Terve,
Eli otsikon auto meni vikatilaan ilman mitään varoitusta suoraan ajossa. Mittaristossa ei pala vikavaloja. Kone kiertää suunnilleen kolmeentuhanteen ja tehot kadoksissa (autolla ajettu n250tkm) Ja reissuun pitäisi päästä...
Bosch testeri kertoi seuraavaa:
2073 Suutin sylinteri 4
ruisk.ventt.ajautuminen tunnistettu.
Voisiko tuosta päätellä jotain? Jotain vinkkiä sain, että vika luultavasti ilmamassa-anturissa.. Olisiko kenelläkään tietoa?
MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa
Re: MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa
Star sanoo vikakoodin 2073 seuraavasti: Injektorisirymä, sylinteri 3 Alaraja on saavutettu. Eli ei tuo vikakoodi ilmamassamittariin viittaa, eri asia mistä se vikatila on tullut. Eikö se Bosch testeri mitään muuta kertonut?
Re: MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa
Ei kertonut testeri muuta, asentaja sai kuitattattua vian pois - palasi kuitenkin 100km ajon jälkeen.. Toisessa paikassa kerroin asentajalle tuon 2073 vikakoodin ja kone ehdotti korjaukseksi ilmamassamittaria - en kylläkään tiedä mikä ohjelma oli käytössä (ei siis merkkiliike).. Kannattaneeko käyttää vielä * nokassa/ merkkiliikkeessä? Onko ideoita mistä vika voisi johtua?
Re: MB E200CDI, W211, 2007, vikatilassa
Testit tehty merkkiliikkeessä ja sylinterin 4 suutin vaihdettu, viimeiset 100km ainakin toimi. Eli vika taisi olla suuttimessa.