Elikkäs nyt loppu kesästä on ongelmaksi tullut heikko käynnistyminen lämpimällä koneella. Saa startata tovin ja käynnistyy epätasaisesti.
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin.
Suuttimia osa uusittu, ohivuodot aika tasaiset. Polttoaine putkia ja o-renkaita on vaihdeltu.
Kyseiseen autoon on ohjelman muutos tehty joskus, satunnaisesti sammuu täyskaasu kiihdytyksissä.
Voiko oireiden perusteella kertoa mahdollista vika paikkaa?
Staarille en ihan heti pääse.
W203 270cdi Käynnistyy huonosti lämpimänä
Re: W203 270cdi Käynnistyy huonosti lämpimänä
.
Täyskaasusammuminen ja käynnistymättömyys johtuu melko varmaan eri syistä.
Sammuminen ilmasta polttoaineputkissa.
Käynnistymättömyys lämpimänä yleisimmin kampiakselin, tai nokka-akselin asentoanturista.
Voi niillä olla yhteinen tekijäkin, mutta se on sitten valitettavasti jo kalliimpi vika.
Jompikumpi, tai molemmat polttoainepumput on finito.
Suosittelen aloittamaan antureiden tutkinnalla.
Täyskaasusammuminen ja käynnistymättömyys johtuu melko varmaan eri syistä.
Sammuminen ilmasta polttoaineputkissa.
Käynnistymättömyys lämpimänä yleisimmin kampiakselin, tai nokka-akselin asentoanturista.
Voi niillä olla yhteinen tekijäkin, mutta se on sitten valitettavasti jo kalliimpi vika.
Jompikumpi, tai molemmat polttoainepumput on finito.
Suosittelen aloittamaan antureiden tutkinnalla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 270cdi Käynnistyy huonosti lämpimänä
Kuinka paljon on palupuloen vuota suutimissa,riesa230 kirjoitti:Elikkäs nyt loppu kesästä on ongelmaksi tullut heikko käynnistyminen lämpimällä koneella. Saa startata tovin ja käynnistyy epätasaisesti.
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin.
Suuttimia osa uusittu, ohivuodot aika tasaiset. Polttoaine putkia ja o-renkaita on vaihdeltu.
Kyseiseen autoon on ohjelman muutos tehty joskus, satunnaisesti sammuu täyskaasu kiihdytyksissä.
Voiko oireiden perusteella kertoa mahdollista vika paikkaa?
Staarille en ihan heti pääse.
tasaisuus ei vielä riitä sitä ei saa olla yli 20ml/min
ja jos vetoja on paljon lisäty voi jo pienmpikin määrä tehdä kiusaa,
käyntiin kuuman lähtee sahaamalla niin usein vika on ollut nokkkaakselin asennon tunistimessa
jonnekin *:rin piuhan päähän niin selkenee
(jos etelä suomessa ajelet niin kurvaa kuusenalle

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 270cdi Käynnistyy huonosti lämpimänä
Itellä oli samat oireet ja korjaantui kun vaihdoin railpainesäätimen. Ei kovin kiva kun sammui ohituksessa.
Re: W203 270cdi Käynnistyy huonosti lämpimänä
Kyllähän tuo vika usein on jos kuumana ei lähde käyntiin, niin kampiakselin- tai nokka akselin asentotunnistimissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan