w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

Elikkäs tarkotus olis korjata ruosteet w201sen nostokohdista, kynnyksistä..

Eli kuinka koko homma kannattaisi tehdä vaiheesta vaiheeseen? tietysti rälläkällä palaa pois ,ja kempillä uutta tilalle ,, tarviiko hiekkapuhaltaa, entäs tartunta,- ja pohjamaalit,kemikaalit ymsyms, ettei heti vuoden päästä ole kahta kauhiampana pinnalla?

1. rälläkällä palaa pois. 2. hitsaalla palaa tilalle. 3. kemikaaleja, massaa, pohjamaalia? .4 maalia? 5. lakkaa?


vinkkejä kiitos!
Viimeksi muokannut ttuppu`, To 30.08.2012 17:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tärpit pellinpalan kiinni ja epoksi pohjamaalia paikanpäälle pariin kertaan ja kierrät sikaliimalla tms paikan ympäriinsä tämän jälkeen ja sisäpuolelle kotelosuojaa yms mitä ikinä keksiikään ja on mahdollista laitella. jos saat rälläkällä yms terveen pellin esiin niin ei tarvi hiekkapuhallella,pääasia et saat kaiken ruosteen pois ja paljon kalvovahvuutta jossa ruostenestopigmentti
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

hitsaat kunnon plootua tilalle, annat jäähtyä ja vaikka hammeriteä pohjamaaliks ja massa päälle.. ja jos jotai jää näkyviin niin parikerrosta kiveniskusuojaa pohjamaaliks ja pintaväri päälle ja hyvä tulee.
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

Terho P kirjoitti:tärpit pellinpalan kiinni ja epoksi pohjamaalia paikanpäälle pariin kertaan ja kierrät sikaliimalla tms paikan ympäriinsä tämän jälkeen ja sisäpuolelle kotelosuojaa yms mitä ikinä keksiikään ja on mahdollista laitella. jos saat rälläkällä yms terveen pellin esiin niin ei tarvi hiekkapuhallella,pääasia et saat kaiken ruosteen pois ja paljon kalvovahvuutta jossa ruostenestopigmentti
eli siis heti hitsauksen jälkeen epoksit päälle, mitä sillä sikaliimalla tekee?
Viimeksi muokannut ttuppu`, Ma 18.03.2013 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

killerimersu kirjoitti:hitsaat kunnon plootua tilalle, annat jäähtyä ja vaikka hammeriteä pohjamaaliks ja massa päälle.. ja jos jotai jää näkyviin niin parikerrosta kiveniskusuojaa pohjamaaliks ja pintaväri päälle ja hyvä tulee.
juuj täytyypä jotain tämäntapasta tehä..
Viimeksi muokannut ttuppu`, Ma 18.03.2013 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja napa »

itse en käyttäisi tuota hammeriteä... kokeilin sitä ducaton kynnyksiin ja se osoittautui ihan vialliseksi tuotteeksi :thumbdown: niistä kohti mihin laitoin perus miranoolia, on pinta ihan virheetön ja niistä mihin laitoin tuota hammeriteä on pelli jo ruostunut taas puhki...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

napa kirjoitti:itse en käyttäisi tuota hammeriteä... kokeilin sitä ducaton kynnyksiin ja se osoittautui ihan vialliseksi tuotteeksi :thumbdown: niistä kohti mihin laitoin perus miranoolia, on pinta ihan virheetön ja niistä mihin laitoin tuota hammeriteä on pelli jo ruostunut taas puhki...
ahaa, juujuu aivan..
Viimeksi muokannut ttuppu`, Ma 18.03.2013 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja napa »

ttuppu` kirjoitti:
miranooli? ikänä kuullutkaan :D selitätkö kuinka koko rojektin teit alusta loppuun? mieluummin kyselen tää tyhmiä, ku että teen päin kettua :D
hitsasin uudet kynnyspellit kiinni ja maalasin ne sitten hitsauksen jälkeen... siinä kohtaa kun tuo hammerite loppui ja maalasin loput miranoolilla, on ihan selvä ero nykyään nähtävissä kynnyksien kunnossa...

on tuota hammeriteä muutkin haukkuneet/pettyneet siihen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

napa kirjoitti:
ttuppu` kirjoitti:
miranooli? ikänä kuullutkaan :D selitätkö kuinka koko rojektin teit alusta loppuun? mieluummin kyselen tää tyhmiä, ku että teen päin kettua :D
hitsasin uudet kynnyspellit kiinni ja maalasin ne sitten hitsauksen jälkeen... siinä kohtaa kun tuo hammerite loppui ja maalasin loput miranoolilla, on ihan selvä ero nykyään nähtävissä kynnyksien kunnossa...

on tuota hammeriteä muutkin haukkuneet/pettyneet siihen...

eli et käyttänyt hitsauksen jälkeen tartunta,maalia, mtn kemikaaleja, ennen maalausta?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

mulla toiminut hammerite moitteettomasti ohentamattomana pohjamaalina, ja onpa yks viritys pösö maalattu ruiskulla hammeritee käyttämällä :D ja toimi iha hienosti :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja napa »

ttuppu` kirjoitti:

eli et käyttänyt hitsauksen jälkeen tartunta,maalia, mtn kemikaaleja, ennen maalausta?
miksi olisin, kun tuon hammeriten piti olla sellaista pohjamaali/pintamaalia, jonka saa vetää vaikka ruosteen päälle... suurin ongelma on kai siinä, että hammerite ei ole päällemaalattavissa muilla maaleilla (hammerite sisältää kai silikonia tai muuta vastaavaa ainetta, joka tekee muut maalit epäyhteensopiviksi) :thumbdown: ja jos aikoo vetää useamman kerroksen, niin kuivumis aika kerroksien välillä on kuulemma 5 viikkoa :o

nykyään en hammeriteen enää sekaannu, vaan käytän sitten vaikka epoksi pohjamaalia ja raskaankaluston maaleja, niillä homma tuntuu toimivan paljon paremmin ja hintakaan niillä ei ole kovin suolainen...
Viimeksi muokannut napa, To 30.08.2012 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: w201 ruostekorjaus ,vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

napa kirjoitti:
ttuppu` kirjoitti:

eli et käyttänyt hitsauksen jälkeen tartunta,maalia, mtn kemikaaleja, ennen maalausta?
miksi olisin, kun tuon hammeriten piti olla sellaista pohjamaali/pintamaalia, jonka saa vetää vaikka ruosteen päälle... suurin ongelma on kai siinä, että hammerite ei ole päällemaalattavissa muilla maaleilla :thumbdown: ja jos aikoo vetää useamman kerroksen, niin kuivumis aika kerroksien välillä on kuulemma 5 viikkoa :o

aijjaa joo.. no jos se ei ole päällemaalattavissa, ja kuivumisaika pitkä niiin sen saan unohtaa,,
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Vastaa Viestiin