Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Eli kesken ajon kuului konehuoneesta kolinaa, ja kuin jotain olisi pudonnut kyydistä. Mittariston akkuvalot syttyi myös. Pysähdyin ja avasin konepellin, sitten huomasin että tuulettajanhihna oli lähtenyt irti, mutta roikkui vielä mukana. Ei ollut hihna siis poikki, vaan lähtenyt irti.
Mistä moinen voi johtua??
Mistä moinen voi johtua??
W 201 190, vm.91
Vito vm.97
Vito vm.97
Re: Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
2.3l diiselikone?
Hihnankiristäjän keinu väljä ja vinossa hihnan kulkureittiin nähden.
Hihnankiristäjän keinu väljä ja vinossa hihnan kulkureittiin nähden.
Re: Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Mika.T kirjoitti:2.3l diiselikone?
Hihnankiristäjän keinu väljä ja vinossa hihnan kulkureittiin nähden.
Juu tuollainen kone. Mites tuo on mahdollista? Onko se voinut löystyä?
W 201 190, vm.91
Vito vm.97
Vito vm.97
Re: Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Sille ohjainrullalle käy tälläin kun on huimat 180 000 km mittarissa, paskoilla osilla koottu ns. auto kyseessä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Olisiko se voinut sitten olla tuollainen osa joka putosi vauhdissa? Onko nuo ihan varastokamaa, ja mitä suurinpiirtein ko. osa kustantaa?veskola kirjoitti:Sille ohjainrullalle käy tälläin kun on huimat 180 000 km mittarissa, paskoilla osilla koottu ns. auto kyseessä.
Anteeksi, tiedän autoista yhtä paljon kun sika nintendosta joten..
W 201 190, vm.91
Vito vm.97
Vito vm.97
Re: Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Minulla tuo osa lensi kadulle Helsingissä ja oli kiire laivaan joten Veho teki työn 450 € hintaan kun auto meni hinurilla Espoon Veholle illalla (ja muuten vitutti silloin, meillä oli koirat kyydissä ja 4 henkeä ja laivaliput ja hytit varattuna). Silloin uusittiin koko keinu ja kaikki, mutta ei se itse osa nyt montaa kymppiä käytännössä maksa. Se vähän riippuu hajosiko sieltä jotain keinuun liittyvää vai vahtoiko Veho mulla keinun ihan huvikseen.
Kurkkaappas sinne konehuoneeseen tarkemmin taskulampun kanssa. Siellä pitäisi olla tälläinen viritys. Eli katso onko kiristinkeinussa (kuvassa keskimmäinen) rulla tallella ja sitten tuo ylempänä oleva ohjainrulla. Tässä minun mallissa on ilmastointi, joten jos sitä ei ole puuttuu tuo kompura ja ehkä apurulla mutta en ole varma.
Keinussa oleva rulla on vaihdettavissa, joten koko keinua ei varmaankaan tarvitse vaihtaa...(keinu on siis tuo vipuvarsi, jossa on tuo jousi, vetää hihnan kireälle keskeltä, ihan samalainen mikä on tavallisissa henkilömersuissa ja keinun toisessa päässä on pieni iskunvaimennin)
Kurkkaappas sinne konehuoneeseen tarkemmin taskulampun kanssa. Siellä pitäisi olla tälläinen viritys. Eli katso onko kiristinkeinussa (kuvassa keskimmäinen) rulla tallella ja sitten tuo ylempänä oleva ohjainrulla. Tässä minun mallissa on ilmastointi, joten jos sitä ei ole puuttuu tuo kompura ja ehkä apurulla mutta en ole varma.
Keinussa oleva rulla on vaihdettavissa, joten koko keinua ei varmaankaan tarvitse vaihtaa...(keinu on siis tuo vipuvarsi, jossa on tuo jousi, vetää hihnan kireälle keskeltä, ihan samalainen mikä on tavallisissa henkilömersuissa ja keinun toisessa päässä on pieni iskunvaimennin)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Kylmästäimätön versio on täälläpäin ajossa ja tuo apurulla odottelee paketissa vaihtajaansa
Kiristinrulla, vipu ja vivuntappi on vaihdettu. Tuohon joutui tekemään "työkalun", kun en kehdannut moottoria liikutella koppaan nähden. Siinä kiristäjän vivun tapissa on 17mm kuusiokolo kanta (elikkä se osa, jolla tuo kirstäjä on kiinni ),samainen tappi kun sattuu justiinsa korissa olevan palkin kohdalle. Ilopuun kaupasta 17mm kuusiokoloavain, josta leikkasin sellaisen parin sentin pätkän.
Kooällältä tuli nuo osat tilailtua: kirstäjän rulla 29, vipu 47 ja tappi 42 eurooppalaista valuuttaa.

Kiristinrulla, vipu ja vivuntappi on vaihdettu. Tuohon joutui tekemään "työkalun", kun en kehdannut moottoria liikutella koppaan nähden. Siinä kiristäjän vivun tapissa on 17mm kuusiokolo kanta (elikkä se osa, jolla tuo kirstäjä on kiinni ),samainen tappi kun sattuu justiinsa korissa olevan palkin kohdalle. Ilopuun kaupasta 17mm kuusiokoloavain, josta leikkasin sellaisen parin sentin pätkän.
Kooällältä tuli nuo osat tilailtua: kirstäjän rulla 29, vipu 47 ja tappi 42 eurooppalaista valuuttaa.
Re: Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Nyt se sitten selvisi. Laturi meni pilunpäreiksi. Eli siivapyörä lähti irti, ja pyörän akseli löysä. Että sellaista. Viime vuonna kun piti tehdä sellainen pikaratkaisu että laitettiin käytetty laturi kun edellinen meni pimeäksi. Olisi pitänyt ostaa uusi, mutta vahingosta viisastuneena kävin motonetissa ja uusi maksaa 229e, kun taas toisessa varaosaliikkeessä uusi maksoi lähes 400e. Tuon jälkimmäisen hinnan vuoksi en viime vuonna ostanut uutta 

W 201 190, vm.91
Vito vm.97
Vito vm.97
Re: Vito vm.97 tuulettajanhihna lähti irti kesken ajon??
Aiheeseen sinänsä ei ole mitään lisättävää mutta aina huvittaa tuo veskolan kuvavaraston laajuus liittyen Viton vanhaan koneeseen, mitä vaan kysytään niin kyseisestä kohtaa löytyy kuvia ja sen verran selkeitä (kone irrallaan ja sopivasti purettuna mikäli tarpeen) ettei jää tulkinnanvaraa 

wiimax.fi