W124 260E vm.1988
W124 260E vm.1988
Kenkkuilee.
Vika alkaa aina niin että tyhjäkäynti heijaa muutaman kerran ja sen jälkeen nykii ja röpöttää kun yrittää kiihdyttää ja monesti sammuu tyhjäkäynnillä ja veto maantiellä katkeaa välillä kuin avaimesta kääntäisi virrat pois.
Kun antaa muutaman kerran kierroksia yli 4000rpm niin alkaa taas pelaamaan.
Ja kun toimii niin käy nätisti koko kierrosalueen ja lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana.
Syttypuoli uutta,bensapumpunrele uusi,ilmasuodatin uusi.
Tutkittu että ei ilmavuotoja ja määräjakajan karkea suodin on auki.
Vielä vaihtamatta polttoainesuodatin ja yj-rele (jonka joku jo joskus purkanut).
Kannataisiko tankki myös tyhjentää kokonaan?
Vika alkaa aina niin että tyhjäkäynti heijaa muutaman kerran ja sen jälkeen nykii ja röpöttää kun yrittää kiihdyttää ja monesti sammuu tyhjäkäynnillä ja veto maantiellä katkeaa välillä kuin avaimesta kääntäisi virrat pois.
Kun antaa muutaman kerran kierroksia yli 4000rpm niin alkaa taas pelaamaan.
Ja kun toimii niin käy nätisti koko kierrosalueen ja lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana.
Syttypuoli uutta,bensapumpunrele uusi,ilmasuodatin uusi.
Tutkittu että ei ilmavuotoja ja määräjakajan karkea suodin on auki.
Vielä vaihtamatta polttoainesuodatin ja yj-rele (jonka joku jo joskus purkanut).
Kannataisiko tankki myös tyhjentää kokonaan?
Viimeksi muokannut patrol31, Ma 27.08.2012 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 260E vm.1988
Onkos porukka laittanut klemmareita noihin tyhjäkäyntimoottorin letkuihin,aika löysän tuntuisesti on kiinni?
Vai kuuluuko ne helposti vetämällä irrota tyhjäkäyntimoottorin päistä?
Vai kuuluuko ne helposti vetämällä irrota tyhjäkäyntimoottorin päistä?
Re: W124 260E vm.1988
Aika paha sanoa missä vika voisi olla. Kannattaa hakea haulla tästä foorumista. Samanlaisia vikoja on puitu monessa ketjussa.
Re: W124 260E vm.1988
Jos letkut on löysät pistä klemmarit.
Voi olla noihin ongelmiin että se jäljelle jäänyt yj-pitäisi uusia tai tinata niin eiköhän ala pelaamaan.
Voi olla noihin ongelmiin että se jäljelle jäänyt yj-pitäisi uusia tai tinata niin eiköhän ala pelaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 260E vm.1988
Uusi Yj-rele vaihdettu ja polttoainesuodatin vaihdettu.
Vika alkanut häviämään aika olemattomiin.
Mites noi tulpanjohdot missä tulppien päässä metallikuoret,kuulostaa aivan kun ne löisi juuri sieltä metallikuorista vähän läpi?
Vika alkanut häviämään aika olemattomiin.
Mites noi tulpanjohdot missä tulppien päässä metallikuoret,kuulostaa aivan kun ne löisi juuri sieltä metallikuorista vähän läpi?
Re: W124 260E vm.1988
Katso pimeässä konepellin allek äynnissä niin näät läpilyönnit tai sumutat vettä sinne .voihan sen kuullakin napsuntana.
Jos se lyö läpi niin ei kyllä pelaa nätisti.
Jos se lyö läpi niin ei kyllä pelaa nätisti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 260E vm.1988
Kuuluu käydessä sellainen napsunta tulppien puolelta ja johdot on uudet,jakajan kansi on sitä korkempaa mallia.
Re: W124 260E vm.1988
Voiko ne metalliosat poistaa johdoista vai olisko tulpista se kierrettävä nuppi löysällä?
Re: W124 260E vm.1988
Oktaaninvalintanuppi?
Onkos se siinä kuskin puolella ja ilmeisesti pitäisi olla 98E ajaessa S asennossa?
Onkos se siinä kuskin puolella ja ilmeisesti pitäisi olla 98E ajaessa S asennossa?
Re: W124 260E vm.1988
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 81#p817681" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 260E vm.1988
---------------------------
Viimeksi muokannut patrol31, Ma 27.08.2012 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 260E vm.1988
ÄHÄKUTTI !!
Eipäs olekaan vika vielä poissa.
Tänään teki yllämainitun tempun taas muutaman kerran.
Lisää kysymyksiä: Edellinen omistaja vaihtanut ainakin tulpat ja johdot uusiin mutta jakajan kannesta ei ole varmaa tietoa,millä olette saaneet sen alla olevan kuusiokolopultin auki kun ei oikein nyt onnistu?
Tankki kerää aika paljon painetta eli suhahtaa aika reilusti kun korkin ajon jälkeen aukaisee,normaalia?
Eipäs olekaan vika vielä poissa.

Tänään teki yllämainitun tempun taas muutaman kerran.
Lisää kysymyksiä: Edellinen omistaja vaihtanut ainakin tulpat ja johdot uusiin mutta jakajan kannesta ei ole varmaa tietoa,millä olette saaneet sen alla olevan kuusiokolopultin auki kun ei oikein nyt onnistu?
Tankki kerää aika paljon painetta eli suhahtaa aika reilusti kun korkin ajon jälkeen aukaisee,normaalia?
Re: W124 260E vm.1988
ÄÄH !!
Antaa sökön Mersun seistä ja ajetaan oikeasti pomminvarmalla vm.1985 Mazdalla huolettomasti hymy huulilla.
Antaa sökön Mersun seistä ja ajetaan oikeasti pomminvarmalla vm.1985 Mazdalla huolettomasti hymy huulilla.

Re: W124 260E vm.1988
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 260E vm.1988
No niin tähän on tultu,anteeksi totemus tosiasia on ettei nuo mallia mötönetti jne sytytysosat kutos koneisiin tuo kuin murhetta ja hampaan kiristyksiä..
Tarkoitan tässä sytytys kaapeleita,virranjakajan osia ja valitettavan usein myös vääriä tulppia,eikä muuten auta yhtään olivat sitten tuliteriä tahi joitkin tuhansia ajettu!
Tässäkin tapauksessa kuulostaisi siltä,että kaikki käyntihäiriöt viittaisivat sytty puolelle.Toki tuolla alipaine puolella on omat kommervenkkinsa ja ei nuo tyhjäkäynti moottorin putket marmoritiskilläkään kamalia vielä maksa.Jos tuonne tarvitsee laitella lisä klemmareita,niin kertoo tuo jo öljyn tehneen monille muillekkin konetilan kumiputkille tehtävänsä!?
Muuten se virranjakajan alin pultti joka usein tuottaa ongelmia on monasti ruhjottu siihen kuntoon,että sen avaamiseen saa tuhrata jonniin verran aikaa ja hermoja,auki sen kyllä saa kun jaksaa nysvätä...
Tarkoitan tässä sytytys kaapeleita,virranjakajan osia ja valitettavan usein myös vääriä tulppia,eikä muuten auta yhtään olivat sitten tuliteriä tahi joitkin tuhansia ajettu!
Tässäkin tapauksessa kuulostaisi siltä,että kaikki käyntihäiriöt viittaisivat sytty puolelle.Toki tuolla alipaine puolella on omat kommervenkkinsa ja ei nuo tyhjäkäynti moottorin putket marmoritiskilläkään kamalia vielä maksa.Jos tuonne tarvitsee laitella lisä klemmareita,niin kertoo tuo jo öljyn tehneen monille muillekkin konetilan kumiputkille tehtävänsä!?
Muuten se virranjakajan alin pultti joka usein tuottaa ongelmia on monasti ruhjottu siihen kuntoon,että sen avaamiseen saa tuhrata jonniin verran aikaa ja hermoja,auki sen kyllä saa kun jaksaa nysvätä...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 260E vm.1988
Olispa teillä siellä pääkaupunki seudulla myös KL-varaosat, sieltä yleensä löytyy oikeat osat.
Kannattaa kokeilla tuota lämpötila-anturi juttua.
Kannattaa kokeilla tuota lämpötila-anturi juttua.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: W124 260E vm.1988
Lisätäänpäs nyt sen verran että vika tulee ajossa usein niin että veto katkeaa aivan kuin kääntäisi avaimesta virrat pois,kaasua painaessa röpöttää ja tyhjäkäynti soutaa reilusti ja monesti sammuu.
Sammumisen jälkeen lähtee kumminkin heti käyntiin.
Sitten taas alkaa pelaamaan ja saattaa olla oireeton jopa 30km.
Toimiessaan tyhjäkäynti soutaa viisarin verran,tyhjäkäynti n.700 rpm ja vetää aika nätisti koko kierrosalueen ajossa.
Eikä näytä olevan väliä onko kylmä tai lämmin moottori.
Sammumisen jälkeen lähtee kumminkin heti käyntiin.
Sitten taas alkaa pelaamaan ja saattaa olla oireeton jopa 30km.
Toimiessaan tyhjäkäynti soutaa viisarin verran,tyhjäkäynti n.700 rpm ja vetää aika nätisti koko kierrosalueen ajossa.
Eikä näytä olevan väliä onko kylmä tai lämmin moottori.
Viimeksi muokannut patrol31, Ma 27.08.2012 19:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W124 260E vm.1988
Hmm, mulla teki ihan samaa tosin 200E ja 89 vm. Vika korjaanut bensan suodattimen vaihdolla ja sitten korjaamolla kaatelivat jotain litkua tankkii, en tiiä kävi tutun pajalla, mutta ilmeisesti jotain palavaa ainetta joka ei haittaa jos jää pisara tankkiin.
Oli meinaan v-mäinen ajaa kun saatto toimia 7km, sit veto lähti, röpöttää ja sammuu. Aina lähti käyntiin uudelleen ja uudelleen.
Oli meinaan v-mäinen ajaa kun saatto toimia 7km, sit veto lähti, röpöttää ja sammuu. Aina lähti käyntiin uudelleen ja uudelleen.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 260E vm.1988
Kai se olis huomenna jollain koitettava saada se virranjakajankannen alin pultti auki.
Ei näytä yhtään murjotulta joten joku sen on joskus nätisti aukaissut.
Minkälaisilla työkaluilla sen saisi edelleen murjomatta auki?
Ei näytä yhtään murjotulta joten joku sen on joskus nätisti aukaissut.
Minkälaisilla työkaluilla sen saisi edelleen murjomatta auki?
Re: W124 260E vm.1988
Virranjakajankansi lähti helposti kun löytyi sopivat työkalut.
Mutta kuten arvata saattaa,ne oli hyväkuntoiset pyörijää myöten ja ei kosteutta missään.
Käyntihäiriöt senkun vaan jatkuu ja jatkuu.
Mitään savuja ei putkesta tule käyntihäiriön aikana ja ei ole väliä onko kone kylmä tai kuuma.
Taitaa lähteä myyntiin.
Olisi vaan ollut erittäin hyväkuntoisella korilla mutta kun ei niin ei.
Onneksi hankinta hinta oli erittäin halpa.
Jos ei kelpaa kellekään niin tutkitaan sitten joskus lisää.
Oli muuten viimeinen bensamoottorinen ikämersu mihin minä kosken.
Mutta kuten arvata saattaa,ne oli hyväkuntoiset pyörijää myöten ja ei kosteutta missään.
Käyntihäiriöt senkun vaan jatkuu ja jatkuu.
Mitään savuja ei putkesta tule käyntihäiriön aikana ja ei ole väliä onko kone kylmä tai kuuma.
Taitaa lähteä myyntiin.
Olisi vaan ollut erittäin hyväkuntoisella korilla mutta kun ei niin ei.
Onneksi hankinta hinta oli erittäin halpa.

Jos ei kelpaa kellekään niin tutkitaan sitten joskus lisää.
Oli muuten viimeinen bensamoottorinen ikämersu mihin minä kosken.

Re: W124 260E vm.1988
Kannattaisi varmaan viedä johkin Bosch-huoltoon, siellä yleensä viat selviää.
Eikä se niin kallista ole kuin luulisi, kantsii kysyä arvio etukäteen.
Minä taas en enää muuta osta kuin bensamersun seuraavaksi, siinä vaan tarvii olla
automaatti ja ilmastointi.
Onko tämä auto nettiautossa myynnissä?
Laita ihmeessä tänne linkki.
Mun oma on, mut kun siinä alkaa olemaan jo vähän ruostetta.
Ja ei oo automatic ja ilman ilmastointia.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/4792529
Nytkin kun kävin kesäloma reissulla Kajaanin suunnalla, meno matkalla
kulutus 7.44L satasella ja takas tullessa 7.74L.
Kaupungissa toki vie enemmän, mutta käy ja kukkuu...
Eikä se niin kallista ole kuin luulisi, kantsii kysyä arvio etukäteen.
Minä taas en enää muuta osta kuin bensamersun seuraavaksi, siinä vaan tarvii olla
automaatti ja ilmastointi.
Onko tämä auto nettiautossa myynnissä?
Laita ihmeessä tänne linkki.
Mun oma on, mut kun siinä alkaa olemaan jo vähän ruostetta.
Ja ei oo automatic ja ilman ilmastointia.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/4792529
Nytkin kun kävin kesäloma reissulla Kajaanin suunnalla, meno matkalla
kulutus 7.44L satasella ja takas tullessa 7.74L.
Kaupungissa toki vie enemmän, mutta käy ja kukkuu...
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: W124 260E vm.1988
Paikallinen korjaamo joka näistä jotain vissiin tietää kertoi että tyhjäkäyntimoottorilta lähtevä letku imusarjan alle voisi ehkä olla sökö.
Mutta taidan kokeilla ensin vielä kumminkin uutta Boschin jakajankantta ja pyörijää.
Näin on mulle nyt kerrottu.
Mutta taidan kokeilla ensin vielä kumminkin uutta Boschin jakajankantta ja pyörijää.
Näin on mulle nyt kerrottu.

Re: W124 260E vm.1988
Tänään heitin kokeeksi uuden Bremin pyörijän mutta ei vaikutusta.
Virranjakajankansi oli edelleen puhdas ja kuiva.
Noinkohan tämä jää mysteeriksi.
Virranjakajankansi oli edelleen puhdas ja kuiva.
Noinkohan tämä jää mysteeriksi.

Re: W124 260E vm.1988
Itsellä on käyntihäiriöt pysyneet pois kun vaihdon 2v. vanhan n. 30tkm. ajetun tarvike virranjakajan kannen puretusta koneesta
otettuun Boschin -86 vuoden leimalla olevaan kanteen. Auto on 300E -87. Tarvike kannessakaan ei näkynyt mitään ihmeellistä ei
vaan toiminut kunnolla jostain syystä kunnolla.
otettuun Boschin -86 vuoden leimalla olevaan kanteen. Auto on 300E -87. Tarvike kannessakaan ei näkynyt mitään ihmeellistä ei
vaan toiminut kunnolla jostain syystä kunnolla.
Re: W124 260E vm.1988
Ruiskunboxi akun takaa kun on esim. yön yli liitin irti niin auto pelaa,viimeksi varmaan 150-200 kilometriä ennenkuin oireet alkoi palaamaan.
Boxin tinaukset on kunnossa.
Tämä lienee jää mysteeriksi ja auto lähtee kiertoon.
Boxin tinaukset on kunnossa.
Tämä lienee jää mysteeriksi ja auto lähtee kiertoon.
Re: W124 260E vm.1988
Tohon kaiketi löytyy boxeja kohtuu hintaan niin Suomesta kuin ebays takin tai pitäisis saada kokeilla toisella boxilla ja muistelen että 300e boxillakin toimisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-