W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Onko tuo normaalia tuossa W210 automaatissa, että kun vakkari päällä ajaa n. 110 km/h mittarin mukaan, niin kierrokset pysyvät kuin lukittuna koko ajan n. 2000rpm, riippumatta ylämäistäkin eli laatikko ei "luistata". Tätä vauhtia ajaessa auto vaikuttaisi vielä kuluttavan vähemmän polttoainetta kuin esim. 100 km/h ajettaessa kyseisellä autolla? Sitten taas jos ajaa vaikka n. 100 tai 105 km/h mittarin mukaan vakkari päällä, niin aina ylämäki osuuksilla laatikko luistattaa kierroksia paikoitellen tuonne 2300 rpm, jotta vauhti pysyy koko ajan vakkarin asetuksessa. Kaikenlaiset kokemukset ko. laatikon toiminnasta olisi hyvä saada tietää.
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Se askihan lähtee jossakin kierroksessa lukittamaan turbiinin yhdeksi möykyksi jolloin luistoa ei tapahdu.
toisekseen mitä enemmän kierroksia niin luisto mahdollisuus pienenee jos ei turbiinilukko olisikaan.
toisekseen mitä enemmän kierroksia niin luisto mahdollisuus pienenee jos ei turbiinilukko olisikaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Eli onkohan minulla jotain ongelmia tuossa laatikossa mahdollisesti, koska juuri tuolla tietyllä nopeudella (n.110 km/h) tuo turbiini "lukittuu", mutta jos taas ajaa alle tuon nopeuden tai sitten päälle, niin sitä luistoa on sitten ainakin kiekkamittarin mukaan enemmän. Muiltakin olisi hyvä saada tietää, onko vastaavaa toimintoa teidän laatikoissa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
jospa se laskee että 2000rpm on paras vääntö ja silloin voi pitää lukossa parhaan kiihtyvyyden saavuttamiseksi ?
420 bensassa on luistoa ainakin vähän (max 100-300rpm) joka vauhdilla....enemmän ja vähemmän tilanteesta riippuen.
epäilen että sinulla ei ole laatikossa mitään vikaa....
420 bensassa on luistoa ainakin vähän (max 100-300rpm) joka vauhdilla....enemmän ja vähemmän tilanteesta riippuen.
epäilen että sinulla ei ole laatikossa mitään vikaa....
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Voihan tuo toki ollakin, että paras vääntö on juuri tuossa 2000rpm kohdalla, jolloin sen lukittumisen kautta saavutettaisiin paras polttoainetaloudellisuus, n.110 km/h ja n. 6l/100km?? Laitatin autooni voimaa.com:n moottorin optimoinnin ja oletin, että tehoero olisi hieman selvempi, varsinkin paikaltaan lähdettäessä. Onko tuo sitten normaalia, että tuo laatikko antaa näin kesällä kierrättää tuonne 2500 rpm kylmänä kevyelläkin kaasulla ennen vaihtamistaan ja sitten kun on nesteet lämmenneet, niin samalla kaasun annostelulla vaihtaa n. 2000 rpm kohdalla?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
mikko82hyt kirjoitti:Voihan tuo toki ollakin, että paras vääntö on juuri tuossa 2000rpm kohdalla, jolloin sen lukittumisen kautta saavutettaisiin paras polttoainetaloudellisuus, n.110 km/h ja n. 6l/100km?? Laitatin autooni voimaa.com:n moottorin optimoinnin ja oletin, että tehoero olisi hieman selvempi, varsinkin paikaltaan lähdettäessä. Onko tuo sitten normaalia, että tuo laatikko antaa näin kesällä kierrättää tuonne 2500 rpm kylmänä kevyelläkin kaasulla ennen vaihtamistaan ja sitten kun on nesteet lämmenneet, niin samalla kaasun annostelulla vaihtaa n. 2000 rpm kohdalla?
Sitä "samaa" kaasun annostelua hieman epäilen...jollei ole livedatalla otettu esim. Carsoftalla tai starilla.

Lämpimällä ja kylmällä koneella jo millin parin ero polkimen asennossa on huomattava....sellaiseen isäntään haluan minäkin tutustua joka polkee aina saman annostuksen kaasupedaalista

Voimaa.comista en kommentoi....
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Joo, eli toin tuon asian huonosti esille.
Mutta tarkoitus oli kertoa se, että voiko näin kesäaikanakin olla noin suuri ero tuon laatikon toiminnassa vertaa kylmä vs. lämmin laatikko? Vaihtaakin kylmällä laatikkolla jotenkin hitaammin. Pitäisiköhän vaihdattaa vaikka öljyt ja katsoa, onko vaikutusta asiaan? Öljyt on tosin vaihdettu viime vuoden lokakuussa ja mittariin on tullut n. 15 000 km lisää sen jälkeen. Eikös tuohon laatikkoon ollut tarjolla kahta eri luokituksella käypästä öljyä vai ei?

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Kyllä se yleensä "ekaan risteykseen" pitää kesäkylmälläkin korkeampia kierroksia.mikko82hyt kirjoitti:Joo, eli toin tuon asian huonosti esille.Mutta tarkoitus oli kertoa se, että voiko näin kesäaikanakin olla noin suuri ero tuon laatikon toiminnassa vertaa kylmä vs. lämmin laatikko? Vaihtaakin kylmällä laatikkolla jotenkin hitaammin. Pitäisiköhän vaihdattaa vaikka öljyt ja katsoa, onko vaikutusta asiaan? Öljyt on tosin vaihdettu viime vuoden lokakuussa ja mittariin on tullut n. 15 000 km lisää sen jälkeen. Eikös tuohon laatikkoon ollut tarjolla kahta eri luokituksella käypästä öljyä vai ei?
Toiminta kuulostaa ainakin minusta aivan normilta, muista ???
Öljyjä en lähtisi vaihtelemaan vielä mutta määrän tarkistaisin tikulla....64.4mm.
Öljyluokitus 236.10 tai 236.14.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Essonbaarin tietotoimistossa kuultuna nykyään V*holla laitetaan 7-lovisen öljyt myös 5-portaisiin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Minulla ei ole kuin sellainen mittatikku KL-varaosista hankittu, josta tarkastamalla käy ilmi ainoastaan alaraja ja yläraja. Miten pystyn mittaamaan tuon 64,4mm? Onko noilla öljyluokituksilla 236.10 tai 236.14 mitään eroja?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Eli kumpi noista öljyistä on tarkoitettu 7-loviseen askiin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
236.14 7 loviseen. Mittaa siitä tikusta josko ylämerkki ois 64.4mm kohalla...taitaapa se olla. Määrä mitataan sit laatikko lämpösenä P Päällä auto käynnisä.mikko82hyt kirjoitti:Eli kumpi noista öljyistä on tarkoitettu 7-loviseen askiin?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
5v laatikoon käy molemat öljyt 7v laatikoon vain MB236:14
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Kiitoksia tähän astisista vastauksista.
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Kun juuri eilen satuin lukemaan niin laitetaampa tännekkin..
14.12.11 päivätty mersun ohjeistus
14.12.11 päivätty mersun ohjeistus
.15 on muuten sinistä eikä punaista.5-vaihteinen automaattivaihteisto 722.6:
Vastaisuudessa tulee käyttää enää vain käyttöainetiedoston (Betriebsstoffvorschriften) sivun 236.14 mukaista vaihteistoöljyä!
7-vaihteinen automaattivaihteisto 722.9 moottorin 629 yhteydessä ilman valmistusajankohtarajoitusta ja asennetusta öljypohjasta riippumatta: Vastaisuudessa tulee käyttää enää vain käyttöainetiedoston (Betriebsstoffvorschriften) sivun 236.14 mukaista vaihteistoöljyä!
7-vaihteinen automaattivaihteisto 722.9 juoksevaan numeroon 2834526 saakka (paitsi jos moottori 629): Vastaisuudessa tulee käyttää enää vain käyttöainetiedoston (Betriebsstoffvorschriften) sivun 236.14 mukaista vaihteistoöljyä!
7-vaihteinen automaattivaihteisto 722.9 juoksevasta numerosta 2834527 alkaen (paitsi jos moottori 629): Vastaisuudessa tulee käyttää enää vain käyttöainetiedoston (Betriebsstoffvorschriften) sivun 236.15 mukaista vaihteistoöljyä!
21.6.2010 alkaen hyväksytään vaihteistoöljy FE-ATF 134 käyttöainetiedoston (Betriebsstoffvorschriften) sivun 236.15 mukaisesti.
Poikkeus: Vaihteistoon 722.6, 722.9 juoksevaan numeroon 2834526 saakka sekä vaihteisto 722.9 jos moottori 629 ei saa täyttää FE-ATF 134-öljyä.
S210 290 -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Kiitos tiedosta. Katselin huoltokuittia viime lokakuulta ja laatikkoon on silloin laitettu 236.10-pohjaista öljyä. Pitää vaikka ennen talvea vaihtaa tuota 236.14-pohjaista öljyä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Sullahan on vaihteisto kunnossa kun ei luista liikoja.Nuinhan sen kuuluu pelata,se 110km/h tuntuu olevan sun koneelle parasta vääntoaluetta,niin ei tarvi vaihtaa pienemmälle. 100km vauhdissa on koneessa n.1800 kierrosta ja ylämäessä se nakkaa 4 päälle siksi kierrokset nousee,ei laatikko mitään luista. W211 suora 6-CDI menee 1700 kiekalla 100km/h mäestä huolimatta ja V6-CDI menee 1500kiekalla 100km/h mäestä huolimatta mutta kulutus 1-2 litraa suurempi.mikko82hyt kirjoitti:Onko tuo normaalia tuossa W210 automaatissa, että kun vakkari päällä ajaa n. 110 km/h mittarin mukaan, niin kierrokset pysyvät kuin lukittuna koko ajan n. 2000rpm, riippumatta ylämäistäkin eli laatikko ei "luistata". Tätä vauhtia ajaessa auto vaikuttaisi vielä kuluttavan vähemmän polttoainetta kuin esim. 100 km/h ajettaessa kyseisellä autolla? Sitten taas jos ajaa vaikka n. 100 tai 105 km/h mittarin mukaan vakkari päällä, niin aina ylämäki osuuksilla laatikko luistattaa kierroksia paikoitellen tuonne 2300 rpm, jotta vauhti pysyy koko ajan vakkarin asetuksessa. Kaikenlaiset kokemukset ko. laatikon toiminnasta olisi hyvä saada tietää.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Ainakaan ton luokituksen takia ei ole tarvetta,mikko82hyt kirjoitti:Kiitos tiedosta. Katselin huoltokuittia viime lokakuulta ja laatikkoon on silloin laitettu 236.10-pohjaista öljyä. Pitää vaikka ennen talvea vaihtaa tuota 236.14-pohjaista öljyä.
(on vaan kätevämpää kun on yksi tynnyri mistä voi laittaa tuli sitten öljyn vaihtoon 5v tai 7v)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
CDI203 kirjoitti:Ainakaan ton luokituksen takia ei ole tarvetta,mikko82hyt kirjoitti:Kiitos tiedosta. Katselin huoltokuittia viime lokakuulta ja laatikkoon on silloin laitettu 236.10-pohjaista öljyä. Pitää vaikka ennen talvea vaihtaa tuota 236.14-pohjaista öljyä.
(on vaan kätevämpää kun on yksi tynnyri mistä voi laittaa tuli sitten öljyn vaihtoon 5v tai 7v)
Eikä ole vaaraa että panevat väärästä tynnyristä!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Käyttökokemuksia perheen kahdesta paavosta, 320CDI ja 430:mikko82hyt kirjoitti:Voihan tuo toki ollakin, että paras vääntö on juuri tuossa 2000rpm kohdalla, jolloin sen lukittumisen kautta saavutettaisiin paras polttoainetaloudellisuus, n.110 km/h ja n. 6l/100km?? Laitatin autooni voimaa.com:n moottorin optimoinnin ja oletin, että tehoero olisi hieman selvempi, varsinkin paikaltaan lähdettäessä. Onko tuo sitten normaalia, että tuo laatikko antaa näin kesällä kierrättää tuonne 2500 rpm kylmänä kevyelläkin kaasulla ennen vaihtamistaan ja sitten kun on nesteet lämmenneet, niin samalla kaasun annostelulla vaihtaa n. 2000 rpm kohdalla?
Dieselin laatikko kylmänä tosiaan vie kierrokset korkeammalle ennen vaihtamista kuin lämmettyään, muttei sentään mihinkään 2500 asti. melkein kahteen tonniin ehkä. Lämpimänä vaihtaa muutaman sata kierrosta alempana, mutta ei käytännössä millään kikkailulla alle 1600. Laatikko tuntuu luistelevan aina herkästi tuon lopenuupuneenkin mainitsevan 100-300 kierrosta ja varsinainen veto alkaa vasta hyvän matkaa yli kahdentuhannen kierroksen, mikä tuntuu itsestäkin aavistuksen oudolta ottaen huomioon auton vääntövoimavarat jo reilusti alemmilla kierroksilla. Tai sitten odotan siltä liikoja

Bensakasi vaihtaa käytännössä aina alhaisemmilla kierroksilla kuin dieseli

Vielä voisi todeta, että diisseli ei vaihda ollenkaan niin herkästi pienempään vedätettäessä, vaan laatikko alkaa pikkuisen luistaa ja voisko sanoa, että tunne on kuin joku alkaisi työntää eteenpäin. Bensakasi pienelläkin varpaan hipaisulla hyppää helposti pykälän kaksi pienempään ja sitten alkaa tapahtua. Tunne on pikemminkin vetämistä kuin työntämistä.
Voit arvata, että dieselin näennäisestä vääntökäyrän kultamitalisijasta huolimatta tykkään enempi ajaa tuolla bensa-autolla. On jotenkin herkemmän ja sivistyneemmän oloinen. Toki autojen ajomäärilläkin on (todennäköisesti



-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
No, niin eli alkaapa se sittenkin vaikuttamaan, että tuo luistelu on siis normaalia toimintaa tuolle laatikolle? Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä ja se on se, että tuon moottorin optimonnin jälkeen tuo laatikko ei minusta hyödynnä kasvavaa vääntöä, vaan edelleen pyrkii pitämään kierrokset ja laatikon toiminnan samansuuntaisina kuin auto olisi vakio tehoinen. Itse luulin, kun tuon optimoinnin tein, että laatikko oppisi ottamaan huomioon kasvaneen väännön niin fiksusti, että se luistaminen vähentyisi. Tiedä sitten, kuvittelenko vain nämä asiat päässäni ihmeellisesti. 

Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
eikös laatikon nollaus ja uudelleen opetus sitä auttaisi vai oppiiko se ihan suoraan nollailematta?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Tuossa hetki sitten nollattiin tuo laatikko ja tuo autohan toimii jo tällä hetkellä loogisemmin. Sinänsä mukava huomata, että parani.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Hieno homma ! ! Joskus pienikin ongelma voi olla suuri.....jos laitteet ovat väärät.....vieläkö ajelet sillä enempi niin paranee vaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Oman kokemuksen mukaan ei nuo sähkölaatikot luista kuin vähän vaihtamisen yhteydessä,ja jos luistaa ei se ole kunnossa.tuolla vaihteiston lukituksellahan on saatu nuo automaattien kulutuskin kuriin,vanhemmissa autoissa ne kulutti luiston takia huomattavasti enempi kuin keppivaihteinen. Luistamattomuudenhan näkee jo kierroksista 1500kierrosta/100km/h 1800kierrosta 120km/h ja 3000kierrosta 200km/h ja samassa suhteessa välinopeudet!mikko82hyt kirjoitti:No, niin eli alkaapa se sittenkin vaikuttamaan, että tuo luistelu on siis normaalia toimintaa tuolle laatikolle? Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä ja se on se, että tuon moottorin optimonnin jälkeen tuo laatikko ei minusta hyödynnä kasvavaa vääntöä, vaan edelleen pyrkii pitämään kierrokset ja laatikon toiminnan samansuuntaisina kuin auto olisi vakio tehoinen. Itse luulin, kun tuon optimoinnin tein, että laatikko oppisi ottamaan huomioon kasvaneen väännön niin fiksusti, että se luistaminen vähentyisi. Tiedä sitten, kuvittelenko vain nämä asiat päässäni ihmeellisesti.
Eihän siinä ole mitään järkeä jos vaihteisto luistaa ohi parhaan vääntömometti alueen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Nyt alkoi meikäläistäkin kiinnostaa
.
Mitenkäs se nollaus tapahtuu? Starimiesten hommiako?


Mitenkäs se nollaus tapahtuu? Starimiesten hommiako?
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Starilla tuo onnistuu helposti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
On moottori/korimalleja, joissa turbiini ei mene lainkaan lukkoon!jussilampi kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan ei nuo sähkölaatikot luista kuin vähän vaihtamisen yhteydessä,ja jos luistaa ei se ole kunnossa.tuolla vaihteiston lukituksellahan on saatu nuo automaattien kulutuskin kuriin,vanhemmissa autoissa ne kulutti luiston takia huomattavasti enempi kuin keppivaihteinen. Luistamattomuudenhan näkee jo kierroksista 1500kierrosta/100km/h 1800kierrosta 120km/h ja 3000kierrosta 200km/h ja samassa suhteessa välinopeudet!
Eihän siinä ole mitään järkeä jos vaihteisto luistaa ohi parhaan vääntömometti alueen.

Ohjelma ei anna.
Esim. ainakin ML, ja useat ei kopat, joissa on 270CDI pannu.
Eli on aina OPEN tai SLIPPIN.
Kaverin 211 400CDI ei tainnut myöskään lukkiutua kokonaan... jäi vaan SLIPPIN, vaikka miten kaasua painoi. Opetuskin ko. laatikkoon tehtiin pidemmän kaavan mukaan *:lla.
On aivan normaalia, ettei lukkiudu kaikissa malleissa... eikä se turbiinin lukon luistaminen niitä rikota. Ne nyt vaan on suunniteltu sellaisiksi.
Jos nyt kikkailee ne lukkoon, niin taitaa ottaa TCU herneen nenään

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Onnistuuhan tuo carsoftalla...kin.RH kirjoitti:Nyt alkoi meikäläistäkin kiinnostaa![]()
.
Mitenkäs se nollaus tapahtuu? Starimiesten hommiako?

.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Ei kaikistaLopenUupunut kirjoitti:Onnistuuhan tuo carsoftalla...kin.RH kirjoitti:Nyt alkoi meikäläistäkin kiinnostaa![]()
.
Mitenkäs se nollaus tapahtuu? Starimiesten hommiako?
![]()
.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
