203 c200 Kompressor vikoja M111
203 c200 Kompressor vikoja M111
Terve
Ostin otsikon auton tuolla heinäkuussa ja viikko oston jälkeen syttyi keltainen moottorinmerkkivalo (autolla tällöin ajettu noin 195tkm).
Toimitin auton mittarin jatkeeksi ja sieltä antoi koodia liittyen ilmamassamittarin toimintaan. No jonkun ajan päästä mittari sitten vaihdettiin ja ei mennyt kuin viikko niin tuo samainen valo syttyi taas.
Nyt on paikallisessa korjaamossa asiaa jo sitten tutkittu ja tuo mittari on vaihdettu vielä uudelleen. Ei muutoksia. On tutkittu putkien liitoksia yms.
Tällä hetkellä auton toiminta pääsääntöisesti on laiskaa. Normaali kiihdytys ei tuota kunnon tulosta. Nopeisiin ohituksiin on ihan turha ryhtyä. Lisäksi olen huomannut, että useasti kun auton käynnistän niin kierrokset hakkaa ylös alas joitakin sekuntteja. En tiedä onko tuolla tiedolla mitään merkitystä.
Jossain aiheissa oli keskusteluja katin tukkoisuudesta. Mutta kun mittari antaa aina ilmoituksia liittyen ilmamassaan.
Itse en asiaa juurikaan tunne ja haluaisinkin saada jotain vinkkejä ongelman aiheuttajasta.
Kiitos.
Ostin otsikon auton tuolla heinäkuussa ja viikko oston jälkeen syttyi keltainen moottorinmerkkivalo (autolla tällöin ajettu noin 195tkm).
Toimitin auton mittarin jatkeeksi ja sieltä antoi koodia liittyen ilmamassamittarin toimintaan. No jonkun ajan päästä mittari sitten vaihdettiin ja ei mennyt kuin viikko niin tuo samainen valo syttyi taas.
Nyt on paikallisessa korjaamossa asiaa jo sitten tutkittu ja tuo mittari on vaihdettu vielä uudelleen. Ei muutoksia. On tutkittu putkien liitoksia yms.
Tällä hetkellä auton toiminta pääsääntöisesti on laiskaa. Normaali kiihdytys ei tuota kunnon tulosta. Nopeisiin ohituksiin on ihan turha ryhtyä. Lisäksi olen huomannut, että useasti kun auton käynnistän niin kierrokset hakkaa ylös alas joitakin sekuntteja. En tiedä onko tuolla tiedolla mitään merkitystä.
Jossain aiheissa oli keskusteluja katin tukkoisuudesta. Mutta kun mittari antaa aina ilmoituksia liittyen ilmamassaan.
Itse en asiaa juurikaan tunne ja haluaisinkin saada jotain vinkkejä ongelman aiheuttajasta.
Kiitos.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tarkistele lambda anturit(vaikka ei niistä herjaa tulisi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Palailen taas pitkästä aikaa tähän aiheeseen kun vika on edelleen päällä.
Tässä välissä vikaa on tutkittu melkoisesti. Kertauksena sanottakoon, että ilmamassamittari on vaihdettu kahdesti, kaikki liitoskohdat käyty läpi mitä nyt ilmaan voi liittyä. Tänään viimeksi vaihdoin nokka-akselinasentotunnistimen koska tällaista suositeltiin. Oli huomattu, että tuon kautta johtosarjaa pitkin oli mennyt öljyä moottorinohjainlaatikkoon. Valitettavasti tästä vaihdosta ei ollut mitään apua.
Auton ostin nimeltä mainitsemattomasta Keski-Uusimaalaisesta pikkupuljusta, jossa vikaa myös tutkittiin. Lyhyesti sanottakoon, että sieltä kehoitettiin vaihtamaan jokin magneettiventtiili, joka sijaitsee moottorin takana ja ohjaa pakokaasuja. Osasta en itse osaa sanoa mutta osaavatkos tämän foorumin viisammat valaista meikäläistä?
Onko mitään muita vinkkejä joita tulisi testata? Edellä mainittua lambdoihin en ole vielä koskenut.
Tässä välissä vikaa on tutkittu melkoisesti. Kertauksena sanottakoon, että ilmamassamittari on vaihdettu kahdesti, kaikki liitoskohdat käyty läpi mitä nyt ilmaan voi liittyä. Tänään viimeksi vaihdoin nokka-akselinasentotunnistimen koska tällaista suositeltiin. Oli huomattu, että tuon kautta johtosarjaa pitkin oli mennyt öljyä moottorinohjainlaatikkoon. Valitettavasti tästä vaihdosta ei ollut mitään apua.
Auton ostin nimeltä mainitsemattomasta Keski-Uusimaalaisesta pikkupuljusta, jossa vikaa myös tutkittiin. Lyhyesti sanottakoon, että sieltä kehoitettiin vaihtamaan jokin magneettiventtiili, joka sijaitsee moottorin takana ja ohjaa pakokaasuja. Osasta en itse osaa sanoa mutta osaavatkos tämän foorumin viisammat valaista meikäläistä?
Onko mitään muita vinkkejä joita tulisi testata? Edellä mainittua lambdoihin en ole vielä koskenut.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Jos etelä suomessa ajelet kurvaa kuusenalle joskus,janik1976 kirjoitti:Palailen taas pitkästä aikaa tähän aiheeseen kun vika on edelleen päällä.
Tässä välissä vikaa on tutkittu melkoisesti. Kertauksena sanottakoon, että ilmamassamittari on vaihdettu kahdesti, kaikki liitoskohdat käyty läpi mitä nyt ilmaan voi liittyä. Tänään viimeksi vaihdoin nokka-akselinasentotunnistimen koska tällaista suositeltiin. Oli huomattu, että tuon kautta johtosarjaa pitkin oli mennyt öljyä moottorinohjainlaatikkoon. Valitettavasti tästä vaihdosta ei ollut mitään apua.
Auton ostin nimeltä mainitsemattomasta Keski-Uusimaalaisesta pikkupuljusta, jossa vikaa myös tutkittiin. Lyhyesti sanottakoon, että sieltä kehoitettiin vaihtamaan jokin magneettiventtiili, joka sijaitsee moottorin takana ja ohjaa pakokaasuja. Osasta en itse osaa sanoa mutta osaavatkos tämän foorumin viisammat valaista meikäläistä?
Onko mitään muita vinkkejä joita tulisi testata? Edellä mainittua lambdoihin en ole vielä koskenut.
niin tutkailaan josko jotain löytyisi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Pidetään mielessä. Valtavan kaukana tosta sijainnista en kuitenkaan asu 
Hetki sitten katsoin vikakoodit jotka ovat:
Pending fault code P0410
Lisäksi on ollut
P0340
P0341

Hetki sitten katsoin vikakoodit jotka ovat:
Pending fault code P0410
Lisäksi on ollut
P0340
P0341
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Kuusen alla olisi star jolla nämä viat saadaan selville kun muut testerit ei siihen pääse.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Laukaseppas tämä ketju http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118385" onclick="window.open(this.href);return false; mulla oli vähän samanlainen vika. Starilla ei löytynyt tämä vika. Magneetti mokkulan vaihtamalla auto tuli kuntoon!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Eikös *:ri tuossa juttus moneen kertaan ilmoitanut väylä viasta,Satimakki kirjoitti:Laukaseppas tämä ketju http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118385" onclick="window.open(this.href);return false; mulla oli vähän samanlainen vika. Starilla ei löytynyt tämä vika. Magneetti mokkulan vaihtamalla auto tuli kuntoon!
Tutkailutko *:rilaa kun vika oli päällä eikä vaan pelkää vika koodien poistoa

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
CDI203: voitko soittaa numeroon 050 4315787, kysyisin jarrujen nollauksesta. Jostain syystä en onnistunut laittamaan sinulle tämän kautta yksityisviestiä. T: Jaska
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Ok soitelensorhei kirjoitti:CDI203: voitko soittaa numeroon 050 4315787, kysyisin jarrujen nollauksesta. Jostain syystä en onnistunut laittamaan sinulle tämän kautta yksityisviestiä. T: Jaska
Varmaan yv boxsi taas niin täynnä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Satimakki kirjoitti:Laukaseppas tämä ketju http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118385" onclick="window.open(this.href);return false; mulla oli vähän samanlainen vika. Starilla ei löytynyt tämä vika. Magneetti mokkulan vaihtamalla auto tuli kuntoon!
Nämä mekaanikko hommat kun eivät ole ihan ominta alaa niin mistähän magneetista tässä on kyse? Onko osa itse vaihdettavissa ja olisiko antaa jotain tuotekoodia jolla pääsen eteenpäin kun itse etsimällä en tähän mitään oikein löytänyt.
Kiitos.
Edit: Britti palstoja tuli myös lueskeltua ja sieltä löysin tämän pätkän:
you might get away with replacing the O2 sensor and putting in a special connector in to stop any more oil travelling up the loom
Mitä tarkoitetaan tuolla special connectorilla?
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Mulla oli samanlainen vika samanlaisessa autossa, vaihettiin kans massamittari pariin kertaan tuloksetta. lopuksi vaihettiin kaasuläppäkotelo ja alko pelaamaan sen jälkeen.
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Huollossa puhdistivat tuon kaasuläppäkotelon eivätkä antaneet vaihtokehoitusta.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tänään naapurin suosiollisella avustuksella tutkailtiin ongelmaa ja mittarin jatkeena ollessa antoi muiden neljän vian lisäksi uuden koodin eli
0172
Sain tietää, että se siis viittaisi juuri tuohon lambdaan mahdollisesti.
Nollattiin koodit ja menin koeajolle. Annoin kunnon kyytiä ja käynnistelin monta kertaa. Pääsin kotipihalle ja muutaman käynnistelyn jälkeen merkkivalo syttyi taas. Jos siis CDI203:n ohjeita noudattais ja vaihtais tuon lambdan.
0172
Sain tietää, että se siis viittaisi juuri tuohon lambdaan mahdollisesti.
Nollattiin koodit ja menin koeajolle. Annoin kunnon kyytiä ja käynnistelin monta kertaa. Pääsin kotipihalle ja muutaman käynnistelyn jälkeen merkkivalo syttyi taas. Jos siis CDI203:n ohjeita noudattais ja vaihtais tuon lambdan.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Olen yrittänyt netistä etsiä sopivaa varaosaa tuon lambdan osalta siinä varsinaisesti onnistumatta. Kävin kyselemässä Mersulta hintaa ja annettiin reilu 300€ hinta.
Kuulin myös, että osa netissäkin esillä olevista tuotteista vaatii jotain juotos hommia.
Antaisivatko viisammat nyt neuvoa tuon osan ostamiseen? Mistä kannattaa ja minkälainen.
Kiitos
Kuulin myös, että osa netissäkin esillä olevista tuotteista vaatii jotain juotos hommia.
Antaisivatko viisammat nyt neuvoa tuon osan ostamiseen? Mistä kannattaa ja minkälainen.
Kiitos
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tämä menee yksinkirjoitteluksi 
Lueskelin yleisesti foorumia läpi ja ketjussa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=120555" onclick="window.open(this.href);return false; on juttua lambdan öljyisyydestä yms (omaani pääsen katselemaan paremmin vasta perjantaina) ja menin tutkailemaan omaa konetta.
Vasemman puoleinen ja ja keskimmäinen ympyröity kohta ovat öljyssä (liittimet).
Piti irroittaa tuo säädin mutta oikeanpuoleinen ympyröity kohta sisälsi jonkin metallisen liittimen jota en saanut irti ja se esti tuon säätimen paikaltaan oton. Vai onko tähän jotain kikkakolmosia tiedossa?
Aiemmin mainittu nokka-akselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen sieltä ei ole liittimiin enää öljyä mennyt. Ja tuli aikanaan tuo ohjainboxikin tutkittua ja siellä ei öljyä ollut tippaakaan.

Lueskelin yleisesti foorumia läpi ja ketjussa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=120555" onclick="window.open(this.href);return false; on juttua lambdan öljyisyydestä yms (omaani pääsen katselemaan paremmin vasta perjantaina) ja menin tutkailemaan omaa konetta.
Vasemman puoleinen ja ja keskimmäinen ympyröity kohta ovat öljyssä (liittimet).
Piti irroittaa tuo säädin mutta oikeanpuoleinen ympyröity kohta sisälsi jonkin metallisen liittimen jota en saanut irti ja se esti tuon säätimen paikaltaan oton. Vai onko tähän jotain kikkakolmosia tiedossa?
Aiemmin mainittu nokka-akselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen sieltä ei ole liittimiin enää öljyä mennyt. Ja tuli aikanaan tuo ohjainboxikin tutkittua ja siellä ei öljyä ollut tippaakaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tilaa tuolta alkuperäinen Bosch lambda, sama osa kuin marmoritiskiltä ostettu:
http://www.lambdapower.co.uk/
Vaimon ex. SLK:hon ja Volvoon tilasin tuolta eikä mitään ongelmia.
-Kari
http://www.lambdapower.co.uk/
Vaimon ex. SLK:hon ja Volvoon tilasin tuolta eikä mitään ongelmia.
-Kari
SLK200K(ex), Pole 2 LRSM, S60 T5 AWD, 951, V40
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Kiitos vinkistä. Sieltä näytti ko osa löytyvänkin. Katsotaan tulevana perjantaina miltä anturi yleisesti näyttää niin saa varmasti oikean osan tilaukseen.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Sitten on lambdaa irroiteltu ja tutkailtu. Ei öljyä eikä mitään muutakaan ihmeellistä havaittavissa. Irtosi todella helpolla. Johdot näyttivät olevan kunnossa.
Voiko nyt olla mahdollista, että lambda kuitenkin olisi viallinen ja aiheuttaisi samalla näiden kaikkien muiden vikakoodien esiintymisen?
Kun testerillä katsottiin tuon lambdan toimintaa niin se näytti koneen käynnistyksen jälkeen pysyvän pitkään 0,4...V kunnes sitten muutaman minuutin jälkeen alkoi arvot heilahdella 0.1 - 0.9 välillä.
Voiko nyt olla mahdollista, että lambda kuitenkin olisi viallinen ja aiheuttaisi samalla näiden kaikkien muiden vikakoodien esiintymisen?
Kun testerillä katsottiin tuon lambdan toimintaa niin se näytti koneen käynnistyksen jälkeen pysyvän pitkään 0,4...V kunnes sitten muutaman minuutin jälkeen alkoi arvot heilahdella 0.1 - 0.9 välillä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Jos kuvan johto liitimissä on öljyä sisäpuolella rittää se syyksi moneen onkelmaan (kuvassa näkyvä johdon pätkä on se öljyn kerääjä johto mitä monesti laittavat vehossa korjauksesksi onkelmaan, aluksi toimii hyvin mutta hetken päästä huono ratkaisujanik1976 kirjoitti:Tämä menee yksinkirjoitteluksi
Lueskelin yleisesti foorumia läpi ja ketjussa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=120555" onclick="window.open(this.href);return false; on juttua lambdan öljyisyydestä yms (omaani pääsen katselemaan paremmin vasta perjantaina) ja menin tutkailemaan omaa konetta.
Vasemman puoleinen ja ja keskimmäinen ympyröity kohta ovat öljyssä (liittimet).
Piti irroittaa tuo säädin mutta oikeanpuoleinen ympyröity kohta sisälsi jonkin metallisen liittimen jota en saanut irti ja se esti tuon säätimen paikaltaan oton. Vai onko tähän jotain kikkakolmosia tiedossa?
Aiemmin mainittu nokka-akselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen sieltä ei ole liittimiin enää öljyä mennyt. Ja tuli aikanaan tuo ohjainboxikin tutkittua ja siellä ei öljyä ollut tippaakaan.
kun tulee täytten ohjaa kaikken öljyn johoto sarjaan...)
arvon kuullu jonkin verran vaihdella, lämpenemisen jälkeenjanik1976 kirjoitti:Sitten on lambdaa irroiteltu ja tutkailtu. Ei öljyä eikä mitään muutakaan ihmeellistä havaittavissa. Irtosi todella helpolla. Johdot näyttivät olevan kunnossa.
Voiko nyt olla mahdollista, että lambda kuitenkin olisi viallinen ja aiheuttaisi samalla näiden kaikkien muiden vikakoodien esiintymisen?
Kun testerillä katsottiin tuon lambdan toimintaa niin se näytti koneen käynnistyksen jälkeen pysyvän pitkään 0,4...V kunnes sitten muutaman minuutin jälkeen alkoi arvot heilahdella 0.1 - 0.9 välillä.
yleis mallin lambda antureissa ei ole merkki kohtaisia liitimiä liitimen voi ottaa vanhasta pätkä johtoa mukana ja minkä sitten juottaa uuteen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tuli lambda vaihdettua tänään. Tuntuisi pelaavan paremmin. Vielä kun saisi tuon merkkivalon sammutetuksi. Täytynee huomenna hoitaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Saattaa samua itsekseen 3-5ajokerran jälkeen jos kaikki on okjanik1976 kirjoitti:Tuli lambda vaihdettua tänään. Tuntuisi pelaavan paremmin. Vielä kun saisi tuon merkkivalon sammutetuksi. Täytynee huomenna hoitaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Käynnistelin autoa useamman kerran ja se ei ainakaan vaikuttanut valoon. Vaihdon jälkeen olen varsinaisesti ajanut ehkä sen 4 kertaa.
Mutta nyt en voi taas varmaan ajaa hetkeen kun irroitin tuon jarruvalo kytkimen
Paloi jo aiemmin BAS ja ESP valot eikä vakkari toiminut. Katselin ohjeita ja sieltä kehoitettiin ensin vaihtamaan tuo kytkin. Huomenna kyselemään paikalliselta osaa.
Mutta nyt en voi taas varmaan ajaa hetkeen kun irroitin tuon jarruvalo kytkimen

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tuli sitten turha ostos lambdan suhteen. Tänään kun sain vaihdettua sen jarruvalo kytkimen (joka auttoi ESP/BAS vikaan) ja lähdin koeajolle niin auton kiihtyvyys oli taas huono. Kierrokset kyllä nousee mutta auto ei kiihdy hyvin.
Vaihdettua:
- ilmamäärämittari
- nokka-akselin asentotunnistin
- etumainen lambda
Tarkistin taas johdinsarjaa ja ECUa niin ECUssa oli öljyä aivan pienen pieni tippa (nyt en muista johdinsarjaa) ykkösliittimen kohdalla.
Kannattaako nähdä vaivaa vaihtaa nokka-akselin asentosäädin (vai mikä se nyt nimeltään on) kun sieltä nyt kuitenkin öljyä tulee jonkun verrankin?
Vai mitä tässä kannattaa tehdä? Pitääkö jo taipua ja mennä merkkihuollon mittarille?
EDIT:
Pitäisiköhän putsata tuo johtosarja kunnolla ja katsoa vaikuttaako se mihinkään? Yritin ohjeita tuon irroittamiseen ja puhdistamiseen mutta en löytänyt. Onko jollain tähän joku linkki heittää?
EDIT 2:
Tulppien vaihto? Lueskelin yhden vikadiagnoosin jossa vastaavia vikakoodeja antoi niin siellä vian korjasi tulppien vaihto.
Vaihdettua:
- ilmamäärämittari
- nokka-akselin asentotunnistin
- etumainen lambda
Tarkistin taas johdinsarjaa ja ECUa niin ECUssa oli öljyä aivan pienen pieni tippa (nyt en muista johdinsarjaa) ykkösliittimen kohdalla.
Kannattaako nähdä vaivaa vaihtaa nokka-akselin asentosäädin (vai mikä se nyt nimeltään on) kun sieltä nyt kuitenkin öljyä tulee jonkun verrankin?
Vai mitä tässä kannattaa tehdä? Pitääkö jo taipua ja mennä merkkihuollon mittarille?
EDIT:
Pitäisiköhän putsata tuo johtosarja kunnolla ja katsoa vaikuttaako se mihinkään? Yritin ohjeita tuon irroittamiseen ja puhdistamiseen mutta en löytänyt. Onko jollain tähän joku linkki heittää?
EDIT 2:
Tulppien vaihto? Lueskelin yhden vikadiagnoosin jossa vastaavia vikakoodeja antoi niin siellä vian korjasi tulppien vaihto.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Kannatta putsaila ne öljyt pois ja käydä *:rin piuhan pääsä tutkailemassa löytyykö öljyn lisäksi jotain muutajanik1976 kirjoitti:Tuli sitten turha ostos lambdan suhteen. Tänään kun sain vaihdettua sen jarruvalo kytkimen (joka auttoi ESP/BAS vikaan) ja lähdin koeajolle niin auton kiihtyvyys oli taas huono. Kierrokset kyllä nousee mutta auto ei kiihdy hyvin.
Vaihdettua:
- ilmamäärämittari
- nokka-akselin asentotunnistin
- etumainen lambda
Tarkistin taas johdinsarjaa ja ECUa niin ECUssa oli öljyä aivan pienen pieni tippa (nyt en muista johdinsarjaa) ykkösliittimen kohdalla.
Kannattaako nähdä vaivaa vaihtaa nokka-akselin asentosäädin (vai mikä se nyt nimeltään on) kun sieltä nyt kuitenkin öljyä tulee jonkun verrankin?
Vai mitä tässä kannattaa tehdä? Pitääkö jo taipua ja mennä merkkihuollon mittarille?
EDIT:
Pitäisiköhän putsata tuo johtosarja kunnolla ja katsoa vaikuttaako se mihinkään? Yritin ohjeita tuon irroittamiseen ja puhdistamiseen mutta en löytänyt. Onko jollain tähän joku linkki heittää?
EDIT 2:
Tulppien vaihto? Lueskelin yhden vikadiagnoosin jossa vastaavia vikakoodeja antoi niin siellä vian korjasi tulppien vaihto.
(siihen ei merkki liiketä tarvitse *:rejahan on kuustenalla, pihoilla, takakonteissa, navetoissa, talleissa, katoksissa, halleissa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Löysin viimeinkin yhden vikaraportin ja osaluettelon, jonka olin saanut auton myyjän toimittamana.
Siellä oli seuraavat osat:
A 002 140 68 60 (valve (check valve))
A 111 997 01 86 (plug magnet)
A 111 051 01 77 (magnet camshaft adjuster)
Käyn nyt ostamassa nuo osat vielä ja kokeilen vaihtaa. Mutta tämän säätimen kanssa oli ongelmia kun en sitä saanut aiemmin irti. Siinä edessä oli kaksi jotain johtoa joista molemmat irtoaa mutta toisessa on metallinen tappi joka estää tuon säätimen irroittamisen. Onko tuohon jotain konstia?
Siellä oli seuraavat osat:
A 002 140 68 60 (valve (check valve))
A 111 997 01 86 (plug magnet)
A 111 051 01 77 (magnet camshaft adjuster)
Käyn nyt ostamassa nuo osat vielä ja kokeilen vaihtaa. Mutta tämän säätimen kanssa oli ongelmia kun en sitä saanut aiemmin irti. Siinä edessä oli kaksi jotain johtoa joista molemmat irtoaa mutta toisessa on metallinen tappi joka estää tuon säätimen irroittamisen. Onko tuohon jotain konstia?
-
- Mersumies
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Nuo kaksi jälkimmäistä tuli hankittua muutama päivä sitten E200 Kompressoriin vm. 2001,janik1976 kirjoitti:Löysin viimeinkin yhden vikaraportin ja osaluettelon, jonka olin saanut auton myyjän toimittamana.
Siellä oli seuraavat osat:
A 002 140 68 60 (valve (check valve))
A 111 997 01 86 (plug magnet)
A 111 051 01 77 (magnet camshaft adjuster)
A 111 051 01 77 (noin 69€)
Sitten tuo A 111 997 01 86 (plug magnet) on vain muovinen tulppa O-renkaalla (4,75€) ja tulee siihen asentotunnistimen päähän.
Voi mahdollisesti irroittaa vanhasta osasta ja siirtää uuteen mutta halvan hinnan johdosta tietenkin kannattaa uusia samalle ettei vuoda siitä.
Hinnat ovat alkuperäisvaraosien hintoja. Ensiksi tilattu tarvikeosa maksoi toimituskuluineen yli 100€ eikä ollut lähellekään oikean kaltainen.
Osa oli kiinni kolmella kuusiokoloruuvilla (M6) ja siinä edessä oleva anturin liitin piti irroittaa edestä katsottuna alavasemmalla olevan ruuvin tieltä.
Lisäyksenä:
Miksi aiot vaihtaa toiseen kertaan nokka-akselin asentotunnistimen?
Sehän tuo A 111 051 01 77 (noin 69€) on.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Nokka-akselin asentotunnistin on eri laite kuin kannen etupäädyssä oleva nokka-akselin asentosäädin, joka muuttaa nokan ajoitusta.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Kiitos tarkennuksesta, olen sekoittanut kyseisten osien nimet.tomant kirjoitti:Nokka-akselin asentotunnistin on eri laite kuin kannen etupäädyssä oleva nokka-akselin asentosäädin, joka muuttaa nokan ajoitusta.
tomant
Oman Kompressorin säätimen liitin oli kostea öljystä joten vaihdoin sen. Varsinaista käyntihäiriötä ei ollut.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Joo ei sentään uudestaan vaihdeta 
Tuo tosiaan on siinä koneen etuosassa.

Tuo tosiaan on siinä koneen etuosassa.