
SLK 230kompressor Eatonin m62 hihnapyörän pienentäminen?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
SLK 230kompressor Eatonin m62 hihnapyörän pienentäminen?
1 ylinmääräinen ahdin lyötyisi hihnapyörineen hyllystä (Kerkesin jo vähän portatakkin ahdinta
)... Kiehtoisi virittää moista rassia. Kuinka paljon ahtimen hihnapyörästä pitäisi jyrsiä, että saisi 0,8 ahdot? Ja se viritys kampiakselin päähän ei kiinnosta (Liikaa heittoa /en halua että muut apulaitteet pyörii nopeammin). Neuvokaa viisaammat. Onko moisessa touhussa edes mitään järkeä?

Re: SLK 230kompressor Eatonin m62 hihnapyörän pienentäminen?
Tarkkaa mittaa on paha sanoa. Alkuperäinen antaa noin 0,5 bar ylipainetta eli 1,5 bar painetta ja tavoite on 0,8 bar ylipainetta eli 1,8 bar painetta. Periaatteessa kompressorin hihnapyörän halkaisija pitäisi olla noin 1.5/1,8=0,833 kertaa alkuperäinen halkaisija (jos ahdetun ilman lämpötila ja ahtimen kitkahäviöt pysyvät suunnilleen samoina?). Eatonin M62:sen hihnapyörässä on magneettikytkin, joka irrottaa tyhjäkäynnillä ja pienellä kuormalla ja kierroksilla. Magneettikytkin voi aiheuttaa vaikeuksia pienennyksen yhteydessä ja pyörä pitää ehkä korvata kiinteällä. Uudemmassa M45-ahtimessa 2000-luvun kompressorimalleissa ei käytetä magneettikytkintä, vaan siinä on kiinteä hihnapyörä, joka pyörii jatkuvasti ja painetta ohjataan pelkästään bypass-venttiilillä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: SLK 230kompressor Eatonin m62 hihnapyörän pienentäminen?
Chao
Suosittelen ostamaan sen isomman pyörän ja unohtamaan ahtimen pyörän modaukset.
Itselläni on kiinni Kleemanin pyörä ja kivasti toimii ja puskee. Tuossa juuri vedätin Leonin kanssa kilpaa joka oli lastutettu- -> jalkoihinhan se jäi
itsellä vielä cabriolet niin painoeroakin on reilusti.
Löydät eeebaystä aftermarket rullia.
Jos muuttelet noita niin muista laittaa yhen asteen kylmemmät tulpat,,jottei hajota konetta. + sitten ajelet vaan 98 bensalla.
Kone näissä pitäs kestää jotain 1.5 baaria vakiona. - > ropakon takana näihin on myyty joskus pakokaasuahdin sarjoja... - > tekis itsellä mieli laittaa isoa ahdinta kylkeen.. tosin projektina maksas varmaan sen 4 donaa. -> melken samalla rahalla saa jo AMG:tä.
T.Raipe.
Suosittelen ostamaan sen isomman pyörän ja unohtamaan ahtimen pyörän modaukset.
Itselläni on kiinni Kleemanin pyörä ja kivasti toimii ja puskee. Tuossa juuri vedätin Leonin kanssa kilpaa joka oli lastutettu- -> jalkoihinhan se jäi


Löydät eeebaystä aftermarket rullia.
Jos muuttelet noita niin muista laittaa yhen asteen kylmemmät tulpat,,jottei hajota konetta. + sitten ajelet vaan 98 bensalla.
Kone näissä pitäs kestää jotain 1.5 baaria vakiona. - > ropakon takana näihin on myyty joskus pakokaasuahdin sarjoja... - > tekis itsellä mieli laittaa isoa ahdinta kylkeen.. tosin projektina maksas varmaan sen 4 donaa. -> melken samalla rahalla saa jo AMG:tä.
T.Raipe.