Tuutteron 190 Yritetään taas
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Menee 90 asteisella silikoniputkella aika nätisti.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Itellekkin laitoin coolerille ja ahtimen päähän 90 mutkan mutta ei se silti suoraan menny. Mutta ei tuosta kuvasta varmaks nää että jääkö se lähtö palkin alapuolelle.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Kyllä tuo paisari saa tuossa olla. sitte siirstin sitä omastani pikkusen kun alkoi portti ottamaan säiliön letkuihin kiinni ja nirhaamaan sitä rikki 

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Nonniin ekat savut otettiin ilman turboa.
Jotenki tulee turhautunut olo, kun 6 tuntia pyörii pajas ja tekevinään kovaa jotaki ja illan lopuksi kattoo mitä sai aikaaseksi, niin paljo sotkua ja pari osaa valmiiksi.
Myikää mulle ö-lauhdutin sarja.
Jotenki tulee turhautunut olo, kun 6 tuntia pyörii pajas ja tekevinään kovaa jotaki ja illan lopuksi kattoo mitä sai aikaaseksi, niin paljo sotkua ja pari osaa valmiiksi.
Myikää mulle ö-lauhdutin sarja.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Noniin raptec toimittaa lauhduttimen ja uudet suutinputket tulos, että varmaanki päästään vauhtiajoille tällä vielä.
tänään pitäs pakosarja laittaa kiinni ja turbo odottaa tiivistettä postista.
tänään pitäs pakosarja laittaa kiinni ja turbo odottaa tiivistettä postista.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
mitä suodattimia ootte kayttany? Katoin et bmc:ltä olis semmonen malli joka sopis suoraa turboon kiinni 100mm halk
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Ny olis mersu vailla sitä lauhdutinta jonka pitäs tulla huomenna ja sitte loput öljyt koneeseen ja testilenkille. Näillänäkymin päästään vauhtiajoihin viikonloppuna.
Huomenna pitäs mennä varhain töihin ja päästää pitkä päivä, ku vissiin vähäsen kiirusta havaittavis.
Huomenna pitäs mennä varhain töihin ja päästää pitkä päivä, ku vissiin vähäsen kiirusta havaittavis.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Tarvikemotista ostin noin kuudella kympillä k&n suodattimen joka passaa myös suoraan turboon eli kaulus on 100mm. Siinä on miljoonan mailin takuu kunhan vaan pesee säännöllisestiTUUTTERO kirjoitti:mitä suodattimia ootte kayttany? Katoin et bmc:ltä olis semmonen malli joka sopis suoraa turboon kiinni 100mm halk

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.
Noniin nyt on auto kasas ja koe ajo heitetty. Pitäs pakoputki laittaa kiinni ja lauhdutin kenno kiinni.
Vähä videotaki muttaku ei se vakio kytkin kestä mitää. Veto alko 2000rmp jos oikein havaattin kattoa.
Kierroksia ottaa vissiin 5500rmp.
Mutta mistä johtuu että tyhjäkäynti välillä humppaa?
Vähä videotaki muttaku ei se vakio kytkin kestä mitää. Veto alko 2000rmp jos oikein havaattin kattoa.
Kierroksia ottaa vissiin 5500rmp.
Mutta mistä johtuu että tyhjäkäynti välillä humppaa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.
Sulla on vissiin pumpussa tyhjäkäynnintasain käytössä? Se alipainetoiminen. Jos on niin voip olla tyhjäkäynti sääjetty niin alas että se korjailee vähän väliä.TUUTTERO kirjoitti:Mutta mistä johtuu että tyhjäkäynti välillä humppaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.
Eli kokeelen ottaa pumpun takana on se "kello" johon menee yks alipaineletku ja se letku tulee kannesta siitä anturista mikä on 1Syl hehkun alapuolella.
Suuttimet vissiin vähä kusoo ja kytkin ei enään luistanu niin paljoa ku vähä piti käyrä lenkillä isolla tiellä:D Varmaan vähä ajamattomuuttaan, ku ollu tuola pajan hyllys jonkiaikaa.
Huomenna putki kiinni ja auton pesu ja vahaus ja lähtö vauhtiajoihin ( jos ny ylipäätänsä menee inssi läpi)
Edit
Moottori huohottaa kuumana vaaleaa höyryä/savua?!? Mistä aloitetaan? m-renkaat, venttiilivarren kumit vai venttiilit? lohko?`kansi?
Suuttimet vissiin vähä kusoo ja kytkin ei enään luistanu niin paljoa ku vähä piti käyrä lenkillä isolla tiellä:D Varmaan vähä ajamattomuuttaan, ku ollu tuola pajan hyllys jonkiaikaa.
Huomenna putki kiinni ja auton pesu ja vahaus ja lähtö vauhtiajoihin ( jos ny ylipäätänsä menee inssi läpi)

Edit
Moottori huohottaa kuumana vaaleaa höyryä/savua?!? Mistä aloitetaan? m-renkaat, venttiilivarren kumit vai venttiilit? lohko?`kansi?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.
Tyhjäkäyntiä voi vähän nostaa niin loppuu se heijaus. Oon nyt sen todennut että ne suuttimet alkaa aina kusemaan uudestaan kun on isotappinen pumppu. Vaihoin vasta 10 000-15 000 uudet laatukärjet ja nyt ne jo kusee. Sama kaikilla muillakin tämän kylän st-miehillä. Eli se on ominaisuus. Eiköhän ne männänrenkaat siellä ole huonot jos huohotinputkesta tulee savut. Jos se tulee pakoputkesta niin sitten ne suuttimet. Ei kannata tehä yhtään mitään vaan ajaa niin kauan kun lähtee käyntiinTUUTTERO kirjoitti:Eli kokeelen ottaa pumpun takana on se "kello" johon menee yks alipaineletku ja se letku tulee kannesta siitä anturista mikä on 1Syl hehkun alapuolella.
Suuttimet vissiin vähä kusoo ja kytkin ei enään luistanu niin paljoa ku vähä piti käyrä lenkillä isolla tiellä:D Varmaan vähä ajamattomuuttaan, ku ollu tuola pajan hyllys jonkiaikaa.
Huomenna putki kiinni ja auton pesu ja vahaus ja lähtö vauhtiajoihin ( jos ny ylipäätänsä menee inssi läpi)
Edit
Moottori huohottaa kuumana vaaleaa höyryä/savua?!? Mistä aloitetaan? m-renkaat, venttiilivarren kumit vai venttiilit? lohko?`kansi?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.
Niin kauan jotta se lähtee öljyllä käyntiin ja räjähtää koko laitos. Meinas palaakki tuo paska tänään ku lähin ekalle testilenkille niin pyyhisksen moottori palo prkl. hirveä katku ja tuntu et nenä paisuu ku siinä käyrys oli hetken.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.
Itsellä on aina vaahtosammutin mukana ettei pääse isompaa vahinkoa tapahtumaan. Vaikka harvemmin nuo taitaa palamaan syttyä. Tupakillakin on vaikea saaha koko sisustaa tuleenTUUTTERO kirjoitti:Niin kauan jotta se lähtee öljyllä käyntiin ja räjähtää koko laitos. Meinas palaakki tuo paska tänään ku lähin ekalle testilenkille niin pyyhisksen moottori palo prkl. hirveä katku ja tuntu et nenä paisuu ku siinä käyrys oli hetken.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.
No tuos tilantees olin vielä omas pihas. juoksen hakemaan ruuvimeisseliä ja avaamia et pääsin käsiksi siihen liippariin. Huom Akkua ei ollu ollenkaa paikoillaan autossa!!
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Loppusuoralla.
löytys ZF loota 520i lukee lapus ja takana on tämmönen sarja numeroita ku 1048 401 036. Onko nuo väärät vai misä nois on se mallinumero.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Noniin. laitoin mersun tieliikenteeseen ja lähdin hakemaan tuosta läheltä 5km pääs mersun omaa akkua. Noh hiekkatie ja pieni silta ja siitä yli ja öljypohjas 4x20cm reikä...
Ja justiinsa viimeviikolla myin tuon vapari om602 ö pohjan pois.
Ketusti kettuja. laitan kuvaa kunhan saan otettua. Kannattaisko kattoa jotaki olennaista kun ny on öpohja irti. Mitää mitä kannattais tarkistaa?
Ja justiinsa viimeviikolla myin tuon vapari om602 ö pohjan pois.
Ketusti kettuja. laitan kuvaa kunhan saan otettua. Kannattaisko kattoa jotaki olennaista kun ny on öpohja irti. Mitää mitä kannattais tarkistaa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Mihin se niin kovaa kolahti? Isoon kiveen? Vai vauhdilla sillan yli ja hyppäs 

E350CDI&A180CDI
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Lapualta löytyy vaparin öpohja jos tarvetta. 0505460054
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Ei siinä sitte kun hinattiin autoa takaisin niin tuntunut edes töyssyä, Et olisko ollu vain joku kivi?
Kansa haluaa kuvia.

Tämmöstä tälläkertaa. Paikallinen TIG mestari lupas sen huomenna hitsata, et päästään huomenna sitte sinne vauhtiajoihin vähä kattelemaan ihmisiä.
Saa tulla puheisiin jos näkee:

Kansa haluaa kuvia.

Tämmöstä tälläkertaa. Paikallinen TIG mestari lupas sen huomenna hitsata, et päästään huomenna sitte sinne vauhtiajoihin vähä kattelemaan ihmisiä.
Saa tulla puheisiin jos näkee:


W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
KK-liuskathan olis ollu hyvä laittaa uusiks kun öljypohja oli irti mutta eipä taida keritä 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
uusittu 5000km sitte. Kuitis oli osia 550e edestä. näyttäs ainaki kaikki olevan uutta ja tehtyä mitä on pitänykki.
Olis videoki. ekoja vetoja mitä ajanu niin ei oikein vielä "osaa" pitää kierroksia että olis koko ajan turbo mukana.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2oFxPW6JjuI[/youtube]
Ei se kyktin enään nuon paljoa luista. Olisko vain ajamattomuuttaan ja saanu parin kuukauden pölyn lian paskan pajas ennenku laitettu kiinni.
Olis videoki. ekoja vetoja mitä ajanu niin ei oikein vielä "osaa" pitää kierroksia että olis koko ajan turbo mukana.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2oFxPW6JjuI[/youtube]
Ei se kyktin enään nuon paljoa luista. Olisko vain ajamattomuuttaan ja saanu parin kuukauden pölyn lian paskan pajas ennenku laitettu kiinni.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Mikä naputus sieltä kuuluu?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Siekkinen kirjoitti:Mikä naputus sieltä kuuluu?
Kamera vääristelee aika paljo ääniä ja kun ajossaki sormi mikin päällä vahingos
Edit. Vähä epälys herää noitten suuttimien suhteen. pitäs käydä tarkastuttamas ne johnaki.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
kun tuota videota katto niin kytkin liiras aiva saatanasti tai sitte tuola ei oo voimaa.....seurasin nopeusmittarin neulaa ja missään kohtaa se ei ruvennut nousemaan kunnon lukemiin vaikka pykälä vaihtu.
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Välitykset on vähä semmoset että huippu nopeus on 175kmh. liikkeelle saa lähteä aina 2 vaihteella ja ohittaan kun lähtee, niin vapari aikoinaki ei tarvinnu pistää 4 vaihdetta.
Hmm. tietysti vois kokeella vaihtaa nostajat? ja vaparin nokkaki olis tuola hyllys, kun eikös sen pitääsi olla parempi.
Ahtoja tuolloon ei oo kun se 0.8bar. Toki pistin tänään turboruuvin kiinni. Jos ne johki 1.3-1.7 nostais.
Edit. Kun tuolla pumpulla kumminki saatu +300hp lukemat. toki 2.5kilon paineilla.
Hmm. tietysti vois kokeella vaihtaa nostajat? ja vaparin nokkaki olis tuola hyllys, kun eikös sen pitääsi olla parempi.
Ahtoja tuolloon ei oo kun se 0.8bar. Toki pistin tänään turboruuvin kiinni. Jos ne johki 1.3-1.7 nostais.
Edit. Kun tuolla pumpulla kumminki saatu +300hp lukemat. toki 2.5kilon paineilla.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
itte mittailin turbon ja vaparin nokkaa,ei mauseri ainakaan saanut eroja.voin olla väärässä...voipa olla että ittellä aika kultaa muistot mutta on ponneton vielä,kun tuota videota kattelin
1.8 pitäs sitte 2 vaihteella jo lähteä sutimaan kuivalla.kun ruuvit on kohillaan 


Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Nostajat tai esikammio siellä ääntää. Suutin pitää kovempaa ääntä. En kyllä osaa sanoa varmaks onko se vaparin nokka erilainen. Monella on siitä omat mielipiteensäTUUTTERO kirjoitti:Välitykset on vähä semmoset että huippu nopeus on 175kmh. liikkeelle saa lähteä aina 2 vaihteella ja ohittaan kun lähtee, niin vapari aikoinaki ei tarvinnu pistää 4 vaihdetta.
Hmm. tietysti vois kokeella vaihtaa nostajat? ja vaparin nokkaki olis tuola hyllys, kun eikös sen pitääsi olla parempi.
Ahtoja tuolloon ei oo kun se 0.8bar. Toki pistin tänään turboruuvin kiinni. Jos ne johki 1.3-1.7 nostais.
Edit. Kun tuolla pumpulla kumminki saatu +300hp lukemat. toki 2.5kilon paineilla.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
No siis ahdot sen 0.8 niin kyllä sieltä semmone pilvi jää, että itteä vaivaa ja pienemmälle pitäs saada. Tos videolla putki on vain suoraa alas turbolta, mutta nytte menee jo perämurikalle astiSiekkinen kirjoitti:Nostajat tai esikammio siellä ääntää. Suutin pitää kovempaa ääntä. En kyllä osaa sanoa varmaks onko se vaparin nokka erilainen. Monella on siitä omat mielipiteensäTUUTTERO kirjoitti:Välitykset on vähä semmoset että huippu nopeus on 175kmh. liikkeelle saa lähteä aina 2 vaihteella ja ohittaan kun lähtee, niin vapari aikoinaki ei tarvinnu pistää 4 vaihdetta.
Hmm. tietysti vois kokeella vaihtaa nostajat? ja vaparin nokkaki olis tuola hyllys, kun eikös sen pitääsi olla parempi.
Ahtoja tuolloon ei oo kun se 0.8bar. Toki pistin tänään turboruuvin kiinni. Jos ne johki 1.3-1.7 nostais.
Edit. Kun tuolla pumpulla kumminki saatu +300hp lukemat. toki 2.5kilon paineilla.tuleeko sieltä kovastikkin mustaa?

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Pitäis melkein hommata vaparin nokka ja koittaa penkissä tapahtuuko mitään.Keltsi kirjoitti:itte mittailin turbon ja vaparin nokkaa,ei mauseri ainakaan saanut eroja.voin olla väärässä...voipa olla että ittellä aika kultaa muistot mutta on ponneton vielä,kun tuota videota kattelin1.8 pitäs sitte 2 vaihteella jo lähteä sutimaan kuivalla.kun ruuvit on kohillaan
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103