Eli onko sillä menovedellä ihan oikeasti muuta väliä kuin kulutus? EDIT:Lähinnä siis kiinnostaa mitä eroa käytännössä on bensalla ja diiselillä mersuissa, onko tekniikoiden kestävyyksissä eroa jne
Bensa VS Diiseli
Bensa VS Diiseli
Ihan nyt uskaltauduin kysäsemään mielipiteitä josko edes muutaman vastauksen saisi (toki jos vastaava ketju on jo jossain päin foorumia niin saapi ripittää ja linkittää
) Itsellä on kokemusta pelkästään tiiseli mersuista, mutta nyt kun tuosta vuoden -97 farkku paavosta (2.9 TD) olisi tarkoitus luopua kun pakuna ei oikein toimi lapsiperheessä (ja kiikarissa olisi vuoden -88 3.l bensa farkku (EDIT: siis oli, ja sekin oli vain vaihtoehto
) .
Eli onko sillä menovedellä ihan oikeasti muuta väliä kuin kulutus? EDIT:Lähinnä siis kiinnostaa mitä eroa käytännössä on bensalla ja diiselillä mersuissa, onko tekniikoiden kestävyyksissä eroa jne
Eli onko sillä menovedellä ihan oikeasti muuta väliä kuin kulutus? EDIT:Lähinnä siis kiinnostaa mitä eroa käytännössä on bensalla ja diiselillä mersuissa, onko tekniikoiden kestävyyksissä eroa jne
Viimeksi muokannut paukku87, Ke 29.08.2012 21:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Bensa VS Diiseli
onhan tiisseli "mukavampi" ajaa ainakin omasta mielestäni väännön ansiosta. toki tuo kuutos kone korjaa asiaa mutta itse tykkään enemmän tiiselistä 
w201 om605
Re: Bensa VS Diiseli
Ei kannata säikkyä bensaa. Diesel tarjoaa paremman väännön, niinkuin jekku jo mainitsi. Vaikka ei toi bensamyllykään ihan mopo ole. Kulutus toki kasvaa muutaman litran.
E350CDI&A180CDI
Re: Bensa VS Diiseli
Itse miettinyt samaa, eli siirtymistä takaisin bensaan, kun kilometrejä tulee niin vähän ja tuo 270cdi:n vero on aivan järkyttävä. Siinäpä se ongelma sitten onkin, kun nuo bensa koneet kuluttaa paljon ja vääntöä ei oikeen ole (tietty iso kutonen poikkeus, mut sit meneeki jo todella paljon bensaa). Tiedä tässä sitten että kannattaisiko yleensäkkään vaihtaa ja mihin vaihtaa...
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Bensa VS Diiseli
Muutoskatsasta paavo henkilöautoksi. Maksaa muutaman kympin.vuoden -97 farkku paavosta (2.9 TD) olisi tarkoitus luopua kun pakuna ei oikein toimi lapsiperheessä ja kiikarissa olisi vuoden -88 3.l bensa farkku
Mainittu bensa-auto ei tule alle kymmenen litran keskimääräisellä kulutuksella kulkemaan ja 290 taitaa kuluttaa 6-7 ?
Ei tarvitse tulla kuin vajaa 10000 km vuoteen niin diesel on halvempi.
wiimax.fi
Re: Bensa VS Diiseli
Kokeile vähän isompi koneisia bensa autoja niin on vääntöä ja pienemmillä tai tyhjäkäynnin tuntumassa on vääntöä ja joustoa kaasun painamiselle enemmän kuin cdi:ssä joka sammuu tupsahtaa.jylppy kirjoitti:Itse miettinyt samaa, eli siirtymistä takaisin bensaan, kun kilometrejä tulee niin vähän ja tuo 270cdi:n vero on aivan järkyttävä. Siinäpä se ongelma sitten onkin, kun nuo bensa koneet kuluttaa paljon ja vääntöä ei oikeen ole (tietty iso kutonen poikkeus, mut sit meneeki jo todella paljon bensaa). Tiedä tässä sitten että kannattaisiko yleensäkkään vaihtaa ja mihin vaihtaa...
Katselin että sulla ollut 1.8 ja 2.0 konetta mutta tuosta kun nostat tilavuutta 2.2 ja 3.0 väliin niin muuttuu koneen luonne ihan erilaiseksi.
Kuitenkin se isoillakin koneilla oleva kulutus on matkassa heitto pieni mutta kelpaa tieten soppa kun polkee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa VS Diiseli
No tossa omassa cdi:ssä on mittarissa vasta 278tkm ja se saattaa jopa pitää paikkansa, kun se ei kyllä tupsahtele, vaan lähtee ku telkkä pöntöstä kun antaa monoaatlas kirjoitti:Kokeile vähän isompi koneisia bensa autoja niin on vääntöä ja pienemmillä tai tyhjäkäynnin tuntumassa on vääntöä ja joustoa kaasun painamiselle enemmän kuin cdi:ssä joka sammuu tupsahtaa.jylppy kirjoitti:Itse miettinyt samaa, eli siirtymistä takaisin bensaan, kun kilometrejä tulee niin vähän ja tuo 270cdi:n vero on aivan järkyttävä. Siinäpä se ongelma sitten onkin, kun nuo bensa koneet kuluttaa paljon ja vääntöä ei oikeen ole (tietty iso kutonen poikkeus, mut sit meneeki jo todella paljon bensaa). Tiedä tässä sitten että kannattaisiko yleensäkkään vaihtaa ja mihin vaihtaa...
Katselin että sulla ollut 1.8 ja 2.0 konetta mutta tuosta kun nostat tilavuutta 2.2 ja 3.0 väliin niin muuttuu koneen luonne ihan erilaiseksi.
Kuitenkin se isoillakin koneilla oleva kulutus on matkassa heitto pieni mutta kelpaa tieten soppa kun polkee.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Bensa VS Diiseli
Automaatit ei sammua tupsahtele mutta manuaalit.Joutuu vähän kytkintä luistattamaan ainakin nelos koneella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa VS Diiseli
Muutama on lievä ilmaus. helpompi sanoa että kulutus tuplaantuu.ssuvik kirjoitti:Kulutus toki kasvaa muutaman litran.
ja eipä se taho kyläpyörityksessä 12 edes riittää. Minulla coupessa 5 vuoden keskikulutus on 70tkm matkalla 11,36l/100km ja suurin osa on maantieajoa 100-130kmh vauhtia ja loput työmatkaa 10km/siivu.dealer kirjoitti:Mainittu bensa-auto ei tule alle kymmenen litran keskimääräisellä kulutuksella kulkemaan ja 290 taitaa kuluttaa 6-7 ?
Ei tarvitse tulla kuin vajaa 10000 km vuoteen niin diesel on halvempi.
Mutta kutosbensa on paras. Mitään järkeehän siin ei oo kutosbensaa hankkia käyttöautoksi ellei ole tällainen eksentrikko kuten minä ja muutama muu tällä foorumilla. Itte vaihdoin lankku 320TE:n sitten loppujenlopuksi tuohon 220cdi väyryseen enkä ole katunut pätkääkään. Ja sillä dieselin väännöl ei tee hevon helkkaria ellei tarvi jotaki koppia vetää perässään
Vakiona kyllä dieselit on armottoman laiskoja vehkeitä. Noilla bensakutosilla kun tottunut ohittamaan ripeästi niin näillä dieseleillä pitää se voima ensin kerätä että sen saa käyttöön, bensassa se on siellä aina.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Bensa VS Diiseli
Tähän joutuu kyllä jättämään eriävän mielipiteen.Sergey kirjoitti:Vakiona kyllä dieselit on armottoman laiskoja vehkeitä. Noilla bensakutosilla kun tottunut ohittamaan ripeästi niin näillä dieseleillä pitää se voima ensin kerätä että sen saa käyttöön, bensassa se on siellä aina.
Kyllähän noissa dieseleissä nimenomaan teho on aina paikalla mutta se on sitä niskojennytkytystehoa....
"Isossa" bensakoneessa on kaksi eri aluetta, vahva ja sivistynyt joutokäynti-n.2500-3000rpm ja sitten räyhäävän tasainen 2500-punaraja. Kyllä Vaparibensakonetta pitää polkaista jo jonkin verran jotta pääsee dieselin mukaan, tosin sitten se diesel jääkin jo öljynkatkuun
Itse tykkään isoissa kutosissa ja kaseissa (bensat) siitä että joutokäynniltä sopivaan rpm rajaan meno on ripeää mutta todella sivistynyttä....dieseleissä taas siitä että sopivalla rpm alueella n.1300-2000rpm on vääntö varpaanliikkeellä avittamassa liikkumista.
jotenkin noin itse kuvailen näiden eroja....
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Su 26.08.2012 07:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Bensa VS Diiseli
no kyllä nuo dieselit o monesti yllättänyt maantiellä kun ei sitä suorituskykyä olekaan ikinä sieltä löytynyt. Tietysti en oo ajellu paljoa noilla yli kolmelitraisilla cdi:llä joka tehojen puolesta olisi samaa kastia kuin 300-24. Tuosta oon samaa mieltä tuon viimeisen lauseen kanssa.
Mutta toisaalta minä uskallan vetää sen bensakoneen sinne punarajalla aina ku tarvii. Konetyypit kun on aivan erilaisia niin pitää se koko kapasiteetti aina käyttää. Sehä o oikee tutkittu juttu että ihmiset ei halua oikein moottoreita kierrättää yli 4000 kiekkaa vaikka reserviä olisi. Sitten kun o tottunu dieseliin, niin raja vaan pahenee. Tuossa äskenkin kun kävin ässällä kurvailemassa niin jengat tappiin tietty
Mutta toisaalta minä uskallan vetää sen bensakoneen sinne punarajalla aina ku tarvii. Konetyypit kun on aivan erilaisia niin pitää se koko kapasiteetti aina käyttää. Sehä o oikee tutkittu juttu että ihmiset ei halua oikein moottoreita kierrättää yli 4000 kiekkaa vaikka reserviä olisi. Sitten kun o tottunu dieseliin, niin raja vaan pahenee. Tuossa äskenkin kun kävin ässällä kurvailemassa niin jengat tappiin tietty
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: Bensa VS Diiseli
Kyllä mulla ainakin on esim. ohittaminen ollu ihan kirkkaasti vaivattominta tällä E270CDI:llä tähän astisista autoista ja historiasta löytyy muutama 3litrainen bensa bemari. Mutta jokaisella kai on oma mielipiteensä. Myönnetävä on tosin, että kuutoskoneista bensa mersua en oo koskaan päässyt koittamaan.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Bensa VS Diiseli
dieselissä on se paha vika, että juuri kun luulee, että nyt se alkaa lähtemään, niin ollaankin jo rajoittajalla
tämä on toki enemmän suoraruiskujen ongelma... (enkä puhu nyt mistää ST koneista, vaan siis vakioista...)
itse tykkäsin ajella 300E:llä juuri sen laajan kierrosalueen takia, vetää alakierroksilla "kuten diesel" mutta ei tule raja vastaan heti siinä puolen kaasun jälkeen
arkiajossa dieselillä toki pärjää siinä missä bensakoneellakin, mutta on se jotenkin niin työkone moottori... itse olen nyt taas yrittänyt opetella ajelemaan tuolla 250 monivena vapari farkulla ja kyllä monesti tulee mieleen, että olisipa bensakone, kun erehtyy lähteä ohitukseen
(tuossa loppuu välitykset kolmosella reiluun sataan ja nelosella kiihtyvyys nyt on mitä on... 300E olis tainnut ottaa kolmosella yli 160 km/h jos olis pitänyt lapun lattiassa
)
eikä se kulutus 300E:llä nyt mitään mahdotonta ollut, jos malttoi kiltisti ajella, niin vähemmällä se meni, mitä tuo 250 dieseli, jonka keskikulutus on nyt ollut yli 7 ltr jatkuvasti
tänään näytti kulutus sellaista lukemaa, kuin 7.9 ltr/100 km, mutta tässä jaksossa onkin aika paljon turhia kiihdyttelyjä/ohituksia ja tyhjäkäynti sessioita, mitkä kuuluu tuohon pumpun säätämiseen...
itse tykkäsin ajella 300E:llä juuri sen laajan kierrosalueen takia, vetää alakierroksilla "kuten diesel" mutta ei tule raja vastaan heti siinä puolen kaasun jälkeen
arkiajossa dieselillä toki pärjää siinä missä bensakoneellakin, mutta on se jotenkin niin työkone moottori... itse olen nyt taas yrittänyt opetella ajelemaan tuolla 250 monivena vapari farkulla ja kyllä monesti tulee mieleen, että olisipa bensakone, kun erehtyy lähteä ohitukseen
eikä se kulutus 300E:llä nyt mitään mahdotonta ollut, jos malttoi kiltisti ajella, niin vähemmällä se meni, mitä tuo 250 dieseli, jonka keskikulutus on nyt ollut yli 7 ltr jatkuvasti
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Bensa VS Diiseli
Mun autoista paras moottori on ollut ässän V8. Kaasua kun paino niin alko tapahtumaan. Ohi pääsi paaaljon helpommin ku ohjelmoidulla 320CDI:llä. Kyllä se myös ainetta vei.. Hyvä on myös tuo Toyotan 4,2 TDI. Siinä ei tehoa oo, mutta voimaa löytyy.
E350CDI&A180CDI
-
Jari Haikara
- Vakiokalustoa

- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
Re: Bensa VS Diiseli
.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, Pe 28.09.2012 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bensa VS Diiseli
niin se menee. Diesel on työkoneiden tulevaisuus. Henkilöautoissa käytetään bensaa alkoholia ja kaasua.Jari Haikara kirjoitti:Autot toimii bensalla, traktorit tupaöljyllä
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: Bensa VS Diiseli
Tuli tuossa kesällä pörrättyä 420 väykyllä ja voi pojat kun survasin kaasun pohjaan niin.. mitäpä v..tua,
Piti vähän aikaa miettiä että miksei tämä kulje, ei siis mihinkään!! Oli kyllä pahanlaatunen pettymys,
kun on tottunut siihen toiseen 420:iin, nimittäin tupaöljy versioon
Piti vähän aikaa miettiä että miksei tämä kulje, ei siis mihinkään!! Oli kyllä pahanlaatunen pettymys,
kun on tottunut siihen toiseen 420:iin, nimittäin tupaöljy versioon
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies

- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Bensa VS Diiseli
Ehkäpä vanhanlinjan vapari-petsiini-miestenkin kannattaisi käydä ennen ponnekasta kommentoimista kokeilemassa myös hyvin säädettyä uudensukupolven 6-8 sylinteristä tupaöljy meseä.Kumipää kirjoitti:Tuli tuossa kesällä pörrättyä 420 väykyllä ja voi pojat kun survasin kaasun pohjaan niin.. mitäpä v..tua,
Piti vähän aikaa miettiä että miksei tämä kulje, ei siis mihinkään!! Oli kyllä pahanlaatunen pettymys,
kun on tottunut siihen toiseen 420:iin, nimittäin tupaöljy versioon
Itse olen kokeillut molemman katekorian pelejä ja voimakkaasti dieselin kannalla. Täys vääntö alle 2000 rpm, eli juuri siinä missä sitä tarvitaan.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Bensa VS Diiseli
vertaillaan nyt vain vapari bensaa, vapari dieseliin... ahdettujen kohdalla tilanne kääntyy sitten viimeistään ehdottomasti bensiini version puolelle...Kylmänraudanseppä kirjoitti:Ehkäpä vanhanlinjan vapari-petsiini-miestenkin kannattaisi käydä ennen ponnekasta kommentoimista kokeilemassa myös hyvin säädettyä uudensukupolven 6-8 sylinteristä tupaöljy meseä.Kumipää kirjoitti:Tuli tuossa kesällä pörrättyä 420 väykyllä ja voi pojat kun survasin kaasun pohjaan niin.. mitäpä v..tua,
Piti vähän aikaa miettiä että miksei tämä kulje, ei siis mihinkään!! Oli kyllä pahanlaatunen pettymys,
kun on tottunut siihen toiseen 420:iin, nimittäin tupaöljy versioon
Itse olen kokeillut molemman katekorian pelejä ja voimakkaasti dieselin kannalla. Täys vääntö alle 2000 rpm, eli juuri siinä missä sitä tarvitaan.
tuohan nyt on ihan idioottimaista alkaa vertailla ahdettua dieseliä vapari bensaan ja vielä möläytellä jotain niistä väännöistä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Bensa VS Diiseli
napa se puhuu vaan vähän ja paljon asiaa. harvalla o kokemusta kunnhon ahdettuun bensiiniin. vapari kutonen on tunnelmaltaan ihan omaa luokkaansa. ahdettuna se on vain ihan touhutippa. turpotiisseli toimii, mutta ei siitä ole autoiluun.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Bensa VS Diiseli
Totanoin....ei se mökkiöljyllä oleva kasi ML ainakaan skoda roomster 1,2 tsi:ä pese mitenkään....oli kyllä sellainen mopedi että pahaa teki....kannattaa tupaöljymiesten mennä koeajamaan vaikka mersun uusimpia bensakaseja, niitä taitaa olla tuplaturboina...Kumipää kirjoitti:Tuli tuossa kesällä pörrättyä 420 väykyllä ja voi pojat kun survasin kaasun pohjaan niin.. mitäpä v..tua,
Piti vähän aikaa miettiä että miksei tämä kulje, ei siis mihinkään!! Oli kyllä pahanlaatunen pettymys,
kun on tottunut siihen toiseen 420:iin, nimittäin tupaöljy versioon
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Bensa VS Diiseli
Aika vaikea olla vertaamatta turbodieseliä vaparibensaan kun aloitusviestissä on vastakkain 290turbodiesel ja 300 bensa, eikä vapari dieseleitä ole tehty yli kymmeneen vuoteen.
Mutta verrataan mihin vaan, itse ajelen nyt vanhalla E200cdi:llä (alunperin 105hv/235Nm) jossa ohjelmaa muutettu enkä kyllä moottorin ominaisuuksien vuoksi vähässä kummassa vaihtaisi bensamoottoriseen.
Kulutus alkaa sekalaisessa ajossa viitosella ja vääntö alhaalta.
Mutta verrataan mihin vaan, itse ajelen nyt vanhalla E200cdi:llä (alunperin 105hv/235Nm) jossa ohjelmaa muutettu enkä kyllä moottorin ominaisuuksien vuoksi vähässä kummassa vaihtaisi bensamoottoriseen.
Kulutus alkaa sekalaisessa ajossa viitosella ja vääntö alhaalta.
wiimax.fi
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bensa VS Diiseli
Paavo 2.9 turbodiesel manuaalina kuluttaa noin 5-litraa satasella, kun taas 3-litran bensa taitaa hörpätä 10-litraa.
Tiedä sitten millä olisi mukavempaa ajella, jos ei ole käyttökustannuksista kiinni.
Kohtuu hinnalla jo pääsee vähän uudempiin Mersuihin käsiksi, jotka molemmissa polttoaine vaihtoehdoilla kuluttaa alle 5-litran satasella.
Samaisista malleista löytyy perheellisille ja eläinystäville sopiva vaihtoehto. Ainut huono puoli noissa uudemmissa Mersuissa on se herkästi haavoittuminen, jos oikein elektroniikka alkaa kiusaamaan.
Tiedä sitten millä olisi mukavempaa ajella, jos ei ole käyttökustannuksista kiinni.
Kohtuu hinnalla jo pääsee vähän uudempiin Mersuihin käsiksi, jotka molemmissa polttoaine vaihtoehdoilla kuluttaa alle 5-litran satasella.
Samaisista malleista löytyy perheellisille ja eläinystäville sopiva vaihtoehto. Ainut huono puoli noissa uudemmissa Mersuissa on se herkästi haavoittuminen, jos oikein elektroniikka alkaa kiusaamaan.
Re: Bensa VS Diiseli
Haha
Täällä on mukava sohia!
Kyllä tallista löytyy ahdettua bensaa tuonne kiihdytyspuolelle, jolla saapi kylmät kyydit,
mutta mutta.. Kyllähän se kannattaa diiselillä ajaa, on se vaan niin mahtava kulkemaan ja tuolla vapaan nopeuden maassa
ajettiin letkassa näitten nopeitten vehkeitten kanssa, possua ja ämmäläistä, niin siinähän kävi kuten Le manssin
kisoissa, bentsiini vehkeet joutu luovuttaan kun tankit tyhjeni
Ei kyllä edes alettu hulluttelemaan, matkavauhti huiteli siinä 260-270km/h
Käykääpä kokeilemassa ohjelmoitua e420cdi:tä, taikka näitä bemarin ja audin uusia koneita,
luulen että siinä silmät aukeais pikkuhiljaa.
Jos joutusin nyt vaihtaan bensaan, niin E55 kompurakoneella, mutta eihän sillä kenenkään
perse kestä ajaa, varsinkaan mun ajotyylillä, eikä saa kääntyvää koukkua.
Pitäähän näillä raktoreilla yrittää töitäki tehä.
Kyllä tallista löytyy ahdettua bensaa tuonne kiihdytyspuolelle, jolla saapi kylmät kyydit,
mutta mutta.. Kyllähän se kannattaa diiselillä ajaa, on se vaan niin mahtava kulkemaan ja tuolla vapaan nopeuden maassa
ajettiin letkassa näitten nopeitten vehkeitten kanssa, possua ja ämmäläistä, niin siinähän kävi kuten Le manssin
kisoissa, bentsiini vehkeet joutu luovuttaan kun tankit tyhjeni
Ei kyllä edes alettu hulluttelemaan, matkavauhti huiteli siinä 260-270km/h
Käykääpä kokeilemassa ohjelmoitua e420cdi:tä, taikka näitä bemarin ja audin uusia koneita,
luulen että siinä silmät aukeais pikkuhiljaa.
Jos joutusin nyt vaihtaan bensaan, niin E55 kompurakoneella, mutta eihän sillä kenenkään
perse kestä ajaa, varsinkaan mun ajotyylillä, eikä saa kääntyvää koukkua.
Pitäähän näillä raktoreilla yrittää töitäki tehä.
Viimeksi muokannut Kumipää, Su 26.08.2012 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Bensa VS Diiseli
SL500 vs. E 320 CDI T 4matic: Soundi on bensassa parempidealer kirjoitti: Mutta verrataan mihin vaan, itse ajelen nyt vanhalla E200cdi:llä (alunperin 105hv/235Nm) jossa ohjelmaa muutettu enkä kyllä moottorin ominaisuuksien vuoksi vähässä kummassa vaihtaisi bensamoottoriseen.
Bensamoottori käy kauniimmin, varsinkin tyhjäkäynnillä ja korkeilla kierroksilla, joihin diesel ei pysty.
Tasapainotusakselilla varustettu CDI-V6 käy hämmästyttävän tasaisesti kierroksilla.
Korkealle kiekuvaa bensa-V8:a (tai kuutostakin) on ilo kuunnella, CDI-V6 murisee matalalta.
Vääntö on dieselin eduksi, mikä tuntuu arkiajossa.
Vapaastihengittävä vastaa nopeammin kaasuun kuin turbo. Suurin viive tulee automaatista.
Kulutus on bensamoottorissa 35-50% suurempi ajotavasta riippuen.
Tällä V6-dieselillä on ajettu 160.000 km keskinopeudella 224 km/t vuonna 2005.
Tuommoinen arkikäyttöön tarkoitettu tehokas nelivetoinen dieselfarkku on säädettävällä alustalla ja
leveillä renkailla luultavasti nopeampi radalla kuin avoauto isolla bensamoottorilla. Renkaita on lähes
mahdoton saada vinkumaan arkikäytössä eikä se johdu mistään tehoa leikkaavasta luistonestosta.
SL500 1998 vapaastihengittävällä V8:lla:
320 hv @5600
470 Nm @3900
225/55 - 16
Vakioalusta teräsjousin
1910 kg
5-v automaatti
6,5 sek 0-100 km/t 250 km/t
E300CDI T 4matic 2007 säädetyllä CDI-moottorilla:
280 hv @3800
650 Nm @1600-2800 (vakiona 224 hv 510 Nm)
245/45-17 (Avantgarde)
Airmatic säädettävällä korkeudella ja jäykkyydellä
1980 kg
5-v automaatti
(vakiona 8,1 sek 0-100 km/t 236 km/t)
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Bensa VS Diiseli
Tässä on asiaa!dealer kirjoitti:Muutoskatsasta paavo henkilöautoksi. Maksaa muutaman kympin.vuoden -97 farkku paavosta (2.9 TD) olisi tarkoitus luopua kun pakuna ei oikein toimi lapsiperheessä ja kiikarissa olisi vuoden -88 3.l bensa farkku
Mainittu bensa-auto ei tule alle kymmenen litran keskimääräisellä kulutuksella kulkemaan ja 290 taitaa kuluttaa 6-7 ?
Ei tarvitse tulla kuin vajaa 10000 km vuoteen niin diesel on halvempi.
Karkaa tämä topikki kyllä taas piru väittelyksi niinku aina.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies

- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Bensa VS Diiseli
Olen ajanut uutta CL tuplaturboakin... ei pahan laiska alhaalla, kuten vanhemmat vaparibensat ja kiertäähän se ylemmäs kuin diesel...LopenUupunut kirjoitti:Totanoin....ei se mökkiöljyllä oleva kasi ML ainakaan skoda roomster 1,2 tsi:ä pese mitenkään....oli kyllä sellainen mopedi että pahaa teki....kannattaa tupaöljymiesten mennä koeajamaan vaikka mersun uusimpia bensakaseja, niitä taitaa olla tuplaturboina...Kumipää kirjoitti:Tuli tuossa kesällä pörrättyä 420 väykyllä ja voi pojat kun survasin kaasun pohjaan niin.. mitäpä v..tua,
Piti vähän aikaa miettiä että miksei tämä kulje, ei siis mihinkään!! Oli kyllä pahanlaatunen pettymys,
kun on tottunut siihen toiseen 420:iin, nimittäin tupaöljy versioon.
.
mutta auton hintaluokka hankintaverotuksen kanssa menee ikäväksi.
Jos oikeasti haluan ajaa lujaa, otan tallistani ratapyöräni... siinä on koneteho 1,3 hp yhtä kuivapaino-kiloa kohtaan.
Viestini idea oli, että kohtuurahalla saa nykydieselistä mukavan... jos raha ei olisi rajoittava tekijä, niin ajelisin uudella AMG - V12 biturbo Pagani huayralla minäkin.
PS. Näiden vaparibensamiesten kannattaisi oikeasti käydä kokeilemassa kumipään ehdottamaa dieselauto-versiota; ehkä avartaisi hieman mailmankatsomusta?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Bensa VS Diiseli
Ketjun aloittajalle :
Itse varmaankin jo tiedät mitä tuollainen 290 dieseli oikeasti sinun ajossa kuluttaaa? Nuo täällä kerrotut 5-6 litran kulutuksen eivät
varmasti ole mitään keskikulutuksia .
Vastaava bensa mersu kuluttaa todellisuudessa yli 10 litraa . Paljonko yli riippuu siitä paljonko ajat pelkkää taajamaa ajoa.
Minusta on kuitenkin hyvä huomata että valitsitpa kumman tahansa niin tuossa ikäluokassa mahdolliset ja hyvin todennäköiset korjaukset
heiluttavat budjettia enemmän kuin pelkkä polttoaineen kulututus.
Lisäksi bensan hinta nousee taas sekä myös päästöpohjaiset käyttömaksut kiristyvät vuoden vaihteessa. (Suomeksi , osta alle 130 co2 arvoinen auton
niin kustannukset eivät juurikaan muutu )
Itse varmaankin jo tiedät mitä tuollainen 290 dieseli oikeasti sinun ajossa kuluttaaa? Nuo täällä kerrotut 5-6 litran kulutuksen eivät
varmasti ole mitään keskikulutuksia .
Vastaava bensa mersu kuluttaa todellisuudessa yli 10 litraa . Paljonko yli riippuu siitä paljonko ajat pelkkää taajamaa ajoa.
Minusta on kuitenkin hyvä huomata että valitsitpa kumman tahansa niin tuossa ikäluokassa mahdolliset ja hyvin todennäköiset korjaukset
heiluttavat budjettia enemmän kuin pelkkä polttoaineen kulututus.
Lisäksi bensan hinta nousee taas sekä myös päästöpohjaiset käyttömaksut kiristyvät vuoden vaihteessa. (Suomeksi , osta alle 130 co2 arvoinen auton
niin kustannukset eivät juurikaan muutu )
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Bensa VS Diiseli
No tässä ollaan kyllä iha tosissaan ostamassa V8 cdi koneella olevaa tiisseliä ja on koeajettu useampia eetä ja mölliä. Silti sanon että se on suora kutonen joka on miellyttävin niin korvalle kuin kulkemisellekinKylmänraudanseppä kirjoitti:PS. Näiden vaparibensamiesten kannattaisi oikeasti käydä kokeilemassa kumipään ehdottamaa dieselauto-versiota; ehkä avartaisi hieman mailmankatsomusta?
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Bensa VS Diiseli
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Olen ajanut uutta CL tuplaturboakin... ei pahan laiska alhaalla, kuten vanhemmat vaparibensat ja kiertäähän se ylemmäs kuin diesel...LopenUupunut kirjoitti:Totanoin....ei se mökkiöljyllä oleva kasi ML ainakaan skoda roomster 1,2 tsi:ä pese mitenkään....oli kyllä sellainen mopedi että pahaa teki....kannattaa tupaöljymiesten mennä koeajamaan vaikka mersun uusimpia bensakaseja, niitä taitaa olla tuplaturboina...Kumipää kirjoitti:Tuli tuossa kesällä pörrättyä 420 väykyllä ja voi pojat kun survasin kaasun pohjaan niin.. mitäpä v..tua,
Piti vähän aikaa miettiä että miksei tämä kulje, ei siis mihinkään!! Oli kyllä pahanlaatunen pettymys,
kun on tottunut siihen toiseen 420:iin, nimittäin tupaöljy versioon.
.
mutta auton hintaluokka hankintaverotuksen kanssa menee ikäväksi.
Jos oikeasti haluan ajaa lujaa, otan tallistani ratapyöräni... siinä on koneteho 1,3 hp yhtä kuivapaino-kiloa kohtaan.
Viestini idea oli, että kohtuurahalla saa nykydieselistä mukavan... jos raha ei olisi rajoittava tekijä, niin ajelisin uudella AMG - V12 biturbo Pagani huayralla minäkin.
PS. Näiden vaparibensamiesten kannattaisi oikeasti käydä kokeilemassa kumipään ehdottamaa dieselauto-versiota; ehkä avartaisi hieman mailmankatsomusta?
Aina kun asentaa tikkataulun, taustalle kannattaa asentaa vähintään neliön vanerilevy.
.
Opel, "weird lieben autos"....



