Onkohan jollain ollut samankaltaisia ongelmia Viton kanssa, eli käynnistäessä katkoo käynnistyksen ja samalla kuuluu aikamoinen rutina moottoritilasta.
Välillä lähtee normaalisti käyntiin, mutta kuitenkin kuuluu pieni rusahdus. Tähän mennessä ollut harvinaista, mutta tänään katko 3 kertaa peräkkäin ennenkuin lähti käyntiin. Toivottavasti joku osaisi auttaa, kiitos etukäteen.
Starttimoottorin vaihtelin omaani, kun hyppi tyhjää, ja sain irrottaessa sopivaan kellonaikaan särjettyä solenoidin.
Oletan, että tuo "rutina" / "rusahdus" kuuluisi startista. Yritä irottaa särkemättä, kuin minulla kävi, startti "osiksi" puhdistusta ja takaisin kasaan.
Mitä kautta tuo startti kannattaa irrottaa? Kävin tuossa hieman johtoja läpi, irrottelin ja putsasin. Siinä hommia tehdessäni katkesi syylärin ja vasemman umpion välissä olevan mustan boxin virta johto, itseasiassa liittimen varsi, kun oli niin hapertunut. Olisikohan boxilla jotain tekemistä käynnistyksessä? Se on varma, että siihen boxiin ei ole virta mennyt kunnolla pitkään aikaan.
Onko tämä esikammio ja cdi moottori. Ilmeisesti tarkoitat hehkuboxia, jolta lähtee jäykkiä ja kuoreltaan haperoita paksuja virtajohtoja hehkutulpille, 4 kpl kanteen. Siihen boxiin tulee noin 4-6 neliöinen punainen kaapeli siitä startille menevästä paksusta kaapelista. Siellä on liitin jossain vaihdelaatikon päällä. Siitä auki ja tekemään uusi kaapeli, perusliittimillä, abikoilla pitäisi syntyä. Varmasti vaikuttaa käynnistyvyyteen, eli hehkut ei ole toimineet kunnolla.
Esikammiollisessa se startti vain kaivetaan sieltä välistä pois. Kyllä se sieltä tulee kun varovasti nuljuttaa. Jotain letkuja ja putkia tai johtoja voi olla hyvä irroitella edestä. Siinä startin paksussa kaapelissa on akkujännite eli akunkenkä aina irti kuun tätä tehdään.
No niin nyt on startti vaihdettu. Auto on siis 110 cdi ja startin revin ulos yläkautta. Herätepiuha oli kyllä todella hapettuneessa kunnossa, mitä sitä pari kertaa katkasin ja kuorin. Mihinköhän herätepiuhan menee startilta, kun tuskin suoraan virtalukkoon menee??!! Vois vaihtaa, jos helppo homma. Hain "uuden" startin romikselta, joten saas nähä kauan kestää. Tiedäättekö saako noihin startteihin korjaussarjoja, kun jäi vanha käteen.
Taitaa herätepiuha integroitua suoraan siihen ranteenpaksuiseen johtonippuun joka menee tulipellistä läpi. En kyllä ole ihan varma vaikka sen lähes koko johtosarjan askartelin sinne moottoriin. Mikäli se menee liittimelle konetilassa niin eikös ne kaikki ole niissä kumipusseissa siinä pissapojan säiliön vieressä. Sieltä voi koittaa löytää. Paras se vain on kaivaa johtoa nipusta esiin niin paljon, että se on taipuisaa, siitä poikki ja vastaavan värisellä laadukkaalla johdolla juotosliitos ja kutistesukkaa ja lopuksi korjataan se johtonippu kangasteipillä. Teippiä löytyy ainakin etrasta semmonen iso rulla.