
Tuutteron 190 Yritetään taas
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Unohdetaan nostajat
. ne on kunnos.

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Tarkista onko esikammioissa kuulat tallessa. Jos joku on rikki niin mulla on nuita ehjiä ylimääräsenä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Tarvittais pumpun ajottajaa pumpulle johna on ajotusmerkki johnaki aivan muualla ku paikoillaan.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Siekkinen kirjoitti:Pitäis melkein hommata vaparin nokka ja koittaa penkissä tapahtuuko mitään.Keltsi kirjoitti:itte mittailin turbon ja vaparin nokkaa,ei mauseri ainakaan saanut eroja.voin olla väärässä...voipa olla että ittellä aika kultaa muistot mutta on ponneton vielä,kun tuota videota kattelin1.8 pitäs sitte 2 vaihteella jo lähteä sutimaan kuivalla.kun ruuvit on kohillaan
eihän sitä paikolleen asti tarvi ruuvata että tietää eron. itat heittokellon ja astelevyn käteen ja rupiat piirtään käppyrää.
Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla
Niin joo ja yks syy tuohon voimattomuuteen on se, et olin laittanu tuon pumpun sammutus vivun alemmas säppiin, et pumppukaa ei ollu täysillä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
uus öpohja kiinni ja nyt sjoelle päin.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
pumpun ajotus liian myöhäsellä ku tekee lämpöä ja haisi kuulemma sytytys nesteelle kun ohitin kaverin ja löpöä menee aika lailla. Vähä ainaki parantu kun käänsin aikasemmalle niin paljo ku sai siitä 8mm ruuvista.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
Kuumuu nuo vajaaventtiilit kyllä vaikka olis kuinka aikasellaTUUTTERO kirjoitti:pumpun ajotus liian myöhäsellä ku tekee lämpöä ja haisi kuulemma sytytys nesteelle kun ohitin kaverin ja löpöä menee aika lailla. Vähä ainaki parantu kun käänsin aikasemmalle niin paljo ku sai siitä 8mm ruuvista.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
Huomenna katon tuon ajotuksen minkä se antaa nytte joutsenenkaulalla. Samalla vois kattoa mitä se pumpun oma merkki antaa.
Säädin silloin tuon pumpun 10-15eykk, Elikkä OT merkin oikeallepuolelle. Nyt säädin siiten pumppua kaikki mitä sai tosta ruuvista, niin parani käynti ja holsettiki herää aikasemmin ja löpön kulutus laski huomattavasti. Kulutus oli luokkaa 10-15l satasella.
Tyhjäkäynti on aika pehmonen vieläki!
Ei uskaltanu sjoelle asti lähtiä.
Säädin silloin tuon pumpun 10-15eykk, Elikkä OT merkin oikeallepuolelle. Nyt säädin siiten pumppua kaikki mitä sai tosta ruuvista, niin parani käynti ja holsettiki herää aikasemmin ja löpön kulutus laski huomattavasti. Kulutus oli luokkaa 10-15l satasella.
Tyhjäkäynti on aika pehmonen vieläki!
Ei uskaltanu sjoelle asti lähtiä.

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
Olihan se pumppu ny 5 astetta myöhäsellä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
Ai 10eykk?TUUTTERO kirjoitti:Olihan se pumppu ny 5 astetta myöhäsellä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
en muista mutta ny on kumminki se 15eykk. Hyvin pelittää
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
Komiasti se näyttää liikkuvan ja se ääni mikä vedätettäes kuuluu 

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
No joo. ennen ahtoja ei niinkää, mutta ahdot mukana ja kunnon veto, niin omaaki korvaa mielyttää.C280 kirjoitti:Komiasti se näyttää liikkuvan ja se ääni mikä vedätettäes kuuluu
Pitäs sinne yks iso 3" vaimennin saada jostaki. Vähä laadukkaampi sais olla, mutta mistä niitä saa? Kun ei kumminkaa viittisi monensadaneuron vaimenninta kumminkaa.
Jos huomen aamuna ottais kunnon veto videon teille ihmeteltäväksi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
Mulla olis vaimennin mikä oli tossa amg:ssä. Kahdella ovaalilla ulostulolla. Ihan hyväkuntoinen, mitä nyt sielä pöntön etuosassa ruttua kun hakkasin sitä vasaralla pois. Taitaa olla 3" putkea joku vajaa metri. Ei olis kaukanakaan eikä kallis 
E: Vaimennin ja putkenpätkä on kokonaan rosteria, mutta putki ei ollut ihan 3", putken sisähalkaisija noin 66mm/2,6".

E: Vaimennin ja putkenpätkä on kokonaan rosteria, mutta putki ei ollut ihan 3", putken sisähalkaisija noin 66mm/2,6".
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
Olisko se hyvä jos se vähä vain kun pienenis putken loppuun, mutta taas toisaalta ei kiitos.S202 kirjoitti:Mulla olis vaimennin mikä oli tossa amg:ssä. Kahdella ovaalilla ulostulolla. Ihan hyväkuntoinen, mitä nyt sielä pöntön etuosassa ruttua kun hakkasin sitä vasaralla pois. Taitaa olla 3" putkea joku vajaa metri. Ei olis kaukanakaan eikä kallis
E: Vaimennin ja putkenpätkä on kokonaan rosteria, mutta putki ei ollut ihan 3", putken sisähalkaisija noin 66mm/2,6".
Olisko kellää kuvaa w201 öljynauhduttimen kiinnikkeistä ja kuinkapäin se on vakiona uutena.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
vesipumppuko rohajaa tyhjäkäynnillä ja kun vähänki nostaa kierroksia niin lakkaa ja käy nätisti.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
väännäppä jollain muniura hihnan keinun akselia niin saattaa asettua tai koko keinua
w201 om605
Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa
heei. Huomasin tos äsken ku akun vaihdoin, niin 3syl suuttimen ja kammionvälistä vuotaa. Jotaki mustaa paskaa tullu suuttimen kylkeen ja vähän roiskunu imusarjaan ja pumpun päälle. Mustaa tatimaa
Suutin ja kammio irti
Tarkistus ja takaasi niin pelittää
soitin jo sjoen hiomolle ja lupasivat tehdä.
Suutin ja kammio irti
Tarkistus ja takaasi niin pelittää
soitin jo sjoen hiomolle ja lupasivat tehdä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Pikkuvikojen fiksailua.
Nonniin. täs käänsin pumpun nupit pienelle ja ja nyt jaksaa ahtaa enään ~1bar.
Kulutus siinä 10-9l satasella. Mietin tos ku pajan hyllyllä tommonen redlinen putelli joka puhdistaa pumppua suuttimia jne jne plää plää plää ja kulutus tippuu 5%.
Redline RL-2 lisäaine.
pitäs jaksaa ny vkl se perä taas kerran vaihtaa.
Kulutus siinä 10-9l satasella. Mietin tos ku pajan hyllyllä tommonen redlinen putelli joka puhdistaa pumppua suuttimia jne jne plää plää plää ja kulutus tippuu 5%.
Redline RL-2 lisäaine.
pitäs jaksaa ny vkl se perä taas kerran vaihtaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Pikkuvikojen fiksailua.
No nytte tuli kokeeltua laittaa ahdonalaiset täysille. kyllä sielä perkules paukkua on mutta rupee 4 vaihteella luistamaan kytkin niin lujaa että vähä pitää kiusata kaasulla ja taas ottaa kiinni.
Työsylinterikin jo sanomassa itseään irti joten sekin täytyneen vaihtaa bemmun osiin.
Jos ostaa bmw työsylinterin ja sassilta m5 race asetelman, NIIN sorvaako tuon vanhan vauhtipyörän vain aivan tasaiseksi ja tekee siihen reijät asetelmalle ja sitte tasapainottaa, mutta kuka näitä tasapainoittaa?
Työsylinterikin jo sanomassa itseään irti joten sekin täytyneen vaihtaa bemmun osiin.
Jos ostaa bmw työsylinterin ja sassilta m5 race asetelman, NIIN sorvaako tuon vanhan vauhtipyörän vain aivan tasaiseksi ja tekee siihen reijät asetelmalle ja sitte tasapainottaa, mutta kuka näitä tasapainoittaa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 piristys. Pikkuvikojen fiksailua.
lapualla painotetaan,antelon paja.kaikkineen oli ilman sorvausta n.120 euroa.
Re: Tuutteron 190 Purku
no kiroilla tekis mieli mutta ei juurikaan vituta.
Luulin että turbotuksen jälkeen orottaa vetari,perä,kartaani ja vaihdelaatikko porsimiset mutta nyt kävi näin jotta 3 Syl mäntä poikittain sylinteris ja veivi hakkas lohkoon molemmille puolille kämmenen kokooset reijät.
Nyt varmaanki kaikki myyntiin ja tilalle joku vakio kikkare ja unohdetaan nää virittelyt.
ps. jos ei sitte jostaki saa turbon alakertaa halvalla tai jostaki tuu helvetinmoista inspiraatiota.
Luulin että turbotuksen jälkeen orottaa vetari,perä,kartaani ja vaihdelaatikko porsimiset mutta nyt kävi näin jotta 3 Syl mäntä poikittain sylinteris ja veivi hakkas lohkoon molemmille puolille kämmenen kokooset reijät.
Nyt varmaanki kaikki myyntiin ja tilalle joku vakio kikkare ja unohdetaan nää virittelyt.
ps. jos ei sitte jostaki saa turbon alakertaa halvalla tai jostaki tuu helvetinmoista inspiraatiota.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
moniventtiili vaa noukalle ja uus yritys
Re: Tuutteron 190 Purku
Pitää kattoa mitä täs tekee.
Pitää kattoa noiden mäntien koko ja sylinterni koko että onko se edellisen omistajan koneistamoreissu menny vituilleen.
Pitää kattoa noiden mäntien koko ja sylinterni koko että onko se edellisen omistajan koneistamoreissu menny vituilleen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Noniin kone pois keulilta ja ja saavutuksia sinänsä mutta eipä tainnu ehjää jäädä kun 4kpl mäntiä veivejä alakerrasta. ja suihkujaki varmaan 4kpl vain.

Toiseltapuolelta

Öpohjaski reikä.
Edit.
Olisko kuinka porukka kiinnostunu w201 korista johona H&R cupkitti, jäähytetyt etujarrut, papereis kkk24 turbo ja 550x400x76 välijäähy ja suht ruosteeton kori ja hyväkuntonen.

Toiseltapuolelta

Öpohjaski reikä.
Edit.
Olisko kuinka porukka kiinnostunu w201 korista johona H&R cupkitti, jäähytetyt etujarrut, papereis kkk24 turbo ja 550x400x76 välijäähy ja suht ruosteeton kori ja hyväkuntonen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Mikä hitto näitä mersun koneita riivaa nykypäivänä kun kellään ei enää kestä.
mikä ihme on cupkitti ?
500 € kun tuot trailerilla tänne mun pihalle ?TUUTTERO kirjoitti:Olisko kuinka porukka kiinnostunu w201 korista johona H&R cupkitti, jäähytetyt etujarrut, papereis kkk24 turbo ja 550x400x76 välijäähy ja suht ruosteeton kori ja hyväkuntonen.
mikä ihme on cupkitti ?

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutteron 190 Purku
ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa, mutta taas niin malliesimerkki siitä, kuinka dieselin viritys on halpaa ja helppoa
harvemmin tuota tuhoa 2.5 koneissa näkee, yleensä tuo on 2.9 vaiva 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutteron 190 Purku
millasessa vedossa ja millasilla paineilla se tuhoutui? Se mikä ei kestä niin vahvistetaan
nää on vähäniinku herrasmiesten leikkikaluja 


2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Tuutteron 190 Purku
Tälläkin kylällä hajos kaks samalla viikollaveskola kirjoitti:Mikä hitto näitä mersun koneita riivaa nykypäivänä kun kellään ei enää kestä.



W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103