Ongelmana on veden ilmestyminen sedan-väyrysen peräkonttiin. Vettä tulee sekä paikallaan ollessa että ajaessa. Vesi ei tule peräkontin sivulokeroiden poistoilmaventtiileistä, sen olen tarkistanut. Yritin paikantaa vuotokohtaa kaatamalla kymmeniä litroja vettä peräkontin joka puolelle vesikanaviin, mutta en saanut menemään sitä konttiin asti. Onko kokemuksia vastaavasta? Kaikki tiivisteen ovat ehjät, ei näy valumajälkiä. Ei mitään käryä mistä se tulee. Ja niin, ei ole reikää keskellä kontin luukkua!
nyt on mutuilua,, mut aikanaan volvossa vettä tuli konttiin, takavalojen kiinnityskohdan (siis kontin reunan ja takavalon välistä) yläreunoista, niihin tiiviste massa ja ongelma loppui.
onko milloin putsattu,irroitettu/tarkistettu luukun aukon reuna-muovit ?? vuosien mittaan kertyy töhnää ja pahimmassa tapauksessa muhinut puhki ja vesi pääsee konttii suoraan sivupoteroihin.
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Su 05.08.2012 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varmin keini selvittää moinen että painepesurilla suihkuttelee ja toinen kontissa lampulla tutkii paikkoja,varmasti löytyy vuoto.
siksi painepesurilla kun se vastaa oikeaa ajotilannetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Peräkontin luukun tiiviste oli kuin olikin koholla etummaisesta nurkastaan ja vesi pääsi ilmeisesti sieltä sisään ainakin oikealle puolelle. Meinasin panna tiivistemassaa sinne mutta jätin kuitenkin tekemättä, täytyyhän ehjien tiivisteiden pitää vesi ulkona ilmankin.
Ikävä yllätys oli kun löysin vähäistä ruostetta myös vasemmasta sivukotelosta. Vesi jää näköjään seisomaan kotelon sisempään nurkkaan eikä osaa ulos valumaputkesta. Voisikohan tuo vesi olla peräisin katolta, kun vasemmanpuoleinen kattolista repsottaa pari milliä irti takapäästään? Sieltähän se vesi todennäköisesti lirisee iloisesti takapilaria pitkin peräkontiin. Tarvitseeko noita kattolistoja joskus irrotella esimerkiski taakkatelineiden takia, vai voisiko listan kiinnittää pysyvästi jollakin tiivistemassalla. Tulisipahan tuokin mahdollinen vuotokohta eliminoitua.
Katto listat eivät ole vesitiiveitä,peittävät vain kattopellin saumat,samoin kuin etu ja takalasin ympärillä olevat listat. Vaikka listat puuttuisivat veden ei pitäisi tulla sisälle. Vuodon syy on jossain muualla kuin irvistävässä listassa.
katsoitko tai irrotitko ne sivumuovit???? kiinnikkeet täytyy keskeltä painaa sisään 3kpl per puol. varovasti painat ettei "tappi"tipu läpitte. (saat muuten purkaa verhoilut sivulta),sitten varovasti kampeet ylöspäin. mielummin luukun kumi-topparin päästä kiskot ylöspäin. ja tarkista mahdolliset tuhot. jos on??? paskaa löytyy varmasti..
Vesivuotopaikka on paljastumassa, mutta se, miten vesi pääsee sinne, ei. Eli kun kontin sivuverhoilut otetaan pois, takavalojen alapuolella on pellistä muotoiltu kohouma, ikään kuin vaakasuora palkki. Vesi tihkuu tuon "palkin" alaosassa olevasta saumasta. Selvitettäväksi jää, mistä kummasta vesi pääsee tuon palkin sisään. On kai pakko irrottaa takavalo jotta tuo selviää. Mitä lienee takapuskurin ja valon välisen listan alla? Onko sielä pääsyä konttiin, se kun passaisi tuon palkin kanssa samalle korkeudelle?
Jos takavalon irrottaa, millä sen reunat saa uudelleen tiiviiksi? Onko bituminauhaa enää olemassa vai onko jokin parempi keino?
Mulla sama ongelma W 140:sen kanssa. Vasemmalta puolen takakontin syvennys koko ajan märkänä. En aja sateessa, mutta pesen pölyjä useasti pois. Kaikki paikat näyttäs ns. ehjiltä???
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Puskurin alle on puhkaistu tökerösti reiät koukun palkkeja varten, ja näistä rei'istä vesi pääsee suoraan konttiin. Reikien päällä oli vain ilmastointiteippiä, joten ei mikään kovin vesitiivis ratkaisu. Onko tämä tyypillinen tapa asentaa koukku näihin? Jollakinhan tuo aukko on nyt paikattava.