Kuvat omista autoista, eli 300D -82 ja 240TD -79

Tästä haluan nähdä kuviacoupemeppe kirjoitti:no joo. mulla on käyttö/kesä autona -78 w123 lavamalli. -94 240d sedanista laikkaamalla tehty.
viime kesänä pitkän seisonnan jälkeen otin käyttöön. tekniikka vaihtui samalla 617a turbo motoriin.
pumppuun 7 elementit, cooleri keulalle sekä isompi ahdin. tällä hetkellä kytkimen kanssa ongelmia..
korissakin alkavaa ruostetta.
zalolahti kirjoitti:Tästä haluan nähdä kuviacoupemeppe kirjoitti:no joo. mulla on käyttö/kesä autona -78 w123 lavamalli. -94 240d sedanista laikkaamalla tehty.
viime kesänä pitkän seisonnan jälkeen otin käyttöön. tekniikka vaihtui samalla 617a turbo motoriin.
pumppuun 7 elementit, cooleri keulalle sekä isompi ahdin. tällä hetkellä kytkimen kanssa ongelmia..
korissakin alkavaa ruostetta.kuulostaa niin mielenkiintoselle
nylaka kirjoitti:Hei !
Kuvan mukainen 240 D löytyy ja on ympärivuotisessa ajossa. Asuntovaunun vedossa todella mukava, tosin vahvennetuin takajousin sekä hieman Foorumilaisten ohjeiden mukaan pumppua ruuvaillen. Veturina en ole tavannut muita kuin tämän O-P:n 280 E:n. Oli ilman pumppuhommia hiukan kesy. Autolla on ajettu 380 tkm ja on ruosteeton ilmeisesti siksi, että se on palvellut suurimman osan iästään Torniossa ja on erittäin hyvin aikoinaan ruostesuojattu. Itse olen suojausta jatkanut entisen ammattini suomilla tiedoilla ja taidoilla. On mukavaa ajaa marketin parkkipaikalle kun ihmiset tulevat kyselemään vuosimallia ym.
Säilytetään nämä viimeiset hyvät !!!
Nozki kirjoitti:No juu,
mielenkiintoinen topicci.
Mä en tiedä, lasketaanko tämä offtopiciksi, kun itse asiassa mulla on C123, eikä W123. No, samoja vehkeitähän ne kuitenkin on...
Omani on 280CE, vuodelta 1981. Ostin sen Saksasta toiselta omistajaltaan vuonna 2009, tällä hetkellä mittarissa on kilometrejä vähän vajaa 250 000. Auto liikkuu vain kesäisin; on tainnut tulla kilometrejä lisää parin tonnin luokkaa vuodessa. Tallissa tuo asuu silloin, kun sillä ei ajeta. Museokatsastuksen teettämistä olen suunnitellut, mutta tähän mennessä se on vielä ajatuksen asteella, vaikka nähtävästi sen pitäisi suht helposti kyllä onnistua, kun alkuperäiskuosissaan tuo aika pitkälti on kuitenkin.
Kuvia:
http://nozki.kuvat.fi/#/kuvat/280+CE/
Ja vielä tarina tuon hankkimisesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=101222
Tuossa on mustat ja olen kuvitellut ne alkuperäisiksiOliko muuten kaikissa W123:ssa alunperin hopeat peltivanteet
Kiinnostaa ilmanmuutaOlisi kiva saada aikaiseksi jonkilainen W123 kokoontuminen
Kyllä se ihan rehellinen w123 on -C, S, R ja muut kotkotukset tulivat vasta myöhemmin tehdaskoodeihin, vaikka jotkut käyttävätkin niitä takautuvasti.Nozki kirjoitti: itse asiassa mulla on C123, eikä W123. No, samoja vehkeitähän ne kuitenkin on...
Kiitoskiitos!Jussi L. kirjoitti:Mielettömän hieno coupe Nozkilla ja upea kuvasarja. Hienon alkuperäinen takaroiskeläppiä myöten. Oliko muuten kaikissa W123:ssa alunperin hopeat peltivanteet, tämä asia nyt jääny askarruttaan kun olen kahteen hyvään peltivannesarjaan törmännyt ja olivat hopeat ja näkyi olevan sinun coupessakin.
Jees, kiitokset toistamiseenkin vielä.Andreas kirjoitti:Kyllä se ihan rehellinen w123 on -C, S, R ja muut kotkotukset tulivat vasta myöhemmin tehdaskoodeihin, vaikka jotkut käyttävätkin niitä takautuvasti.Nozki kirjoitti: itse asiassa mulla on C123, eikä W123. No, samoja vehkeitähän ne kuitenkin on...
Siistin näköinen auto.
Joo, kiinnostaa kyllä. Omat aikatauluni tuntien on harmillisen suuri todennäköisyys, ettei sinne kuitenkaan sitten pääse, mutta mielelläni osallistun, jos saan aikaa järjestettyä sellaiselle. Jos se olisi jossain siellä Satakunnassa, niin voisin vanhempien luona käydä samalla reissulla vieläpä.Jussi L. kirjoitti:Olisi kiva saada aikaiseksi jonkilainen W123 kokoontuminen, jossa saisi tavata muitakin malliharrastajia ja nähdä autoja.
Innostaisiko ketään tälläinen?
Nozki kirjoitti: PS. Hiukka offtopiccina - oletko ollut Kankaanpäässä 2000 -luvun alkupuolella? Silloin siellä pyöri jonkun, en tiedä yhtään kenen se oli, sellainen 280CE, joka oli samanvärinen vihreä kuin tuo sinun farkku. Onko tuttu kärry? Muistan itse sitä monesti ihailleeni, joskaan en pitänyt sitä vihreää kangas / vinyyliverhoilua kovin aistikkaana. Niin ja joskus 90- luvun loppupuolella oli sellainen 230CE, jonka väri oli vaalea ei-alkuperäinen metallivihreä. Siihen oli myynti-ilmoituksen mukaan vaihdettu uudemmanmallin moottori, tosin sitä autoa en lähempää oikein vissiin ikinä nähnytkään, enkä myöskään tiedä, kenen mahtoi olla. Mihinkähän lienevät nekin päätyneet... Se oli sitä aikaa, kun myynti-ilmoituksetkin katsottiin Keltaisesta Pörssistä eikä Nettiautosta.
Marko M kirjoitti:Tässä omani. Kauniina päivinä vain ajellaan. 230 kaasari 109hv. Alkuperäinen luonnollisesti
[ [url=http://i3.aijaa.com/b/00405/10686871.jpg] ][/url]
Ookkei, mä olisin ollut vallan varma, että oli sama tumma vihreä metalliväri, mutta ei se sitten ollutkaan... Joo, itsehän en ole K:päässä enää muutamaan vuoteen ollut muuten kuin käymässä aina silloin tällöin, mutta tuttua seutuahan se on.Jussi L. kirjoitti:Joo, yhden tutun coupe oli se vihreä, mutta ei saman vihreä kuin tuo meidän farmari, oli aavistuksen erivärinen, en muista värikoodia, mutta jokatapauksessa ei ollut sypressinvihreä. Olen asunut kankaanpäässä nyt vasta 2 vuotta, mutta sitä ennen naapurikunnassa, kaikki kaverit ja sukulaiset kylläki täällä, että täällä sitä oltu enempikin, vähä kuin "kakkoskoti"Niin, muistan sen 90-luvunkin coupen, tai veikkaan siis että muistan ja se on kans yhden tutun vanha, jota se aina lämmöllä on muistellut
Rohkenisin väittää, että on kangasverhoilu MB-Tex- sivuilla. En muuten kuin alla olevan linkin kuvien perusteella. Tosi siisti yksilö sisältäkin! Aika harvoin näissä muuten näkee pähkinäpuupanelointia, joka tässä näyttäisi olevan.Jussi L. kirjoitti:Marko M kirjoitti:Tässä omani. Kauniina päivinä vain ajellaan. 230 kaasari 109hv. Alkuperäinen luonnollisesti
[ [url=http://i3.aijaa.com/b/00405/10686871.jpg] ][/url]
Upea on tämäkin ruskea coupe ja onko creme mb-tex vai leder??
Pitäähän jonkun nämä laadukkaimmat mallit muistaa pitää "esillä" aiheissa sekä liikenteessä. Ajalta kun Mersut tehtiin lujiksi ja tarkoitus oli tehdä Kestäviä Autoja.Leka kirjoitti:Jaahas, täällä on Jussi taas yllättävästi avannut asiantuntijakorimalli-aiheen mistä pointsit![]()
Mielenkiintoisia kommentteja. Näin se aika menee ja W123:sia näkee yhä harvemmin ARKI-liikenteessä(!) takavuosiin verrattuna. Aletaan olla siinä tilanteessa että pääosin W123:t muutaman sadan euron ritsoja lukuunottamatta ovat käytännösssä kaikki jonkin asteisia harrasteautoja.
Nozki kirjoitti:
Rohkenisin väittää, että on kangasverhoilu MB-Tex- sivuilla. En muuten kuin alla olevan linkin kuvien perusteella. Tosi siisti yksilö sisältäkin! Aika harvoin näissä muuten näkee pähkinäpuupanelointia, joka tässä näyttäisi olevan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0
Mulle tuo vihreä 280ce on hyvinkin tuttu, vaikka se on rekisteriotteen mukaan malliltaan ambulance. Tuli sillä muutaman kerran ajettuakkin ja kerran käytettiin sitä jopa hinaamiseenkin, vedettiin sillä yksi w123 sedani Parkanosta Kankaanpäähän.Nozki kirjoitti:PS. Hiukka offtopiccina - oletko ollut Kankaanpäässä 2000 -luvun alkupuolella? Silloin siellä pyöri jonkun, en tiedä yhtään kenen se oli, sellainen 280CE, joka oli samanvärinen vihreä kuin tuo sinun farkku. Onko tuttu kärry? Muistan itse sitä monesti ihailleeni, joskaan en pitänyt sitä vihreää kangas / vinyyliverhoilua kovin aistikkaana. Niin ja joskus 90- luvun loppupuolella oli sellainen 230CE, jonka väri oli vaalea ei-alkuperäinen metallivihreä. Siihen oli myynti-ilmoituksen mukaan vaihdettu uudemmanmallin moottori, tosin sitä autoa en lähempää oikein vissiin ikinä nähnytkään, enkä myöskään tiedä, kenen mahtoi olla. Mihinkähän lienevät nekin päätyneet... Se oli sitä aikaa, kun myynti-ilmoituksetkin katsottiin Keltaisesta Pörssistä eikä Nettiautosta.
kuitsi kirjoitti:Mulle tuo vihreä 280ce on hyvinkin tuttu, vaikka se on rekisteriotteen mukaan malliltaan ambulance. Tuli sillä muutaman kerran ajettuakkin ja kerran käytettiin sitä jopa hinaamiseenkin, vedettiin sillä yksi w123 sedani Parkanosta Kankaanpäähän.Nozki kirjoitti:PS. Hiukka offtopiccina - oletko ollut Kankaanpäässä 2000 -luvun alkupuolella? Silloin siellä pyöri jonkun, en tiedä yhtään kenen se oli, sellainen 280CE, joka oli samanvärinen vihreä kuin tuo sinun farkku. Onko tuttu kärry? Muistan itse sitä monesti ihailleeni, joskaan en pitänyt sitä vihreää kangas / vinyyliverhoilua kovin aistikkaana. Niin ja joskus 90- luvun loppupuolella oli sellainen 230CE, jonka väri oli vaalea ei-alkuperäinen metallivihreä. Siihen oli myynti-ilmoituksen mukaan vaihdettu uudemmanmallin moottori, tosin sitä autoa en lähempää oikein vissiin ikinä nähnytkään, enkä myöskään tiedä, kenen mahtoi olla. Mihinkähän lienevät nekin päätyneet... Se oli sitä aikaa, kun myynti-ilmoituksetkin katsottiin Keltaisesta Pörssistä eikä Nettiautosta.
Tuon 230ce:n taidan kanssa muistaa, muistaakseni se oli samalla porukalla jotka tehtailivat silloin e30 bemareista vaikka minkälaisia erikoisuuksia. Samalla porukalla oli myös joskus se 500sella kasikoneella ollut musta sedan w123 jossa luki tylysti tarralla perässä että 500E.
Tuohon aikaanhan täällä pyöri myös ne kaksi 300d koneista coupea. Toinen oli se ensin tummanharmaa ja sittemmin erikoisella punaisella maalattu, joka oli silloin Karviassa. Toinen oli se violetti jossa oli aikas leveät huulivanteet. Myös sillä violetilla tuli joskus ajeltuakkin. Omistajat olivat tuttuja keskenään jo lapsuudesta ja silloin tällöin näillä mersuilla ajelivat hiukan kilpaakin pitkin Kankaanpään keskustaa.
Juuri näinJussi L. kirjoitti:Nozki kirjoitti:
Rohkenisin väittää, että on kangasverhoilu MB-Tex- sivuilla. En muuten kuin alla olevan linkin kuvien perusteella. Tosi siisti yksilö sisältäkin! Aika harvoin näissä muuten näkee pähkinäpuupanelointia, joka tässä näyttäisi olevan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0
Kappas vainNiinpäs onkin puoli kangasverhoilu ja kaunis 1 sarjan pergament verhoilu pähkinäpuusetillä. Kerta kaikkiaan upeita coupeja täältä löytyy nyt siis 2kpl
Alkupään 123 coupeissa oli paljon (jopa yksinomaan?) pähkinäpuuta, myöhemmin puu muuttui samanlaiseksi zebranoksi, kuin muissakin 123 malleissa.Marko M kirjoitti:
Eikö nuo pähkinäpuut olekkaan coupessa vakiotavaraa?