.
1. Vielä se tuossa pihassa on, mutta kun siitä on nyt tärkeät osat irroiteltu, niin se lähtee "jonnekkin".
2. Tehoa ei ole nyt viimeisten muutosten jälkeen mittailtu kunnolla, mutta mitataan.
Viritystä varten vaihdettu on laatikko, turbiini, pakoputki, cooleri, ahtoputket, ahdin, pakosarja, suuttimet, korkeapainepumppu, paineantureita, polttoaine/öljyputkia.
Poistettu kokonaan ilmamassamittari, sammutusventtiili, egr-alipaineventtiili.
Muutoksia jäähdytysjärjestelmään ja auton keularakenteisiin.
Ahtopaineen säätö täysin mekaaninen.
Softa.
Max polttoaineen ruiskutuspaine 1800bar.
Max ahdot noin 2,5bar.
Max syötöt noin 150mm^3
3. Laatikon kustannus aika suuri.
Vaikkapa rehtijiiltä voi kysäistä, en uskalla arvioida hintaa, useampi tonni kuitenkin, riippuu suuresti, mitä tehdään.
Turbiini maksoi vahvistettuna 780€, JN Tradingilla.
Hydrauliyksikkö laatikkoon uutena luokkaa 1400€, vaihto-osana vähän reilu puolet.
Solenoidit, johdilevy, rättinivel, kardaanin keskikannatin ... tekee muutaman satasen lisää.
Väännönkeston kuvittelisin olevan yli tuhannen nyyttonin sekä laatikolla, että turbiinilla, mulla ei ainaskaan mitään pahaa sanottavaa, hyvin toimii.
Ei kannata taloudellisesti siis.
Parempi aihio on W211.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5