Alunperin vikaa oli normaalissakin ajossa (ilmeisesti kytkeytyy myös nykyiseen vikaan). Auto ei pitänyt kierroksia esim. liikennevaloissa vaan saattoi sammua 2-3 kertaa ennen totaalista stoppia. Tuolloin auto ei enää käynnistyt lainkaan. Litra sinolia tankkiin ja odottelua tovi niin auto käynnistyi. Parkkipaikalla polkemista kierrosten seilatessa miten sattuu mustien savujen kera korjasi vikaa hetkellisesti aina päiväksi kerrallaan. Tämä vika on kuitenkin poistunut tankin tyhjennyksellä, bensansuodattimen vaihdolla ja lukuisilla ruiskunpuhdistuslisäaineilla.
Ylläolevaa vikaa etsiessäni olen puhdistanut lisäilmaluistimen crc:llä, joka korjasi kyllä liian korkeat tyhjäkäyntikierrokset, mutta ei itse ongelmaa. Lisäksi olen vaihtanut pyörijän, virranjakajankannen, tulpat ja sytytysjohtosarjan. Näillä toimenpiteillä ei ollut vaikutusta käyntiin.
Ilmeisesti erinäiset ruiskunpudistuscoktailit (5L bensaa ja 0,5L injection cleaner) on korjanneet käyntiä sen verran, että valoissa ei enää sammu.
Mutta nyt on vähän erikoista, että auto sammuu oikealle kääntyessä.
Valistunut arvaus on heitetty, että vika johtuisi johtosarja.
Onko muita veikkauksia tai tietoa?
*****
Epäilen, että joku sähkövikahan se on kyseessä. Kuvia kävin ottamassa, jotka ei kyllä onnistunut.
Kaikki kuvat on siis oikealta puolelta akun vierestä.
Mistä mötikästä on kyse? Vaikuttaa erikoiselta viritykseltä.


Releessä oli hapettuamia ja sulake oli osittain sulanut. Mistä releestä on kyse?


Lyödään tämäkin kuva samaan syssyyn. Ohjaamon puolelta tulee kuvassa näkyvät johdot. Tunnistaako joku mistä johdoista on kyse?
