Tulpat jumissa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: To 05.07.2012 16:23
Tulpat jumissa.
Tulpat ihan juntturassa (cl 500) Lämpimänä tuskin uskaltaa väännellä,kierteet varmaan aika herkästi korkkaa.Pääseeköhän joku irrotusaine kierteille asti,vai koittasko vaa moskalla vääntövarteen napauttelemalla aukoo? Ei viittis kanteenkaan niitä katkoo,Saksan tuonti eikä tietoo millon vaihettu..prkl!!
Re: Tulpat jumissa.
wd40 tai vastaava käyttöön tänään. Seuraavana päivänä koitat kääntää auki.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Tulpat jumissa.
Jarruneste on parasta tuohon. Kaataa sinne ihan reilusti yön ajaksi liottumaan.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Tulpat jumissa.
Kylmänä on aina vaihdettava tulpat alukanteen muuten lähtee kierteet.Leikkuuneste olisi myös hyvä kun sillä se ei leikkaa kiinni.
Jarru neste on paras irroittaja.Löysäät vaan ensin sitä vähän että neste pääsee jenkaan.
Toisaalta jos on pelko että tulee tuhoa niin vie korjaamoon niin laittavat sitten helicoilin heti paikan päällä paikalleen.
Jarru neste on paras irroittaja.Löysäät vaan ensin sitä vähän että neste pääsee jenkaan.
Toisaalta jos on pelko että tulee tuhoa niin vie korjaamoon niin laittavat sitten helicoilin heti paikan päällä paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tulpat jumissa.
siis ei kai ne tulpat jumissa olisi, jos niitä pääsis löysäämäänatlas kirjoitti:Löysäät vaan ensin sitä vähän että neste pääsee jenkaan.

muutamaa tuollaista jumissa olevaa tulppaa olen joutunut irrottamaan ja aika tuuri peliä se on kuinka siinä lopulta käy... moottoripyörän tulpat on usein katkenneet, ohuita kun ovat, jolloin se jenka osa joka kanteen on jäänyt on ollut ihmeen helppo vain pyöritellä pois

Viimeksi muokannut napa, Pe 31.08.2012 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tulpat jumissa.
Olen nähnyt kun pyörähtää vähän ja sitten joko leikkaa kiinni tai karsta tekee tehtävänsä ettei uskalla suuntaan tai toiseen pyöritellä katkeamisen uhkana.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tulpat jumissa.
juu, silloin sielllä on yleensä olleet väärän tyyppiset tulpat jo alun alkaen, ei oikeanmittainen/tyyppinen tulppa ole mua vastaan tullut, joka olisi ihan jumissa ollut, nuo m-pyörien tulpat joita olen irrotellut, niin ne on joku harrastelija vain vääntänyt liian tiukalle ja ongelma on tullut sitä kautta (kartio tiivisteistä tulppaa ei ole tarkoitus vetää niin kireälle, kuin sen katkeamatta saaatlas kirjoitti:Olen nähnyt kun pyörähtää vähän ja sitten joko leikkaa kiinni tai karsta tekee tehtävänsä ettei uskalla suuntaan tai toiseen pyöritellä katkeamisen uhkana.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."