Muutaman kerran tehot hävinneet kesken ajon,5 minuutin seisokin jälkeen käy normaalisti. Pari kertaa sammunut,eilen tarkastin että että naftaa tulee normaalisti suutinputkesta startatessa mutta ei käynnisty.Viimeaikoina käynnistynyt huonosti,hehkut vaihdettu,ei sanottavasti apua.
Johtosarjasta mootoritilassa löytyi 4 johtoa joista pinta kulunut, katkaistu ja laitettu vulkanoituva jatkoliitin.
Moottorin tdc valo syttyy omia aikojaan,ei muita oireita. Seuraavalla ajokerralla useimmiten varoitusvalo sammunut.
Kerran tehojen hävitessä ajoin tankkaamaan kun nafta oli vähissä,voimat palasivat ehkä moottorin sammuttaminen vaikutti enemmän kuin tankkaus
vario 2.9vm 97 käyntihäiriö
Re: vario 2.9vm 97 käyntihäiriö
Tutkipa kirkkaita polttoaineputkia liikkuuko ilma kuplia niissä.Tällöin o-rengas satsi vaan paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: vario 2.9vm 97 käyntihäiriö
Jos ei ilmaa kulje noissa putkissa niin johonkin *.rin piuhan päähä lukemaan vikakoodit
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: vario 2.9vm 97 käyntihäiriö
Vehon mukaan on normaalia pienet ilmakuplat putkessa.suodattimelle tuleva putken nafta vajoaa starttauksen jälkeen muutaman sentin joka on normaalia.ja pumpulta nousee ilmakuplia
suodattimelle päin. Suodatin ja o renkaat vaihdettu.
Jos olen ymmärtänyt oikein niin kaikki on hyvin naftan matalapaine puolella.Jos sähköinen vika niin mikä estää moottorin käynnistymisen,pumppuun tulee vain yksi johto ja siihen tulee
sähkö startatessa.Aikoinaan riitti kun naftaa tuli ja kone pyöri,jos ei lähtenyt käyntiin niin yleensä sen kuuli kolinasta että jotain suurempaa on vialla.
Kone on vanhempi versio kuulemma kun siihen ei tule yhteenkään suuttimeen johtoa.
Viikonloppuna ihmetellään ja arvuutellaan,ei ymmärrä mutta eipä tuo ole ensimmäinen kerta.
Maanantaina yritän saada jonkun viisaan miehen taikalaatikon kanssa Konalaan.
suodattimelle päin. Suodatin ja o renkaat vaihdettu.
Jos olen ymmärtänyt oikein niin kaikki on hyvin naftan matalapaine puolella.Jos sähköinen vika niin mikä estää moottorin käynnistymisen,pumppuun tulee vain yksi johto ja siihen tulee
sähkö startatessa.Aikoinaan riitti kun naftaa tuli ja kone pyöri,jos ei lähtenyt käyntiin niin yleensä sen kuuli kolinasta että jotain suurempaa on vialla.
Kone on vanhempi versio kuulemma kun siihen ei tule yhteenkään suuttimeen johtoa.
Viikonloppuna ihmetellään ja arvuutellaan,ei ymmärrä mutta eipä tuo ole ensimmäinen kerta.
Maanantaina yritän saada jonkun viisaan miehen taikalaatikon kanssa Konalaan.