Tuutteron 190 Yritetään taas

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Menee 90 asteisella silikoniputkella aika nätisti.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Itellekkin laitoin coolerille ja ahtimen päähän 90 mutkan mutta ei se silti suoraan menny. Mutta ei tuosta kuvasta varmaks nää että jääkö se lähtö palkin alapuolelle.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kyllä tuo paisari saa tuossa olla. sitte siirstin sitä omastani pikkusen kun alkoi portti ottamaan säiliön letkuihin kiinni ja nirhaamaan sitä rikki :mrgreen:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Nonniin ekat savut otettiin ilman turboa.

Jotenki tulee turhautunut olo, kun 6 tuntia pyörii pajas ja tekevinään kovaa jotaki ja illan lopuksi kattoo mitä sai aikaaseksi, niin paljo sotkua ja pari osaa valmiiksi.

Myikää mulle ö-lauhdutin sarja.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Noniin raptec toimittaa lauhduttimen ja uudet suutinputket tulos, että varmaanki päästään vauhtiajoille tällä vielä.

tänään pitäs pakosarja laittaa kiinni ja turbo odottaa tiivistettä postista.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

mitä suodattimia ootte kayttany? Katoin et bmc:ltä olis semmonen malli joka sopis suoraa turboon kiinni 100mm halk
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Ny olis mersu vailla sitä lauhdutinta jonka pitäs tulla huomenna ja sitte loput öljyt koneeseen ja testilenkille. Näillänäkymin päästään vauhtiajoihin viikonloppuna.


Huomenna pitäs mennä varhain töihin ja päästää pitkä päivä, ku vissiin vähäsen kiirusta havaittavis.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:mitä suodattimia ootte kayttany? Katoin et bmc:ltä olis semmonen malli joka sopis suoraa turboon kiinni 100mm halk
Tarvikemotista ostin noin kuudella kympillä k&n suodattimen joka passaa myös suoraan turboon eli kaulus on 100mm. Siinä on miljoonan mailin takuu kunhan vaan pesee säännöllisesti :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Noniin nyt on auto kasas ja koe ajo heitetty. Pitäs pakoputki laittaa kiinni ja lauhdutin kenno kiinni.

Vähä videotaki muttaku ei se vakio kytkin kestä mitää. Veto alko 2000rmp jos oikein havaattin kattoa.

Kierroksia ottaa vissiin 5500rmp.

Mutta mistä johtuu että tyhjäkäynti välillä humppaa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:Mutta mistä johtuu että tyhjäkäynti välillä humppaa?
Sulla on vissiin pumpussa tyhjäkäynnintasain käytössä? Se alipainetoiminen. Jos on niin voip olla tyhjäkäynti sääjetty niin alas että se korjailee vähän väliä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Eli kokeelen ottaa pumpun takana on se "kello" johon menee yks alipaineletku ja se letku tulee kannesta siitä anturista mikä on 1Syl hehkun alapuolella.


Suuttimet vissiin vähä kusoo ja kytkin ei enään luistanu niin paljoa ku vähä piti käyrä lenkillä isolla tiellä:D Varmaan vähä ajamattomuuttaan, ku ollu tuola pajan hyllys jonkiaikaa.
Huomenna putki kiinni ja auton pesu ja vahaus ja lähtö vauhtiajoihin ( jos ny ylipäätänsä menee inssi läpi) :mrgreen:
Edit
Moottori huohottaa kuumana vaaleaa höyryä/savua?!? Mistä aloitetaan? m-renkaat, venttiilivarren kumit vai venttiilit? lohko?`kansi?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:Eli kokeelen ottaa pumpun takana on se "kello" johon menee yks alipaineletku ja se letku tulee kannesta siitä anturista mikä on 1Syl hehkun alapuolella.


Suuttimet vissiin vähä kusoo ja kytkin ei enään luistanu niin paljoa ku vähä piti käyrä lenkillä isolla tiellä:D Varmaan vähä ajamattomuuttaan, ku ollu tuola pajan hyllys jonkiaikaa.
Huomenna putki kiinni ja auton pesu ja vahaus ja lähtö vauhtiajoihin ( jos ny ylipäätänsä menee inssi läpi) :mrgreen:
Edit
Moottori huohottaa kuumana vaaleaa höyryä/savua?!? Mistä aloitetaan? m-renkaat, venttiilivarren kumit vai venttiilit? lohko?`kansi?
Tyhjäkäyntiä voi vähän nostaa niin loppuu se heijaus. Oon nyt sen todennut että ne suuttimet alkaa aina kusemaan uudestaan kun on isotappinen pumppu. Vaihoin vasta 10 000-15 000 uudet laatukärjet ja nyt ne jo kusee. Sama kaikilla muillakin tämän kylän st-miehillä. Eli se on ominaisuus. Eiköhän ne männänrenkaat siellä ole huonot jos huohotinputkesta tulee savut. Jos se tulee pakoputkesta niin sitten ne suuttimet. Ei kannata tehä yhtään mitään vaan ajaa niin kauan kun lähtee käyntiin :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Niin kauan jotta se lähtee öljyllä käyntiin ja räjähtää koko laitos. Meinas palaakki tuo paska tänään ku lähin ekalle testilenkille niin pyyhisksen moottori palo prkl. hirveä katku ja tuntu et nenä paisuu ku siinä käyrys oli hetken.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:Niin kauan jotta se lähtee öljyllä käyntiin ja räjähtää koko laitos. Meinas palaakki tuo paska tänään ku lähin ekalle testilenkille niin pyyhisksen moottori palo prkl. hirveä katku ja tuntu et nenä paisuu ku siinä käyrys oli hetken.
Itsellä on aina vaahtosammutin mukana ettei pääse isompaa vahinkoa tapahtumaan. Vaikka harvemmin nuo taitaa palamaan syttyä. Tupakillakin on vaikea saaha koko sisustaa tuleen :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

No tuos tilantees olin vielä omas pihas. juoksen hakemaan ruuvimeisseliä ja avaamia et pääsin käsiksi siihen liippariin. Huom Akkua ei ollu ollenkaa paikoillaan autossa!!
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

löytys ZF loota 520i lukee lapus ja takana on tämmönen sarja numeroita ku 1048 401 036. Onko nuo väärät vai misä nois on se mallinumero.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Noniin. laitoin mersun tieliikenteeseen ja lähdin hakemaan tuosta läheltä 5km pääs mersun omaa akkua. Noh hiekkatie ja pieni silta ja siitä yli ja öljypohjas 4x20cm reikä...

Ja justiinsa viimeviikolla myin tuon vapari om602 ö pohjan pois.



Ketusti kettuja. laitan kuvaa kunhan saan otettua. Kannattaisko kattoa jotaki olennaista kun ny on öpohja irti. Mitää mitä kannattais tarkistaa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mihin se niin kovaa kolahti? Isoon kiveen? Vai vauhdilla sillan yli ja hyppäs :D
E350CDI&A180CDI
Avatar
RRRRMEl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 05.07.2010 17:22
Paikkakunta: EePee

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja RRRRMEl »

Lapualta löytyy vaparin öpohja jos tarvetta. 0505460054
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Ei siinä sitte kun hinattiin autoa takaisin niin tuntunut edes töyssyä, Et olisko ollu vain joku kivi?
Kansa haluaa kuvia.

Kuva




Tämmöstä tälläkertaa. Paikallinen TIG mestari lupas sen huomenna hitsata, et päästään huomenna sitte sinne vauhtiajoihin vähä kattelemaan ihmisiä.
Saa tulla puheisiin jos näkee: :wtf:

Kuva
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

KK-liuskathan olis ollu hyvä laittaa uusiks kun öljypohja oli irti mutta eipä taida keritä :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

uusittu 5000km sitte. Kuitis oli osia 550e edestä. näyttäs ainaki kaikki olevan uutta ja tehtyä mitä on pitänykki.

Olis videoki. ekoja vetoja mitä ajanu niin ei oikein vielä "osaa" pitää kierroksia että olis koko ajan turbo mukana.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2oFxPW6JjuI[/youtube]
Ei se kyktin enään nuon paljoa luista. Olisko vain ajamattomuuttaan ja saanu parin kuukauden pölyn lian paskan pajas ennenku laitettu kiinni.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mikä naputus sieltä kuuluu?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Siekkinen kirjoitti:Mikä naputus sieltä kuuluu?

Kamera vääristelee aika paljo ääniä ja kun ajossaki sormi mikin päällä vahingos

Edit. Vähä epälys herää noitten suuttimien suhteen. pitäs käydä tarkastuttamas ne johnaki.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

kun tuota videota katto niin kytkin liiras aiva saatanasti tai sitte tuola ei oo voimaa.....seurasin nopeusmittarin neulaa ja missään kohtaa se ei ruvennut nousemaan kunnon lukemiin vaikka pykälä vaihtu.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Välitykset on vähä semmoset että huippu nopeus on 175kmh. liikkeelle saa lähteä aina 2 vaihteella ja ohittaan kun lähtee, niin vapari aikoinaki ei tarvinnu pistää 4 vaihdetta.

Hmm. tietysti vois kokeella vaihtaa nostajat? ja vaparin nokkaki olis tuola hyllys, kun eikös sen pitääsi olla parempi.

Ahtoja tuolloon ei oo kun se 0.8bar. Toki pistin tänään turboruuvin kiinni. Jos ne johki 1.3-1.7 nostais.

Edit. Kun tuolla pumpulla kumminki saatu +300hp lukemat. toki 2.5kilon paineilla.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

itte mittailin turbon ja vaparin nokkaa,ei mauseri ainakaan saanut eroja.voin olla väärässä...voipa olla että ittellä aika kultaa muistot mutta on ponneton vielä,kun tuota videota kattelin :) 1.8 pitäs sitte 2 vaihteella jo lähteä sutimaan kuivalla.kun ruuvit on kohillaan :D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:Välitykset on vähä semmoset että huippu nopeus on 175kmh. liikkeelle saa lähteä aina 2 vaihteella ja ohittaan kun lähtee, niin vapari aikoinaki ei tarvinnu pistää 4 vaihdetta.

Hmm. tietysti vois kokeella vaihtaa nostajat? ja vaparin nokkaki olis tuola hyllys, kun eikös sen pitääsi olla parempi.

Ahtoja tuolloon ei oo kun se 0.8bar. Toki pistin tänään turboruuvin kiinni. Jos ne johki 1.3-1.7 nostais.

Edit. Kun tuolla pumpulla kumminki saatu +300hp lukemat. toki 2.5kilon paineilla.
Nostajat tai esikammio siellä ääntää. Suutin pitää kovempaa ääntä. En kyllä osaa sanoa varmaks onko se vaparin nokka erilainen. Monella on siitä omat mielipiteensä :D tuleeko sieltä kovastikkin mustaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Siekkinen kirjoitti:
TUUTTERO kirjoitti:Välitykset on vähä semmoset että huippu nopeus on 175kmh. liikkeelle saa lähteä aina 2 vaihteella ja ohittaan kun lähtee, niin vapari aikoinaki ei tarvinnu pistää 4 vaihdetta.

Hmm. tietysti vois kokeella vaihtaa nostajat? ja vaparin nokkaki olis tuola hyllys, kun eikös sen pitääsi olla parempi.

Ahtoja tuolloon ei oo kun se 0.8bar. Toki pistin tänään turboruuvin kiinni. Jos ne johki 1.3-1.7 nostais.

Edit. Kun tuolla pumpulla kumminki saatu +300hp lukemat. toki 2.5kilon paineilla.
Nostajat tai esikammio siellä ääntää. Suutin pitää kovempaa ääntä. En kyllä osaa sanoa varmaks onko se vaparin nokka erilainen. Monella on siitä omat mielipiteensä :D tuleeko sieltä kovastikkin mustaa?
No siis ahdot sen 0.8 niin kyllä sieltä semmone pilvi jää, että itteä vaivaa ja pienemmälle pitäs saada. Tos videolla putki on vain suoraa alas turbolta, mutta nytte menee jo perämurikalle asti :o . Pitäs joku vaimennin ostaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Keltsi kirjoitti:itte mittailin turbon ja vaparin nokkaa,ei mauseri ainakaan saanut eroja.voin olla väärässä...voipa olla että ittellä aika kultaa muistot mutta on ponneton vielä,kun tuota videota kattelin :) 1.8 pitäs sitte 2 vaihteella jo lähteä sutimaan kuivalla.kun ruuvit on kohillaan :D
Pitäis melkein hommata vaparin nokka ja koittaa penkissä tapahtuuko mitään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin