Meillä on 99vm e-mersu jossa oli hieman ruostevauriota vähä joka puolella, vein korjaukseen sovittiin että maalataan ns. ylimaalaus vain katto jätetään maalaamatta eli rajataan
katossa oleviin listoihin, haettiin auto perjantaina, no maalausjälki oli huono maalin pinnan laatu vaihtelee, pöly ja roska jäämiä peilit maalamatta osa etupuskuria maalaamatta ja sitten kaiken huippu oli että maalaus oli rajattu ovien lasin alareunaa ja kulmapalkkien alareunaan ja syy kuulemma oli se että oven tiivisteessä eivät saaneet pysymään teippiä!?.
Pöly ja roskajäämistä korjaamo mies sanoi että niitä jää aina!?
Miltä kuulostaa nyt ois hyvät neuvot tarpeen.
Ylimaalaus
Re: Ylimaalaus
No ei kai tuossa ole kahta vaihtoehtoa? Jos on "oikea" automaalaamo niin takaisin vain! Ainakin, jos kuitilla teetit... Ei tarvitse täällä kertoa...
"Pölyä ja roskia jää aina?" Jassoo! Mie en tiedä kuinka tarkka olet, mutta minä olen ainakin nähnyt PALJON autoja yms. uudelleen maalattuja laitteita mistä en löydä yhtään pölyä tai roskaa.
Mutta peili ja osa puskurista maalaamatta? Huumorimiehiä?

"Pölyä ja roskia jää aina?" Jassoo! Mie en tiedä kuinka tarkka olet, mutta minä olen ainakin nähnyt PALJON autoja yms. uudelleen maalattuja laitteita mistä en löydä yhtään pölyä tai roskaa.
Mutta peili ja osa puskurista maalaamatta? Huumorimiehiä?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Auto takaisin maalaamoon ja maalaus korjattava. Ja rajaus sovittuun paikkaan. Roskat ym. maalipinnassa ei todellakaan hyväksyttävää. Onkohan siellä joku kesähessu laitettu harjottelemaan sun auton kanssa..
E350CDI&A180CDI
100% maalausta ei olekkaan jotanka roskia tulee oikestaan aina,eria asia että paljonko ja minne ,ne sitten voi kiillotella. Vähän hankala mennä oikein neuvomaan tässäkohti kumpaakaan osapuolta kun yksi kanta näkyvissä
maalarin näkökulmasta voin kertoa että nopeuttaa huomattavasti kun rajaa lasilinjaan mutta tilattu työ on sitte eri asia,oliko rajaukset hyviä ja jos karmeissa vikaa niin silloinhan ne maalataan,ei ne tiivisteet niin lujassa ole irrottaa.
tässä ihan vain minun näkökantaani asiasta,en ole nähnyt autoa tai omistajaa koskaan enkä oikiaa automaalariakaan hetkeen aikaan

maalarin näkökulmasta voin kertoa että nopeuttaa huomattavasti kun rajaa lasilinjaan mutta tilattu työ on sitte eri asia,oliko rajaukset hyviä ja jos karmeissa vikaa niin silloinhan ne maalataan,ei ne tiivisteet niin lujassa ole irrottaa.
tässä ihan vain minun näkökantaani asiasta,en ole nähnyt autoa tai omistajaa koskaan enkä oikiaa automaalariakaan hetkeen aikaan

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Teetin työn ihan fixsus korjaamolla eli pohjat teki fixus ja sitten sillä on joku maalari jolla se maalauttaa, joo kuitilla on tehty, en oo turhan tarkka mutta kun tilaa työn ja siitä
vielä joutuu maksamaan niin kyllä sitä oottaa vastinetta rahalleen, olen jo sopinut fixuksen kanssa että korjataan.
Suunnittelin kyllä että käyn näyttään tavaran tarkastajalle.
Mutta miten on niitten tiivisteitten kanssa kun väittivät ettei saa irti ehyenä että sais sitte takas.
Oletko Terho P automaalari? voitko kertoa saako maalipinnasta tasalaatuisen siten että maalia on tasasesti joka kohdassa, entäs saako maali pinnasta tasaisen ( appelsiini).
Muuten vielä kun tuosta näkkee jokkainen että se on maalattu ja se ei oo mikkään plussa.
vielä joutuu maksamaan niin kyllä sitä oottaa vastinetta rahalleen, olen jo sopinut fixuksen kanssa että korjataan.
Suunnittelin kyllä että käyn näyttään tavaran tarkastajalle.
Mutta miten on niitten tiivisteitten kanssa kun väittivät ettei saa irti ehyenä että sais sitte takas.
Oletko Terho P automaalari? voitko kertoa saako maalipinnasta tasalaatuisen siten että maalia on tasasesti joka kohdassa, entäs saako maali pinnasta tasaisen ( appelsiini).
Muuten vielä kun tuosta näkkee jokkainen että se on maalattu ja se ei oo mikkään plussa.
sitte on keljumpi homma jos tiivisteet on liimattu kunnolla kiinniTapio56 kirjoitti:

on täs muutamia vuosia opeteltu maalailemaan ja siitä leipääkin saatu kaapin perälle

siloisesta ei tahdo appelsiinia saada vaikka miten yrittäis ellei maalaa uudestaan

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
tottakai saa semmoista pintaa ettei oo aplaria. Tuo pilveily ja maalin puuttumattomuus siihen lisänä kuulostaa perinteiseltä ammattitaidottomalta paikalta.
Roskia ja valuamia saa toki olla "valmiissa" pinnassa, mutta niitähän ei siinä vaiheessa enää ole kun asiakkaalle luovutetaan (siis paikassa joka kehtaa mainostaa itseään automaalaamona.) .
Roskia ja valuamia saa toki olla "valmiissa" pinnassa, mutta niitähän ei siinä vaiheessa enää ole kun asiakkaalle luovutetaan (siis paikassa joka kehtaa mainostaa itseään automaalaamona.) .