W124 300d suutinongelmako?
W124 300d suutinongelmako?
Hei,
Auto käynnistyy useimmitten kylmänä kaikilla pytyillä, mutta hieman seisottuaan lämpimäksi ajon jälkeen rynkyttää ja joku pytty ei tule mukaan ennenkuin kierroksia antamalla. Savuttaa melkoisesti harmaata koneen ontumisvaiheessa...kun käynti tasoittuu, niin savutus lakkaa ja käy kauniisti...ja vetää myös pirteästi.
Huomioita: kakkosen suutin vuotaa jostain runkonsa välistä....ylivuotoletkut eivät vuoda! Koneella ajettu 660 tkm (kenties suuttimillakin?)
Missä vika? Oire ollut pari vuotta.
Auto käynnistyy useimmitten kylmänä kaikilla pytyillä, mutta hieman seisottuaan lämpimäksi ajon jälkeen rynkyttää ja joku pytty ei tule mukaan ennenkuin kierroksia antamalla. Savuttaa melkoisesti harmaata koneen ontumisvaiheessa...kun käynti tasoittuu, niin savutus lakkaa ja käy kauniisti...ja vetää myös pirteästi.
Huomioita: kakkosen suutin vuotaa jostain runkonsa välistä....ylivuotoletkut eivät vuoda! Koneella ajettu 660 tkm (kenties suuttimillakin?)
Missä vika? Oire ollut pari vuotta.
Re: W124 300d suutinongelmako?
Tuo harmaa savu viittaisi että joku suutin kusee niin ettei aine syty. Vois olla se kakkospytyn suutin joka lämpimänä vuotaa ulospäin ja ei saa tarvittavaa painetta aikaiseksi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 300d suutinongelmako?
Tai sitten siellä on kanki mutkalla tai muuten vaan puristukset hukassa.
Mutta ensin kyllä kannattaa laittaa suutimet iskuun.
Mutta ensin kyllä kannattaa laittaa suutimet iskuun.
Re: W124 300d suutinongelmako?
Ei ole kanki mutkalla. Raptecissa laitettu kannentiiviste ja männänkorkeudet tarkistettu muutama vuosi sitten. Autolla oli tuolloin ajettu 628 tkm. ja nyt on ajettu 659 tkm eli auto ei ole ollut paljoakaan käytössä. Eli suutinvialta tämä sitten alkaa vaikuttaa...eikö se hotari näitä suuttimia vaihda?Mika.T kirjoitti:Tai sitten siellä on kanki mutkalla tai muuten vaan puristukset hukassa.
Mutta ensin kyllä kannattaa laittaa suutimet iskuun.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 300d suutinongelmako?
Mainitut oireet eivät viittaa suutinvikaan. ( Jos suuttimen kärki olisi jumittumassa, niin tyhjäkäynnillä pitää melkoista meteliä. )kardaani kirjoitti:Hei,
Auto käynnistyy useimmitten kylmänä kaikilla pytyillä, mutta hieman seisottuaan lämpimäksi ajon jälkeen rynkyttää ja joku pytty ei tule mukaan ennenkuin kierroksia antamalla. Savuttaa melkoisesti harmaata koneen ontumisvaiheessa...kun käynti tasoittuu, niin savutus lakkaa ja käy kauniisti...ja vetää myös pirteästi.
Huomioita: kakkosen suutin vuotaa jostain runkonsa välistä....ylivuotoletkut eivät vuoda! Koneella ajettu 660 tkm (kenties suuttimillakin?)
Missä vika? Oire ollut pari vuotta.
Ruiskutuspumpussa yksi elementti tullut tiensä päähän.
Re: W124 300d suutinongelmako?
Vaihtaisin tuon vuotavan suuttimen ennen, kuin alkaisin pumppua epäilemään vialleseksiMesemies89 kirjoitti:Mainitut oireet eivät viittaa suutinvikaan. ( Jos suuttimen kärki olisi jumittumassa, niin tyhjäkäynnillä pitää melkoista meteliä. )kardaani kirjoitti:Hei,
Auto käynnistyy useimmitten kylmänä kaikilla pytyillä, mutta hieman seisottuaan lämpimäksi ajon jälkeen rynkyttää ja joku pytty ei tule mukaan ennenkuin kierroksia antamalla. Savuttaa melkoisesti harmaata koneen ontumisvaiheessa...kun käynti tasoittuu, niin savutus lakkaa ja käy kauniisti...ja vetää myös pirteästi.
Huomioita: kakkosen suutin vuotaa jostain runkonsa välistä....ylivuotoletkut eivät vuoda! Koneella ajettu 660 tkm (kenties suuttimillakin?)
Missä vika? Oire ollut pari vuotta.
Ruiskutuspumpussa yksi elementti tullut tiensä päähän.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 300d suutinongelmako?
Justiinsa näin. Kaikki vaan nypäisee irti ja mukaan dieselhuoltoon. Loppuu se vuotokin samalla siitä yhdestä vaikka lyyhäysvika ei välttämättä siinä olekkaan. Suuttimen sisällä tiivistepinta ei o kunnossa ja siksi vuotaa. Helppo ja halpa korjata tämä eikä suutintestistä ainakaan multa ole peritty 30€ enempää (6kpl)Mika.T kirjoitti:ensin kyllä kannattaa laittaa suutimet iskuun.
Tai sitten tutkii minkä suuttimen kohdalla lyyhäämisessä ei tapahdu muutosta kun yhden suutinputken kerrallaan avaa koneen käydessä. Sit vaihtaa tämän ja vieressäolevan suuttimen ristiin ja kokeilee uuden kerran muuttuiko lyyhäävä sylinteri. Jos muuttui on kyseessä suutinvika jos ei muuttunu vikaa joutunee ettimään pumpusta?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 300d suutinongelmako?
arska10 kirjoitti:Vaihtaisin tuon vuotavan suuttimen ennen, kuin alkaisin pumppua epäilemään vialleseksiMesemies89 kirjoitti: Mainitut oireet eivät viittaa suutinvikaan. ( Jos suuttimen kärki olisi jumittumassa, niin tyhjäkäynnillä pitää melkoista meteliä. )
Ruiskutuspumpussa yksi elementti tullut tiensä päähän.
Nämä "analyysit" perustuvat pitkään kokemukseen mainitusta moottorista ja sen käyttäytymisestä.
Suuttimen viallisuus ei juurikan vaikuta käynnin tasaisuuteen käyttölämpötilassa, oli suuttimen kunto mikä hyvänsä.
Ainut poikkeus on , jos suutinkärki jumiutuu.
Tässä tapauksessa näyttäisi olevan ruiskutuspumpun elementissä vikaa, kun täyttä ruiskutuspainetta ei saavuteta tyhjäkäynnillä lämpimänä.
Toki sitä voi lämpimikseen vaihdella suuttimet. Yksikertaisin ratkaisuhan se ruiskutuspuolen testaamiseksi on.

Re: W124 300d suutinongelmako?
ruiskutuspumpun elementissä vikaa..
mitä maksaa ruiskutuspumpun korjaus???
mitä maksaa ruiskutuspumpun korjaus???
w107 350slc -73 300Diesel moottorilla!!!!!
w211 220cdi -05
w124 300 d -96
w211 220cdi -05
w124 300 d -96