Tuutteron 190 Yritetään taas

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Unohdetaan nostajat :D . ne on kunnos.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tarkista onko esikammioissa kuulat tallessa. Jos joku on rikki niin mulla on nuita ehjiä ylimääräsenä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Tarvittais pumpun ajottajaa pumpulle johna on ajotusmerkki johnaki aivan muualla ku paikoillaan.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Siekkinen kirjoitti:
Keltsi kirjoitti:itte mittailin turbon ja vaparin nokkaa,ei mauseri ainakaan saanut eroja.voin olla väärässä...voipa olla että ittellä aika kultaa muistot mutta on ponneton vielä,kun tuota videota kattelin :) 1.8 pitäs sitte 2 vaihteella jo lähteä sutimaan kuivalla.kun ruuvit on kohillaan :D
Pitäis melkein hommata vaparin nokka ja koittaa penkissä tapahtuuko mitään.

eihän sitä paikolleen asti tarvi ruuvata että tietää eron. itat heittokellon ja astelevyn käteen ja rupiat piirtään käppyrää.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Ajos---> hajalla

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Niin joo ja yks syy tuohon voimattomuuteen on se, et olin laittanu tuon pumpun sammutus vivun alemmas säppiin, et pumppukaa ei ollu täysillä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

uus öpohja kiinni ja nyt sjoelle päin.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

pumpun ajotus liian myöhäsellä ku tekee lämpöä ja haisi kuulemma sytytys nesteelle kun ohitin kaverin ja löpöä menee aika lailla. Vähä ainaki parantu kun käänsin aikasemmalle niin paljo ku sai siitä 8mm ruuvista.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:pumpun ajotus liian myöhäsellä ku tekee lämpöä ja haisi kuulemma sytytys nesteelle kun ohitin kaverin ja löpöä menee aika lailla. Vähä ainaki parantu kun käänsin aikasemmalle niin paljo ku sai siitä 8mm ruuvista.
Kuumuu nuo vajaaventtiilit kyllä vaikka olis kuinka aikasella :D itellä ainakin pitää jo sen verran karkeaa ääntä tuolla 22jykk(15eykk) ennakolla ettei viiti aikasemmalle ruuvata.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Huomenna katon tuon ajotuksen minkä se antaa nytte joutsenenkaulalla. Samalla vois kattoa mitä se pumpun oma merkki antaa.

Säädin silloin tuon pumpun 10-15eykk, Elikkä OT merkin oikeallepuolelle. Nyt säädin siiten pumppua kaikki mitä sai tosta ruuvista, niin parani käynti ja holsettiki herää aikasemmin ja löpön kulutus laski huomattavasti. Kulutus oli luokkaa 10-15l satasella.
Tyhjäkäynti on aika pehmonen vieläki!

Ei uskaltanu sjoelle asti lähtiä. :(
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Olihan se pumppu ny 5 astetta myöhäsellä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:Olihan se pumppu ny 5 astetta myöhäsellä.
Ai 10eykk?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

en muista mutta ny on kumminki se 15eykk. Hyvin pelittää
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja C280 »

Komiasti se näyttää liikkuvan ja se ääni mikä vedätettäes kuuluu :thumbup:
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

C280 kirjoitti:Komiasti se näyttää liikkuvan ja se ääni mikä vedätettäes kuuluu :thumbup:
No joo. ennen ahtoja ei niinkää, mutta ahdot mukana ja kunnon veto, niin omaaki korvaa mielyttää.

Pitäs sinne yks iso 3" vaimennin saada jostaki. Vähä laadukkaampi sais olla, mutta mistä niitä saa? Kun ei kumminkaa viittisi monensadaneuron vaimenninta kumminkaa.

Jos huomen aamuna ottais kunnon veto videon teille ihmeteltäväksi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulla olis vaimennin mikä oli tossa amg:ssä. Kahdella ovaalilla ulostulolla. Ihan hyväkuntoinen, mitä nyt sielä pöntön etuosassa ruttua kun hakkasin sitä vasaralla pois. Taitaa olla 3" putkea joku vajaa metri. Ei olis kaukanakaan eikä kallis :thumbup:

E: Vaimennin ja putkenpätkä on kokonaan rosteria, mutta putki ei ollut ihan 3", putken sisähalkaisija noin 66mm/2,6".
S124 300TE
W124 300D
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

S202 kirjoitti:Mulla olis vaimennin mikä oli tossa amg:ssä. Kahdella ovaalilla ulostulolla. Ihan hyväkuntoinen, mitä nyt sielä pöntön etuosassa ruttua kun hakkasin sitä vasaralla pois. Taitaa olla 3" putkea joku vajaa metri. Ei olis kaukanakaan eikä kallis :thumbup:

E: Vaimennin ja putkenpätkä on kokonaan rosteria, mutta putki ei ollut ihan 3", putken sisähalkaisija noin 66mm/2,6".
Olisko se hyvä jos se vähä vain kun pienenis putken loppuun, mutta taas toisaalta ei kiitos.


Olisko kellää kuvaa w201 öljynauhduttimen kiinnikkeistä ja kuinkapäin se on vakiona uutena.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

vesipumppuko rohajaa tyhjäkäynnillä ja kun vähänki nostaa kierroksia niin lakkaa ja käy nätisti.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

väännäppä jollain muniura hihnan keinun akselia niin saattaa asettua tai koko keinua
w201 om605
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Taas laulaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

heei. Huomasin tos äsken ku akun vaihdoin, niin 3syl suuttimen ja kammionvälistä vuotaa. Jotaki mustaa paskaa tullu suuttimen kylkeen ja vähän roiskunu imusarjaan ja pumpun päälle. Mustaa tatimaa

Suutin ja kammio irti
Tarkistus ja takaasi niin pelittää

soitin jo sjoen hiomolle ja lupasivat tehdä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Pikkuvikojen fiksailua.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Nonniin. täs käänsin pumpun nupit pienelle ja ja nyt jaksaa ahtaa enään ~1bar.

Kulutus siinä 10-9l satasella. Mietin tos ku pajan hyllyllä tommonen redlinen putelli joka puhdistaa pumppua suuttimia jne jne plää plää plää ja kulutus tippuu 5%.
Redline RL-2 lisäaine.

pitäs jaksaa ny vkl se perä taas kerran vaihtaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 piristys. Pikkuvikojen fiksailua.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

No nytte tuli kokeeltua laittaa ahdonalaiset täysille. kyllä sielä perkules paukkua on mutta rupee 4 vaihteella luistamaan kytkin niin lujaa että vähä pitää kiusata kaasulla ja taas ottaa kiinni.
Työsylinterikin jo sanomassa itseään irti joten sekin täytyneen vaihtaa bemmun osiin.

Jos ostaa bmw työsylinterin ja sassilta m5 race asetelman, NIIN sorvaako tuon vanhan vauhtipyörän vain aivan tasaiseksi ja tekee siihen reijät asetelmalle ja sitte tasapainottaa, mutta kuka näitä tasapainoittaa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: Tuutteron 190 piristys. Pikkuvikojen fiksailua.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

lapualla painotetaan,antelon paja.kaikkineen oli ilman sorvausta n.120 euroa.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

no kiroilla tekis mieli mutta ei juurikaan vituta.

Luulin että turbotuksen jälkeen orottaa vetari,perä,kartaani ja vaihdelaatikko porsimiset mutta nyt kävi näin jotta 3 Syl mäntä poikittain sylinteris ja veivi hakkas lohkoon molemmille puolille kämmenen kokooset reijät.

Nyt varmaanki kaikki myyntiin ja tilalle joku vakio kikkare ja unohdetaan nää virittelyt.




ps. jos ei sitte jostaki saa turbon alakertaa halvalla tai jostaki tuu helvetinmoista inspiraatiota.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
RRRRMEl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 05.07.2010 17:22
Paikkakunta: EePee

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja RRRRMEl »

moniventtiili vaa noukalle ja uus yritys
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Pitää kattoa mitä täs tekee.

Pitää kattoa noiden mäntien koko ja sylinterni koko että onko se edellisen omistajan koneistamoreissu menny vituilleen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Noniin kone pois keulilta ja ja saavutuksia sinänsä mutta eipä tainnu ehjää jäädä kun 4kpl mäntiä veivejä alakerrasta. ja suihkujaki varmaan 4kpl vain.
Kuva
Toiseltapuolelta
Kuva

Öpohjaski reikä.

Edit.
Olisko kuinka porukka kiinnostunu w201 korista johona H&R cupkitti, jäähytetyt etujarrut, papereis kkk24 turbo ja 550x400x76 välijäähy ja suht ruosteeton kori ja hyväkuntonen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikä hitto näitä mersun koneita riivaa nykypäivänä kun kellään ei enää kestä.
TUUTTERO kirjoitti:Olisko kuinka porukka kiinnostunu w201 korista johona H&R cupkitti, jäähytetyt etujarrut, papereis kkk24 turbo ja 550x400x76 välijäähy ja suht ruosteeton kori ja hyväkuntonen.
500 € kun tuot trailerilla tänne mun pihalle ?

mikä ihme on cupkitti ? :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja napa »

ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa, mutta taas niin malliesimerkki siitä, kuinka dieselin viritys on halpaa ja helppoa :D harvemmin tuota tuhoa 2.5 koneissa näkee, yleensä tuo on 2.9 vaiva :think:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Terho P »

millasessa vedossa ja millasilla paineilla se tuhoutui? Se mikä ei kestä niin vahvistetaan :wink: nää on vähäniinku herrasmiesten leikkikaluja :wink:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:Mikä hitto näitä mersun koneita riivaa nykypäivänä kun kellään ei enää kestä.
Tälläkin kylällä hajos kaks samalla viikolla :D toinen om605 turbo ja toinen om603 ja molemmista veivi pihalla. om603 koneesta se tuli vielä tyhjäkäynnillä ilman minkäänlaista poletusta ennen sitä :lol: itsellä on sentään vielä ehjä *kopkop*. Suosittelen tosissaan laittamaan sen turbokoneen keulille ja ajelemaan hillityillä 250-300 hepan tehoilla ilman että on koko ajan lappu lattiassa niin vois kestääkkin. Kulkee se w201 kori noillakin tehoilla :D ja tulee todellakin halvemmaks kun ostaa monta vaparia ja vittuuntua niitten kanssa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin