jusbe37 kirjoitti:muutes! mulla ei oo vielä ees pakoputkea eikä downpipeä tuossa kiinni!? saattaisko siitä johtua että alkaa ahtamaan vasta isoilla kierroksilla?
Ei sekään vaikuta. Syöttö ei vaan riitä, pakosarja/pakopesä vuotaa tai sitten turbo on aivan liian iso. Tai sitten ahtoputkisto/painekotelo vuotaa mutta se ei silti selitä sitä miks ei tule savua
S202 kirjoitti:Tuota tuota. Ootko sä ajanu sillä vaan paikallaan polkenu? Ei se nosta ahtoja paikallaan läheskään niinku ajossa
Eikä nosta sittenkään JOS kytkin luistaa heti kunnolla kun ei tule vastusta. Esimerkkinä kun käytin omaa autoa penkissä niin ahdot oli paikalle ajaessa ja poistuessa 2.4 baaria mutta penkissä vaan 1.7 liian vähän vastusta.
oon vaan paikallaan polkenu pittää käydä heti ajamassa kun saan kytkimen kuntoon palataan tähän pumppu asiaan sitten taas se kytkin mua nyt kyllä epäilyttää ku toinen sanoo toista ja toinen toista toinen sanoo että pitennä työsylinterin tankoa ja toinen sanoo että älä missään nimessä pitennä sitä eli kirjotampa sen kytkimen vian uusiks! eli kytkin on jäykkä polkasta pohjaan ja kun vaihteen laittaa päälle niin auto lähtee heti liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa! vaihteet ei kuitenkaan rutise vaan menee sulavasti silmään..
jusbe37 kirjoitti:oon vaan paikallaan polkenu pittää käydä heti ajamassa kun saan kytkimen kuntoon palataan tähän pumppu asiaan sitten taas se kytkin mua nyt kyllä epäilyttää ku toinen sanoo toista ja toinen toista toinen sanoo että pitennä työsylinterin tankoa ja toinen sanoo että älä missään nimessä pitennä sitä eli kirjotampa sen kytkimen vian uusiks! eli kytkin on jäykkä polkasta pohjaan ja kun vaihteen laittaa päälle niin auto lähtee heti liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa! vaihteet ei kuitenkaan rutise vaan menee sulavasti silmään..
Siinä se vika sitten on. Vaparin pumppu kyllä yleensä savuttaa paikallaan polettaessakin mutta ajossahan tuo selviää. Ongelma korjaantuis turvallisimmin paksummalla painelaakerilla. Onko sulla muuten siinä työsylinterin ja lootan välissä sitä muovilätkää? Jos on niin sen pois ottaminen vois auttaa mutta en tiiä auttaako tarpeeksi.
Sitten tarvii sen paksumman painelaakerin tai eri työsylinterin jossa on pitempi tappi. Onko siinä kytkimessä muuten paljon tyhjää ennenkuin alkaa vastustamaan.
jusbe37 kirjoitti:...se kytkin mua nyt kyllä epäilyttää ku toinen sanoo toista ja toinen toista toinen sanoo että pitennä työsylinterin tankoa ja toinen sanoo että älä missään nimessä pitennä sitä eli kirjotampa sen kytkimen vian uusiks! eli kytkin on jäykkä polkasta pohjaan ja kun vaihteen laittaa päälle niin auto lähtee heti liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa! vaihteet ei kuitenkaan rutise vaan menee sulavasti silmään..
Kytkinasetelma ei painu tarpeeksi kokoon, jos kytkin alkaa ottaa, vaikka poljin on pohjassa. Minulla on bensakoneessa Volvon Sachs racing asetelma ja Mersuun teetetty levy ja jouduin jatkamaan Mersun kytkinsylinterin tappia ja haarukan vastapuolen tukitappia noin 16 mm, jotta ne sopivat Mersun laatikkoon. Bemarin kytkinasetelman mittoja en tiedä, Sachsin kytkimien mitat saa, kun kysyy valmistajalta. Kun kone ja laatikko on irti, voi mitata asetelman etäisyyden lohkon reunasta ja vastaavasti kytkinhaarukan liikkeen, jolloin ne voi sovittaa keskenään. Esim. Mersun bensakoneen työsylinterin ja painelaakerin liike on noin 30mm (dieselissä luultavasti sama?), johon kytkinhaarukka pitää sovittaa ottaen huomioon kytkinasetelman liike. Kireiden kytkinasetelmien liike saattaa olla paljon pienempi kuin alkuperäisen. Myös painelaakeria tukevan putken pituus saattaa olla kriittinen. Jos kytkinasetelma ja levy on upotettu vauhtipyörään, pitää upotuksen olla täsmälleen oikea, Bemarin asetelma kai asennetaan tasaiseen vauhtipyörään, eli upotusta ei ole.
Siekkinen kirjoitti:Sitten tarvii sen paksumman painelaakerin tai eri työsylinterin jossa on pitempi tappi. Onko siinä kytkimessä muuten paljon tyhjää ennenkuin alkaa vastustamaan.
vastustaa ihan heti ku polkasee pohjaan... mietin kans että oisko vaan työsylinterile menevä neste putki/letku tukossa? koska kun otin työsylinterin pois ja käskin kaverin polkasta kytkimen pohjaan niin se tanko liikku jotain 3cm..?
Voihan sitä kokeilla. Mulla meni tuo tappi sen käpälän läpitte. hitsasin käpälän reijän kiinni ja hioin tapista pois, mutta jouduin hitsaamaan lisää kumminki 11mm.
ku otin sen työsylinterin pois sielä lootasta niin se muuten pongahti pois ku avas viimesen pultin! eli oisko niin että työsylinteriä pitäiski lyhentää..?
Jos se kerta painaa nyt jo koko ajan painelaakeria ja ei toimi vaikka polkee kyktintä, niin sitte vain bmw:n työsylinteriä kehiin. Tapin liikettä pitäs saada kasvatettua pidemmäksi. Lähtee kauempaa ja painaa syvemmälle.
jusbe37 kirjoitti:ku otin sen työsylinterin pois sielä lootasta niin se muuten pongahti pois ku avas viimesen pultin! eli oisko niin että työsylinteriä pitäiski lyhentää..?
Kun kytkinpoljinta ei paineta, ei tapin pitäisi painaa asetelmaa.
tomant
Viimeksi muokannut tomant, Ke 25.07.2012 01:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TUUTTERO kirjoitti:Jos se kerta painaa nyt jo koko ajan painelaakeria ja ei toimi vaikka polkee kyktintä, niin sitte vain bmw:n työsylinteriä kehiin. Tapin liikettä pitäs saada kasvatettua pidemmäksi. Lähtee kauempaa ja painaa syvemmälle.
mulla on kaks eri mittaria. ostin digitaalisen jostain biltemasta ja se on ollu mulla 2 turbo mersussa ja se on näyttäny joka ikinen kerta nollaa ku on ajanu lämä tiskissä tien päällä. kaikki johot ja letkut on kyllä oikeen kytketty ku oon tarkistanu monesti ohjeet läpi. mutta sit autogaugen viisari ahtopaine mittari pelaa just niinku pitää tai ainakin näyttää että siellä on ahtoja
Riippuu mittarista mutta en mä nyt oikein usko, että yksikään ehjä mittäri näyttää 1Bar väärin. Tuo kun on vielä helppo testata ihan ilman moottoria, siis se mittarin näyttämä