203 c200 Kompressor vikoja M111
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Säätimen vaihto edessä maanantaina ja tarvitsen hieman jeesiä.
Säädin itsessään on tosiaan kiinni kolmella pultilla ja se ei sinällään aiheuta mitään.
Mutta säätimen edessä on letku ja jokin tunnistin. Pitääkö nuo molemmat irroittaa ennen kuin säätimen saa pois paikaltaan? Ainakaan ekalla yrittämällä aikanaan ei tuo säädin tullut kokonaan ulos. Vai onko tässä jokin muu juttu joka tulisi tietää?
Ja tässä välissä tietenkin on jo hyvä esittää kiitokset kaikille aiheesta kiinnostuneille ja auttaneille!
Säädin itsessään on tosiaan kiinni kolmella pultilla ja se ei sinällään aiheuta mitään.
Mutta säätimen edessä on letku ja jokin tunnistin. Pitääkö nuo molemmat irroittaa ennen kuin säätimen saa pois paikaltaan? Ainakaan ekalla yrittämällä aikanaan ei tuo säädin tullut kokonaan ulos. Vai onko tässä jokin muu juttu joka tulisi tietää?
Ja tässä välissä tietenkin on jo hyvä esittää kiitokset kaikille aiheesta kiinnostuneille ja auttaneille!
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Säädin on vaihdettu. Ei se sitten ollutkaan mikään sen suurempi asia. Piti tuo ympyröity pultti vaan irroittaa niin säätimen sai pois paikaltaan.
Seuraavaksi pitää vaihtaa A 002 140 68 60 (valve (check valve)), joka onkin pirullisessa paikassa. Tarvitaan erikois kiintoavain tai jokin DIY työkalu, että sen saa irroitettua. Motonetin kautta päivän päätteeksi. Kyseinen osa oli sisältä aivan tukossa, joten en ihmettelisi vaikka tämä olisi koko ongelman syy. Eiköhän sekin tänään selviä.
Tähän asti vaihdettua:
- ilmamäärämittari
- nokka-akselin asentotunnistin
- etumainen lambda
- nokka-akselin säädin
Seuraavaksi pitää vaihtaa A 002 140 68 60 (valve (check valve)), joka onkin pirullisessa paikassa. Tarvitaan erikois kiintoavain tai jokin DIY työkalu, että sen saa irroitettua. Motonetin kautta päivän päätteeksi. Kyseinen osa oli sisältä aivan tukossa, joten en ihmettelisi vaikka tämä olisi koko ongelman syy. Eiköhän sekin tänään selviä.
Tähän asti vaihdettua:
- ilmamäärämittari
- nokka-akselin asentotunnistin
- etumainen lambda
- nokka-akselin säädin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Siis vaihdoithan tämän johon olen nuolen piirtänyt, mulla vuoto korjaantui pelkällä sen vaihdolla.
Muista laittaa liimat väliin.
Muista laittaa liimat väliin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Vaihdoin tuon koko säätimen joka tuossa kuvassa on kallellaan. Ja laitoin sinne liimatkin väliin. Toivottavasti riittävästi.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Nyt on sitten kaikki vaihdettu mitä aiemmin tuli mainittua. Ei auttanut. Tehot kadoksissa ja valo ei vaan sammu.
Sitten tutkittiin tarkemmin ahtopaineanturia (A0041533328, 01 1922) joka on alla olevassa kuvassa tuossa päällä. Siitä ei lähde mitään letkua minnekään...ilmeisesti kuuluu lähteä ja jos niin minne?
Sitten tutkittiin tarkemmin ahtopaineanturia (A0041533328, 01 1922) joka on alla olevassa kuvassa tuossa päällä. Siitä ei lähde mitään letkua minnekään...ilmeisesti kuuluu lähteä ja jos niin minne?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Kuvassa ?
No kuitenkin ei kuulu lähteä mitään
On suoraan kiinni imusarajs ja sinne menee putkilo
No kuitenkin ei kuulu lähteä mitään
On suoraan kiinni imusarajs ja sinne menee putkilo
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Alla olevassa kuvassa osa paremmin näkyvillä.
Tuo on vaan pultattu kiinni (kuvassa irtonaisena) ja siihen menee tuo sähköjohto. Alla on pieni putki joka ei ole kiinni missään ja siinä ei ole kiinni mitään. Se putki törröttää siellä itsekseen.
Tuo on vaan pultattu kiinni (kuvassa irtonaisena) ja siihen menee tuo sähköjohto. Alla on pieni putki joka ei ole kiinni missään ja siinä ei ole kiinni mitään. Se putki törröttää siellä itsekseen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Siis ton mallinen meneekös se putki suoraan imusarajaa vai onkojanik1976 kirjoitti:Alla olevassa kuvassa osa paremmin näkyvillä.
Tuo on vaan pultattu kiinni (kuvassa irtonaisena) ja siihen menee tuo sähköjohto. Alla on pieni putki joka ei ole kiinni missään ja siinä ei ole kiinni mitään. Se putki törröttää siellä itsekseen.
Se kiinni jossain muussa (luurin näytöltä näkyy vähän...)
Jos se putki ei mene suoraan imusarajaan niin sitten siihen pitäis tulla sarjalta letku
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tunnistimen kiinnitys (pulteilla) on imusarjaan mutta se tunnistimen putki ei mene mihinkään kiinni vaan jää ilmaan "roikkumaan". Yritettiin myös etsiä irtonaista letkun päätä mutta sellaista ei löytynyt mistään.
Yritettiin myös etsiä imusarjasta paikkaa josta puuttuisi letku mutta sellaista ei löytynyt. Yksi paikka oli mutta siellä oli kaksi kappaletta muovitulppia paikallaan.
Pystytkö kuvailemaan suoraan mihin tuo letku kuuluisi sitten tunnistimelta laittaa?
Yritettiin myös etsiä imusarjasta paikkaa josta puuttuisi letku mutta sellaista ei löytynyt. Yksi paikka oli mutta siellä oli kaksi kappaletta muovitulppia paikallaan.
Pystytkö kuvailemaan suoraan mihin tuo letku kuuluisi sitten tunnistimelta laittaa?
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Olisko tuo edelliseen viestiin mitään tietoa antaa? Homma ei ole edennyt minnekään.
Yhdessä paikassa ehdotettiin nokka-akselin asentotunnistimen liittimen vaihtoa kun on nippusiteellä laitettu kasaan. Vikakoodi viittasi juuri tuohon tunnistimeen.
Yhdessä paikassa ehdotettiin nokka-akselin asentotunnistimen liittimen vaihtoa kun on nippusiteellä laitettu kasaan. Vikakoodi viittasi juuri tuohon tunnistimeen.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Jokos on kyseinen ongelma ratkennut? Omassa autossani vika korjaantui muutamaksi kuukaudeksi ko. säätimen vaihdolla mutta nyt taas päällä! Stari ei anna mitään muuta vikakoodia kun rikkinäisestä kiertovesi pumpusta, mutta nollaamalla auto kuitenki toimii noin viikon.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Uppia tälle. Onko muilla mahdollisesti ollut samaa vikaa?
Vielä en ketjussa mainkttua liitintä ole saanut aikaiseksi vaihtaa.
Vielä en ketjussa mainkttua liitintä ole saanut aikaiseksi vaihtaa.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tänään sitten irroitin tuon nokka-akselin asentotunnistimen johdon tulpan ja vaihdoin tilalle toisen. Lukuisten ajokertojen jälkeenkään ei moottorin merkkivalo sammunut ja laiskalta tuntui. Huomenna nollataan vielä tuo merkkivalo manuaalisesti ja katsotaan vikakoodit. Sitten katsotaan miten nopsaan syttyy valo taas päälle.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Laitetaan nyt vielä tähänkin topiciin lisää tietoa vaikka toisella foorumilla olen aiheesta yrittänyt tiedustella.
Vika ei siis ole korjaantunut. Kävin täällä paikkakunnalla sijaitsevassa mersun virallisessa huollossa ja sieltä sain ilmoituksen, että ilmamassamittari tulisi vaihtaa. Tuota en nyt suoraan usko koska se olisi sitten kolmas mittari reilun 2 vuoden aikana. Aika ajoin auto toimii vallan mainiosti.
Tässä on tullut lueskeltua hyvin paljon foorumeita ja katsottua videoita erillaisista aiheista ja mahdollisista vian aiheuttajista ja alla muutamia joita on syytetty muualla vian aiheuttajiksi:
- k40 relay, hapettumaa tms juotoksissa (en ole tarkistanut vielä)
- kaasuläppäkotelo avattu ja tutkittu mahdollisen öljyn yms takia...ei näkynyt mitään ihmeellistä mielestäni
- purge valve irroitettu ja puhdistettu maf cleanerin kanssa perusteellisesti...ko osa ei pidä mitään ääntä eikä sitä koskettamalla tunnu mitään toiminnan merkkejä...jossain luki, että se pitää tikittävää ääntä ja kädellä tuntee kuin sydämen tykytyksen kun koskee
- selvitelty linkin mukaisesti vikaa http://sdrv.ms/1dduzbP" onclick="window.open(this.href);return false; jääden ohjeiden kolmanteen kohtaan vacuum check valve...kuvassa olevasta vaaleasta putkesta tuli ilmaan ja mustassa ei tapahtunut mitään. Jos oikein ohjeita ymmärsin niin olisi pitänyt olla imua ainakin jommassakummassa putkessa.
Voi olla, että olen jo täysin hakoteillä vian etsinnän suhteen mutta vikakoodien perusteella näitä testailuja on tullut tehtyä.
Veisin hyvin mielellään auton korjaamolle mutta kun ei taida rahat riittää siihen osien vaihtelurumbaan joka siitä seuraisi.
Voiko tämä oikeasti olla niin ainutlaatuinen vika, että vastaavaa ei kellään ole ollut? Ilmeisesti koska mistään ei löydy selkeää tee näin ja homma toimii.
Kiitoksia tähän asti kommentoineille.
Vika ei siis ole korjaantunut. Kävin täällä paikkakunnalla sijaitsevassa mersun virallisessa huollossa ja sieltä sain ilmoituksen, että ilmamassamittari tulisi vaihtaa. Tuota en nyt suoraan usko koska se olisi sitten kolmas mittari reilun 2 vuoden aikana. Aika ajoin auto toimii vallan mainiosti.
Tässä on tullut lueskeltua hyvin paljon foorumeita ja katsottua videoita erillaisista aiheista ja mahdollisista vian aiheuttajista ja alla muutamia joita on syytetty muualla vian aiheuttajiksi:
- k40 relay, hapettumaa tms juotoksissa (en ole tarkistanut vielä)
- kaasuläppäkotelo avattu ja tutkittu mahdollisen öljyn yms takia...ei näkynyt mitään ihmeellistä mielestäni
- purge valve irroitettu ja puhdistettu maf cleanerin kanssa perusteellisesti...ko osa ei pidä mitään ääntä eikä sitä koskettamalla tunnu mitään toiminnan merkkejä...jossain luki, että se pitää tikittävää ääntä ja kädellä tuntee kuin sydämen tykytyksen kun koskee
- selvitelty linkin mukaisesti vikaa http://sdrv.ms/1dduzbP" onclick="window.open(this.href);return false; jääden ohjeiden kolmanteen kohtaan vacuum check valve...kuvassa olevasta vaaleasta putkesta tuli ilmaan ja mustassa ei tapahtunut mitään. Jos oikein ohjeita ymmärsin niin olisi pitänyt olla imua ainakin jommassakummassa putkessa.
Voi olla, että olen jo täysin hakoteillä vian etsinnän suhteen mutta vikakoodien perusteella näitä testailuja on tullut tehtyä.
Veisin hyvin mielellään auton korjaamolle mutta kun ei taida rahat riittää siihen osien vaihtelurumbaan joka siitä seuraisi.
Voiko tämä oikeasti olla niin ainutlaatuinen vika, että vastaavaa ei kellään ole ollut? Ilmeisesti koska mistään ei löydy selkeää tee näin ja homma toimii.
Kiitoksia tähän asti kommentoineille.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Ahtaako nämä ongelma koneet yleensä eli mangneettil kytkee ruuvin päälle?
Toisekseen Lambdan johtoja ei saa tinailtu vaan piriste liitoksella...joku oli pitkään etsinyt vikaa kunnes poisti tinauksen ja alkoi pelaamaan..
Sitten kun tyhjistä seilaa niin vapareihin laitetaan kaasuläppäkoteloita enemmän kuin ahdettuihin ...outoa.....vai eikö kompurakoneisista ole noita vaihdettu?
Toisekseen Lambdan johtoja ei saa tinailtu vaan piriste liitoksella...joku oli pitkään etsinyt vikaa kunnes poisti tinauksen ja alkoi pelaamaan..
Sitten kun tyhjistä seilaa niin vapareihin laitetaan kaasuläppäkoteloita enemmän kuin ahdettuihin ...outoa.....vai eikö kompurakoneisista ole noita vaihdettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
katti ehjä? huohotinputket ehjät? vai olisko moottorin johtosarja öljyssä?
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tuli vietettyä taas toista tuntia autotallissa harrastuksen parissa 
Tutkailin tuota air shut off valvea (en tiedä suomen kielistä termiä) joka myös tuon linkin kautta ohjeissa pyydetään tarkastamaan ja tuon läpi ei kulkenut ilma. Tein sitten jonkunmoisia puhdistuksia ja nyt ilma kulkee siitä.
Nyt tarttis saada nollattua tuo moottorin merkkivalo jotta voisi katsoa tuleeko se uudestaan.
JOS vika olisi tällä nyt tullut kuntoon mutta moottorin merkkivalo palaa vielä niin voisiko se vaikuttaa vielä tällä hetkellä tuon koneen käyntiin ja toimintaan? Vai pitäisikö sen nyt toimia, siis JOS edellä oleva korjasi tilanteen, normaalisti?

Tutkailin tuota air shut off valvea (en tiedä suomen kielistä termiä) joka myös tuon linkin kautta ohjeissa pyydetään tarkastamaan ja tuon läpi ei kulkenut ilma. Tein sitten jonkunmoisia puhdistuksia ja nyt ilma kulkee siitä.
Nyt tarttis saada nollattua tuo moottorin merkkivalo jotta voisi katsoa tuleeko se uudestaan.
JOS vika olisi tällä nyt tullut kuntoon mutta moottorin merkkivalo palaa vielä niin voisiko se vaikuttaa vielä tällä hetkellä tuon koneen käyntiin ja toimintaan? Vai pitäisikö sen nyt toimia, siis JOS edellä oleva korjasi tilanteen, normaalisti?
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Moi. Keväällä syttyi moottorin vikavalo ja autoa ihmetelty noin 6kk. Ensin vaihdoin takimmaisen lambdan, auto toimi viikon. Sitten jossain välissä huomattiin johtosarjan uivan öljyssä.janik1976 kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tähänkin topiciin lisää tietoa vaikka toisella foorumilla olen aiheesta yrittänyt tiedustella.
Vika ei siis ole korjaantunut. Kävin täällä paikkakunnalla sijaitsevassa mersun virallisessa huollossa ja sieltä sain ilmoituksen, että ilmamassamittari tulisi vaihtaa. Tuota en nyt suoraan usko koska se olisi sitten kolmas mittari reilun 2 vuoden aikana. Aika ajoin auto toimii vallan mainiosti.
Tässä on tullut lueskeltua hyvin paljon foorumeita ja katsottua videoita erillaisista aiheista ja mahdollisista vian aiheuttajista ja alla muutamia joita on syytetty muualla vian aiheuttajiksi:
- k40 relay, hapettumaa tms juotoksissa (en ole tarkistanut vielä)
- kaasuläppäkotelo avattu ja tutkittu mahdollisen öljyn yms takia...ei näkynyt mitään ihmeellistä mielestäni
- purge valve irroitettu ja puhdistettu maf cleanerin kanssa perusteellisesti...ko osa ei pidä mitään ääntä eikä sitä koskettamalla tunnu mitään toiminnan merkkejä...jossain luki, että se pitää tikittävää ääntä ja kädellä tuntee kuin sydämen tykytyksen kun koskee
- selvitelty linkin mukaisesti vikaa http://sdrv.ms/1dduzbP" onclick="window.open(this.href);return false; jääden ohjeiden kolmanteen kohtaan vacuum check valve...kuvassa olevasta vaaleasta putkesta tuli ilmaan ja mustassa ei tapahtunut mitään. Jos oikein ohjeita ymmärsin niin olisi pitänyt olla imua ainakin jommassakummassa putkessa.
Voi olla, että olen jo täysin hakoteillä vian etsinnän suhteen mutta vikakoodien perusteella näitä testailuja on tullut tehtyä.
Veisin hyvin mielellään auton korjaamolle mutta kun ei taida rahat riittää siihen osien vaihtelurumbaan joka siitä seuraisi.
Voiko tämä oikeasti olla niin ainutlaatuinen vika, että vastaavaa ei kellään ole ollut? Ilmeisesti koska mistään ei löydy selkeää tee näin ja homma toimii.
Kiitoksia tähän asti kommentoineille.
No, nokan säätimet vaihtoon, etummainen lambda vaihtoon. Valo senkun syttyi aina nollauksen jälkeen. Johtosarjaa yritettiin putsailla, välillä stariin ja taas lamda etumainen. No , vaihdettiin toiseen kertaa ja valo syttyi hetken päästä. Sitten alkoi kyrpiä ja tilasi moottorin johtosarjan vaihdon Hort-autosta.Vaihdon jälkeen 300km ja valo syttyi taas, star näytti etulambdan arvoja
virheellisiksi. Mietittiin ecun vaihtoa, mutta vein auton vielä testeihin Silber-autoon Tallinaan. Star näytti siis etulambdan virheilmoa, mittauksien jälkeen vika löytyi taaimmaisesta lambdasta mikä vaihdettiin. Nyt ajettu 600km ja auto toiminut hyvin, ja tuntuu olevan ok. En anna sinulle neuvoja mutta tuo öljyinen johtosarja sekoittaa pakan täysin.
T: Jone
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
joo kyllä se moottorinjohtosarjan ois oltava öljytön:)
Viimeksi muokannut jusber, To 16.01.2014 23:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
ja tarkasta huohotin putket..
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Kiitos vastauksista. Ja neuvoja saa antaa. Kyllä tässä nyt tämä reilun kahden vuoden projekti saisi alkaa loppumaan ja voisi alkaa nauttia ajamisestakin jossain vaiheessa 
Johtosarja käsite on sinällään hieman auki minulle. Käsittääkö se siis kaikki johdot jotka menevät ECULLE?
ECU on tarkistettu liittimien kohdilta ja siellä ei öljyä ollut kuin ihan vähän yhdessä pinnissä. Muutoin näyttäisi kuivalta.
Yritin etsiä ohjeita tuon johtosarjan puhdistamiseen mutta en sellaisia löytänyt tai sitten osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Olisiko antaa mitään vinkkiä?

Johtosarja käsite on sinällään hieman auki minulle. Käsittääkö se siis kaikki johdot jotka menevät ECULLE?
ECU on tarkistettu liittimien kohdilta ja siellä ei öljyä ollut kuin ihan vähän yhdessä pinnissä. Muutoin näyttäisi kuivalta.
Yritin etsiä ohjeita tuon johtosarjan puhdistamiseen mutta en sellaisia löytänyt tai sitten osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Olisiko antaa mitään vinkkiä?

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Viimeksi 1kk sitten oli saman kaltainen tapaus korjailtavanjanik1976 kirjoitti:Kiitos vastauksista. Ja neuvoja saa antaa. Kyllä tässä nyt tämä reilun kahden vuoden projekti saisi alkaa loppumaan ja voisi alkaa nauttia ajamisestakin jossain vaiheessa
Johtosarja käsite on sinällään hieman auki minulle. Käsittääkö se siis kaikki johdot jotka menevät ECULLE?
ECU on tarkistettu liittimien kohdilta ja siellä ei öljyä ollut kuin ihan vähän yhdessä pinnissä. Muutoin näyttäisi kuivalta.
Yritin etsiä ohjeita tuon johtosarjan puhdistamiseen mutta en sellaisia löytänyt tai sitten osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Olisiko antaa mitään vinkkiä?
Lopulta vikoja löytyi aika monta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
No olen huomannut saman jo tässä ahertaessa. Kohta ajan tämän romun puuhun. Noutakoon ken haluaa.
Että pitikin erehtyä tällaiseen ajoneuvoon. Paikka josta tämäkin tuli ostettua on kyllä sellaisessa bannissa ja en todellakaan suosittele kenellekään paikasta ostamista. Ei otettu minkäänlaista vastuuta asiasta muuta kuin pienen kinaamisen jälkeen ja sittenkin se olisi maksanut maltaita. Jos autoa menee rikki viikko ostamisen jälkeen niin kyllä se on myyjällä ollut tiedossa. Sen liikkeen kaverin kun näkisin jossain niin voisi olla, että muutama is...tulisi vaihdettua.
No joo...ylläolevast huomaa, että rassaa pahasti tämä asia.
Tuli ilmeisesti kuntoon kuitenkin ne monet asiat? Ja auto rullaa taas?
Että pitikin erehtyä tällaiseen ajoneuvoon. Paikka josta tämäkin tuli ostettua on kyllä sellaisessa bannissa ja en todellakaan suosittele kenellekään paikasta ostamista. Ei otettu minkäänlaista vastuuta asiasta muuta kuin pienen kinaamisen jälkeen ja sittenkin se olisi maksanut maltaita. Jos autoa menee rikki viikko ostamisen jälkeen niin kyllä se on myyjällä ollut tiedossa. Sen liikkeen kaverin kun näkisin jossain niin voisi olla, että muutama is...tulisi vaihdettua.
No joo...ylläolevast huomaa, että rassaa pahasti tämä asia.
Tuli ilmeisesti kuntoon kuitenkin ne monet asiat? Ja auto rullaa taas?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Älä ihan puuhun aja, aja se kuusenalle...janik1976 kirjoitti:No olen huomannut saman jo tässä ahertaessa. Kohta ajan tämän romun puuhun. Noutakoon ken haluaa.
Että pitikin erehtyä tällaiseen ajoneuvoon. Paikka josta tämäkin tuli ostettua on kyllä sellaisessa bannissa ja en todellakaan suosittele kenellekään paikasta ostamista. Ei otettu minkäänlaista vastuuta asiasta muuta kuin pienen kinaamisen jälkeen ja sittenkin se olisi maksanut maltaita. Jos autoa menee rikki viikko ostamisen jälkeen niin kyllä se on myyjällä ollut tiedossa. Sen liikkeen kaverin kun näkisin jossain niin voisi olla, että muutama is...tulisi vaihdettua.
No joo...ylläolevast huomaa, että rassaa pahasti tämä asia.
Tuli ilmeisesti kuntoon kuitenkin ne monet asiat? Ja auto rullaa taas?

voin siitä vaikka jonkun euron antaa
niin pääset jatkamaan matkaa

Jep kunton tuli omistaja oli oikeen tyytyväinen
Sitä oli matkan varrella italiaanot, latvialaiset "korjaanet..."
Niiten "korjausten..." poistamiseen/selvitelyyn meni oma aikansa
Vähän sama kuin alku kesästä yhdessä 171 malissa
Siä oli vielä joku suomessakin "korjannut..."
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Talvirenkaat vaihdettu alle ja testiajo suoritettu.
Huomioita:
- ajettu noin 6km vaihtelevalla nopeudella kovaa kaasutellen (toimii todella hyvin)
- sammutettu auto tämän jälkeen odotettu hetki
- käynnistetty autoo uudelleen ja ajettu taas noin 6km ja kaikki toimi hienosti kunnes...
- mäkeen kiihdyttäessä hieman kovemmin, kaiken edelleen toimien hyvin, vaihde (automaattilaatikko) hyppää pois ja matka pysähtyy mäkeen
- sammutan auton ja odottelen hetken...vaihdelaatikko toimii MUTTA se hemmetin veto on taas pois...MIKSI?!?!?
- sammuttelen kotiin ajaessa vielä muutamia kertoja autoa mutta sillä ei ole mitään vaikutusta kiihtyvyyteen
Voiko moottorin lämpeneminen tehdä tuolle kiihtyvyydelle jotain...eli mikä hiton osa vaatii huomiota seuraavaksi?
Vaihdelaatikkoon tarvinnee tehdä öljyhuuhtelut jos se ei ole jo liian myöhäistä. Nyt kiihdyttäessä kierrokset nousee korkealle mutta auto kihtyy rauhalliseen tahtiin...voisiko olla, että laatikossa olisi tuo vika? Auto oli kuitenkin juuri STARissa kiinni Salossa Astrumilla ja sieltä ei tullut muita koodeja kuin ilmamassamittariin liittyvät.
Nyt auto on ulkona pakkasessa jäähtymässä nokkapelti auki. Kun jäähtynyt niin menen ajelemaan taas uudestaan.
Mulla särki pää kovin töissä tänään ja kotona särky poistui kun innolla odotin koeajoa
Nyt pää särkee taas pirusti.
Huomioita:
- ajettu noin 6km vaihtelevalla nopeudella kovaa kaasutellen (toimii todella hyvin)
- sammutettu auto tämän jälkeen odotettu hetki
- käynnistetty autoo uudelleen ja ajettu taas noin 6km ja kaikki toimi hienosti kunnes...
- mäkeen kiihdyttäessä hieman kovemmin, kaiken edelleen toimien hyvin, vaihde (automaattilaatikko) hyppää pois ja matka pysähtyy mäkeen
- sammutan auton ja odottelen hetken...vaihdelaatikko toimii MUTTA se hemmetin veto on taas pois...MIKSI?!?!?
- sammuttelen kotiin ajaessa vielä muutamia kertoja autoa mutta sillä ei ole mitään vaikutusta kiihtyvyyteen
Voiko moottorin lämpeneminen tehdä tuolle kiihtyvyydelle jotain...eli mikä hiton osa vaatii huomiota seuraavaksi?
Vaihdelaatikkoon tarvinnee tehdä öljyhuuhtelut jos se ei ole jo liian myöhäistä. Nyt kiihdyttäessä kierrokset nousee korkealle mutta auto kihtyy rauhalliseen tahtiin...voisiko olla, että laatikossa olisi tuo vika? Auto oli kuitenkin juuri STARissa kiinni Salossa Astrumilla ja sieltä ei tullut muita koodeja kuin ilmamassamittariin liittyvät.
Nyt auto on ulkona pakkasessa jäähtymässä nokkapelti auki. Kun jäähtynyt niin menen ajelemaan taas uudestaan.
Mulla särki pää kovin töissä tänään ja kotona särky poistui kun innolla odotin koeajoa

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Aamusta tuli ajettua taas testiajoa.
Nyt seurasin tarkoituksella lämpötiloja ja auton käyttäytymistä.
Ajoin noin 9km ja lämmöt nousi vaihtelevalla nopeudella 80 asteeseen. Kaikki toimi hienosti, kiihtyvyys paikaltaan ja vauhdissa sellaista kuin olettaakin olevan.
Sammutin auton, odottelin hetken ja käynnistin uudelleen. Samantien auton kiihtyvyys oli kadonnut. Vaikka kaasun painaa pohjaan niin auto matelee eteenpäin.
En tiedä onko tarpeen mutta aattelin puhdistaa vielä tuon maffin kun sitä en ole tehnyt. Ei ihan ole mennyt jakeluun, että toimiiko se eritavalla kun kone on lämminnyt kuin silloin kun kone on kylmä.
Nyt seurasin tarkoituksella lämpötiloja ja auton käyttäytymistä.
Ajoin noin 9km ja lämmöt nousi vaihtelevalla nopeudella 80 asteeseen. Kaikki toimi hienosti, kiihtyvyys paikaltaan ja vauhdissa sellaista kuin olettaakin olevan.
Sammutin auton, odottelin hetken ja käynnistin uudelleen. Samantien auton kiihtyvyys oli kadonnut. Vaikka kaasun painaa pohjaan niin auto matelee eteenpäin.
En tiedä onko tarpeen mutta aattelin puhdistaa vielä tuon maffin kun sitä en ole tehnyt. Ei ihan ole mennyt jakeluun, että toimiiko se eritavalla kun kone on lämminnyt kuin silloin kun kone on kylmä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Ilmamäärämittarijanik1976 kirjoitti:Aamusta tuli ajettua taas testiajoa.
Nyt seurasin tarkoituksella lämpötiloja ja auton käyttäytymistä.
Ajoin noin 9km ja lämmöt nousi vaihtelevalla nopeudella 80 asteeseen. Kaikki toimi hienosti, kiihtyvyys paikaltaan ja vauhdissa sellaista kuin olettaakin olevan.
Sammutin auton, odottelin hetken ja käynnistin uudelleen. Samantien auton kiihtyvyys oli kadonnut. Vaikka kaasun painaa pohjaan niin auto matelee eteenpäin.
En tiedä onko tarpeen mutta aattelin puhdistaa vielä tuon maffin kun sitä en ole tehnyt. Ei ihan ole mennyt jakeluun, että toimiiko se eritavalla kun kone on lämminnyt kuin silloin kun kone on kylmä.
Samalla tavalla toimii oli kone lämmin/kylmä
mutta jos on rikki niin voi antaa siihen lämpötilaan sopimatonta arvoa mistä vikatila,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Muistatko kun tämä minun auton korjaus alkoi? E200 komp tutkittiin Veholla missä ehdotettiin kansiremonttiaCDI203 kirjoitti:Älä ihan puuhun aja, aja se kuusenalle...janik1976 kirjoitti:No olen huomannut saman jo tässä ahertaessa. Kohta ajan tämän romun puuhun. Noutakoon ken haluaa.
Että pitikin erehtyä tällaiseen ajoneuvoon. Paikka josta tämäkin tuli ostettua on kyllä sellaisessa bannissa ja en todellakaan suosittele kenellekään paikasta ostamista. Ei otettu minkäänlaista vastuuta asiasta muuta kuin pienen kinaamisen jälkeen ja sittenkin se olisi maksanut maltaita. Jos autoa menee rikki viikko ostamisen jälkeen niin kyllä se on myyjällä ollut tiedossa. Sen liikkeen kaverin kun näkisin jossain niin voisi olla, että muutama is...tulisi vaihdettua.
No joo...ylläolevast huomaa, että rassaa pahasti tämä asia.
Tuli ilmeisesti kuntoon kuitenkin ne monet asiat? Ja auto rullaa taas?![]()
voin siitä vaikka jonkun euron antaa
niin pääset jatkamaan matkaa
Jep kunton tuli omistaja oli oikeen tyytyväinen
Sitä oli matkan varrella italiaanot, latvialaiset "korjaanet..."
Niiten "korjausten..." poistamiseen/selvitelyyn meni oma aikansa
Vähän sama kuin alku kesästä yhdessä 171 malissa
Siä oli vielä joku suomessakin "korjannut..."

Onneksi hain auton heti pois sieltä, tuo tyyppyvika säätimien liittimissä oli Veholle "ekakerta ku tämmöistä".
Oliko tämä korjaamasi autonmoottori "öljytjohtosarjassa" mallia?

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Nyt sitten tein ihan mielenkiinnon vuoksi kaasuläppäkotelon puhdistuksen ohimennen. Eihän se kovin pinttyneen lian peitossa ollut mutta tulipa putsattua.
Sen minkä huomasin hieman jäi mietityttämään...
Kuuluisiko tuon läpän olla täysin kiinni? Koska kun laitoin puhdistusnestettä läpän päälle niin sieltä ne valui pois toisesta reunasta. Siellä oli pienen pieni rako siinä kun läppä oli kiinni. Näytti, että itse painamalla sen läpän sai tavallaan tiiviiksi.
Ajatuksia?
Sen minkä huomasin hieman jäi mietityttämään...
Kuuluisiko tuon läpän olla täysin kiinni? Koska kun laitoin puhdistusnestettä läpän päälle niin sieltä ne valui pois toisesta reunasta. Siellä oli pienen pieni rako siinä kun läppä oli kiinni. Näytti, että itse painamalla sen läpän sai tavallaan tiiviiksi.
Ajatuksia?
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Testiajo taas tehty. Samalla tavalla eli kylmänä toimii ja kun sammuttaa lämpimänä ja käynnistää niin tehot puuttuu. Voiko katalysaattori aiheuttaa ongelmia?