyä välijäähdytinkin viimein keuloille
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: superin rakentelu alkaa!
puskurikin saatiin soviteltua tuohon
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: superin rakentelu alkaa!
tuossa ilmeni kytkimen kanssa ongelmia. eli kun kytkimen painaa pohjaan niin se on helevetin raskas polkea ja kun vaihteen tökkää silmään niin lähtee auto heti liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa eli ei irrota. mistä kannattais lähteä vikaa ettimään? ite aattelin että vika ois työsylinterissä.?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: superin rakentelu alkaa!
mikä kytkin siinä on?
Re: superin rakentelu alkaa!
bemari m5 sintteri ja sach race asetelma.. kyllähän tuolla asetelmalla se poljin on aika raskas painaa mut ei se niin jäykkä saa olla että kummallakin jalalla pitää painaa.
Re: superin rakentelu alkaa!
oisko mahollisesti joku tukos letkuissa/putkissa?
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: superin rakentelu alkaa!
mahdollisesti putki /letku länässä, tai olisiko kytkinlevy vahinngossa mennyt nurinpäin????jusbe37 kirjoitti:oisko mahollisesti joku tukos letkuissa/putkissa?

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: superin rakentelu alkaa!
loora pois.. siellä melko varmasti joku häikkä.. 

Re: superin rakentelu alkaa!
Oisko työsylinterin peltiputki mennyt littuun? itsellä jäi se putki laatikon ja lohkon väliin, kun laatikon sujautin auton alla paikalleen 

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: superin rakentelu alkaa!
Kuisma_ kirjoitti:Oisko työsylinterin peltiputki mennyt littuun? itsellä jäi se putki laatikon ja lohkon väliin, kun laatikon sujautin auton alla paikalleen


ei oo.. pitääköhän tuon työsylinterin olla sit erilainen tuohon kun on bemarin kytkin ja mersun 4-vaihteinen loota?
Re: superin rakentelu alkaa!
väärä käpälä ja painelaakeri..
Re: superin rakentelu alkaa!
Keltsi kirjoitti:väärä käpälä ja painelaakeri..
niin mä vähän aattelinkin.. pitääkö sinne laittaa bemarin käpälä ja painelaakeri? vai onko mersulla sinne jokin sopiva malli?
Re: superin rakentelu alkaa!
Tai käpälän liikerata vääränlainen. Ihan mersun käpälällä ja painelaakerilla pitäis pelata, onko siel bemarin vai mersun työsylinteri? Tuo kytkinpaketti vaati usein bemarin työsylinterin.
Re: superin rakentelu alkaa!
Jos on vielä se orkkis kumiletku siellä nestelinjassa niin paine jää pullistelemaan sitä. Teräspunos letkua tilalle
IG: @pyrytakkunen
Re: superin rakentelu alkaa!
antti_k kirjoitti:Tai käpälän liikerata vääränlainen. Ihan mersun käpälällä ja painelaakerilla pitäis pelata, onko siel bemarin vai mersun työsylinteri? Tuo kytkinpaketti vaati usein bemarin työsylinterin.
mersun työsylinteri mulla siellä on..
Re: superin rakentelu alkaa!
PTracing kirjoitti:Jos on vielä se orkkis kumiletku siellä nestelinjassa niin paine jää pullistelemaan sitä. Teräspunos letkua tilalle
yks kumiletku oli taipunu yli 90-astetta että se oli varmaan tukossa ja avasin työsylinterin niin siellä oli paskaa.. vika varmaan on niissä.
Re: superin rakentelu alkaa!
Ei tarvi vaihtaa ees työsylinteriä. Otat sen työsylinterin "työntötangon" käsittelyyn. Vähän mittailua ja hitsaat pätkän lisää siihen päähän. Alkaa toimimaan. Ittellä ainakin oli tosi kevyt käyttää.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superin rakentelu alkaa!
Kummeli kirjoitti:Ei tarvi vaihtaa ees työsylinteriä. Otat sen työsylinterin "työntötangon" käsittelyyn. Vähän mittailua ja hitsaat pätkän lisää siihen päähän. Alkaa toimimaan. Ittellä ainakin oli tosi kevyt käyttää.
itellä kävi kans sama mielessä että hitsais muutaman sentin lisää siihen tangonpäähän. pitää toteuttaa tämä ja katotaan alkaako homma pelittämään.
Re: superin rakentelu alkaa!
pikku hiljaa mersu valmis tielle 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: superin rakentelu alkaa!
valmis tielle? 200D jarrut vielä jaja muutoskatsastukse penkitykset jne vielä edessä ennenku leimalle. Vai oonko yhtää perillä tästä rojektista?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
On taas ollut luettavaa tässä topicissa. Itse topicci on hyvä ja auto todella valmistuu hyvää vauhtia eikä jää puhumisen asteelle niin kuin monella muulla. Ja mikä siinä oikein on että kaikkien tosissaan pitäis laittaa sitä om605 ja om606 konetta? Pumppu ja iso turbo kiinni niin 500 heppaa tulee. Vaikka itsekkin teen noin niin se ei tarkota että kaikkien muitten pitäis tehä samalla tavalla. Enemmän tällasta topiccia kiinnostaa lukea kun niitä om605/606 kone kiinni ja menoks joita on muutama kymmentä. Hyviä neuvoja saa ja pitääkin antaa mutta tarviiko siihen lisätä itse neuvoja enemmän vittuilua mukaan? Ihme touhua aikuisilla ihmisillä
se on tullut jo melko selväksi ettei 290 kestä isotappista pumppua mutta koneen voi aina vaihtaa kun se hajoaa. Ei tätä varmaan tehdä pakon edestä lainarahoilla joiden takuuna on koko omaisuus
jos joku yrittää saada vaikka 800 heppaa om606 koneesta niin ei porukka laita kahta sivua viestejä siitä että se hajoaa heti ei mitään järkeä yrittää 



W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
mulla ei auttanu tappien jatkamiset,kantamaan meinasin jättää kytkimen toviksi mutta onneks ulin järkiini,se olis hajottanu päittäslaakerit. joillakin toimii mesen omalla työsylkyllä ja toisilla vaatii bimmerin työsylkyn.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: superin rakentelu alkaa!
TUUTTERO kirjoitti:valmis tielle? 200D jarrut vielä jaja muutoskatsastukse penkitykset jne vielä edessä ennenku leimalle. Vai oonko yhtää perillä tästä rojektista?
nuo jarrut saa oottaa ens vuoteen..
