maKe| kirjoitti:Noh noh, en nyt kumminkaan ihan noin sarkastisesti tuota sanaa tarkoittanut.
Hyvää jälkeä, ihailtavaa sinnikkyyttä ja motivaatiota laitteluissasi.
S210
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Ostin käytetyn pakoputken autoon, melkein uusi.

pahvimallin tekoa

vanha pellinpala, ulkopuoli oli aika ok..

sisäpuolelta oli alkanut menemään aika pahaks..


pahvimallin tekoa

vanha pellinpala, ulkopuoli oli aika ok..

sisäpuolelta oli alkanut menemään aika pahaks..

Re: S210 peräpään laitto alkanut!
No ei tää nyt hyvälle näytä...en ole tyytyväinen..

ei muutakuin kaikki pois taas...

ja uusiks meni ja uutta tulossa

huomattavasti parempi kuin entinen yritys..

laitan tollaisen kumin joka poistaa veden ja kosteuden palkin sisältä, näitä oli w/s123 sarjassa ja niitten numero on:
A1239972981.

fosforihapolla käsitelty, myös kynnyslokeron sisältä paineilmaruiskun avulla.

ulkopuolella laitoin hapon pensselillä..

nyt on epoximaali laitettu, myös sisäpuolelle ruiskulla. Illalla toiseen kertaan. Kynnyslokeron sisälle tulee sit myös ohut ruostesuoja aine ruiskulla


ei muutakuin kaikki pois taas...

ja uusiks meni ja uutta tulossa

huomattavasti parempi kuin entinen yritys..

laitan tollaisen kumin joka poistaa veden ja kosteuden palkin sisältä, näitä oli w/s123 sarjassa ja niitten numero on:
A1239972981.

fosforihapolla käsitelty, myös kynnyslokeron sisältä paineilmaruiskun avulla.

ulkopuolella laitoin hapon pensselillä..

nyt on epoximaali laitettu, myös sisäpuolelle ruiskulla. Illalla toiseen kertaan. Kynnyslokeron sisälle tulee sit myös ohut ruostesuoja aine ruiskulla

Re: S210 peräpään laitto alkanut!
noniin,nyt on viimeinen kerros epoximaalia laitettu, huomena katon kotelon sisälle pikkukameralla että näkee maalin peittävän kaikki paikat mitä tarvii peittää.
-
tähdellinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Asiallisesti olet rakennellut tuota autoasi.On ollut mukava lukea tätä.Mulla on ollut kaksi ruotsista työkäyttöön(vetoautoksi) tuotua väyrystä ja aina ne ovat yli maalattu ruostepillkujen vuoksi,mutta ei ne koskaan tuon näköisiä ole pohjasta olleet.Tietysti ikä tekee myös tehtävänsä.Tuo perän huohotin kannattaa vaihtaa vuosittain,on halpa,tai sitten vain puhdistella.Se kun tukkeentuu,niin äkkiä alkaa sun just laitettu perä työntämään öljyä ulos stefoista.Kohta on sitten taas laakeriremontti edessä.
Tähti näyttäköön tien.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Noniin nyt olen ottanut kuvia kynnyslokeron sisältä, tämä kuva on rengaskotelon kanssa samaan suuntaisesti menevän palkin sisältä:

tunkin kiinnike on hyvässä kunnossa

kynnyslokero keskeltä suunnilleen..


tunkin kiinnike on hyvässä kunnossa

kynnyslokero keskeltä suunnilleen..

Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Kiitos vinkistä! Vaihdan sen uuteen sen huohottimen.tähdellinen kirjoitti:Asiallisesti olet rakennellut tuota autoasi.On ollut mukava lukea tätä.Mulla on ollut kaksi ruotsista työkäyttöön(vetoautoksi) tuotua väyrystä ja aina ne ovat yli maalattu ruostepillkujen vuoksi,mutta ei ne koskaan tuon näköisiä ole pohjasta olleet.Tietysti ikä tekee myös tehtävänsä.Tuo perän huohotin kannattaa vaihtaa vuosittain,on halpa,tai sitten vain puhdistella.Se kun tukkeentuu,niin äkkiä alkaa sun just laitettu perä työntämään öljyä ulos stefoista.Kohta on sitten taas laakeriremontti edessä.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Kurkkasitko suojakumien alle, jotta minkäs näköset on vaseliinit ja ite vetarit?pasi84 kirjoitti: [ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-acd7464ef969b1418f2aa1d856e3dc0b.jpg ]
vetoakselit maalattu
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
En ole katsonut kumien alle.. eivät ole vuotanut eikä ole halkeemia niin taidan jättää sen tekemättä, vai mitä mieltä ollaan täällä siitä? Miten hankalat on laittaa uudet kumit sitten? Pitääkö ostaa erikoisulosvetäjä nivelille?Lestrange kirjoitti:Kurkkasitko suojakumien alle, jotta minkäs näköset on vaseliinit ja ite vetarit?pasi84 kirjoitti: [ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-acd7464ef969b1418f2aa1d856e3dc0b.jpg ]
vetoakselit maalattu
//Pasi
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
jos ne kerran on eheyt kumit niin osta vain uudet klemmarit niihin ja uusit rasvat sisältä 
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
tarviiko sitäkään tehdä kun ei ole vuotoja?
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Kannattaa tottakai, varsinkin tossa vaiheessa!
Käyttis: W210 E55 AMG -00
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Pasi, onko tuo maalipinta todellakin ruiskutettu ulkona? Maskeeraamiskuvista voisi näin päätellä...? Tai sitten vaan en tajuapasi84 kirjoitti:Hei kaikille! Olen uusi tulokas tänne forumille, asun Ruotsissa mutta ajattelin myös laittaa tänne kuvia ja tekstiä autostani. Ostin viime vuonna kesäkuun 13 päivä Mercedes Benz S210 E240, ennen sitä mulla oli w124 E220 mutta se oli niin ruosteinen että ei kannattanut alkaa sitä laittaan.
No tässä tulee ensin kuvia maalauksesta, oli paljon kivenhakkaamia ja muitakin ruostekuplia joita oli alkanut tuleen.
Kaveri joka maalasi auton![]()
Pölyn poistoa:
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-6d0640440b3a0786acb37de5e85e2ca1.jpg ]
olin itse yrittänyt ensin maalata tätä puolta autosta,kaveri joutui maalaamaan koo sivun uusiks..
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-18ab8abda501985845b763ad031dd469.jpg ]
tyypillinen ruostepaikka on niinkuin tässäkin puskurin ja korin välissä..
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-e37bd679e6a4f3ea3ece405b8d6c6a25.jpg ]
maskeeraamista...
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-e9f327dcd90298f0a04b6e0ec989044a.jpg ]
valmis![]()
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-b1e3a9f81b4509ef332b73de7f8ba967.jpg ]
toinen puoli
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-fad56ccea2a317a51177d960a7bf4fa4.jpg ]
sisusta![]()
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-16eb3ec79e800d7aa19aa7ce58693545.jpg ]
//johannes
EDIT: vastaus tulikin tuolla ketjun alkupäässä, sorry (eli ei ole ulkona maalattu).
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Joo ei ole ulkona maalattu 
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Noniin nyt on tullut touhuttua tallissa
Huohutusputken putsasin paineilmalla ja filtterin myös. Auton perä laitettu paikalleen taka-akselipalkkiin.

Noin paljon täytyis lattiiaa nostaa oikealla puolella sivulokerosta, hitsasin sen syksyllä liian matalaksi joten se näkyy puskurin alta=ruma. Mutta tämän homman joudun tekemään sit ku auto on renkaitten päällä. Kun yritin nostaa sitä tunkilla ylös niin koo auton perä nousee..

vähän moskaa jota oli vasemman puoleisen kynnyslokeron sisällä...ja lisää tulee..

vaihtoon menee

ja lisää hiekkaa...luultavasti syksyn hiekkapuhalluksesta jäänyt..


vanha pala otettu pois, tosin tämä puoli oli paljon pahempi kuin oikea puoli..

uudet jarrukilvet laitettu
Pätkäsin ne kahdesta kohdasta poikki ja sitten hitsasin ne takas kiinni, ettei tarvinut ottaa laakeria pois..


noin... nyt on huonot palat poissa..oli niin ruosteessa sisäpuolelta että huhhuh..


aloittanut laitteleen niveliä paikalleen
Onko jollain muuten hyvää skissiä miten nuo kaikki kuuluu tulla, jotenkin tuntuu että olen tehnyt jotain väärin..



Huohutusputken putsasin paineilmalla ja filtterin myös. Auton perä laitettu paikalleen taka-akselipalkkiin.

Noin paljon täytyis lattiiaa nostaa oikealla puolella sivulokerosta, hitsasin sen syksyllä liian matalaksi joten se näkyy puskurin alta=ruma. Mutta tämän homman joudun tekemään sit ku auto on renkaitten päällä. Kun yritin nostaa sitä tunkilla ylös niin koo auton perä nousee..

vähän moskaa jota oli vasemman puoleisen kynnyslokeron sisällä...ja lisää tulee..

vaihtoon menee

ja lisää hiekkaa...luultavasti syksyn hiekkapuhalluksesta jäänyt..


vanha pala otettu pois, tosin tämä puoli oli paljon pahempi kuin oikea puoli..

uudet jarrukilvet laitettu


noin... nyt on huonot palat poissa..oli niin ruosteessa sisäpuolelta että huhhuh..


aloittanut laitteleen niveliä paikalleen



Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Noniin kynnyslokeron alapuolta aloin hitsaamaan, tämä pätkä on vahvistuspelti ja 1,25mm paksu. Loput pellit ovat 0,8mm.

vaikea hitsata alapuolelta kun hitsilanka haluaa pudota heti alas kun se koskettaakin vaan peltiä..

valmis

Huomena jatkan hitsaamista 0,8mm pellillä

vaikea hitsata alapuolelta kun hitsilanka haluaa pudota heti alas kun se koskettaakin vaan peltiä..

valmis

Huomena jatkan hitsaamista 0,8mm pellillä
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Bra jobbat Pasi!
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Kiitoshismajestics kirjoitti:Bra jobbat Pasi!
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Nyt on perä maalattu alapuolelta viimeiseen kertaan.

Tein pahvimallin peltipalalle, aika vaikeeta muuten tehdä tuollaisia palasia..

No kyllä se siitä alkaa valmistuun

Sisäpuolelta..

Alapuolelta.


Tein pahvimallin peltipalalle, aika vaikeeta muuten tehdä tuollaisia palasia..

No kyllä se siitä alkaa valmistuun

Sisäpuolelta..

Alapuolelta.

- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Hienoa craftia! Millä maalia käytät, esim. tuossa perässä?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Kiitoshismajestics kirjoitti:Hienoa craftia! Millä maalia käytät, esim. tuossa perässä?
Keltainen ruostesuojamaali on Hagmans epoxy primer CA (2komponentti).
//Pasi
Re: S210 peräpään laitto alkanut!



Hmm... Oiskohan lipsahtanut sedanin tukivarsi tuonne eteen ylös.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
kannatta kiristää nuo kaikki tukivarret ajoasennossa. Myös vaseliinit pultteihin niin saa joskus auki kun on tarvetta !.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Ne on samat oli sedan tai farmari.Slant6 kirjoitti:[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-6058560d1a127aa7683e7bfa390a026d.jpg ]
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-7854aa83cb0cfeecafb7fa8a83258624.jpg ]
[ http://www.merteil.fi/kuva-data/50069.jpg ]
Hmm... Oiskohan lipsahtanut sedanin tukivarsi tuonne eteen ylös.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Joo sen tiesin jo kanssa että ne kiristetään vasta sitten kun auto on renkaitten päällä, bensatankki täynnä myös. Hmm vaseliini, kuulostaa että siinä on riski että ne aukeavat ite sitten? Ne kaikki pultit on vedettävä momenttiin ja silloin mun mielestä tuntuu vähän kummalle laittaa vaseliinia.. Ennemmin laitan loctite lukitusainetta, keskivahvaa sellaista jonka saa auki kuitenkin jos tarviis.epk kirjoitti:kannatta kiristää nuo kaikki tukivarret ajoasennossa. Myös vaseliinit pultteihin niin saa joskus auki kun on tarvetta !.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Vaseliini on siellä ruostumista vastaan eikä aiheuta pulttien aukeamista. Toinen hyvä värkki siihen tarkoitukseen on kuparitahnapasi84 kirjoitti:Hmm vaseliini, kuulostaa että siinä on riski että ne aukeavat ite sitten? Ne kaikki pultit on vedettävä momenttiin ja silloin mun mielestä tuntuu vähän kummalle laittaa vaseliinia.. Ennemmin laitan loctite lukitusainetta, keskivahvaa sellaista jonka saa auki kuitenkin jos tarviis.epk kirjoitti:kannatta kiristää nuo kaikki tukivarret ajoasennossa. Myös vaseliinit pultteihin niin saa joskus auki kun on tarvetta !.
IG: @pyrytakkunen
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
pasi84 kirjoitti:Ne on samat oli sedan tai farmari.Slant6 kirjoitti:[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-6058560d1a127aa7683e7bfa390a026d.jpg ]
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-7854aa83cb0cfeecafb7fa8a83258624.jpg ]
[ http://www.merteil.fi/kuva-data/50069.jpg ]
Hmm... Oiskohan lipsahtanut sedanin tukivarsi tuonne eteen ylös.
Ei oo samat tangot sedanissa ja farkussa. Farkkuun tuo ylempi etu pitää olla juuri tuollainen käyrä alumiininen tanko. Itselle jouduin sen vaihtamaan ja varaosaliikkeessä sanoivat että sama, mutta kl-varaosissa sanoivat että farkussa eri ja sieltä sen otin. Maksoi jotain 60e
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Hei. Kiitos vinkistä noista perän tangoista. Katoin eilen netiltä ja ne on erilaiset. Kolme tankoa on erit per puoli sedanin ja farkun välillä. Lähetin sähköpostin liikkeeseen mistä ostin tangot,katotaan miten asia järjestyy.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Äsken soitti sieltä mistä ostin tangot. Ne on samat sedanissa ja farkussa vaikka varaosalistoissa on eri osanumerot. Nyt tiedetään se sit. Mersu on tahallaan muuttanut numerot että ois hankalempi ostaa osia muualta kuin mersulta.




