W211 270cdi nakuttaa
W211 270cdi nakuttaa
Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla kuluu äänekästä nakutusta, hiukan vaimenee jos ottaa ilmastoinnin pois päältä.
Joskus harvoin käy siistimmin.
Suuttimet on uusittu.
Jakotukin etupäästä paineanturilta(?) kun ottaa johdon pois niin käynti korjaantuu, toki menee vikatilaan.
Takapäästä säätimeltä johto irti niin ei käynnisty laisinkaan.
Kumpi on viallinen?
Starilla ei vikakoodeja.
Joskus harvoin käy siistimmin.
Suuttimet on uusittu.
Jakotukin etupäästä paineanturilta(?) kun ottaa johdon pois niin käynti korjaantuu, toki menee vikatilaan.
Takapäästä säätimeltä johto irti niin ei käynnisty laisinkaan.
Kumpi on viallinen?
Starilla ei vikakoodeja.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270cdi nakuttaa
paineen säätimen johto kun on irti ei kuulukaan käydä,Carman kirjoitti:Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla kuluu äänekästä nakutusta, hiukan vaimenee jos ottaa ilmastoinnin pois päältä.
Joskus harvoin käy siistimmin.
Suuttimet on uusittu.
Jakotukin etupäästä paineanturilta(?) kun ottaa johdon pois niin käynti korjaantuu, toki menee vikatilaan.
Takapäästä säätimeltä johto irti niin ei käynnisty laisinkaan.
Kumpi on viallinen?
Starilla ei vikakoodeja.
mitäs *:ri näytää sieltä kun näkyy paljon muutakin kuin vika koodit,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270cdi nakuttaa
Täytyypä tutkia vielä tarkemmin alkuviikosta, jäi starin salkku työmaalle...
Mitäs sieltä pitäis erityisesti katsoa?
Mitäs sieltä pitäis erityisesti katsoa?
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
Re: W211 270cdi nakuttaa
Mites suuttimien korjausarvot? Omassa (ex-clk) kävi niin että pesin konehuoneen painepesurilla ja seuraavana päivänä jumalaton naputus suuttimista.Carman kirjoitti:Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla kuluu äänekästä nakutusta, hiukan vaimenee jos ottaa ilmastoinnin pois päältä.
Joskus harvoin käy siistimmin.
Suuttimet on uusittu.
Jakotukin etupäästä paineanturilta(?) kun ottaa johdon pois niin käynti korjaantuu, toki menee vikatilaan.
Takapäästä säätimeltä johto irti niin ei käynnisty laisinkaan.
Kumpi on viallinen?
Starilla ei vikakoodeja.
Stari ei näyttänyt vikakoodia mut suuttimien korjausarvot vaelteli miten sattuu, railp.anturin johto irti ja auto kävi normaalisti.
Painepesuri oli hieman hajoittanut liitintä ja aina ei saanut kunnon kosketusta...
Tuli sit turhaan pari suutintakin purettua vikaa etsiessä.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: W211 270cdi nakuttaa
Starilla on nyt tutkailtu, mielestäni kaikki näyttää olevan OK.
Määräänsäätimen arvo heitteli testissä jonkin verran, ei kuitenkaan yli 20 barin raja-arvon.
Vaihdoin sen uuteen, testauksessa käyrä tasoittui mutta käyntiin ei ollut vaikusta.
Mihin arvoihin pitäis kiinnittää huomiota?
Itselläni kävi mielessä että jos rail-paineen anturi näyttää todellista suurempaa lukemaa, niin silloinhan liian alhainen paine voisi aiheuttaa äänen, joka on jopa kolkutusta ajoittain. Saakos anturin paikkaansapitävyyttä testattua jollain konstilla?
Suuttimien korjausarvot kunnossa, välillä -0,53 - +1,17.
Olen yrittänyt kuunnella kuuluuko ääni jostain tietysti sylinteristä, mutta en pääse siitä selvyyteen.
Saikos starilla sammutettua sylinteri kerrallaan?
Määräänsäätimen arvo heitteli testissä jonkin verran, ei kuitenkaan yli 20 barin raja-arvon.
Vaihdoin sen uuteen, testauksessa käyrä tasoittui mutta käyntiin ei ollut vaikusta.
Mihin arvoihin pitäis kiinnittää huomiota?
Itselläni kävi mielessä että jos rail-paineen anturi näyttää todellista suurempaa lukemaa, niin silloinhan liian alhainen paine voisi aiheuttaa äänen, joka on jopa kolkutusta ajoittain. Saakos anturin paikkaansapitävyyttä testattua jollain konstilla?
Suuttimien korjausarvot kunnossa, välillä -0,53 - +1,17.
Olen yrittänyt kuunnella kuuluuko ääni jostain tietysti sylinteristä, mutta en pääse siitä selvyyteen.
Saikos starilla sammutettua sylinteri kerrallaan?
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270cdi nakuttaa
Carman kirjoitti:
Suuttimien korjausarvot kunnossa, välillä -0,53 - +1,17.
Olen yrittänyt kuunnella kuuluuko ääni jostain tietysti sylinteristä, mutta en pääse siitä selvyyteen.
Saikos starilla sammutettua sylinteri kerrallaan?
Tuo suuttimen korjausarvo +1.17 jo elämöi. Tuon suuttimen vaihtaisin.
Starilla ei sentään ihan kaikkea voi tehdä, eli ei sentään suutin kerralla pois pelistä onnistu.
Re: W211 270cdi nakuttaa
Vaelteleeko nuo arvot kuinka paljon, vai pysyykö koko ajan suunnilleen saman?Carman kirjoitti:Starilla on nyt tutkailtu, mielestäni kaikki näyttää olevan OK.
Suuttimien korjausarvot kunnossa, välillä -0,53 - +1,17.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: W211 270cdi nakuttaa
Ei juurikaan vaeltele.
1-4 suuttimet on ihan uusia, 5 korjattu suutin.
Tuon korjatun suuttimen tilalla käytin yhtä vanhoista suuttimista, ei ollut mitään vaikutusta.
1-4 suuttimet on ihan uusia, 5 korjattu suutin.
Tuon korjatun suuttimen tilalla käytin yhtä vanhoista suuttimista, ei ollut mitään vaikutusta.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270cdi nakuttaa
Carman kirjoitti:Ei juurikaan vaeltele.
1-4 suuttimet on ihan uusia, 5 korjattu suutin.
Tuon korjatun suuttimen tilalla käytin yhtä vanhoista suuttimista, ei ollut mitään vaikutusta.
Mitä stari näyttää yksilöydysti suuttimen korjausarvoiksi?
Varmaan tuo korjattu 5-sylinterin suutin antaa tuon +1.17 lukeman ?
Oletko varmuudella laittanut uudet suuttimet mitkä moottoriin kuuluu ?
Re: W211 270cdi nakuttaa
Starin kentästä "arvo nyt"Mesemies89 kirjoitti:Carman kirjoitti:Ei juurikaan vaeltele.
1-4 suuttimet on ihan uusia, 5 korjattu suutin.
Tuon korjatun suuttimen tilalla käytin yhtä vanhoista suuttimista, ei ollut mitään vaikutusta.
Mitä stari näyttää yksilöydysti suuttimen korjausarvoiksi?
Varmaan tuo korjattu 5-sylinterin suutin antaa tuon +1.17 lukeman ?
Oletko varmuudella laittanut uudet suuttimet mitkä moottoriin kuuluu ?
1 syl 0,07
2 syl 0,40
3 syl -0,82
4 syl -0,69
5 syl 1,03
Suuttimet täsmälleen samalla numerolla kuin vanhat.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270cdi nakuttaa
Kyllähän tuon 5-sylinterin suuttimessa on jotakin pielessä. Vaihda sekin suosiolla uuteen tai korjaamattomaan ja testaa starilla uudelleen. Tosin ei nuo muutkaan luvut niin mairittelevia ole. Arvot heittelee kokonaisuutena arvelluttavan paljon. Uusissa suuttimissakin on siis negatiivista kuin positiivistakin arvoja. Tuntuu oudolta jos suuttimissa olisi vikaa. Paremminkin pelkään, että korkeapainepumpussa on vikaa tai sitten tuo 5-sylinterin suutin antaa kerrannaisvaikutusta muille suuttimien toiminnalle.
Re: W211 270cdi nakuttaa
Kyllä nuo suuttimet kunnossa on noitten arvojen mukaan.. Kylmällä koneella voi olla isommat korjaukset.
Nuo arvot kun laskee yhteen niin tulos 0 aina jos pysyy suuttimet toleranssissa.
Oletko mitannu ohivuodot?
Oletko tarkastanut puristuspaineet starilla?
Kun suuttimen sisällä olevan kuulan pesä on kulunut niin silloin suuttimen aukeamispaine rupeaaa kasvamaan. yleensä kun vesihelmi päsee suuttimeen niin siloin tapahtuu tuota kulumaa..
Ex 270 yhdessä suuttimessa avautumispaine oli karannu n.300bar kun uuden suutimen avautumispaine on 120bar syynä oli kulunut kuula+ pesä. Suuttimilla oli ainoastaan ajettu 110tkm, oireena pidentynyt startti sekä hieman naputtava tyhjäkäynti.
Tyhjäkäynillä kun railpaine on luokka 250bar niin sehän selvää et käy vähän kuin neljällä kun yksi suutin rupeaa ruiskuttamaan oikein vasta 300barilla, mut tämä pitäisi näkyä selvästi korjauskertoimissa.
Nuo arvot kun laskee yhteen niin tulos 0 aina jos pysyy suuttimet toleranssissa.
Oletko mitannu ohivuodot?
Oletko tarkastanut puristuspaineet starilla?
Kun suuttimen sisällä olevan kuulan pesä on kulunut niin silloin suuttimen aukeamispaine rupeaaa kasvamaan. yleensä kun vesihelmi päsee suuttimeen niin siloin tapahtuu tuota kulumaa..
Ex 270 yhdessä suuttimessa avautumispaine oli karannu n.300bar kun uuden suutimen avautumispaine on 120bar syynä oli kulunut kuula+ pesä. Suuttimilla oli ainoastaan ajettu 110tkm, oireena pidentynyt startti sekä hieman naputtava tyhjäkäynti.
Tyhjäkäynillä kun railpaine on luokka 250bar niin sehän selvää et käy vähän kuin neljällä kun yksi suutin rupeaa ruiskuttamaan oikein vasta 300barilla, mut tämä pitäisi näkyä selvästi korjauskertoimissa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: W211 270cdi nakuttaa
Tosiaan vitosen suuttimen vaihto toiseen ei vaikuttanut millään lailla.
Voisiko paineanturi vikaantua siten, että se näyttäisi todellisuutta suurempaa arvoa? Jos vaikkapa olisi jousi kuoleentunut.
Esimerkiksi jos ohjelma pyytää vaikkapa 330bar ja starillakin näkyy tämä arvo, mutta todellinen paine olisikin vaikkapa vain 250bar.
Se luultavasti voisi aiheuttaa kolkotusta, koska polttoaine ei menisi silloin niin hienona sumuna.
Ohivuotomittausta ei ole tehty, puristustesti on tehty starilla jossa kaikki OK.
Taidanpa vaihtaa seuraavaksi sen paineanturin.
Sen johdon irrottamalla kolina poistuu, tosin vikatilahan siitä tulee.
Voisiko paineanturi vikaantua siten, että se näyttäisi todellisuutta suurempaa arvoa? Jos vaikkapa olisi jousi kuoleentunut.
Esimerkiksi jos ohjelma pyytää vaikkapa 330bar ja starillakin näkyy tämä arvo, mutta todellinen paine olisikin vaikkapa vain 250bar.
Se luultavasti voisi aiheuttaa kolkotusta, koska polttoaine ei menisi silloin niin hienona sumuna.
Ohivuotomittausta ei ole tehty, puristustesti on tehty starilla jossa kaikki OK.
Taidanpa vaihtaa seuraavaksi sen paineanturin.
Sen johdon irrottamalla kolina poistuu, tosin vikatilahan siitä tulee.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
Re: W211 270cdi nakuttaa
Mielestäni pitäisi onnistua 211:ssa.Saikos starilla sammutettua sylinteri kerrallaan?
Edit; Boschin testerillä ainakin onnistuu, kuten myös puristusmittaus jota ei taida Starissa olla.
Viimeksi muokannut dealer, Ke 22.08.2012 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270cdi nakuttaa
Tänään tutkittu Starilla yhtä Mersua tunnin verran moottoritekniikan osalta.dealer kirjoitti:Mielestäni pitäisi onnistua 211:ssa.Saikos starilla sammutettua sylinteri kerrallaan?
Starilla kyllä onnistuu varmaan tuokin toimenpide, jos on lisenssit insinöörikoodille jota stari pyytää, kun haluaa päästä tiettyihin toimintoihin käsiksi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270cdi nakuttaa
Ainkin joissakin henkilö malleis onnistuu ihan perus *:riladealer kirjoitti:Mielestäni pitäisi onnistua 211:ssa.Saikos starilla sammutettua sylinteri kerrallaan?
Edit; Boschin testerillä ainakin onnistuu, kuten myös puristusmittaus jota ei taida Starissa olla.
samoin pakuissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270cdi nakuttaa
CDI203 kirjoitti:Ainkin joissakin henkilö malleis onnistuu ihan perus *:riladealer kirjoitti:Mielestäni pitäisi onnistua 211:ssa.Saikos starilla sammutettua sylinteri kerrallaan?
Edit; Boschin testerillä ainakin onnistuu, kuten myös puristusmittaus jota ei taida Starissa olla.
samoin pakuissa
Jaa että mitä ja mistä mallista pystyy starilla tutkimaan ja sammuttamaan yhden suuttimen kerrallaan ? Ilman insinöörikoodia ei pääse laitteen toiminta-alueelle, jossa se mahdollisesti onnistuu. Puristuspainemittauksen kyllä pysyy suorittamaan starilla.
Ruiskutuspuolen mittauksia pääsee starilla aivan riittävästi tutkimaan ja saa riittävät tiedot, onko suuttimissa tai raipaineissa jotakin poikkeavuutta sylinteri kohtaisesti. Yksittäistä suuttimen toiminnan tarkastelua ei välttämättä tarvitse suorittaa, se kuuluu hätäkäytön piiriin ja on moottorille jopa vaarallista jos ei tiedä mitä tekee.
Re: W211 270cdi nakuttaa
Kerro mitä ei saa tehdä tuossa operaatiossa ja miksi niin tietää varoa eikä riko paikkoja.Mesemies89 kirjoitti:Yksittäistä suuttimen toiminnan tarkastelua ei välttämättä tarvitse suorittaa, se kuuluu hätäkäytön piiriin ja on moottorille jopa vaarallista jos ei tiedä mitä tekee.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270cdi nakuttaa
Tällä foorumilla ei niitä asioita käsitellä.Jari Ke kirjoitti:Kerro mitä ei saa tehdä tuossa operaatiossa ja miksi niin tietää varoa eikä riko paikkoja.Mesemies89 kirjoitti:Yksittäistä suuttimen toiminnan tarkastelua ei välttämättä tarvitse suorittaa, se kuuluu hätäkäytön piiriin ja on moottorille jopa vaarallista jos ei tiedä mitä tekee.
Moottoreiden hätäkäyttö on tarkoitettu vain alan ammattilaisten tehtäväksi. Sen vuoksi starissakin on insinöörikoodi, joka mahdollistaa
tiettyjen toimintojen tarkastelun ja muutamisen. Yhden parametrin muuttaminen aiheuttaa muutaman kymmenen muunkin parametrin muuttamista.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270cdi nakuttaa
Mesemies89 kirjoitti:CDI203 kirjoitti: Ainkin joissakin henkilö malleis onnistuu ihan perus *:rila
samoin pakuissa
Jaa että mitä ja mistä mallista pystyy starilla tutkimaan ja sammuttamaan yhden suuttimen kerrallaan ? Ilman insinöörikoodia ei pääse laitteen toiminta-alueelle, jossa se mahdollisesti onnistuu. Puristuspainemittauksen kyllä pysyy suorittamaan starilla.
Ruiskutuspuolen mittauksia pääsee starilla aivan riittävästi tutkimaan ja saa riittävät tiedot, onko suuttimissa tai raipaineissa jotakin poikkeavuutta sylinteri kohtaisesti. Yksittäistä suuttimen toiminnan tarkastelua ei välttämättä tarvitse suorittaa, se kuuluu hätäkäytön piiriin ja on moottorille jopa vaarallista jos ei tiedä mitä tekee.
Siis oikeastia eikö käytetävissäsi olevassa *:rissa ole "valikko/toiminto"
ohjaukset käytettävissä(jos ei niin ota yhteyttä koitettan hoidella käyttöön semoinen versio
että et perus toiminot on käytettävissä) sehän aina antaa komentoja suoraan laitteen
toiminta alueelle ja vaikutta sen toimintaan suoraan
(ihan perus toiminto ja pitäis löytyä siltä "sivulta" missä on ohjainlaite,
esim kun pika testistin jälkeen klikka jostakin siinä listassa olevasta)
kuten tuolla aikaisemmin oli niin malleja en muista testeri versio tais olla 07 tai 08 (samoin käyttö vuosi)
ja toiminto oli kyllä käytössä ihan ilman "insinööri

ja tottakai vajaala käyminen on haitalista mikä pitää pitää mahdolisimman vähiseen aikaan
("hätäkäyttö" vika tilassa kaikki suutimet on mukan toiminnassa ruiskutus määrrä/ahtopainetta rajoitettan jos taas hätä käytöllä tässä yhteydessä meinattan moottorin yksitäisten sylinterien testaus käyttöä niin sekin onnistui juuri sillä yhden sylinterin kerrallan sammutuksella ja sitten muita arvoja tukailemalla"tutkailtavat"arvot rippuu vian luonteesta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270cdi nakuttaa
Kiitos tiedosta.CDI203 kirjoitti:Mesemies89 kirjoitti:CDI203 kirjoitti: Ainkin joissakin henkilö malleis onnistuu ihan perus *:rila
samoin pakuissa
Jaa että mitä ja mistä mallista pystyy starilla tutkimaan ja sammuttamaan yhden suuttimen kerrallaan ? Ilman insinöörikoodia ei pääse laitteen toiminta-alueelle, jossa se mahdollisesti onnistuu. Puristuspainemittauksen kyllä pysyy suorittamaan starilla.
Ruiskutuspuolen mittauksia pääsee starilla aivan riittävästi tutkimaan ja saa riittävät tiedot, onko suuttimissa tai raipaineissa jotakin poikkeavuutta sylinteri kohtaisesti. Yksittäistä suuttimen toiminnan tarkastelua ei välttämättä tarvitse suorittaa, se kuuluu hätäkäytön piiriin ja on moottorille jopa vaarallista jos ei tiedä mitä tekee.
Siis oikeastia eikö käytetävissäsi olevassa *:rissa ole "valikko/toiminto"
ohjaukset käytettävissä(jos ei niin ota yhteyttä koitettan hoidella käyttöön semoinen versio
että et perus toiminot on käytettävissä) sehän aina antaa komentoja suoraan laitteen
toiminta alueelle ja vaikutta sen toimintaan suoraan
(ihan perus toiminto ja pitäis löytyä siltä "sivulta" missä on ohjainlaite,
esim kun pika testistin jälkeen klikka jostakin siinä listassa olevasta)
kuten tuolla aikaisemmin oli niin malleja en muista testeri versio tais olla 07 tai 08 (samoin käyttö vuosi)
ja toiminto oli kyllä käytössä ihan ilman "insinööri"koodia (uudempi versio ei ole aina parempi)
ja tottakai vajaala käyminen on haitalista mikä pitää pitää mahdolisimman vähiseen aikaan
("hätäkäyttö" vika tilassa kaikki suutimet on mukan toiminnassa ruiskutus määrrä/ahtopainetta rajoitettan jos taas hätä käytöllä tässä yhteydessä meinattan moottorin yksitäisten sylinterien testaus käyttöä niin sekin onnistui juuri sillä yhden sylinterin kerrallan sammutuksella ja sitten muita arvoja tukailemalla"tutkailtavat"arvot rippuu vian luonteesta)


-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270cdi nakuttaa
Olen vain yhden starin varassa heiluja, mutta jos mainitsemissasi joissakin starin päivityksissä on tuo mahdollisuus, niin selvä se sitten on. Minun laitteella jos jotakin "luvatonta" yrittää...katkeaa yhteys ohjainlaitteeseen. Samoin tekee myös silloin, kun stari testaa itse tai jos testiä ajetaan väärin perustein.CDI203 kirjoitti:
Siis oikeastia eikö käytetävissäsi olevassa *:rissa ole "valikko/toiminto"
ohjaukset käytettävissä(jos ei niin ota yhteyttä koitettan hoidella käyttöön semoinen versio
että et perus toiminot on käytettävissä) sehän aina antaa komentoja suoraan laitteen
toiminta alueelle ja vaikutta sen toimintaan suoraan
(ihan perus toiminto ja pitäis löytyä siltä "sivulta" missä on ohjainlaite,
esim kun pika testistin jälkeen klikka jostakin siinä listassa olevasta)
kuten tuolla aikaisemmin oli niin malleja en muista testeri versio tais olla 07 tai 08 (samoin käyttö vuosi)
ja toiminto oli kyllä käytössä ihan ilman "insinööri"koodia (uudempi versio ei ole aina parempi)
ja tottakai vajaala käyminen on haitalista mikä pitää pitää mahdolisimman vähiseen aikaan
("hätäkäyttö" vika tilassa kaikki suutimet on mukan toiminnassa ruiskutus määrrä/ahtopainetta rajoitettan jos taas hätä käytöllä tässä yhteydessä meinattan moottorin yksitäisten sylinterien testaus käyttöä niin sekin onnistui juuri sillä yhden sylinterin kerrallan sammutuksella ja sitten muita arvoja tukailemalla"tutkailtavat"arvot rippuu vian luonteesta)
Niinkuin sanottu, starilla pystyy vedoksen ottamaan luotettavasti vaikka ei pääsekään yksittäistä suutinta "sammuttamaan". Ja jos voisikin, niin sillä ei ole mitään merkitystä ja eikä sillä toimenpiteellä selvitetä moottoritekniikassa mitään vikoja tai häiriöitä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270cdi nakuttaa
Paitsi sylinteri kohtaisi vikojaMesemies89 kirjoitti:Olen vain yhden starin varassa heiluja, mutta jos mainitsemissasi joissakin starin päivityksissä on tuo mahdollisuus, niin selvä se sitten on. Minun laitteella jos jotakin "luvatonta" yrittää...katkeaa yhteys ohjainlaitteeseen. Samoin tekee myös silloin, kun stari testaa itse tai jos testiä ajetaan väärin perustein.CDI203 kirjoitti:
Siis oikeastia eikö käytetävissäsi olevassa *:rissa ole "valikko/toiminto"
ohjaukset käytettävissä(jos ei niin ota yhteyttä koitettan hoidella käyttöön semoinen versio
että et perus toiminot on käytettävissä) sehän aina antaa komentoja suoraan laitteen
toiminta alueelle ja vaikutta sen toimintaan suoraan
(ihan perus toiminto ja pitäis löytyä siltä "sivulta" missä on ohjainlaite,
esim kun pika testistin jälkeen klikka jostakin siinä listassa olevasta)
kuten tuolla aikaisemmin oli niin malleja en muista testeri versio tais olla 07 tai 08 (samoin käyttö vuosi)
ja toiminto oli kyllä käytössä ihan ilman "insinööri"koodia (uudempi versio ei ole aina parempi)
ja tottakai vajaala käyminen on haitalista mikä pitää pitää mahdolisimman vähiseen aikaan
("hätäkäyttö" vika tilassa kaikki suutimet on mukan toiminnassa ruiskutus määrrä/ahtopainetta rajoitettan jos taas hätä käytöllä tässä yhteydessä meinattan moottorin yksitäisten sylinterien testaus käyttöä niin sekin onnistui juuri sillä yhden sylinterin kerrallan sammutuksella ja sitten muita arvoja tukailemalla"tutkailtavat"arvot rippuu vian luonteesta)
Niinkuin sanottu, starilla pystyy vedoksen ottamaan luotettavasti vaikka ei pääsekään yksittäistä suutinta "sammuttamaan". Ja jos voisikin, niin sillä ei ole mitään merkitystä ja eikä sillä toimenpiteellä selvitetä moottoritekniikassa mitään vikoja tai häiriöitä.

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 270cdi nakuttaa
Tosin ei starilla niitä kaikkia nakutuksia ja kilkatuksia kyetä selvittämään. Moottoritekniikka on sitten oma lukunsa johon starilla ei tehdä mitään.
Moottorin toiminnanalainen tietoinformaatio siltä saadaan selville starilla. Testaa...informoi laitteistojen tilasta ja voi kuittailla ja koodata tietokantoja.

Re: W211 270cdi nakuttaa
Tähänkin ongelmaan löytyi vihdoin ja viimein vika ja sen aiheuttaja.
Nyt auto käy kunnolla ja toimii muutenkin.
Vaihdetuksi tuli kaikki suuttimet, määränsäätöventtiili sekä rail-paineen anturi ja säätöventtiili.
Varsinainen vika oli rail-paineen säätöventtiilissä, vaikka starilla testattuna siinä ei sinänsä ollut mitään vikaa.
Sen vaihtamalla käynti tuli paljon normaalimmaksi, ei kuitenkaan ihan normaaliksi.
CDI203 epäili aikaisemmin jo tehoboksia mutta en sellaista konehuoneesta löytänyt.
Tuossa jossain muussa ketjussa joku oli löytänyt sellaisen kojelaudan takaa, joten ajattelin katsoa sieltäkin...
Olihan siellä joku musta purkki josta lähti pirusti johtoja auton johtosarjaan
Laatikon sisällä oli piirilevy jossa yksi rele, vastuksia, diodeja, transistori ja joku mikropiiri, sekä johdon päässä punainen ledi.
Pari tuntia meni johtoja selvitellessä mutta kyllä kannatti!
Nyt auto käy normaalisti, vetää mielestäni lähes samanlailla ja laatikon toiminnassa olleet kummallisuudet lähes katosivat.
Täytyypi laittaa tuo purkki pölkyn päälle ja lyödä kirveellä, tuli kalliiksi moinen TUHOBOKSI
Nyt auto käy kunnolla ja toimii muutenkin.
Vaihdetuksi tuli kaikki suuttimet, määränsäätöventtiili sekä rail-paineen anturi ja säätöventtiili.
Varsinainen vika oli rail-paineen säätöventtiilissä, vaikka starilla testattuna siinä ei sinänsä ollut mitään vikaa.
Sen vaihtamalla käynti tuli paljon normaalimmaksi, ei kuitenkaan ihan normaaliksi.
CDI203 epäili aikaisemmin jo tehoboksia mutta en sellaista konehuoneesta löytänyt.
Tuossa jossain muussa ketjussa joku oli löytänyt sellaisen kojelaudan takaa, joten ajattelin katsoa sieltäkin...
Olihan siellä joku musta purkki josta lähti pirusti johtoja auton johtosarjaan

Laatikon sisällä oli piirilevy jossa yksi rele, vastuksia, diodeja, transistori ja joku mikropiiri, sekä johdon päässä punainen ledi.
Pari tuntia meni johtoja selvitellessä mutta kyllä kannatti!
Nyt auto käy normaalisti, vetää mielestäni lähes samanlailla ja laatikon toiminnassa olleet kummallisuudet lähes katosivat.
Täytyypi laittaa tuo purkki pölkyn päälle ja lyödä kirveellä, tuli kalliiksi moinen TUHOBOKSI

S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270cdi nakuttaa
Hyvä että selvisi...Carman kirjoitti:Tähänkin ongelmaan löytyi vihdoin ja viimein vika ja sen aiheuttaja.
Nyt auto käy kunnolla ja toimii muutenkin.
Vaihdetuksi tuli kaikki suuttimet, määränsäätöventtiili sekä rail-paineen anturi ja säätöventtiili.
Varsinainen vika oli rail-paineen säätöventtiilissä, vaikka starilla testattuna siinä ei sinänsä ollut mitään vikaa.
Sen vaihtamalla käynti tuli paljon normaalimmaksi, ei kuitenkaan ihan normaaliksi.
CDI203 epäili aikaisemmin jo tehoboksia mutta en sellaista konehuoneesta löytänyt.
Tuossa jossain muussa ketjussa joku oli löytänyt sellaisen kojelaudan takaa, joten ajattelin katsoa sieltäkin...
Olihan siellä joku musta purkki josta lähti pirusti johtoja auton johtosarjaan![]()
Laatikon sisällä oli piirilevy jossa yksi rele, vastuksia, diodeja, transistori ja joku mikropiiri, sekä johdon päässä punainen ledi.
Pari tuntia meni johtoja selvitellessä mutta kyllä kannatti!
Nyt auto käy normaalisti, vetää mielestäni lähes samanlailla ja laatikon toiminnassa olleet kummallisuudet lähes katosivat.
Täytyypi laittaa tuo purkki pölkyn päälle ja lyödä kirveellä, tuli kalliiksi moinen TUHOBOKSI
syy miksi *:ri saatoi näytää kaiken olevan kunnossa on että boxsi huijaa arvoja...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270cdi nakuttaa
Taisi olla boxin syy miksi suuttimien korjausarvot heittelivät noin paljon vaikka suuttimet olivat kunnossa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W211 270cdi nakuttaa
katsoitko mitä arvoja se rikkinäinen rail-paineanturi antoi kun otti boxin pois välistä ?
Re: W211 270cdi nakuttaa
jees, katsoin omasta, Y94- määränsäädön venttiili ( eli juuri tuo rail-painesäätöventtiilii ? ) , suositus arvot koneen käydessä 35.0-39.0 , oma näytti koko ajan väliä 39.0-39.3 , onko tarpeeksi yli asteikon jotta voi diagnosoida sen vialliseksi ?
edit: eikun tuo Y74 olikin tuo määränsäätöventtiili.
edit: eikun tuo Y74 olikin tuo määränsäätöventtiili.
Re: W211 270cdi nakuttaa
Itsellä w211 320 cdi:ssä 2004 sama ongelma ilmeni moottorin pesun jälkeen. Ongelma poistui kun irroitin egr-venttiilin johdon ja kytkin takaisin. Palautui kuitenkin muutaman viikon kuluttua. Vaihdettiin ilmamassamittari ja egr, sen jälkeen on pelannut. Ihmetytti vain se ettei antanut mitään vikakoodeja aiheen tiimoilta. Herääkin kysymys onko autossani tehoboxi piilossa tms. joka estää vikakoodeja. Kuinka voi tarkistaa onko boxi tms viritys laitettu?