Tulpat jumissa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jeesuspaimen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 05.07.2012 16:23

Tulpat jumissa.

Viesti Kirjoittaja Jeesuspaimen »

Tulpat ihan juntturassa (cl 500) Lämpimänä tuskin uskaltaa väännellä,kierteet varmaan aika herkästi korkkaa.Pääseeköhän joku irrotusaine kierteille asti,vai koittasko vaa moskalla vääntövarteen napauttelemalla aukoo? Ei viittis kanteenkaan niitä katkoo,Saksan tuonti eikä tietoo millon vaihettu..prkl!!
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Tulpat jumissa.

Viesti Kirjoittaja markoala »

wd40 tai vastaava käyttöön tänään. Seuraavana päivänä koitat kääntää auki.
W213 220d +W242 electric drive
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Tulpat jumissa.

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Jarruneste on parasta tuohon. Kaataa sinne ihan reilusti yön ajaksi liottumaan.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tulpat jumissa.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kylmänä on aina vaihdettava tulpat alukanteen muuten lähtee kierteet.Leikkuuneste olisi myös hyvä kun sillä se ei leikkaa kiinni.
Jarru neste on paras irroittaja.Löysäät vaan ensin sitä vähän että neste pääsee jenkaan.
Toisaalta jos on pelko että tulee tuhoa niin vie korjaamoon niin laittavat sitten helicoilin heti paikan päällä paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tulpat jumissa.

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Löysäät vaan ensin sitä vähän että neste pääsee jenkaan.
siis ei kai ne tulpat jumissa olisi, jos niitä pääsis löysäämään :wink:

muutamaa tuollaista jumissa olevaa tulppaa olen joutunut irrottamaan ja aika tuuri peliä se on kuinka siinä lopulta käy... moottoripyörän tulpat on usein katkenneet, ohuita kun ovat, jolloin se jenka osa joka kanteen on jäänyt on ollut ihmeen helppo vain pyöritellä pois :shock:
Viimeksi muokannut napa, Pe 31.08.2012 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tulpat jumissa.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olen nähnyt kun pyörähtää vähän ja sitten joko leikkaa kiinni tai karsta tekee tehtävänsä ettei uskalla suuntaan tai toiseen pyöritellä katkeamisen uhkana.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tulpat jumissa.

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Olen nähnyt kun pyörähtää vähän ja sitten joko leikkaa kiinni tai karsta tekee tehtävänsä ettei uskalla suuntaan tai toiseen pyöritellä katkeamisen uhkana.
juu, silloin sielllä on yleensä olleet väärän tyyppiset tulpat jo alun alkaen, ei oikeanmittainen/tyyppinen tulppa ole mua vastaan tullut, joka olisi ihan jumissa ollut, nuo m-pyörien tulpat joita olen irrotellut, niin ne on joku harrastelija vain vääntänyt liian tiukalle ja ongelma on tullut sitä kautta (kartio tiivisteistä tulppaa ei ole tarkoitus vetää niin kireälle, kuin sen katkeamatta saa :D )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin