Tuutteron 190 Yritetään taas

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pakksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 10.10.2010 18:20
Paikkakunta: jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja pakksi »

melko surullisen näköistä :D
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ihan niinkuin mäntä olisi nalkannut kiinni ja kone vetänyt veivin irti männästä...voiko olla noin ?

Mitään muuta järkevää syytä en keksi miksi tuo tuollaiin hajoaisi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Pitää mitata nuo männät ja sylinterit ja kattoa paljoko sielä oikein on eroja toleransseihin verrattuna.

Tuo oma alfamerin kirja tuhoutunut jostain ihmeen syystä niin olisko jollaki tietoa noiden sylintereiden mitat ja männän mitat.
Saan töistä lainattua laitteet, niin saa sen 0.005 tarkkuuden mitat
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Semmonen että jos kymmenen karhun jälkeen saa männän menemään sylinteriin uusilla KL:n renkailla niin toleranssi on ok. Perimätietoa nääs... :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:Ihan niinkuin mäntä olisi nalkannut kiinni ja kone vetänyt veivin irti männästä...voiko olla noin ?

Mitään muuta järkevää syytä en keksi miksi tuo tuollaiin hajoaisi.
Ei taida paljon muita vaihtoehtoja olla. Mäntä poikki ja tuo kangen yläpää halennut noin. Onkohan se öljysuihku(t) ollu iskussa vai voiko nuo toimivat turbomoottorit leikata kiinni? :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aika nopeaan öljyt saa kuumenemaan, kokemusta on, jolloin ei kai suihkuista ole paljon iloa....
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

veskola kirjoitti:Aika nopeaan öljyt saa kuumenemaan, kokemusta on, jolloin ei kai suihkuista ole paljon iloa....
No tuossa ny ei ollut kun vakio ö-lauhdutin sarja. Lauhdutin tais olla om603 mutta samankokonen ku 602 mutta liittimen eripäin.

Leikannu mäntä. Onko tuos havaittavis jotaki samaa kun raptecin tenavas mutta tuohon sulanu yksi tuollaanen kolo. Vai oliko ne raptecin männis koneistetut kolot.
Muis männis ei ollu tuollaasia.
Kuva

Mahdollinen syyllinen joka ylipainestanut 3syl enemmän kuin muita.
Kuva
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

joo...kyllä siellä on männät käynyt sulamispisteessa ja that's it. Ei ne turhaan laita erillisiä öljynjäähdyttimiä kun nekään ei tunnu auttavan, varsinkaan näissä eikä edes ihme jäähdyttimet. Seuraavaan koneeseen ainakin öljynlämpöanturi öljypohjaan niin alkaa muuten kaasujalka kevenemään...ja sekin kertoo sitten muutaman sekunnin viiveellä.

Se koko männän lakihan on saanut jo siipeensä...äläkä nyt imusarjaa liikaa syytä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Vähä on kurttuusen näkönen ku varmaan ollu ahdasta olla poikittain sylinteris.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Tällaisten takia itse laittanu dieseliin pakolämpömittarin ennen ahdinta, hiukan saa varoituksia milloin on pumpun ennakot väärät ja liikaa soppaa kun lämmöt alkaa kivuta yli 900 asteeseen. Ei vara venettä kaada, nykyiseenkiin pakosarjaan tulee niin pakopaineet kuin pakolämmöt mittaava moottori.

Karu on kyllä tuo monttu tuossa keskellä mäntää, ja varmaan huono verrata männän koloja Raptecin mäntiin kun siellä edes oli tehoja ihan kunnolla, saatiinko tätä vielä kukkumaan kunnolla ennen tuota männän "irtautumista"?
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

kyllähän tällä nyt se kaks viikkoa on ajeltua aiva jokapäivästä ajelua. Sain aiva kaikinpuolin toimimaan.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Siltähän tuo näyttää, luulisi vaan hiukan pitempään toimivan jos kaikki ok ja niinkuin pitää. Tai sitten on ollyt jotain todella outoa koneessa/asennuksessa? Oliko tosiaan nuo kiertokangen yläpäät missä kuosisssa? itselä meni holkit vaihtoon kun ei kehtaa männistä helmoja revityttää irti vauhissa 35euron takia. ja oli niissä kyllä hiukan yli toleranssin välyksetkin. Koneistajan mukaan nopeasti venäyttää silmät soikeeksi kun saa alkuvälykset.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

mistä tuo imusarja tuli? on nimittäin aika saman näköinen mikä minulla joskus oli :problem:
itse tosin hajotin kakkosen kangen :mrgreen:
w201 om605
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

w201 om605
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

se on laittamas tuota mottia omekaan :D mutta viestillä selviää varmaan,onko viä myynnis.siitä on oma topikki mesellä :)
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa,kuulostaa kohtuu siitokselta :D mutta mukava kun joku askartelee tommosta tekniikan vaihtoa :thumbup:
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

TUUTTERO kirjoitti:Muistin väärin se oli pettäny keskimmäisestä reijästä.

Pari kuvaa
[ http://i631.photobucket.com/albums/uu38/tuutero_2009/lpl002.jpg ]

Ja terveiset ö-pohjasta
[ http://i631.photobucket.com/albums/uu38/tuutero_2009/lpl001.jpg ]

tämä näyttää hyvinkin tutulle räjähdykselle :lol: KuvaKuvaKuva
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Keltsi kirjoitti:se on laittamas tuota mottia omekaan :D mutta viestillä selviää varmaan,onko viä myynnis.siitä on oma topikki mesellä :)
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa,kuulostaa kohtuu siitokselta :D mutta mukava kun joku askartelee tommosta tekniikan vaihtoa :thumbup:

Tuosta koneesta yritin saada herraa kiinni mutta ei saanu


Edit. Pitänee tilata seuraavaan myllyyn tuo vesiruiskutus laite dewilbliss kö se merkki ny oli mitä katuauto myi. vesi ny ilmasta on niin sillä oo niin väliä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

TUUTTERO kirjoitti:Edit. Pitänee tilata seuraavaan myllyyn tuo vesiruiskutus laite dewilbliss kö se merkki ny oli mitä katuauto myi. vesi ny ilmasta on niin sillä oo niin väliä.
Sinne pittää sitten sotkea 30-50% metanolia sekaan että saa kaiken hyödyn irti. Kyllä se vesikin siellä mukavasti jäähyttää mutta metanolilla sen eron huomaa :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kuulemma yli 30% ei kannata olla dieselissä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:Kuulemma yli 30% ei kannata olla dieselissä ?
Katuautolta sanottiin että yli 50% ei saa olla kun sitten se on jo palavaa nestettä eikä se ole tarkotus. 30% se kuitenkin suositteli.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ni semmosia palavia nesteitä ei taida olla järkevää puristella 1:22 suhteen paineessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja napa »

pelkkä vesi kuitenkin sitoo lämpöä kaikkein parhaiten :wink: mikä kai on vesiruiskutuksen perimmäinen idea... metanoli on lähinnä mukana jäätymisen estoaineena...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

napa kirjoitti:pelkkä vesi kuitenkin sitoo lämpöä kaikkein parhaiten :wink: mikä kai on vesiruiskutuksen perimmäinen idea... metanoli on lähinnä mukana jäätymisen estoaineena...
Kyllä se metanoolilla jäähtyy paremmin ja tehoakin tulee selvästi enemmän kun siinä metanolissa on niin paljon happea. Talvella noita vesiruiskuja ei pahemmin tarvihe niin ei se jäätymisenestoaineena ole vaikka se siihenkin kävis.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vompsteri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 08.07.2012 14:58

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Vompsteri »

Vielä oman tuumauksen ajattelin todeta kun euroopas tullu kierrettyä veto kisoja niin siellä metku koneis lohkot kuivina ja kannet kans että kyllä se metanoli itsessään siis jonkin verran jäähdyttää..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja napa »

Vompsteri kirjoitti:Vielä oman tuumauksen ajattelin todeta kun euroopas tullu kierrettyä veto kisoja niin siellä metku koneis lohkot kuivina ja kannet kans että kyllä se metanoli itsessään siis jonkin verran jäähdyttää..
tämä nyt ei taas varsinaisesti liity vesiruiskutukseen, jos metanolia käytetään polttoaineena :wink: on totta, että viinakoneet (lähinnä kai metanoli ja nitrometaani) harvemmin tarvitsee enää mitää erillistä jäähdytystä, ja sen huomaa jo ihan E85 bensaa käytettäessä, että kone ei lämpene läheskään samaan malliin, mitä puhtaalla bensalla ajettaessa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja napa »

Siekkinen kirjoitti:
napa kirjoitti:pelkkä vesi kuitenkin sitoo lämpöä kaikkein parhaiten :wink: mikä kai on vesiruiskutuksen perimmäinen idea... metanoli on lähinnä mukana jäätymisen estoaineena...
Kyllä se metanoolilla jäähtyy paremmin ja tehoakin tulee selvästi enemmän kun siinä metanolissa on niin paljon happea. Talvella noita vesiruiskuja ei pahemmin tarvihe niin ei se jäätymisenestoaineena ole vaikka se siihenkin kävis.
ei varmaan sydäntalvella tarvita... ainakaan autossa, mutta se mistä nuo vesi/metanoliruiskut on saaneet alkunsa, eli lähinnä 2 maailmansodan aikaiset lentokoneet, niin niissä metanolilla oli erittäin oleellinen osa järjestelmän toimivuuden kannalta, arvaat varmaan, että kesähelteilläkin voi tuolla ylempänä olla hieman viileämpää ja olisi ollut ikävää jos gyntterin mersu olis "vetänyt jäähän" juuri kesken kiivaimman ilmataistelun...

ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyä :wink: mutta ei ne saa osallistua palotapahtumaan varsinaisesti, vesiruiskun idea on JÄÄHDYTTÄÄ, ei tuoda lisää palotapahtumaan osallistuvia aineita...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

napa kirjoitti:ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyä :wink: mutta ei ne saa osallistua palotapahtumaan varsinaisesti, vesiruiskun idea on JÄÄHDYTTÄÄ, ei tuoda lisää palotapahtumaan osallistuvia aineita...
On vedessäkin mutta metanolissa melkein puolet. En sitten tiedä johtuuko se tuosta metanolin hapesta vai siitä että se jäähdyttää paremmin mutta metanolin kanssa on selvä tehoero verratuna pelkkään veteen. Eikä se metanolipohjanen lasinpesuneste maksa kun alle 2euroa litra :D sitä on tosin nykyään vaikeampi löytää mutta noissa isoissa kauppakeskuksissa tuntuu olevan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja napa »

Siekkinen kirjoitti:
napa kirjoitti:ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyä :wink: mutta ei ne saa osallistua palotapahtumaan varsinaisesti, vesiruiskun idea on JÄÄHDYTTÄÄ, ei tuoda lisää palotapahtumaan osallistuvia aineita...
On vedessäkin mutta metanolissa melkein puolet. En sitten tiedä johtuuko se tuosta metanolin hapesta vai siitä että se jäähdyttää paremmin mutta metanolin kanssa on selvä tehoero verratuna pelkkään veteen. Eikä se metanolipohjanen lasinpesuneste maksa kun alle 2euroa litra :D sitä on tosin nykyään vaikeampi löytää mutta noissa isoissa kauppakeskuksissa tuntuu olevan.
älä sekoita nyt 2 eri asiaa... vesi/metanoliseoksella saadaan kai paremmin tehoja, mutta puhdas vesi jäähdyttää paremmin, koska veden ominaislämpökapasiteetti on 2x parempi, mitä metanolilla... siitä ei kai alettu vääntämään, kummallako saadaan enemmän tehoja, vaan kumpiko hoitaa alkuperäisen tarkoituksensa paremmin, eli jäähdytyksen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

napa kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
napa kirjoitti:ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyä :wink: mutta ei ne saa osallistua palotapahtumaan varsinaisesti, vesiruiskun idea on JÄÄHDYTTÄÄ, ei tuoda lisää palotapahtumaan osallistuvia aineita...
On vedessäkin mutta metanolissa melkein puolet. En sitten tiedä johtuuko se tuosta metanolin hapesta vai siitä että se jäähdyttää paremmin mutta metanolin kanssa on selvä tehoero verratuna pelkkään veteen. Eikä se metanolipohjanen lasinpesuneste maksa kun alle 2euroa litra :D sitä on tosin nykyään vaikeampi löytää mutta noissa isoissa kauppakeskuksissa tuntuu olevan.
älä sekoita nyt 2 eri asiaa... vesi/metanoliseoksella saadaan kai paremmin tehoja, mutta puhdas vesi jäähdyttää paremmin, koska veden ominaislämpökapasiteetti on 2x parempi, mitä metanolilla... siitä ei kai alettu vääntämään, kummallako saadaan enemmän tehoja, vaan kumpiko hoitaa alkuperäisen tarkoituksensa paremmin, eli jäähdytyksen...
Eipä nuo lämmöt tunnu sen enempää nousevan kun pelkällä vedellä :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja napa »

Siekkinen kirjoitti:
Eipä nuo lämmöt tunnu sen enempää nousevan kun pelkällä vedellä :D
silloin systeemi on sopivasti "oikein ylimitoitettu"... mutta riittävästi ahtoja nostettaessa, vesi/metanoliseoksella alkaa jossain vaiheessa huomata, että ahtolämmöt ei pysy enää kurissa, kuten pelkällä vedellä... no, ehkä dieseleissä käytetyllä n. 30 % (max.) seoksella ei niin voimakasta eroa saada aikaan, kuin bensakoneiden yleisellä 50/50 seoksella :think:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin