CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
LopenUupunut vänkää ihan oikeaa asiaa.
Moottorinohjauksen adaptaatiot koskee esim sitä, kun ilmamassamittarin arvo muuttuu ajan saatossa, kun se paskaantuu, eikä enää näytäkkään aivan oikeaaa ilmamassa-arvoa,niin sitä sitten ohjelma tyhjäkäynnillä tarkkailee ja korjaa oikeaan suuntaan.
Kun maffi sitten vaihdetaan uuteen, voi tai kannattaakin se entinen oppineisuus nollata, kyllä se ecu sen huomaa sitten itsekkin, mutta muutos on hitaampi.
Edc-17 moottorinohjauksissa myös suuttimien kulumista seurataan samalla keinon.
Varsinaisesti moottorisoftat ei siis ole millään lailla "oppivia", siinä tehotarkoituksessa - mitä nyt tarkoitan.
Ahtopaine ja syöttö ei kyllä varmasti muutu, tai kaasupolkimen pyyntö, tai egr, tai....
Laatikon ohjainboxissa oleva ohjelma on eri tyyppinen.
Sillä on siellä tavoitevääntöarvo, esim 170nm, johon se pyrkii.
Siis, kun voimaa pyydetään tuota enemmän, tietyn kyb venttiilin kartan perusteella aloitetaan hallittu turbiinin luistatus.
Tähän voi vaikuttaa, helpostikkin.
Kun voimanpyyntö suhteessa kierroslukuun ja ajonopeuteen jää tuon tavoitearvon alle, pyrkii vaihteisto vaihtamaan suuremmalle vaihteelle.
Oppiminen mielestäni on sitä, että jos voimanpyyntö suhteessa kierroslukuun ja ajonopeuteen koko käyttöaikana on riittävissä määrin esim yli tuon 170nm, niin laatikon ohjain "hyväksyy" sen ja suosiolla nostaa sitä vaihtamiskierroslukua, vaikkei varsinaisesti joka vaihdossa sitä tarvitsisi tehdäkkään.
Kun vääntö sitten lisääntyy, niin tasapainokin muuttuu, se tavoitevääntö saavutetaankin ja ylitetäänkin jo helpommin ja silloin laatikon ohjelma "haluaa" suurempaa vaihdetta aikaisemmin päälle.
Tämä säätymisvara on kuitenkin aika pieni.
Turbiinin luistatuksen vähentäminen tehostaa tätä muutosvaikutusta.
LopenUupunut vänkää ihan oikeaa asiaa.
Moottorinohjauksen adaptaatiot koskee esim sitä, kun ilmamassamittarin arvo muuttuu ajan saatossa, kun se paskaantuu, eikä enää näytäkkään aivan oikeaaa ilmamassa-arvoa,niin sitä sitten ohjelma tyhjäkäynnillä tarkkailee ja korjaa oikeaan suuntaan.
Kun maffi sitten vaihdetaan uuteen, voi tai kannattaakin se entinen oppineisuus nollata, kyllä se ecu sen huomaa sitten itsekkin, mutta muutos on hitaampi.
Edc-17 moottorinohjauksissa myös suuttimien kulumista seurataan samalla keinon.
Varsinaisesti moottorisoftat ei siis ole millään lailla "oppivia", siinä tehotarkoituksessa - mitä nyt tarkoitan.
Ahtopaine ja syöttö ei kyllä varmasti muutu, tai kaasupolkimen pyyntö, tai egr, tai....
Laatikon ohjainboxissa oleva ohjelma on eri tyyppinen.
Sillä on siellä tavoitevääntöarvo, esim 170nm, johon se pyrkii.
Siis, kun voimaa pyydetään tuota enemmän, tietyn kyb venttiilin kartan perusteella aloitetaan hallittu turbiinin luistatus.
Tähän voi vaikuttaa, helpostikkin.
Kun voimanpyyntö suhteessa kierroslukuun ja ajonopeuteen jää tuon tavoitearvon alle, pyrkii vaihteisto vaihtamaan suuremmalle vaihteelle.
Oppiminen mielestäni on sitä, että jos voimanpyyntö suhteessa kierroslukuun ja ajonopeuteen koko käyttöaikana on riittävissä määrin esim yli tuon 170nm, niin laatikon ohjain "hyväksyy" sen ja suosiolla nostaa sitä vaihtamiskierroslukua, vaikkei varsinaisesti joka vaihdossa sitä tarvitsisi tehdäkkään.
Kun vääntö sitten lisääntyy, niin tasapainokin muuttuu, se tavoitevääntö saavutetaankin ja ylitetäänkin jo helpommin ja silloin laatikon ohjelma "haluaa" suurempaa vaihdetta aikaisemmin päälle.
Tämä säätymisvara on kuitenkin aika pieni.
Turbiinin luistatuksen vähentäminen tehostaa tätä muutosvaikutusta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ymmärrän pointin, mutta mitä sitten tapahtuu esim sille Transitille n. 50km ajon jälkeen ja se kun ei ole ainut mikä on tehnyt saman ja manuaaleja ovat kaikki olleet? Voiko se adaptaatioarvo nollautua ohjelmoinnin yhteydessä ja jos se vaan koskee maffia niin vaikuttaako sen opiskelu tehoihin niin paljon? Entä Delphin dpf regenerointi aina ohjelmoinnin jälkeen, miksi?tuikku kirjoitti:.
LopenUupunut vänkää ihan oikeaa asiaa.
Moottorinohjauksen adaptaatiot koskee esim sitä, kun ilmamassamittarin arvo muuttuu ajan saatossa, kun se paskaantuu, eikä enää näytäkkään aivan oikeaaa ilmamassa-arvoa,niin sitä sitten ohjelma tyhjäkäynnillä tarkkailee ja korjaa oikeaan suuntaan.
Kun maffi sitten vaihdetaan uuteen, voi tai kannattaakin se entinen oppineisuus nollata, kyllä se ecu sen huomaa sitten itsekkin, mutta muutos on hitaampi.
Edc-17 moottorinohjauksissa myös suuttimien kulumista seurataan samalla keinon.
Varsinaisesti moottorisoftat ei siis ole millään lailla "oppivia", siinä tehotarkoituksessa - mitä nyt tarkoitan.
Ahtopaine ja syöttö ei kyllä varmasti muutu, tai kaasupolkimen pyyntö, tai egr, tai....
Laatikon ohjainboxissa oleva ohjelma on eri tyyppinen.
Sillä on siellä tavoitevääntöarvo, esim 170nm, johon se pyrkii.
Siis, kun voimaa pyydetään tuota enemmän, tietyn kyb venttiilin kartan perusteella aloitetaan hallittu turbiinin luistatus.
Tähän voi vaikuttaa, helpostikkin.
Kun voimanpyyntö suhteessa kierroslukuun ja ajonopeuteen jää tuon tavoitearvon alle, pyrkii vaihteisto vaihtamaan suuremmalle vaihteelle.
Oppiminen mielestäni on sitä, että jos voimanpyyntö suhteessa kierroslukuun ja ajonopeuteen koko käyttöaikana on riittävissä määrin esim yli tuon 170nm, niin laatikon ohjain "hyväksyy" sen ja suosiolla nostaa sitä vaihtamiskierroslukua, vaikkei varsinaisesti joka vaihdossa sitä tarvitsisi tehdäkkään.
Kun vääntö sitten lisääntyy, niin tasapainokin muuttuu, se tavoitevääntö saavutetaankin ja ylitetäänkin jo helpommin ja silloin laatikon ohjelma "haluaa" suurempaa vaihdetta aikaisemmin päälle.
Tämä säätymisvara on kuitenkin aika pieni.
Turbiinin luistatuksen vähentäminen tehostaa tätä muutosvaikutusta.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Transettiin, yhteenkään, en ole ohjelmaa tehnyt,saatikka edes katsonut.
En osaa vastata.
Muutamiin mersuihin olen tehnyt.
Tietyn mallisissa Delhin ecuissa ohjelma ei olekkaan siellä varsinaisessa fläshissä, vaan se on prosessorin muistissa.
Työkalu voi aivan hyvin nollata sen tiedon.
Tehdäänkö teillä aina ohjelma ko auton alkuperäiseen ohjelmaan, jos ei niin siitä voi aiheutua ohjelman eri osissa ristiriitatietoa, joka aiheuttaa "varultapolton".
Jos suodatin ei ole enää aivan täydessä iskussaan ja tehoa lisätään, niin tämä saattaa aiheuttaa tilanteen jota ei vakiossa autossa ole voinut huomata, eli lisääntynyt ilmamäärä äärimmilleen rasitetussa moottorissa nostaa suodattimen eropaineen regeneraatiorajan ylitse.
Heti ohjelmanmuutoksen jälkeen savutus on suurimmillaan, kun vaikkapa cooleriin varastoitunut öljy nyt suuremman ahtopaineen seurauksena lähteekin liikkeelle, siis vaikkei sitä savua näy sieltä pakoputkesta niin ei se merkitse, etteikö sitä tulisi, sitä tulee, suodatin vaan nappaa sen poikkeen - ja täyttyy heti samalla.
Pitkässä juoksussa tilanne normalisoituu.
Transettiin, yhteenkään, en ole ohjelmaa tehnyt,saatikka edes katsonut.
En osaa vastata.
Muutamiin mersuihin olen tehnyt.
Tietyn mallisissa Delhin ecuissa ohjelma ei olekkaan siellä varsinaisessa fläshissä, vaan se on prosessorin muistissa.
Työkalu voi aivan hyvin nollata sen tiedon.
Tehdäänkö teillä aina ohjelma ko auton alkuperäiseen ohjelmaan, jos ei niin siitä voi aiheutua ohjelman eri osissa ristiriitatietoa, joka aiheuttaa "varultapolton".
Jos suodatin ei ole enää aivan täydessä iskussaan ja tehoa lisätään, niin tämä saattaa aiheuttaa tilanteen jota ei vakiossa autossa ole voinut huomata, eli lisääntynyt ilmamäärä äärimmilleen rasitetussa moottorissa nostaa suodattimen eropaineen regeneraatiorajan ylitse.
Heti ohjelmanmuutoksen jälkeen savutus on suurimmillaan, kun vaikkapa cooleriin varastoitunut öljy nyt suuremman ahtopaineen seurauksena lähteekin liikkeelle, siis vaikkei sitä savua näy sieltä pakoputkesta niin ei se merkitse, etteikö sitä tulisi, sitä tulee, suodatin vaan nappaa sen poikkeen - ja täyttyy heti samalla.
Pitkässä juoksussa tilanne normalisoituu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohjelma tehdään auton alkuperäiseen ohjelmaan. Tilanne tosiaan normalisoituu regenen jälkeen eli kaiketi siis silloin nollaa jotain. Sama tapahtui vakio-ohjelmalla kun Länsiautolla laittoivat viimeisimmän päivityksen niin alkoi heti poltteleen.tuikku kirjoitti:.
Transettiin, yhteenkään, en ole ohjelmaa tehnyt,saatikka edes katsonut.
En osaa vastata.
Muutamiin mersuihin olen tehnyt.
Tietyn mallisissa Delhin ecuissa ohjelma ei olekkaan siellä varsinaisessa fläshissä, vaan se on prosessorin muistissa.
Työkalu voi aivan hyvin nollata sen tiedon.
Tehdäänkö teillä aina ohjelma ko auton alkuperäiseen ohjelmaan, jos ei niin siitä voi aiheutua ohjelman eri osissa ristiriitatietoa, joka aiheuttaa "varultapolton".
Jos suodatin ei ole enää aivan täydessä iskussaan ja tehoa lisätään, niin tämä saattaa aiheuttaa tilanteen jota ei vakiossa autossa ole voinut huomata, eli lisääntynyt ilmamäärä äärimmilleen rasitetussa moottorissa nostaa suodattimen eropaineen regeneraatiorajan ylitse.
Heti ohjelmanmuutoksen jälkeen savutus on suurimmillaan, kun vaikkapa cooleriin varastoitunut öljy nyt suuremman ahtopaineen seurauksena lähteekin liikkeelle, siis vaikkei sitä savua näy sieltä pakoputkesta niin ei se merkitse, etteikö sitä tulisi, sitä tulee, suodatin vaan nappaa sen poikkeen - ja täyttyy heti samalla.
Pitkässä juoksussa tilanne normalisoituu.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oppivaisuutta tai ei, mutta laittamani penkkilappu tuli rullilla ensimmäisellä vedolla ja savuttomasti... Pyynnit ilmeisesti toteutui aika hyvin heti kun tuli mitä haettiin.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Puhutaan nyt pikkasen uudemmasta laitteesta. Ei sillä etteikö autosi olisi viisasBTriker kirjoitti:Oppivaisuutta tai ei, mutta laittamani penkkilappu tuli rullilla ensimmäisellä vedolla ja savuttomasti... Pyynnit ilmeisesti toteutui aika hyvin heti kun tuli mitä haettiin.

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Meillä on sen verran vanhat rottelot, että ainoat, (lopulliset) puhdistuspoltot suoritetaan tulitikuilla...BTriker kirjoitti:Oppivaisuutta tai ei, mutta laittamani penkkilappu tuli rullilla ensimmäisellä vedolla ja savuttomasti... Pyynnit ilmeisesti toteutui aika hyvin heti kun tuli mitä haettiin.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:Meillä on sen verran vanhat rottelot, että ainoat, (lopulliset) puhdistuspoltot suoritetaan tulitikuilla...BTriker kirjoitti:Oppivaisuutta tai ei, mutta laittamani penkkilappu tuli rullilla ensimmäisellä vedolla ja savuttomasti... Pyynnit ilmeisesti toteutui aika hyvin heti kun tuli mitä haettiin.


W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikku tuikkas Heinäkuun alussa voimaa lisää Sprinter 316 myllyyn. Ja sitähän tuli. Nyt Norjan reissu ajettu n.4000km tonnin kärry perässä. Kaikki pelas hyvin ja voimaa piisasi. Pitkissä tunturi nousuissa pystyi ohittelemaan hyvin henkilöautoja, jos vaan halusi..
Kulutuksesta en tiedä miten muuttui kun kaikki ajot ajettu kärrin kanssa.
Ennen ohjelmointia reilu kymppi, ohjelmoinnin jälkeen kärrin kanssa 12,5 kulutus
Edit: Ja nyt myös pääsee rekoista hyvin ohi, katoin kiekkoo niin oli lipsahtanut näköjään 160 km/h jossain ohituksessa reissulla
Kulutuksesta en tiedä miten muuttui kun kaikki ajot ajettu kärrin kanssa.
Ennen ohjelmointia reilu kymppi, ohjelmoinnin jälkeen kärrin kanssa 12,5 kulutus
Edit: Ja nyt myös pääsee rekoista hyvin ohi, katoin kiekkoo niin oli lipsahtanut näköjään 160 km/h jossain ohituksessa reissulla

Sprinter 316 -05 & -06
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Doniin,
Näin on tänään allekirjoittanutkin liittynyt "Tuikutettujen seurakuntaan"...
Kylläpä w211 320cdi 4 matic:staki sai makian kamppeen pienen optimoinnin jälkeen.
Toiveet alemalta lähtevästä väännöstä,vaihdelaatikon jämäkämmästä vaihtamisesta ja pienestä piristyksestä meni todella nappiin! Kiitoksia vielä kerran Tuikku!
Hankala selittää sanoin, kuinka paljon voi auton käytettävyys parantua, itehän se on koettava.
Onneksi Kajaani-Oulu välin virkavalta oli vappaapäivällä,olisi tarvinnu pikkusta paremman selittelijän jos ois napsahtanu kohalle,mutta minkäpä se lapsi luonnolleen voi...
Ps: Ja anteeksi kaikki karavaanarit ja muut tientukkeet tänään Kainuun suunalla,ei ollut tarkoitus säikäyttää..
Näin on tänään allekirjoittanutkin liittynyt "Tuikutettujen seurakuntaan"...

Kylläpä w211 320cdi 4 matic:staki sai makian kamppeen pienen optimoinnin jälkeen.
Toiveet alemalta lähtevästä väännöstä,vaihdelaatikon jämäkämmästä vaihtamisesta ja pienestä piristyksestä meni todella nappiin! Kiitoksia vielä kerran Tuikku!
Hankala selittää sanoin, kuinka paljon voi auton käytettävyys parantua, itehän se on koettava.
Onneksi Kajaani-Oulu välin virkavalta oli vappaapäivällä,olisi tarvinnu pikkusta paremman selittelijän jos ois napsahtanu kohalle,mutta minkäpä se lapsi luonnolleen voi...
Ps: Ja anteeksi kaikki karavaanarit ja muut tientukkeet tänään Kainuun suunalla,ei ollut tarkoitus säikäyttää..

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Missäs tuossa S211 E280 V6 CDI:ssä se ohjainboksi sijaitsee? Voisin vilkaista josko siitä huomaisi jotain aukaisun jälkiä, kun mielestäni tuo tuntuu yllättävän ripeältä. Kännykän videokuvauksen mukaan 0 - 100km/h näyttäisi taittuvan noin 7s. pintaan ilmoitetun 8,2s. sijaan.
V6 CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei sitä välttämättä siitä näe, koska on voitu tehdä obd-portin kautta ja toisaalta ecun avaamisesta ei näy välttämättä mitään jälkiä, koska on siisti avata. Kyllä se sinun autosi on varmasti tuunattu kun ei tuollainen vakiona kovin ripeä ole!Kuul4 kirjoitti:Missäs tuossa S211 E280 V6 CDI:ssä se ohjainboksi sijaitsee? Voisin vilkaista josko siitä huomaisi jotain aukaisun jälkiä, kun mielestäni tuo tuntuu yllättävän ripeältä. Kännykän videokuvauksen mukaan 0 - 100km/h näyttäisi taittuvan noin 7s. pintaan ilmoitetun 8,2s. sijaan.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ja eikun ecua rei'ittämääntuikku kirjoitti:.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitokset tuikku. Pitänee tihrustella näkyykö kotelossa käsittelyn jälkiä vai oliko vaan harhaa tuo kiihtyvyys. Ja ecun rei'ittämisestähän nyt ei puhuttu... 

V6 CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:Ja eikun ecua rei'ittämääntuikku kirjoitti:.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.
Sinähän mainostat autojen ohjelmointia, mutta ihmetyttää mitä tuo taputus tarkoittaa, etkö arvosta tuikun osaamista,onko siinä jotain häikkää,vaan onko teidän ohjelmoinnissa?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
jussilampi kirjoitti:Sinähän mainostat autojen ohjelmointia, mutta ihmetyttää mitä tuo taputus tarkoittaa, etkö arvosta tuikun osaamista,onko siinä jotain häikkää,vaan onko teidän ohjelmoinnissa?s1jviita kirjoitti:Ja eikun ecua rei'ittämääntuikku kirjoitti:.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.
Ecun rei'itys ei ole missään tapauksessa yleisin tapa tehdä noita vaan kannen aukaisu! Tuon voi kysyä lähes keneltä vaan kellä on bdm-laitteet. Kannen saa auki siististi ja riskiä siinä ei ole kun tietää mitä tekee. Ainoa ecu missä kannesta näkee, että on aukaistu on Delphin ecu, koska kansi on syvennyksessä, Bosch:t saa siististi ja kiinni laitettaessa kunnon tiivistemassat väliin niin se on kuin tehtaalta tullut

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllähän EDC16 CP31 on riskialtis avata, koska kannen aukaisu ei riitä, vaan myös piirilevy on irroitettava pohja levystä.
Tuon tietää kaikki, jotka noita on oikeasti tehnyt.
Eli pienen luukun jyrsiminen, vaikka se brutaalilta kuulostaa on paljon turvallisempaa, kun tietää mitä tekee.
Yleisemmät EDC16 lootat, jotka on kummaltakin puoliskoiltaan alumiinia on helppo avata ja siten riskittömämpiä.
Tuon tietää kaikki, jotka noita on oikeasti tehnyt.
Eli pienen luukun jyrsiminen, vaikka se brutaalilta kuulostaa on paljon turvallisempaa, kun tietää mitä tekee.
Yleisemmät EDC16 lootat, jotka on kummaltakin puoliskoiltaan alumiinia on helppo avata ja siten riskittömämpiä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onhan tuo totta, että työtä CP31 teettää enemmän, mutta kirurgin veitsi on näppärä kun taipuu ja on ohut ja saa liimaan tehtyä viillon niin johan lähtee. Keskimmäinen jäähdytystatina joskus jumittaa, mutta rauhassa kun tekee niin hyvä tulee. Miten reijittäjät saatte 100% varmuudella kaiken sähköä johtavan metallin pois ecun sisältä vai luotatteko siihen, että lakka eristää? Sikallako sitten reikä peitetään?AnttiK kirjoitti:Kyllähän EDC16 CP31 on riskialtis avata, koska kannen aukaisu ei riitä, vaan myös piirilevy on irroitettava pohja levystä.
Tuon tietää kaikki, jotka noita on oikeasti tehnyt.
Eli pienen luukun jyrsiminen, vaikka se brutaalilta kuulostaa on paljon turvallisempaa, kun tietää mitä tekee.
Yleisemmät EDC16 lootat, jotka on kummaltakin puoliskoiltaan alumiinia on helppo avata ja siten riskittömämpiä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jyrsitään niin, että jää ohut "nahka" joka sitten mattopuukolla vipataan pois.
Ei mene puruja sisään. Aukko on noin 10 * 25 mm johon sikaliimalla alumiini kansi kiinni. On nopea toimenpide ja piirilevyyn ei kohdistu vääntöä yhtään.
Ei mene puruja sisään. Aukko on noin 10 * 25 mm johon sikaliimalla alumiini kansi kiinni. On nopea toimenpide ja piirilevyyn ei kohdistu vääntöä yhtään.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Okei, kuulostaa helpoltaAnttiK kirjoitti:Jyrsitään niin, että jää ohut "nahka" joka sitten mattopuukolla vipataan pois.
Ei mene puruja sisään. Aukko on noin 10 * 25 mm johon sikaliimalla alumiini kansi kiinni. On nopea toimenpide ja piirilevyyn ei kohdistu vääntöä yhtään.

Onneksi noita ei kauheasti tule tehtyä avaamalla vaan portin kautta, mutta tuota nakertamista pitää miettiä!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Osasta viestejä voi saada käsityksen että riski vapaata touha
Niin muistukseksi että Täysin riskitöntä ecuun tehtvä muutos
ei ole koskaan oli teko tapa sitten reijän, avauksen, pinnien, tai portin kautta,
(huonolla tuurila jo pelkkä testerillä tehtävä testaus, akun vaihto riittää)
Niin muistukseksi että Täysin riskitöntä ecuun tehtvä muutos
ei ole koskaan oli teko tapa sitten reijän, avauksen, pinnien, tai portin kautta,
(huonolla tuurila jo pelkkä testerillä tehtävä testaus, akun vaihto riittää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu pitää täysin paikkansa ja tuli todettua Bemariaikana kun pääsi akku tyhjenemään ja raukkaparka totaalisesti sekaisinCDI203 kirjoitti:Osasta viestejä voi saada käsityksen että riski vapaata touha
Niin muistukseksi että Täysin riskitöntä ecuun tehtvä muutos
ei ole koskaan oli teko tapa sitten reijän, avauksen, pinnien, tai portin kautta,
(huonolla tuurila jo pelkkä testerillä tehtävä testaus, akun vaihto riittää)

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos olisit oikeasti näitä 280,siä tehnyt, et kyllä viitsisi höpöjä kirjoitella.s1jviita kirjoitti:Okei, kuulostaa helpoltaAnttiK kirjoitti:Jyrsitään niin, että jää ohut "nahka" joka sitten mattopuukolla vipataan pois.
Ei mene puruja sisään. Aukko on noin 10 * 25 mm johon sikaliimalla alumiini kansi kiinni. On nopea toimenpide ja piirilevyyn ei kohdistu vääntöä yhtään.
Onneksi noita ei kauheasti tule tehtyä avaamalla vaan portin kautta, mutta tuota nakertamista pitää miettiä!
Kaapeli on noissa takavetoisissa ihan turha kapistus, nelivetoiset yleensä menee kaapelilla.
Muutenkin, tuo mallin ecujen kanssa ei voi käsiään etukäteen nostella.
Jos on jälkeenpäin sopivasti päivitetty niin, että on eri muistipaikkaan ajettu kokonaan uusi ohjelma, niin silloin joutuu 320cdi, nkin bdm-mällä tekemään.
Noin kuukausi sitten viimeiksi tuli tuollainenkin tapaus, kaapelilla luettuna olin jo identtisen tehnyt, mutta tuo ei onnistunutkaan.
Ei niitä nyt montaa ole ollut, mutta muutamia on.
Itse ohjelmahan on noissa ihan helppo, vaikeudet on tosiaankin muualla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Noita on tullut tehtyä parisen kymmentä ja ehkä puolet nelikkoja ja samalla tavalla takatuuppari on häipynyt, olisko sitten ollut juuri niitä ohjelmistoversoita, jotka pystyy tekeen portin kautta. Riippuu varmastikin myös laitteesta, jolla ecu luetaan portin kautta niin, että saadaan tarpeellinen määrä luettua. Tänään tein tein 330d bemarin ja niissähän on sama juttu, mutta valitsee valikosta "Read total" eikä "Read partitial".tuikku kirjoitti:Jos olisit oikeasti näitä 280,siä tehnyt, et kyllä viitsisi höpöjä kirjoitella.s1jviita kirjoitti:Okei, kuulostaa helpoltaAnttiK kirjoitti:Jyrsitään niin, että jää ohut "nahka" joka sitten mattopuukolla vipataan pois.
Ei mene puruja sisään. Aukko on noin 10 * 25 mm johon sikaliimalla alumiini kansi kiinni. On nopea toimenpide ja piirilevyyn ei kohdistu vääntöä yhtään.
Onneksi noita ei kauheasti tule tehtyä avaamalla vaan portin kautta, mutta tuota nakertamista pitää miettiä!
Kaapeli on noissa takavetoisissa ihan turha kapistus, nelivetoiset yleensä menee kaapelilla.
Muutenkin, tuo mallin ecujen kanssa ei voi käsiään etukäteen nostella.
Jos on jälkeenpäin sopivasti päivitetty niin, että on eri muistipaikkaan ajettu kokonaan uusi ohjelma, niin silloin joutuu 320cdi, nkin bdm-mällä tekemään.
Noin kuukausi sitten viimeiksi tuli tuollainenkin tapaus, kaapelilla luettuna olin jo identtisen tehnyt, mutta tuo ei onnistunutkaan.
Ei niitä nyt montaa ole ollut, mutta muutamia on.
Itse ohjelmahan on noissa ihan helppo, vaikeudet on tosiaankin muualla.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Sinähän mainostat autojen ohjelmointia, mutta ihmetyttää mitä tuo taputus tarkoittaa, etkö arvosta tuikun osaamista,onko siinä jotain häikkää,vaan onko teidän ohjelmoinnissa?s1jviita kirjoitti:Ja eikun ecua rei'ittämääntuikku kirjoitti:.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.
Ecun rei'itys ei ole missään tapauksessa yleisin tapa tehdä noita vaan kannen aukaisu! Tuon voi kysyä lähes keneltä vaan kellä on bdm-laitteet. Kannen saa auki siististi ja riskiä siinä ei ole kun tietää mitä tekee. Ainoa ecu missä kannesta näkee, että on aukaistu on Delphin ecu, koska kansi on syvennyksessä, Bosch:t saa siististi ja kiinni laitettaessa kunnon tiivistemassat väliin niin se on kuin tehtaalta tullut
Sinähän herkästi muutat taputuksia ja mielipidettä,vaikka se saadaankin auki pitää ymmärtää mitä tekee ja minkä takia, luulen että tuikku sen tietää.Ei mersun akun poisto ainakaan tuota mitään ongelmia,missään vaiheessa.Kylläkai se on parempi kun suutari pysyy lestissään,eikä asiantuntioita rupea neuvomaan!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Öö, mitä mielipidettä olen nyt muuttanut? Olenko kirjoittanut mersun akusta mitään? Bemarin akusta kyllä viitaten aiempaan kommenttiin riskeistä, jotka voivat tulla jopa heikosta akusta. Onko sulla joku ongelma?jussilampi kirjoitti:s1jviita kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Sinähän mainostat autojen ohjelmointia, mutta ihmetyttää mitä tuo taputus tarkoittaa, etkö arvosta tuikun osaamista,onko siinä jotain häikkää,vaan onko teidän ohjelmoinnissa?s1jviita kirjoitti:Ja eikun ecua rei'ittämääntuikku kirjoitti:.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.
Ecun rei'itys ei ole missään tapauksessa yleisin tapa tehdä noita vaan kannen aukaisu! Tuon voi kysyä lähes keneltä vaan kellä on bdm-laitteet. Kannen saa auki siististi ja riskiä siinä ei ole kun tietää mitä tekee. Ainoa ecu missä kannesta näkee, että on aukaistu on Delphin ecu, koska kansi on syvennyksessä, Bosch:t saa siististi ja kiinni laitettaessa kunnon tiivistemassat väliin niin se on kuin tehtaalta tullut
Sinähän herkästi muutat taputuksia ja mielipidettä,vaikka se saadaankin auki pitää ymmärtää mitä tekee ja minkä takia, luulen että tuikku sen tietää.Ei mersun akun poisto ainakaan tuota mitään ongelmia,missään vaiheessa.Kylläkai se on parempi kun suutari pysyy lestissään,eikä asiantuntioita rupea neuvomaan!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:Öö, mitä mielipidettä olen nyt muuttanut? Olenko kirjoittanut mersun akusta mitään? Bemarin akusta kyllä viitaten aiempaan kommenttiin riskeistä, jotka voivat tulla jopa heikosta akusta. Onko sulla joku ongelma?jussilampi kirjoitti:s1jviita kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Sinähän mainostat autojen ohjelmointia, mutta ihmetyttää mitä tuo taputus tarkoittaa, etkö arvosta tuikun osaamista,onko siinä jotain häikkää,vaan onko teidän ohjelmoinnissa?s1jviita kirjoitti:Ja eikun ecua rei'ittämääntuikku kirjoitti:.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.
Ecun rei'itys ei ole missään tapauksessa yleisin tapa tehdä noita vaan kannen aukaisu! Tuon voi kysyä lähes keneltä vaan kellä on bdm-laitteet. Kannen saa auki siististi ja riskiä siinä ei ole kun tietää mitä tekee. Ainoa ecu missä kannesta näkee, että on aukaistu on Delphin ecu, koska kansi on syvennyksessä, Bosch:t saa siististi ja kiinni laitettaessa kunnon tiivistemassat väliin niin se on kuin tehtaalta tullut
Sinähän herkästi muutat taputuksia ja mielipidettä,vaikka se saadaankin auki pitää ymmärtää mitä tekee ja minkä takia, luulen että tuikku sen tietää.Ei mersun akun poisto ainakaan tuota mitään ongelmia,missään vaiheessa.Kylläkai se on parempi kun suutari pysyy lestissään,eikä asiantuntioita rupea neuvomaan!
Kylläkai varmaan ymmärrät, vaikket olekkaan penaalin terävin kynä mitä tarkoitit ,kun taputit viestissä tuikulle boksin aukaisusta, ja nyt oletkin yhtäkkiä valmis sitä kokeileen, mutta pitäis sen jälkeen tietää mitä tekee ja myös ymmärtää se,jos räpeltää ihmisten autoja.Lisäksi foorumilla mainostaminen on kielletty,että poista mainokset varsinkin kun niiden vaikutuksesta ei ole tietoa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sulla on siis joku ongelma ja paha sellainen! Kuten aiemmin kirjoitin niin ecun rei'itys ei ole se yleisin tapa tehdä ja siitä taputukset, et tainnut ymmärtää. Bokseja olen avannut varmaa sata ja kaikki tuosta pihasta ovat lähteneet omin voimin eli ilmeisesti jotain ymmärrän tehdä oikein boksin sisällä, kuinkas monta boksia itse olet avannut? Mainostamiseen puuttuu adminit jos haluavat, ei ole sinun asiasi!jussilampi kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Öö, mitä mielipidettä olen nyt muuttanut? Olenko kirjoittanut mersun akusta mitään? Bemarin akusta kyllä viitaten aiempaan kommenttiin riskeistä, jotka voivat tulla jopa heikosta akusta. Onko sulla joku ongelma?jussilampi kirjoitti:s1jviita kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Sinähän mainostat autojen ohjelmointia, mutta ihmetyttää mitä tuo taputus tarkoittaa, etkö arvosta tuikun osaamista,onko siinä jotain häikkää,vaan onko teidän ohjelmoinnissa?s1jviita kirjoitti:Ja eikun ecua rei'ittämääntuikku kirjoitti:.
Ecu on konehuoneessa tuulilasin juuressa, kuskin puolella, muovikannen alla.
Ei ole siisti, eikä helppo avata, yleisin/paras tapa on tehdä siksi reikä kylkeen.
Joutuu väkisellä repimään auki -> suuri särkymisriski.
Ei voi kunnolla tehdä OBD-portin kautta, jos on takavetoinen, nelivetoista kannattaa kuitenkin yrittää, mutta ei ole kirkossa kuulutettu sekään.
Hyvällä tuurilla obd-portin kautta saa takavetoiseenkin suutinkarttaa muuttamalla pikkuisen lisää, riippuu ohjelmaversiosta.
Joissain versioissa jää kaapelin luku/kirjoitusalueen ulkopuolelle kokonainen "uusi" ohjelma, toisissa vähimmillään vaan yksi kartta, väännönrajoitin, riippuu siis paljon softaversiosta ja päivityksistä.
Ecun rei'itys ei ole missään tapauksessa yleisin tapa tehdä noita vaan kannen aukaisu! Tuon voi kysyä lähes keneltä vaan kellä on bdm-laitteet. Kannen saa auki siististi ja riskiä siinä ei ole kun tietää mitä tekee. Ainoa ecu missä kannesta näkee, että on aukaistu on Delphin ecu, koska kansi on syvennyksessä, Bosch:t saa siististi ja kiinni laitettaessa kunnon tiivistemassat väliin niin se on kuin tehtaalta tullut
Sinähän herkästi muutat taputuksia ja mielipidettä,vaikka se saadaankin auki pitää ymmärtää mitä tekee ja minkä takia, luulen että tuikku sen tietää.Ei mersun akun poisto ainakaan tuota mitään ongelmia,missään vaiheessa.Kylläkai se on parempi kun suutari pysyy lestissään,eikä asiantuntioita rupea neuvomaan!
Kylläkai varmaan ymmärrät, vaikket olekkaan penaalin terävin kynä mitä tarkoitit ,kun taputit viestissä tuikulle boksin aukaisusta, ja nyt oletkin yhtäkkiä valmis sitä kokeileen, mutta pitäis sen jälkeen tietää mitä tekee ja myös ymmärtää se,jos räpeltää ihmisten autoja.Lisäksi foorumilla mainostaminen on kielletty,että poista mainokset varsinkin kun niiden vaikutuksesta ei ole tietoa!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Täällä tää keskustelu on mennyt taas sille tasolle, et kenen äitillä on isoin pi**li...
Jospa pysyttäs asiassa ja jaeltas neuvoja taikka muuta aihepiiriin liittyvää.
Vaikka eipä täältä itse ohjelmointiin mitään kummempia apuja ole tullut enää pariin vuoteen..
Kuinka paljon itseasiassa olette saaneet sitä turbiinin ohjausta "kiristettyä" ohjelmasta?
Kaverilla olisi tuommoinen ML270cdi ja siinä tuo turbiinin luisto on tällä hetkellä melkoista.. myös vakiona. Lähdet ylämäkeen kiihdyttää niin saman tien nostaa kierrokset ylös n. 3000rpm ja meno tuntuu luistavalta, sit vasta 3500rpm jälkeen tuntuu kun turbiini yrittää tarrata kiinni ja vauhti lähtee kiihtymään.
Olen kokeillu vaikka minkälaista ohjelma autossa aina ongelmana tuo luisto, laatikko ei mene vikatilaan missään vaiheessa.
Omassa vanhassa 270cdi:ssä sain vähän kirittyä ohjelmalla tuota luistoa, mut tässä ei samaa vaikutusta.
Syöttöjä tuo kestää kummasti kun uusittu edellisen omistajan aikan kaikki polttoaineeseen liittyvät jutut
Vai onko se vaan niin tuossa ML:ssä et tuo turbiini ei vaan pidä??

Jospa pysyttäs asiassa ja jaeltas neuvoja taikka muuta aihepiiriin liittyvää.
Vaikka eipä täältä itse ohjelmointiin mitään kummempia apuja ole tullut enää pariin vuoteen..
Kuinka paljon itseasiassa olette saaneet sitä turbiinin ohjausta "kiristettyä" ohjelmasta?
Kaverilla olisi tuommoinen ML270cdi ja siinä tuo turbiinin luisto on tällä hetkellä melkoista.. myös vakiona. Lähdet ylämäkeen kiihdyttää niin saman tien nostaa kierrokset ylös n. 3000rpm ja meno tuntuu luistavalta, sit vasta 3500rpm jälkeen tuntuu kun turbiini yrittää tarrata kiinni ja vauhti lähtee kiihtymään.
Olen kokeillu vaikka minkälaista ohjelma autossa aina ongelmana tuo luisto, laatikko ei mene vikatilaan missään vaiheessa.
Omassa vanhassa 270cdi:ssä sain vähän kirittyä ohjelmalla tuota luistoa, mut tässä ei samaa vaikutusta.
Syöttöjä tuo kestää kummasti kun uusittu edellisen omistajan aikan kaikki polttoaineeseen liittyvät jutut

Vai onko se vaan niin tuossa ML:ssä et tuo turbiini ei vaan pidä??
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300