
Ruiskutuspumpun säätäminen
Ruiskutuspumpun säätäminen
Omasta mersusta tuli viimeksi säädettyä pumppua (190 2.5D) ja hyvin onnisti sen 2 kierrosta syöttöjä ja tyhjäkäyntiä ja vetäviä kierroksia en laittanu kun 2 nyt kiertää n:5900. Tuli nyt ajatus että ruuvaampa lisää syöttöjä sai lisää 2 kierrosta mutta tyhjäkäyntiä ei saanu kun puoli kierrosta pienemmälle. Oma mersuni ei puskenu ensimmäisenkään ruuvauksen jälkeen mustaa ja nyt ajattelin että ruuvaan mutta tyhjäkäyntivarat loppuu kesken? Miten pitäs säätää ajattelin kokeilla miten auto reagoi kun vedän syöttöruuvin niin ulos kun saa ja vetävät kierrokset tappiin mutta tyhjäkäyntiä ei saa tarpeeksi pienelle. Illalla tuli värkättyä siihen vaiheeseen jäi että tyhjäkäynti oli jossain 3000
mitä muita ruuveja pitäs säätää että sais sen tyhjäkäynnin normaaliin?

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Katoppa että pumpun kyljestä tyhjäkäynnillä ollessan vivusto vastaa toiseel laitaan ja kun kaasu painetaan pohjaan ohjaamosta niin vastaa toiseen laitaan!!
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ei sitä ruuvia kannata niin ulos vetää kun tulee. jossain vaiheessa kierrokset vai karkaa mutta syöttö ei nouse.
näin ainakin oman 7mm pumpun kanssa.
näin ainakin oman 7mm pumpun kanssa.
w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
http://kuvablogi.com/nayta/3598149/" onclick="window.open(this.href);return false; Tämmönen näkymä avautui 200D:n pumpun kannen alta. Pitääkö tuosta vielä ottaa jotakin pois vai aukasta tuo pumpun puoleinen rengas ja sitten säätää. Jos jälkimmäinen niin millähän työkalulla tuo helpoiten aukeaa?
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Onko tätä ongelmaa jos hommaa pumpun isomilla hilkkeillä??Siekkinen kirjoitti:Tottahan se on että tehoja lisäämällä ajo-ominaisuudet huononee mutta säätämällä pitää kuitenkin saada luisto pois. Luistaminen tuhoaa laatikon ennenpitkää. Onhan se vaihtaminen semmosta repimistä mutta parempi se on kuin luistaminen jos syöttöä haluaa nostaa. Ei kuitenkaan kannata liiotella paineen säädön kanssa vaan säätää vaan sen verran kuin on pakko niin saa pelastettua osan ajomukavuudesta. Sitten kun lisää ahtimella varustettuun autoon painekytkimen ja alipaineventtiilin niin saa ajomukavuudet kohilleen. Morkoolilla voi sitten säätää kaasuun vastaavuuden. Vaparissa taas on vähemmän tehtävissä.xr kirjoitti:loputon suo edessä
karvas totuushan on että syötön lisäyksen jälkeen ei sellaista seppää ole syntynytkään joka saa säädettyä vaihteiston toiminnan sellaiseksi kun se on ollut ennen pumpun säätöä
syy tähän on ruiskutus pumpun säätimen rakenne kun syötön lisäys muuttaa kaasuvivun geometriaa siten ettei kaasua tarvi enää painaa kun sentti ja auto vetää hyvin (pumpun kyljessä oleva alipaine säädin sekoaa tämän seurauksena) aluksi vaihdot luistaa jonka jälkeen on pakko nostaa painetta
vaihto hetket voi vielä saada säädettyä jokseenkin siedettäviksi mutta sitten kun nostat jalan kaasulta ja isompi vaihde menee päälle niin taas lyödään lekalla selkään seuraavaksi vähennetään painetta ja taas luistaa vaihtohetkellä
S212 E250 CDI 4matic -12
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79
ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79
ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
On. Riippuu laatikosta ja tehoista mutta saa sen yleensä melko hyvin säädettyä jos ei älyttömästi ota vääntöjä. Varsinkin iso laatikko (300 turbodiesel) kestää melko pitkälle vakiona.kimmok83 kirjoitti:Onko tätä ongelmaa jos hommaa pumpun isomilla hilkkeillä??Siekkinen kirjoitti:Tottahan se on että tehoja lisäämällä ajo-ominaisuudet huononee mutta säätämällä pitää kuitenkin saada luisto pois. Luistaminen tuhoaa laatikon ennenpitkää. Onhan se vaihtaminen semmosta repimistä mutta parempi se on kuin luistaminen jos syöttöä haluaa nostaa. Ei kuitenkaan kannata liiotella paineen säädön kanssa vaan säätää vaan sen verran kuin on pakko niin saa pelastettua osan ajomukavuudesta. Sitten kun lisää ahtimella varustettuun autoon painekytkimen ja alipaineventtiilin niin saa ajomukavuudet kohilleen. Morkoolilla voi sitten säätää kaasuun vastaavuuden. Vaparissa taas on vähemmän tehtävissä.xr kirjoitti:loputon suo edessä
karvas totuushan on että syötön lisäyksen jälkeen ei sellaista seppää ole syntynytkään joka saa säädettyä vaihteiston toiminnan sellaiseksi kun se on ollut ennen pumpun säätöä
syy tähän on ruiskutus pumpun säätimen rakenne kun syötön lisäys muuttaa kaasuvivun geometriaa siten ettei kaasua tarvi enää painaa kun sentti ja auto vetää hyvin (pumpun kyljessä oleva alipaine säädin sekoaa tämän seurauksena) aluksi vaihdot luistaa jonka jälkeen on pakko nostaa painetta
vaihto hetket voi vielä saada säädettyä jokseenkin siedettäviksi mutta sitten kun nostat jalan kaasulta ja isompi vaihde menee päälle niin taas lyödään lekalla selkään seuraavaksi vähennetään painetta ja taas luistaa vaihtohetkellä
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tottahan se on että tehoja lisäämällä ajo-ominaisuudet huononee mutta säätämällä pitää kuitenkin saada luisto pois. Luistaminen tuhoaa laatikon ennenpitkää. Onhan se vaihtaminen semmosta repimistä mutta parempi se on kuin luistaminen jos syöttöä haluaa nostaa. Ei kuitenkaan kannata liiotella paineen säädön kanssa vaan säätää vaan sen verran kuin on pakko niin saa pelastettua osan ajomukavuudesta. Sitten kun lisää ahtimella varustettuun autoon painekytkimen ja alipaineventtiilin niin saa ajomukavuudet kohilleen. Morkoolilla voi sitten säätää kaasuun vastaavuuden. Vaparissa taas on vähemmän tehtävissä.[/quote]
Onko tätä ongelmaa jos hommaa pumpun isomilla hilkkeillä??[/quote]
On. Riippuu laatikosta ja tehoista mutta saa sen yleensä melko hyvin säädettyä jos ei älyttömästi ota vääntöjä. Varsinkin iso laatikko (300 turbodiesel) kestää melko pitkälle vakiona.[/quote]
Ostin tuossa tovi sitten vm.92 300tdt ja huomasin siinä juurikin tälläisen ongelman. Entinen omistaja on tod.näk. pumppua säätänyt.?. Tai ei se sitä aina venytä tai paukauta vaihteita riippuu ihan ajotyylistä.. Itsehän en edes käytä enää edes D:tä kun vasta maantieajossa... Niin ja kysymys kuuluukin että laatikkoako pitää säätää uudelle/säädetylle pumpulle vai kaikesta hakea sellainen kultainen keskitie?? Ja miten tämän saa tehtyä??
S212 E250 CDI 4matic -12
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79
ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79
ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jos on pelkkä säädetty pumppu tai on vaikka pumppu 7mm elementeillä mutta ei mahdotonta turboa niin laatikon saa kyllä säädettyä hyväksi. Säädä ensin siitä syöttöpumpun kyljestä kaasu pohjassa hyttiä kohti niin paljon kuin menee ja sitten aavistus takasin päin. Kokeile sitten onko hyvä. Itse olen opetellut ajamaan niin että pidän vähän vetoa päällä kun vaihde vaihtuu niin ei paukauta. Täyskaasuvedossa nostan kaasun kokonaan kun vaihteen pitää vaihtua.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Oottako ruuvannu 190 2.5 vapari dieseliä.. Paljon ruuvasitte syöttöjä, tyhjäkäyntiä ja max kierroksia.... mulla kun ei meinaa ajon aikana vaihteita vaihtaessa kierrokset tippua. Oon säätäny syöttöä 2 kiekkaa ja tyhjäkäyntiä himpun verran enemmän ja max kierroksia n. 2..????
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Varmista ensin ettei kaasuvivusto jää kantamaan. Jos ei auta niin pyöräytä tyhjäkäyntiruuvia vielä sen verran ulos että sitä on käännetty yhteensä 2,5 kierrosta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kaasuvivusto ei jää kantamaan. Tyhjäkäyntiä on nyt ruuvattu 2,5.... Kierrokset kyllä tippuu, mutta viiveellä ja hitaasti (lämpimänä). Koneen ollessa kylmä kierrokset tippuu normaalisti.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Pitäskö mun vielä säätää tyhjäkäyntiruuvia, esim 0,5 kierrosta?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ei varmaan koko puolikasta tarvii mutta voihan sen hienosäädöllä tehdä lopun.
jos sattuu ruuvi vielä liikkumaan
jos sattuu ruuvi vielä liikkumaan
w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
noniin pitäs tosta omasta mekestä laittaa ahdonalaisia pienemmälle. Pienellä että isoilla ahdolla lyjkää mustaa niin prkl. Mihin suuntaan tota morkoolin päälläolevaa talttakantaista ruuvia pitää pyörittää, että menee pienemmälle
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
noniin pitäs tosta omasta mekestä laittaa ahdonalaisia pienemmälle. Pienellä että isoilla ahdolla lyjkää mustaa niin prkl. Mihin suuntaan tota morkoolin päälläolevaa talttakantaista ruuvia pitää pyörittää, että menee pienemmälle
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Viittiiskö kukaan jolla on PPD pumppu, niin kattoa ajotuksen joutsenkaulalle.
Ykköspytyn suutinputki irti pumpusta ja kaasupohjaan.
Sitten pyörittää käsin konetta kaasu pohjassa.
Sitten huomaa kun polttoaineen pinta nousee pumpus, niin katsoisi ennakon mikä se on sillä hetkellä.
Tömmästä tarkkaa tietoa tarttis. OT merkin oikealla puolella jotain 10-15 välis?
Ykköspytyn suutinputki irti pumpusta ja kaasupohjaan.
Sitten pyörittää käsin konetta kaasu pohjassa.
Sitten huomaa kun polttoaineen pinta nousee pumpus, niin katsoisi ennakon mikä se on sillä hetkellä.
Tömmästä tarkkaa tietoa tarttis. OT merkin oikealla puolella jotain 10-15 välis?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
15eykk se on.TUUTTERO kirjoitti:Tömmästä tarkkaa tietoa tarttis. OT merkin oikealla puolella jotain 10-15 välis?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nyt olis syöttöä ruuvattu 2 kiekkaa ja tyhjäkäyntiä 3 kiekkaa... Vieläkin kierrokset laskee hitaasti lämpimällä koneella... Tietäskö kukaan kuinka saisin säädöt kohilleen?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sitten ei kannata tehdä enää itse mitään vaan viedä pajalle säätöön. Menee pian koko pumppu sekasin ku alkaa niitä "kiellettyjä ruuveja" ruuvailemaanIlkkaY kirjoitti:Nyt olis syöttöä ruuvattu 2 kiekkaa ja tyhjäkäyntiä 3 kiekkaa... Vieläkin kierrokset laskee hitaasti lämpimällä koneella... Tietäskö kukaan kuinka saisin säädöt kohilleen?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Itselle vastaten. Tulipellin puoleinen mulikka on ikäänkuin se mutteri ja keskeltä löytyy 3mm kuusiokolo kanta. Muuten ruuvvaus tapahtuu normaalisti. Tähän ei myöskään tarvi rautalanka patenttia.mik4-- kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/3598149/ Tämmönen näkymä avautui 200D:n pumpun kannen alta. Pitääkö tuosta vielä ottaa jotakin pois vai aukasta tuo pumpun puoleinen rengas ja sitten säätää. Jos jälkimmäinen niin millähän työkalulla tuo helpoiten aukeaa?
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Voi kettu. mikähän tuota pumppua/konetta vaivaa. Ennakko on nyt sen 15eykk säädetty niinkuin pitäisikin, mutta silti savuttaa tyhjäkäynnillä semmosta haaleaa pilveä kokoajan.
Tos tyhjäkäynti humppas mut nostin sitä pikkusen niin lakkas.
Savu ei haise öljylle. Enemmänki palamattomalle dieselille tai jotain sinne päin. Pitäsköhän laittaa tuo pumppu vain eteenpäin vai kannattaisko säädättää.
Siinä on kuitenki ne 7mm viistämättömät, kun alhalta kräk kräk kräk ja sitte ku ottaa vetoja niin laulaa kauniisti.
Edit. Pumppu on aika helkutin pienellä sammutinvipu on melkeinpä katsastus asennossa
. Pitäiskö tota pumppua koittaa kääntää vielä vähäsen?
Kun joku meinasi että kääntää pumppua pikku hiljaa ja sitten kun tulee terävä ääni tyhjäkäyntiin niin olis sopiva. Jos kokeilis niin näkis ku savutuskin loppus.
menee joku 10l satasella ja kenkies joku 15l
Tos tyhjäkäynti humppas mut nostin sitä pikkusen niin lakkas.
Savu ei haise öljylle. Enemmänki palamattomalle dieselille tai jotain sinne päin. Pitäsköhän laittaa tuo pumppu vain eteenpäin vai kannattaisko säädättää.
Siinä on kuitenki ne 7mm viistämättömät, kun alhalta kräk kräk kräk ja sitte ku ottaa vetoja niin laulaa kauniisti.
Edit. Pumppu on aika helkutin pienellä sammutinvipu on melkeinpä katsastus asennossa

Kun joku meinasi että kääntää pumppua pikku hiljaa ja sitten kun tulee terävä ääni tyhjäkäyntiin niin olis sopiva. Jos kokeilis niin näkis ku savutuskin loppus.
menee joku 10l satasella ja kenkies joku 15l
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nuo on ominaisuuksia ei vikojaTUUTTERO kirjoitti:Voi kettu. mikähän tuota pumppua/konetta vaivaa. Ennakko on nyt sen 15eykk säädetty niinkuin pitäisikin, mutta silti savuttaa tyhjäkäynnillä semmosta haaleaa pilveä kokoajan.
Tos tyhjäkäynti humppas mut nostin sitä pikkusen niin lakkas.
Savu ei haise öljylle. Enemmänki palamattomalle dieselille tai jotain sinne päin. Pitäsköhän laittaa tuo pumppu vain eteenpäin vai kannattaisko säädättää.
Siinä on kuitenki ne 7mm viistämättömät, kun alhalta kräk kräk kräk ja sitte ku ottaa vetoja niin laulaa kauniisti.
Edit. Pumppu on aika helkutin pienellä sammutinvipu on melkeinpä katsastus asennossa. Pitäiskö tota pumppua koittaa kääntää vielä vähäsen?
Kun joku meinasi että kääntää pumppua pikku hiljaa ja sitten kun tulee terävä ääni tyhjäkäyntiin niin olis sopiva. Jos kokeilis niin näkis ku savutuskin loppus.
menee joku 10l satasella ja kenkies joku 15l

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sitte vielä semmonen kysymys. Kun tuo nyt säädetty sammutin vivusta aikas lailla pienelle, mutta kun ahtoja on niin se lykkää omastamielestä turhan paljon mustaa.
Pumpun päällä olevasta kellosta
kellon päällä olevaa ruuvia alaspäin, niin pienenee ahdonalaiset?
Pumpun päällä olevasta kellosta
kellon päällä olevaa ruuvia alaspäin, niin pienenee ahdonalaiset?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sillon pienenee ne syötöt jotka vaikuttaa kun ahtoja EI ole. Eli ns. alasyötöt.TUUTTERO kirjoitti:Sitte vielä semmonen kysymys. Kun tuo nyt säädetty sammutin vivusta aikas lailla pienelle, mutta kun ahtoja on niin se lykkää omastamielestä turhan paljon mustaa.
Pumpun päällä olevasta kellosta
kellon päällä olevaa ruuvia alaspäin, niin pienenee ahdonalaiset?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Eli ahdonalaiset säätyy sammutinvivusta ja alasyöttö kellosta?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Niinhän se menee. Sitä en sitten tiedä onko pumpun sisältä syöttö täysillä. Itellä ei ainakaan ppd:n pumpussa ollut vaikka säätö sammutinvivussa olikin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No sillä ei oo väliä kun se nyt vain laitoin pienemmälle reilusti. Kerkiän vähemmälläkin teholla ja pienempi todennäköisyys hajota:D.
Kova kuume olisi jotaki om603 turboa farkkua hommata.
Kova kuume olisi jotaki om603 turboa farkkua hommata.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Viittiskö joku jolla sattuu pumppu olemaan irrallaan kahtomaan mikä nousu siinä "tyhjäkäynnin hienosäätö" ruuvissa on kun itseltä oli siitä mutteri tippunut eikä se ole tavallisella nousulla. Ei jaksais imusarjaa ottaa pois sen takia eikä imusarja paikallaan mahu mittaamaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Minähän voisin katsoa huomenna kun nuota pumppuja ny kaksi irti tuola hyllys. Etkös kumminki tuota "kelloa" mikä on pumpun takana, niin sen jengaa tarkota.Siekkinen kirjoitti:Viittiskö joku jolla sattuu pumppu olemaan irrallaan kahtomaan mikä nousu siinä "tyhjäkäynnin hienosäätö" ruuvissa on kun itseltä oli siitä mutteri tippunut eikä se ole tavallisella nousulla. Ei jaksais imusarjaa ottaa pois sen takia eikä imusarja paikallaan mahu mittaamaan.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000