

atlas kirjoitti:Minusta kepintunnistin ei anna startaata mutta kampi tai nokka akselin tunnistin starttuuttaa normaalisti muttei välttämättä käynnisty.
Joku voisi varmentaa tämän tiedon
reiska51 kirjoitti:Keppi ei herjaa enään, näyttää toimivan normaalisti,railpainetta en tiiä, eiks se pitäis mitata käydessä?Kampiakselin asentotunnistin tulossa postissa,oikeestaan ainoo on nyt sit tää virtalukko mikäö kyllä näennäisesti toimii, mutta on passiivitilassa.
Siis jos tilanne oli se että startti ei avaimesta pyörittänyt niin ei siihen asentoanturit auta (sen paremmin kampiakselin kuin nokka-akselinkaan). Noitahan aletaan lukea vasta kun moottori pyörii.reiska51 kirjoitti:Joo ei auttanu asentotunnistimen vaihtokaan.niin vähän oinailinkin,koska viimeinen star ei sitä herjannut...hmm mitäköhän tässä seuraavaksi tekis,,...järjestäiskö starmiesten kokoontumisajot tänne koski tl.n enpä tiedä, tulla saa jos jollain on mielenkiintoo. Ja kyllähän näistä aina viisastuu...jossain vaiheesa...
virtalukolta starttaus käsky menee suoraan moottorin ohjaus yksikölle sieltä sitten tulee heräte johto startti releelle moottorin ohjain laite hoitaa sitten automaatti startti ajanDBFI kirjoitti:Siis jos tilanne oli se että startti ei avaimesta pyörittänyt niin ei siihen asentoanturit auta (sen paremmin kampiakselin kuin nokka-akselinkaan). Noitahan aletaan lukea vasta kun moottori pyörii.reiska51 kirjoitti:Joo ei auttanu asentotunnistimen vaihtokaan.niin vähän oinailinkin,koska viimeinen star ei sitä herjannut...hmm mitäköhän tässä seuraavaksi tekis,,...järjestäiskö starmiesten kokoontumisajot tänne koski tl.n enpä tiedä, tulla saa jos jollain on mielenkiintoo. Ja kyllähän näistä aina viisastuu...jossain vaiheesa...
Olikos tässä nyt se uudemman mallinen avain (ei linkku vaan sitä seuraava)? Avain ilmeisesti kääntyy virtalukossa kun et siitä mitään maininnut? Oletko mitannut tuleeko starttireleelle ohjausta (onko starttirele kunnossa)? Jos ei tule niin voisi mittailla siitä johtoja kytkentäkaavion mukaan taaksepäin.
xr tuossa jo selittikin että se CDI ohjainlaite sen starttiajan määrää. Sehän seuraa moottorin kierroslukua, jos pyörii riittävästi niin starttia ei enää tarvita.reiska51 kirjoitti:,, onko siinä piirilevyssä sitten se rele joka ohjaa starttauksen aikaa.
reiska51 kirjoitti:Joo ei auttanu asentotunnistimen vaihtokaan.niin vähän oinailinkin,koska viimeinen star ei sitä herjannut...hmm mitäköhän tässä seuraavaksi tekis,,...järjestäiskö starmiesten kokoontumisajot tänne koski tl.n enpä tiedä, tulla saa jos jollain on mielenkiintoo. Ja kyllähän näistä aina viisastuu...jossain vaiheesa...
Siis onkos siinä autossa nyt joku jälkiasennettu ajonestolaite (kaikki taustainfo olisi aina hyödyksi, se VIN koodi olisi kertonut auton tehdasvarustuksen)? Tehdasvarustuksena autoon on saanut varashälyttimen mutta sehän ei toimi ajonestolaitteena, ajonestolaite on näissä RF/IR avaimellisissa autoissa vakiona (se hässäkkä avaimen, virtalukon ja moottori ECU:n ym. osien kesken).reiska51 kirjoitti: Nyt olen muuten alkanut epäillä tuota ajonestolaitetta, kun olen avannut ja sulkenut ovia kaukoohjauksella niin vilkkukuittaukset jää välillä pois, kerran vilkauttaa mutta sitten tää 3 kertaa jää pois onko tää joku koodi jostain?Käyttöohjekikrja on jäänyt matkanvarrelle..
Hyvä tietää mistä vilkutteluerot voi johtua.MiHe kirjoitti:Tuo 3 vilausta jää pois ainakin jos ovikatkaisija kenkkuilee (saattaa näkyä myös sisävalojen päällejäämisenä), tai peräkontin valokatkaisija (ei saa tietoo että kontti on kii). Eli ei noiden pitäis starttiin vaikuttaa.
Edit: joltain ajonestojutskalta tuo kuulostaa...?
Se sammutusventtiili on osa #47 (ohjaus ecun liittimestä 4, pinnit 25 ja 35 jos tuollainen siellä on):reiska51 kirjoitti:Kyllä munsta tuntuu että ajonestolaite on alkuperäinen,jos jollain on niin voisko vahvistaa,siinä ei ole ,mitään vilkkulediä missään ja toimii noilla molluska avaimilla,ainakin ovet menee lukkoon, eikäpä mistään sitä oikeestaan huomaa, vai pitäiskö?noita villkuja se vilautti kerran avatessa ja 3 kertaa lukitessa, tosin nyt on jäänyt tuo 3 kertaa vilautus pois.
Mitään sireeniä ei oo.
Tarkastin tuon startti releen ohjaus virran,sitä ei tule,mutta huomio se tulee aika lähelle,samassa boksissa missä starttirele sijaitsee,semmonen matala 10 cm pitkä' muutama sulakekin päällä, niin sen sisällä naksuui kun starttaa, eli ei oo kaukana.
Avasin boxin, ja sisällä oli piirilevy ja sen keskellä, näkyi 2 releen näköistä mistä ääni tuli.
DBFI, voisitko täsmentää missä pysäytysventtiili sijaitsee polttoaine puolella, kun munsta tuntuu että kone ei saa polttoainetta nyt?