Mieleeni tuli että miten nämä superturbo vehkeet kestää käynnistää / käynnistyy talvella? Itsellänihän ei ole tolppapaikkaa eikä webastoo.. Eli onko autoo järkee käyttää kovilla pakkasilla? Toki uudet hehkut on, et helpottaa paljon mut pelottaa että tekee nestepuristuksen ku ainetta menee niin paljon
Mistä joku nyt on saanu ton nestepuristuksen päähänsä dieseliä käynnistäessä?? Jos sitä polttoainetta menis pitkällä startilla niin paljo että palotila olis täynnä, nii paljoko sitä kuluis satasella? 27 000 litraa? Hei haloo
lähtee talvella varsin hyvin käyntiin jos akku,hehkut ja öljyt ovat kunnossa.ei käyntiin lähtö ainakaan ittellä muuttunut vaikka romut kiinni laitoinkin
Ei se mitään nestepuristusta tee pumpun takia. Itte henkilökohtaisesti välttäisin jos vain mahdollista, tulipalopakkasilla(kylmempi kuin -20) sitä auton kylmäkäynnistystä ilman roikkaa tai wepastoja, mutta jos ei ole muuta mahdollisuutta, niin notkeat 0w- tai 5w- öljyt koneeseen alakutalvesta ja pärskäyttää sen tulille kun tarvis on. Hyvä olisi lämmittää tyhjäkäynnillä sitä vehettä viidestä kymmeneen minuuttiin kovilla pakkasilla ja sitten vasta liikkeelle. Vältä turhaan polettamasta ennen kuin kone normilämmössä.
Jos on automaatti, niin itse aina ajelen pakko kolmosella kunnes kone käyntilämmin tai vauhtia päälle 80km/h. Se laatikko ei meinaan kovalla pakkasella toimi hyvin ennen kuin kone lämmin.
Kannattaa se lohkolämppäri tai vaihtoehtosesti webasto sinne kuitenkin laittaa. En viihtis ite joka päivä laittaa kylmänä käyntiin. Tuo oma lähti viime talvena joka kerta laakista käyntiin samantien kun avaimesta väänti mutta sitten kun mentiin yli 30 asteen niin joutu pari sekuntia sahaamaan. Olisko johtunu 10w60 öljyistä
hyvon on lähteny. ei sellasia pakkasia vielä suomen maasta ole mun mekkeriaikanani löytynytkään, etteikö edellinen superi olis käymään lähteny. -27 lähti vielä kohtuu hyvin vanhalla väsyneellä startilla. mitä kovemmat pakkaset, sitä pidempi sahuuttaminen. jos akku on hyvä, hehkut kunnossa, startti kunnossa ja kaikki muukin toimii, niin kyllä lähtee ihan kiltisti vielä kolmen kympin pakkasesta. ei välttämättä ihan palmun alta, mutta ei kuitenkaan pelkoa, että ei lähtis. kierroksiahan se kone tarttee, jotta käynnistyy. paskalla akulla ja puoliks oikkarissa olevalla startilla ilman kunnon hehkuja, niin aika nihkeesti lähtee..
ekat kilometrit erittäin varovaisesti ja tosiaan antaa rauhassa hetken käydä tyhjäkäyntiä. melkosen armotonta kolinaa pumppu saattaa pitää niin että kipeetä tulee ja naapurit häiriintyy. mulla ollu lohkarissa vikaa jo ties miten kauan mut kyllä se aina töihin on vieny vaikka akkukin on oikestaan aina siinä tällissä ettei pyörähdä kuin kerran ja enempäähän tuo ei tarvikkaan
olen tosin vältellyt nuita kylmästartteja viimevuosina mut kai sen lohkarinki vois kattoo nyt kesällä kuntoon niin vois taas koittaa talven tuollakin ajella
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus