Auto on 300ce-24 722.5 laatikolla
Lämpimänä pudottaa vitosvaihteen pois päältä. Uudelleen kiihdyttäessä voi mennä jopa päälle, ei aina kuitenkaan. Kylmempänä toimii mielestäni normaalisti.
Laatikossa on uudet öljyt, koska oli remontissa jossa vaihdettiin tiivisteet ja kitkalevyt. Sama vika oli ennen remonttiakin.
4-5 ja 5-4 vaihto on ohjattu elektronisesti. Miten luetaan ohjauksen vikakoodit? Voi mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
722.5 automaattilaatikon ongelmia ja vikakoodeja (w124)
722.5 automaattilaatikon ongelmia ja vikakoodeja (w124)
Viimeksi muokannut Jalo, Ti 14.08.2012 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jalo
Re: 722.5 automaattilaatikon ongelmia
Mb diagnostic trouble code manualista löytyy nuo vikakoodit, jotka voi lukea 16 pinnisestä pistokkeesta akun edestä. Automaatin tapauksessa pinneistä 13, 1 ja 16
Mutta onnistuuko tuohon hommaan tehdä oma testeri?
Mutta onnistuuko tuohon hommaan tehdä oma testeri?
Jalo
Re: 722.5 automaattilaatikon ongelmia
Joskus taannoin tein tollaisen lukulaitteen. Nyt en muista mistä sen ohjeen löysin, mutta tuolta keskustelusta löytyy "vilkuttimen" kytkentä/käyttö ohje.
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... codes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... codes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: 722.5 automaattilaatikon ongelmia
Juu elikkäs sain tehtyä tuon "vilkuttimen" ja luin vikakoodit, mutta vikaa ei löytynyt (yks vilautus).
Jaahas mitäs seuraavaksi?
Jaahas mitäs seuraavaksi?
Jalo
Re: 722.5 automaattilaatikon ongelmia
No tänään navasta 13 se antoi koodin 4, eli Thorttle valve switch (potentiometer) interrupted
Eli kaasuläpän jokin kytkin pätkii? Mikähän ja missä kytkin mahtaa olla?
Muitakin vikoja antoi:
Napa #3 vika 17 (Ruiskutus?)
#6 vika 3,8 (SRS)
#7 vika 1 ennen antoi myös 33, ei nyt päällä (ilmastointi)
#8 vika 17 (sytytys)
#14 viat 2,3,13 (Vakionopeuden säädin. Autossa ei vakkaria ole koskaan ollut, eli onko nuo viat siitä?)
Löytääkö näille joku selvyyttä?
Miten nuo vikakoodit nollataan? Vai nollautuuko muisti kun vikakoodit lukee?
Eli kaasuläpän jokin kytkin pätkii? Mikähän ja missä kytkin mahtaa olla?
Muitakin vikoja antoi:
Napa #3 vika 17 (Ruiskutus?)
#6 vika 3,8 (SRS)
#7 vika 1 ennen antoi myös 33, ei nyt päällä (ilmastointi)
#8 vika 17 (sytytys)
#14 viat 2,3,13 (Vakionopeuden säädin. Autossa ei vakkaria ole koskaan ollut, eli onko nuo viat siitä?)
Löytääkö näille joku selvyyttä?
Miten nuo vikakoodit nollataan? Vai nollautuuko muisti kun vikakoodit lukee?
Jalo
Re: 722.5 automaattilaatikon ongelmia
Tässä lainaus viitteenä olleesta keskustelusta.
The instructions apply for all pins being tested: 2 - 4 secs to "interrogate" and 7 - 9 secs to "clear" codes. Remember that you need to clear EACH code: so after reading the codes and writing them down, you must go back and start the re-read cycle but this time resetting EACH one individually by holding the pb down for 7 - 9 secs within 10secs after reading the DTC. Clear??
Eli kun olet lukenut vilkut(ja kirjoittanut ne alas
), niin aloitat alusta ja resetoit ne painamalla nappia noin 10sec.
Nyt ei itselläni ole tuota vikamanuaalia käsillä, joten en osaa kommentoida enempää asiaan.
Tuo 722.5 laatikko on perinteisesti ongelmallinen noiden 4-5 vaihteiden osalta. Sähköllä ohjataan tota nelosvaihdetta ja jos sen solenoidiventtiili hajoaa(Y3/1Y2) niin silloin laatikko hyppää suoraan 3>5:elle. Kyseinen vika antaa koodin järjestelmään. Laatikon öljynpaineella toimivista/jumittavista venttiileistä, ei tietääkseni tule vikakoodia. Kirjoitit että laatikkosi on käynyt korjattavana, onhan kaikki tiivisteet o-renkaat ym. menneet paikoilleen ehjinä? Mahdollisia vikakohtia on aika paljon, ja pahimmillaan venttiilikoneistojen hiusmurtumat/kulumat joiden havaitseminen on todella vaikeaa.
P.S. Sain viikonloppuna ostettua itselleni varaosalaatikon(kiitos foorumin myyntipalstan), josta saan ton solenoidin(omastani se on hajalla). Elikä tsemppiä vian etsintään, ja jos tarvit niin multa löytyy jonkin verran osia tohon laatikkoon.
The instructions apply for all pins being tested: 2 - 4 secs to "interrogate" and 7 - 9 secs to "clear" codes. Remember that you need to clear EACH code: so after reading the codes and writing them down, you must go back and start the re-read cycle but this time resetting EACH one individually by holding the pb down for 7 - 9 secs within 10secs after reading the DTC. Clear??
Eli kun olet lukenut vilkut(ja kirjoittanut ne alas

Nyt ei itselläni ole tuota vikamanuaalia käsillä, joten en osaa kommentoida enempää asiaan.
Tuo 722.5 laatikko on perinteisesti ongelmallinen noiden 4-5 vaihteiden osalta. Sähköllä ohjataan tota nelosvaihdetta ja jos sen solenoidiventtiili hajoaa(Y3/1Y2) niin silloin laatikko hyppää suoraan 3>5:elle. Kyseinen vika antaa koodin järjestelmään. Laatikon öljynpaineella toimivista/jumittavista venttiileistä, ei tietääkseni tule vikakoodia. Kirjoitit että laatikkosi on käynyt korjattavana, onhan kaikki tiivisteet o-renkaat ym. menneet paikoilleen ehjinä? Mahdollisia vikakohtia on aika paljon, ja pahimmillaan venttiilikoneistojen hiusmurtumat/kulumat joiden havaitseminen on todella vaikeaa.
P.S. Sain viikonloppuna ostettua itselleni varaosalaatikon(kiitos foorumin myyntipalstan), josta saan ton solenoidin(omastani se on hajalla). Elikä tsemppiä vian etsintään, ja jos tarvit niin multa löytyy jonkin verran osia tohon laatikkoon.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: 722.5 automaattilaatikon ongelmia ja vikakoodeja w124
Käsittelin eilen nuo kaasulaäpän asentotunnistimen liitokset elektroniikka spraylla Lisäksi olin laittanut öljyä millin pari ylämerkin päälle, joten laskin ylimääräistä öljyä pois. Liekö nuilla tempuilla tullut sitten kuntoon, siltä ainakin vaikuttais.
Tuo ruiskutuksen vika oli lamdassa ja sytytyksen vika on kampiakselin asento tunnistimesta. Kampiakselin asentotunnistimen vika tulee aina päälle silloin kun auto ei ole käynnissä, siis kaikki kunnossa tältä osin.
SRS.n viat vaikutavat kummallisilta, sillä mittaristossa ei pala merkkivalo, kenelläkään tietoa asiasta?

Tuo ruiskutuksen vika oli lamdassa ja sytytyksen vika on kampiakselin asento tunnistimesta. Kampiakselin asentotunnistimen vika tulee aina päälle silloin kun auto ei ole käynnissä, siis kaikki kunnossa tältä osin.
SRS.n viat vaikutavat kummallisilta, sillä mittaristossa ei pala merkkivalo, kenelläkään tietoa asiasta?
Jalo
Re: 722.5 automaattilaatikon ongelmia ja vikakoodeja (w124)
Lainataan topicia..
Eli w124 tolla 722.504 lootalla tekee sitä ainakin kylmänä että vaihteen kytkemisen jälkeen vemputtaa edestakas pois vaihteelta ja takas vaihteelle. Esim. pakille kun kytkee, pakki menee päälle ja parin sekunnin päästä töksähtää alle sekunniksi vapaalle ja taas pakki kytkeytyy. Toistaa tätä koko ajan, eli ajaminen ei oikein onnistu. Samaa ongelmaa myös eteenpäin ajaessa. Öljyt kuulemma vaihdettu ja pinta näytti olevan ok. Alipaineletkut äkkiseltään ehjiä. Tuntuis omasta mielestä että pakko olla mekaanista vikaa venttiilikoneistossa, eikä mikään laatikon ulkopuolinen vika?
Eli w124 tolla 722.504 lootalla tekee sitä ainakin kylmänä että vaihteen kytkemisen jälkeen vemputtaa edestakas pois vaihteelta ja takas vaihteelle. Esim. pakille kun kytkee, pakki menee päälle ja parin sekunnin päästä töksähtää alle sekunniksi vapaalle ja taas pakki kytkeytyy. Toistaa tätä koko ajan, eli ajaminen ei oikein onnistu. Samaa ongelmaa myös eteenpäin ajaessa. Öljyt kuulemma vaihdettu ja pinta näytti olevan ok. Alipaineletkut äkkiseltään ehjiä. Tuntuis omasta mielestä että pakko olla mekaanista vikaa venttiilikoneistossa, eikä mikään laatikon ulkopuolinen vika?
Käyttis: W210 E55 AMG -00