Tilannepäivitystä:
Tekniikka hankittu kokonaisen auton muodossa; E320 -93. Pari nopeaa kuvaa työkiireiden keskellä:
http://s1204.photobucket.com/albums/bb4 ... =MBint.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1204.photobucket.com/albums/bb4 ... vnster.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1204.photobucket.com/albums/bb4 ... Bmotor.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1204.photobucket.com/albums/bb4 ... DMBbak.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
VIN-koodin tarkemmat speksit löytyy ketjusta.
Miinuksia:
vas etulokari ruosteessa ja vaihtokunnossa
- oikea takakaari paikoin hieman pehmennyt
- vasen takaovi ruosteessa, tod.näk myös muovilistan alla
- multihihna vaihtokunnossa
- tuulilasissa särö, ei kuitenkaan näkökentässä mutta nykysääntöjen mukaan ei ilmeisesti läpäisisi leimaa(?)
- kuskin sähköikkunamekanismin hammasratas lyö tyhjää
- jonkunlainen öljyvuoto koneen etupäässä, päältäpäin ei pysty näkemään mitään, mutta seisoessaan jättää pienen merkin maahan. Ei kuitenkaan öljykalvoa paisuntasäiliössä, eikä vettä öljyssä
- käsijarru kytketty irti, oik. takapyörän jarrukilvestä kiinnityskohta ruostunut
- kuskin penkin ulkoreuna kulunut puhki
- sekunnin murto-osan black spot alhaisilla kierroksilla vedättäessä
Plussaa:
- kaikki sähköt toimii
- sähkölasit x4
- penkinlämmittimet
- AC puhaltaa kylmää
- tempomat toimii
- tasonsäätö toimii eikä vuoda öljyä
- tosi isot etujarrut
- jarrut toimii mainiosti
- kahdet renkaat alupyörillä, toiset alkuperäiset
- uudet Continental kesärenkaat
- uusi pakoputken loppuosa
- katsastettu 11/11
- aj 210k, kolme omistajaa, Ruotsiauto
- täydellinen huoltokirja 160k asti
- ei vetokoukkua
- 5v. manuaali, Getrag vai ZF (?), arpomista eri tietolähteiden kesken, liikkeet täsmälliset
- ASD
- vetolinja tuntuu täsmälliseltä
- 6-koneen mukava potku n. 4000 rpm
Kaiken kaikkiaan nopean oloinen auto painostaan huolimatta. Ei tykki tietenkään mutta tasaista voimaa tuntuisi olevan. Kuitenkin vääntöä ja 70 hp enemmän kuin nykyisessä M114 250CE koneessa, eikä sekään ihan tussu ole.
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/e320t.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt pitää pikkasen hengittää ja pohtia miten tämä swappi kannattaa fiksuiten hoitaa. Omat rahkeet/osaaminen riittää purku- ja asennushommiin ja niissäkin pitää apua pyytää. Nykyisessä tallissa näitä hommia ei kuitenkaan voi tehdä.
Laskeskelen budjettia koko hommalle ja katsotaan miten sen saisi nytkäytettyä eteenpäin. On hyvin todennäköistä, että pyydän/etsin ammattilaista apuun korvausta vastaan (ei ehkä ihan foorumin hengessä, täällähän peukutetaan ansaitusti niitä, jotka suoriutuvat hommasta itse). Omat taitoni, työkaluni ja mahdollisuuteni ovat kuitenkin rajalliset.