123TD täristää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
saksantähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
Paikkakunta: TURKU

123TD täristää

Viesti Kirjoittaja saksantähti »

Eli Los Proplemos seuraavanlainen... Armas farkkuni on päättäny alkaa täristämään itheään tyyliin "LEIKITÄÄN TEHOSEKOITINTA" siinä 80 km/h vauhdissa alle sen ja yli mennessä.. (juu kyllä se kulkee yli 80 km/h) tärinä katoaa oikeastaan kokonaan... Vikaa siis pitäis alkaa ettimään?? Kuskinpuolen vetarissa on kyllä klappia pitkittäis-suunnassa (Syy yhteys 1) ja kardaanin ja perän liitoksessa havaittu vuotoa (Syy yhteys 2) vai voisiko olla ihan pelkästään kuluneet takapään laakerit?... Muuten olen tähän daamiin toimii ja rullaa niinkuin pitääkin..

PS. Renkaat tasapainotettu noin 1/2 tuntia sitte uudelleen eli syy ei ollu niissäkään? vai 3 kerta tasapainotuksessa... tosin alla ei ole mitkään merkkikumit... (Syy yhteys 3)

Kiitoksia nyt kommenteista vaikka ei kai tämä nyt loppujenlopuksi ollu kysymys vaan enemmän vuodatus farkun sielunelämän solmuista... mutta jos jollakulla kokemusta tärinän poistosta muuta kun loiventavilla niin...

-SAKSANTÄHTI-
Tähdellisempää tekemistä kaikille...

W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Siis onko vetoakselin klappi pitkittäissuunnassa akseliin nähden vai autoon nähden? Itse akselin kuuluu liikkua pitkittäissuunnassa, eli silloin kuulat nivelissä pyörii niinkuin pitääkin. Ravistelepas takapyörää laakerin väljyyden löytämiseksi, ja tarkista, onko vetoakselin kiinnityspultti kunnolla kiinni.
Öljyvuodon ei pitäisi liittyä tähän vikaan mitenkään.
Avatar
saksantähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
Paikkakunta: TURKU

Klapista viellä...

Viesti Kirjoittaja saksantähti »

Klappia pitkittäissuunnassa autoon nähden.. eli toisinsanoen heiluu sivuttain.. ja kiinnityksen tarkistin just kun tuli jarrut uusittua satuloita myöten.. eli summa summarum lienee paikallaan lähteä laakeriostoksille... onko kovinkin kinkkinen operaatio suorittaa kotipihalla vai pitääkö antaa suosiolla hovikorjaajan operoida se... LIenee kuitenkin paikallaan vaihtaa molemmille puolille samalla kertaa?
Tähdellisempää tekemistä kaikille...

W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu jos akseli liikkuu keskipisteeseen nähden ylös/alas/sivuille niin nivelhän sieltä on rikki.. itellä karkasi kanssa nivelen kuulat kun vaihdoin perän.. täristää niin pirusti...
Vastaa Viestiin