190E flekti ei toimi ja lämmöt nousee paikallaan ollessa?
190E flekti ei toimi ja lämmöt nousee paikallaan ollessa?
Eli vika on sellainen, että lämmöt nousee paikallaan ollessa aivan liikaa. Kokeilin odotella, että flekti lähtisi jäähdyttämään ja annoin lämpöjen nousta noin 110 asteeseen, mutta sitten loppui uskallus ja lämmöt täysillä jäähdyttely auttoi. Eli flekti pyörii ihan hissukseen vähän, mutta vain sen verran niinkuin olisi sormella tökännyt hieman vauhtia. Ajossa lämmöt on 80-90 tuntumassa eikä nouse sen yli ja muutenkin auto toimii normaalisti. Mistähän voisin vikaa lähteä etsimään (olen täysin tietämätön autojen tekniikasta)? Auto on 190E 2.0 -93, saksantuonti.
Re: 190E flekti ei toimi ja lämmöt nousee paikallaan ollessa
Nähtävästi siinä on mangneetti kytkin eli kannen etuosassa on punainen kytkin kahdella tapilla ota se irti ja vaikka rautalangalla kytke johdon navat yhteen ,lähteekö flekti päällè?
Tällöin käyt uuden kytkimen,muuten tutki johtoja jotka menee vesipumpun tyveen onko ne ehjät.
Se punaisuus on siinä mutterin ja itse anturi osan kauluksessa.
Flektihän lähtee käyntii näissä yli sadan asteen.
täällä on kuva siinä
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/10/18/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällöin käyt uuden kytkimen,muuten tutki johtoja jotka menee vesipumpun tyveen onko ne ehjät.
Se punaisuus on siinä mutterin ja itse anturi osan kauluksessa.
Flektihän lähtee käyntii näissä yli sadan asteen.
täällä on kuva siinä
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/10/18/" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Flekti lähti pyörimään kun testasin, eli taitaa olla anturin vaihto edessä? 3-napainen malli oli tässä versiossa.
Mulle vaihdettiin moottori jokin aika sitten- Onneksi sulla on jossain sensorissa vikaa niin ei tule niin kalliiksi.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Ilmastoinnin vajaat mömmöt tappaa myös keulalta flektit.