MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ATS2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 07.08.2012 18:00

MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa

Viesti Kirjoittaja ATS2 »

Terve,
Eli otsikon auto meni vikatilaan ilman mitään varoitusta suoraan ajossa. Mittaristossa ei pala vikavaloja. Kone kiertää suunnilleen kolmeentuhanteen ja tehot kadoksissa (autolla ajettu n250tkm) Ja reissuun pitäisi päästä...

Bosch testeri kertoi seuraavaa:
2073 Suutin sylinteri 4
ruisk.ventt.ajautuminen tunnistettu.

Voisiko tuosta päätellä jotain? Jotain vinkkiä sain, että vika luultavasti ilmamassa-anturissa.. Olisiko kenelläkään tietoa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13776
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Star sanoo vikakoodin 2073 seuraavasti: Injektorisirymä, sylinteri 3 Alaraja on saavutettu. Eli ei tuo vikakoodi ilmamassamittariin viittaa, eri asia mistä se vikatila on tullut. Eikö se Bosch testeri mitään muuta kertonut?
ATS2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 07.08.2012 18:00

Re: MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa

Viesti Kirjoittaja ATS2 »

Ei kertonut testeri muuta, asentaja sai kuitattattua vian pois - palasi kuitenkin 100km ajon jälkeen.. Toisessa paikassa kerroin asentajalle tuon 2073 vikakoodin ja kone ehdotti korjaukseksi ilmamassamittaria - en kylläkään tiedä mikä ohjelma oli käytössä (ei siis merkkiliike).. Kannattaneeko käyttää vielä * nokassa/ merkkiliikkeessä? Onko ideoita mistä vika voisi johtua?
ATS2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 07.08.2012 18:00

Re: MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa

Viesti Kirjoittaja ATS2 »

Testit tehty merkkiliikkeessä ja sylinterin 4 suutin vaihdettu, viimeiset 100km ainakin toimi. Eli vika taisi olla suuttimessa.
Vastaa Viestiin