W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
pitäisi vaihdattaa molemmille puolille yläpallonivelet ja näyttää siltä että palloniveltä ei pelkästään irti vaan koko ylätukivarsi pitää vaihtaa..
minkähänlainen on tuo homma huollossa kestoltaan ja mistä noita ylätukivarsia olisi myynnissä edullisimmiltaan?
auto on vm -02
minkähänlainen on tuo homma huollossa kestoltaan ja mistä noita ylätukivarsia olisi myynnissä edullisimmiltaan?
auto on vm -02
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Saa pelkän pallonivelen, siitä joutuu poraamaan ne niitit auki ja laittamaan pultit tilalle.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Ei saa jos vielä alkuperäiset kiinteällä pallolla olevat .. eli menee tukivarsi ja nivel siinätapauksessa.
yhessäkään 211korisessa ei ole ollut niitattua yläpalloa
yhessäkään 211korisessa ei ole ollut niitattua yläpalloa
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Kolmella niitillä kiinni ylätukivarressa
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
tuossa näkyy niitit/pultit

EDIT_ täältä saa pelkän pallonivelen http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/1295/8/8" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT_ täältä saa pelkän pallonivelen http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/1295/8/8" onclick="window.open(this.href);return false;
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
mutta kuten mainitsin että alkupään 211 korisissa oli kiinteällä pallonivelellä, aivan kuten 220 korissa. sillon joutuu ostamaan uuden tukivarren johon menee tuo irroitettava pallo, joka tähän mennessä 100% pulteilla ollut kiinni eikä koskaan niiteillä
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Kiitoksia vastauksista, nyt on helpompi mennä kyselemään näiden perään varaosa-liikkeistä!
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Miten kestäneet kilometrejä? Onko jo muutakin vaihdettu etupäähän.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
134000km nyt mittarissa ja alapallonivelet vaihdettiin n 4 vuotta sitten takuuseen Veholla. Taakse pitää nyt vaihtaa myös narinanivel.
Motonetissa näytti olevan nuo Ylätukivarret 99€/kpl ja yläpallonivelet 33€/kpl, muualla varret luokkaa ~150€/kpl
Motonetissa näytti olevan nuo Ylätukivarret 99€/kpl ja yläpallonivelet 33€/kpl, muualla varret luokkaa ~150€/kpl
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
264000 kilometriä takan ja nyt vaihdettiin molemmat reaktiotangot ja raidetangon pää. Aiemmin vaihdeltu jo alapalloniveliä.
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Repullinen meni osia 350 tkm johdalla, ajettavuus hyvä.. Vaihdon jälkeen kävin suuntaamassa renkaat - perussuuntaus.
WIS:n mukaan pitäisi käyttää tankoa, jolla kammetaan 100 Nm voimasta renkaita ns. harittamaan. Näin lähtee väljyydet pois. Harvassa paikassa vaan taidetaan tehdä homma oikein. Ei nuokaan ole sillä säädetty
WIS:n mukaan pitäisi käyttää tankoa, jolla kammetaan 100 Nm voimasta renkaita ns. harittamaan. Näin lähtee väljyydet pois. Harvassa paikassa vaan taidetaan tehdä homma oikein. Ei nuokaan ole sillä säädetty

Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Jartuon kuvassa on ylätukivarsi jossa nivel on pulteilla + muttereilla kiinni.
Siihen voi tietysti vaihtaa pelkän nivelen.
Toinen mahdollisuus on alkuperäinen tukivarsi johon ei voi vaihtaa niveltä vaan joutuu vaihtamaan koko tukivarren, seuraava vaihto onnistuu sitten pelkällä nivelellä.
Niiteillä kiinni olevaa yläpalloniveltä ei ole koskaan 211:ssa näkynyt.
Kuten shade_z edellä kertoi.
Siihen voi tietysti vaihtaa pelkän nivelen.
Toinen mahdollisuus on alkuperäinen tukivarsi johon ei voi vaihtaa niveltä vaan joutuu vaihtamaan koko tukivarren, seuraava vaihto onnistuu sitten pelkällä nivelellä.
Niiteillä kiinni olevaa yläpalloniveltä ei ole koskaan 211:ssa näkynyt.
Kuten shade_z edellä kertoi.
wiimax.fi
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Eipä katsatuskonttoritkaan hyväksy tommoisia niitatuja niveliä pitää olla pulteilla kiinni
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Motonetiltä löytyi tukivarret joissa oli valmiina kiinni muttereilla pallonivelet- kokonaishinta 99€ /kpl. Veholla 262€ ja KL tais myydä 150€ hintaan.
Toivottavasti nyt sopivat heittämällä paikoilleen, eihän noista koskaa voi olla 100 -varma
Pitääkös näiden vaihdon jälkeen tehdä pyöransuuntaus?
Toivottavasti nyt sopivat heittämällä paikoilleen, eihän noista koskaa voi olla 100 -varma
Pitääkös näiden vaihdon jälkeen tehdä pyöransuuntaus?
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Terve,

t.
Risto
Hmm. Ainakin Klonkswagen Caddyssä ja kaiketi myös ykköskopan Golffissa / Jetassa on alkuperäinen etualapallo niitattu. Kai ne sen hyväksyvät. En tietenkään itse menisi niveliä niittailemaan.arska10 kirjoitti:Eipä katsatuskonttoritkaan hyväksy tommoisia niitatuja niveliä pitää olla pulteilla kiinni

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, Pe 10.06.2011 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E500 – 211.070
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Tarkotinkin tuossa itse niitattujaRoisto kirjoitti:Terve,Hmm. Ainakin Klonkswagen Caddyssä ja kaiketi myös ykköskopan Golffissa / Jetassa on alkuperäinen etualapallo niitattu. Kai ne sen hyväksyvät. En tietenkään itse menisi niveliä niittailemaan.arska10 kirjoitti:Eipä katsatuskonttoritkaan hyväksy tommoisia niitatuja niveliä pitää olla pulteilla kiinni
t.
Risto
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Morjensta kaikille tasapuolisesti.
Mersun (juu se ihan oikea marmoritiski) huollosta ilmoittivat että olisi tarpeen
vaihtaa W211 farkkuun molemmat yläpallot.
Hinta oli senverran karhea, ettei sitä kehtaa tänne laittaa.
Yläpallothan on hyvin esillä.
Onko olemassa tiedossa että jokin muu kuin mesen oma yläpallon ulosvetäjä sopisi tuonne?
En viitsisi sitä ihan tämän takia ostaa (KL;n hinta jotain 260eekua).
Jos sellaista ei ole niin saisiko pienen vinkin siihen painava leka toiselle puolelle ja vähän pienemmällä reilu
napaus toiselle puolelle tekniikkaan. Etten vain hajota paikkoja.
Vai onko vain parempi tilata Vänttiseltä aikaa?
Onko väliä jos laittaa KL- alkuperäis osan vai sen yli puolet halvemmat
?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /51026/950" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /31253/950" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos kaikille.
T. Talkkari
Mersun (juu se ihan oikea marmoritiski) huollosta ilmoittivat että olisi tarpeen
vaihtaa W211 farkkuun molemmat yläpallot.
Hinta oli senverran karhea, ettei sitä kehtaa tänne laittaa.
Yläpallothan on hyvin esillä.
Onko olemassa tiedossa että jokin muu kuin mesen oma yläpallon ulosvetäjä sopisi tuonne?
En viitsisi sitä ihan tämän takia ostaa (KL;n hinta jotain 260eekua).
Jos sellaista ei ole niin saisiko pienen vinkin siihen painava leka toiselle puolelle ja vähän pienemmällä reilu
napaus toiselle puolelle tekniikkaan. Etten vain hajota paikkoja.
Vai onko vain parempi tilata Vänttiseltä aikaa?
Onko väliä jos laittaa KL- alkuperäis osan vai sen yli puolet halvemmat

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /51026/950" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /31253/950" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos kaikille.
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Yläpallonivel irtoaa bilteman n.10-15€ maksavalla ulosvetäjällä parhaiten.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
juurikin eilen vaihdettu kitinöiden ja kolinoiden vuoksi molemmat reaktiotangot .oikealle ala ja yläpallonivelet ja oliko joku helakin.loppu kitinät.autolla ajettu n. 270 000km.kyllä kannattaa tuommosen rempan jälkeen säädättää kulmat ,oli auraus pielessä rajusti.ja remppaa tehdessä huomattu jotta etupään iskareissa vuotoa joten,remppaa riittää myös lähikuukausille
bilsteiniä vaiko sachia,on kuulemma poistunut ongelmat nuista sachin kepeistäkin vai onko muuta tietoa?

MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Noin Laatu-Dieselin omistaja opetti avaamaan kartioliitoksen ja jopa irrottamaan laakerin.Talkkari71 kirjoitti: Jos sellaista ei ole niin saisiko pienen vinkin siihen painava leka toiselle puolelle ja vähän pienemmällä reilu
napaus toiselle puolelle tekniikkaan. Etten vain hajota paikkoja.
Korjaamo oli erikoistunut Mersujen dieselmoottorien laadukkaaseen korjaamiseen, joten
tuskin siitä lyömisestä paikat hajoaa. Lokasuojaan voi tulla kuhmu, jos lyö vikaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi
Bilstein...itellä oli ehkä kuukauden sachit talvella kun rupes vuotaan ja koliseen takuuseen hain bilsteinit ja on kestänyt ainaki vielä..hemppaveikko kirjoitti:juurikin eilen vaihdettu kitinöiden ja kolinoiden vuoksi molemmat reaktiotangot .oikealle ala ja yläpallonivelet ja oliko joku helakin.loppu kitinät.autolla ajettu n. 270 000km.kyllä kannattaa tuommosen rempan jälkeen säädättää kulmat ,oli auraus pielessä rajusti.ja remppaa tehdessä huomattu jotta etupään iskareissa vuotoa joten,remppaa riittää myös lähikuukausillebilsteiniä vaiko sachia,on kuulemma poistunut ongelmat nuista sachin kepeistäkin vai onko muuta tietoa?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008