Hei,
Menee hieman offtopiciksi, koska nyt ei ole kumpikaan kolkki ollut ajossa puoleentoista vuoteen. Ajan ultramodernilla W124:lla vm 88, 250D automaatti. Sehän on kaikella tapaa järkiperusteisesti parempi auto kuin W123. Silti kärsin ajoittain vierotusoireista. Ovi ei sano "Schlunk" sulkeutuessaan, auringon kilo ei läiky kromipuskureilta ja jotenkin OM617:n raklatuskin on juurevampaa kuin OM602:n. Siis fiiliksessä hävitään, valitettavasti. Toki W124 tarjoaa erittäin hyvän kyydin, mutta W123n ajofiilis on vain retromiehen makuun jämympi.
Ajoin W123-kalustolla syyskuusta 2004 aina helmikuulle 2011. Kaikki ajot, satoi tai paistoi, kesä tai talvi. Yhteensä noin 160tkm. Kolme eri lossia, 200D, 300D ja 230E. Pentele, kun noita ei ruosteettomana enää juuri lyödä. Kun joskus saisi huippukuntoisen S123 300 Turbodieselin alle, niin muuta ei mies voi mielestäni enää toivoa...
Se haaveilusta. Jos 123-miitti järjestetään, niin tulisin mielelläni kuolaamaan, lupaan etten autojen päälle.
T;Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)