s124 300TDT TEHOT HÄVISI [Toimii taas!]
s124 300TDT TEHOT HÄVISI [Toimii taas!]
Eli tuli tossa päästeltyä menemää vähä kovempaa mersulla ja veätyksen jälkeen huomasin auton olevan laiska kun mikä. Kaikki vääntö on kateissa ja alkaa ahtamaankin kunnolla vasta jossain 3 tonnin jälkeen. Sitten ahdot alkavat tietyn kohan jälkeen laskemaan vaikka kaasu pohjassa ja kierrokset nousee. Tuntuu kun ei saisi soppaa kun ei alhaaltakaan veä. Autossa ei ole egr härveleitä.
tämmösen löysin toisesta topicista
"Syöttöpumpussa oleva syötönsäätö(ahtopaineen mukaan) vuotaa akselilla olevasta kovettuneesta kumirenkaasta-> ei anna ruokaa. Korjaantuu kumitiivisteellä (3e) tai mahdollisesti tippa öljyä letkusta sisään."
ideoita? suodatin tukossa? ilmanputsarin otin veke ja kokeilin ni ei ollu vaikutusta.
tämmösen löysin toisesta topicista
"Syöttöpumpussa oleva syötönsäätö(ahtopaineen mukaan) vuotaa akselilla olevasta kovettuneesta kumirenkaasta-> ei anna ruokaa. Korjaantuu kumitiivisteellä (3e) tai mahdollisesti tippa öljyä letkusta sisään."
ideoita? suodatin tukossa? ilmanputsarin otin veke ja kokeilin ni ei ollu vaikutusta.
Viimeksi muokannut Mgo-, To 15.11.2012 18:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Ahtoputki vuotaa tai halki. Ei kerää ahtoja kunnolla niin ei saa soppaa kun ahdonalaiset ei ole mukana.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Alipaine letkut,ahtopaine tunnistin? hukkaportti jumissa?
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Onkos sulla auto vakio? Jos on vakio niin atopuoli on sitämyöten yksinkertainen että vuotokohdat on melkovähissä. Onkos tuo pakokaasun takaisinkierrätysputki tukittu? Sieltä jos se venttiili on jääny auki niin oireet voisi olla tuonlaatuisia? Vaikka sulla sihen tuleva alipaineputki olisikin tulpattu voi se venttiili silti aueta ja jäädä vuotamaan. Kun avaat sen venttiilin niin tarkista se venttiililautanen ja miellummin tuki tuo kierrätysputki vaikka sitten sopivankokoisella kuparilätkällä.
Tuleekos pakoputkesta vähejään mustaa missään vaiheessa? Jos tulee voisi luulla että polttoainepuoli on kunnossa? Jos ei tule niin voihan se olla että suodin ja jopa putki on tukossa alkupäästä? Mahtaakos tankissa olla minkäänlaista sihtiä imuputkessa?
Sit vois tarkistaa vaikka imaisemalla sitä paineputkesta joka menee imusarjasta pumpulle sille kellolle joka antaa lisää soppaa kun ahdot nousee. (sen kellon kannessa on säätöruuvi)
Tuleekos pakoputkesta vähejään mustaa missään vaiheessa? Jos tulee voisi luulla että polttoainepuoli on kunnossa? Jos ei tule niin voihan se olla että suodin ja jopa putki on tukossa alkupäästä? Mahtaakos tankissa olla minkäänlaista sihtiä imuputkessa?
Sit vois tarkistaa vaikka imaisemalla sitä paineputkesta joka menee imusarjasta pumpulle sille kellolle joka antaa lisää soppaa kun ahdot nousee. (sen kellon kannessa on säätöruuvi)
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Auto on vakio. Kaikki egr vehkeet on poistettu ettei ole mitään venttiileitä.Jari Ke kirjoitti:Onkos sulla auto vakio? Jos on vakio niin atopuoli on sitämyöten yksinkertainen että vuotokohdat on melkovähissä. Onkos tuo pakokaasun takaisinkierrätysputki tukittu? Sieltä jos se venttiili on jääny auki niin oireet voisi olla tuonlaatuisia? Vaikka sulla sihen tuleva alipaineputki olisikin tulpattu voi se venttiili silti aueta ja jäädä vuotamaan. Kun avaat sen venttiilin niin tarkista se venttiililautanen ja miellummin tuki tuo kierrätysputki vaikka sitten sopivankokoisella kuparilätkällä.
Tuleekos pakoputkesta vähejään mustaa missään vaiheessa? Jos tulee voisi luulla että polttoainepuoli on kunnossa? Jos ei tule niin voihan se olla että suodin ja jopa putki on tukossa alkupäästä? Mahtaakos tankissa olla minkäänlaista sihtiä imuputkessa?
Sit vois tarkistaa vaikka imaisemalla sitä paineputkesta joka menee imusarjasta pumpulle sille kellolle joka antaa lisää soppaa kun ahdot nousee. (sen kellon kannessa on säätöruuvi)
Putkesta ei tule enää sitä vähääkää mustaa mitä aikasemmin.
Mitä pitäisi tapahtua ku imaiisee siitä morkoolin letkusta?
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Kokeile ainakin ettei se letku ole tukossa ja että se on ehjä. Ahtopainemittari kun olis niin sen puolen näkis suoraan onko kunnossa. Suodattimet toki kannattaa vaihtaa mutta tiiä sitten onko siitä mitään apua. Voihan se olla että ahtoja ei vaan ole riittävästi painamaan morkoolia ja siks ei tule mustaakaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
no oha mulla tuossa ahtomittari ja 1.7 baaria se ahtaaki ku hukkaportti on jumissaSiekkinen kirjoitti:Kokeile ainakin ettei se letku ole tukossa ja että se on ehjä. Ahtopainemittari kun olis niin sen puolen näkis suoraan onko kunnossa. Suodattimet toki kannattaa vaihtaa mutta tiiä sitten onko siitä mitään apua. Voihan se olla että ahtoja ei vaan ole riittävästi painamaan morkoolia ja siks ei tule mustaakaan.
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
ajotus tarkistettu ja oli n.14jykk... Ahtovuotoja ny en oikee ainakaa paikallistanut mistään, sitäpaitsi pitäshän tuon sitte toimia normaalisti enne ku turbon pitäs lähteä mukaan? mutta ku kaasun painaa pohjaa ni hitaasti lähtee ottamaan kierroksia. loivaan ylämäkeen kun koitin pakittaa ni sai olla kaasu pohjassa eikä se liikkunu taakseppäin
onko tuossa ekassa viestissä mainitsemassani korjausehdotuksessa mitään perää?

E:voiko morkooli olla jumissa niin ettei noillakaan paineilla aukea?
minulta ainaki keinot ja hermot lopputämmösen löysin toisesta topicista
"Syöttöpumpussa oleva syötönsäätö(ahtopaineen mukaan) vuotaa akselilla olevasta kovettuneesta kumirenkaasta-> ei anna ruokaa. Korjaantuu kumitiivisteellä (3e) tai mahdollisesti tippa öljyä letkusta sisään."
E:voiko morkooli olla jumissa niin ettei noillakaan paineilla aukea?
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Tokihan siinäkin jotain vikaa voi olla mutta se on harvinaisempaa.Mgo- kirjoitti:E:voiko morkooli olla jumissa niin ettei noillakaan paineilla aukea?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
hmmmSiekkinen kirjoitti:Tokihan siinäkin jotain vikaa voi olla mutta se on harvinaisempaa.Mgo- kirjoitti:E:voiko morkooli olla jumissa niin ettei noillakaan paineilla aukea?
mikä tuossa enään voi olla? pumppu? suuttimet?
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Suuttimet tuskin mutta jos se hengityspuoli on kunnossa niin sitten pumpussa jotain. Onko sulla suora letku imusarjalta pumpulle?Mgo- kirjoitti:hmmmSiekkinen kirjoitti:Tokihan siinäkin jotain vikaa voi olla mutta se on harvinaisempaa.Mgo- kirjoitti:E:voiko morkooli olla jumissa niin ettei noillakaan paineilla aukea?onkos näissä samanlaiset läpät imusarjassa kuin väyrysessä? niitten oon kuullu jumittelevan...
mikä tuossa enään voi olla? pumppu? suuttimet?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
joo on, siinä välissä on vaan t- haara mistä lähtee sitte ahtomittarille letku. huomenissa täytyy sitte ottaa imu pois ja tutkiaSiekkinen kirjoitti:Suuttimet tuskin mutta jos se hengityspuoli on kunnossa niin sitten pumpussa jotain. Onko sulla suora letku imusarjalta pumpulle?Mgo- kirjoitti:hmmmSiekkinen kirjoitti:Tokihan siinäkin jotain vikaa voi olla mutta se on harvinaisempaa.Mgo- kirjoitti:E:voiko morkooli olla jumissa niin ettei noillakaan paineilla aukea?onkos näissä samanlaiset läpät imusarjassa kuin väyrysessä? niitten oon kuullu jumittelevan...
mikä tuossa enään voi olla? pumppu? suuttimet?
E:nojuu... imun käytin irti eikä ollu kyllä mittää erikoista näkyvillä. kaippa se sit on tuossa pumpussa vika. alaalta on siis todella tehoton mutta sitte ku saa ahtamaan tuon härvelin ni kulkee normaalisti.
Viimeksi muokannut Mgo-, Ti 04.09.2012 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
voisikoha pakopuolela olla joku tukossa? katti tästä muistaakseni oli trimmattu pois mutta täytynee tarkistaa vielä.
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
onkos kellään tietoa tuon morkoolin toiminnasta että miten se tuolla liikkuu? ja miten sitä voisi testata? voiko sen ottaa irti ja tutkia vai hyppääkö sieltä jotain pois paikaltaan?
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Voi toki.Mgo- kirjoitti:voisikoha pakopuolela olla joku tukossa? katti tästä muistaakseni oli trimmattu pois mutta täytynee tarkistaa vielä.
En oikein usko morkoolin syyllisyyteen. Ongelma ilmenis sillon kun on ahtopainetta. Sen rakenne on sellanen ettei se periaatteessa voi itestään vähentää alasyöttöä ellei sieltä mene joku niistä metallivarsista poikki joka on aika epätodennäköistä. Se toimii niin että siitä menee alas tanko joka monen mutkan kautta rajottaa elementtien säätötangon pääsyn pohjaan ennenkuin morkooliin tulee paine joka sitten vetää rajottimet pois tieltä. Yleensähän nuo morkoolien ongelmat on sellasia ettei syöttö nouse vaikka ahtopaine nousee kun on kalvo rikki tai letku tukossa yms. Siitä päällä olevasta ruuvista aukipäin pyörittämällä saa lisää alasyöttöä mutta suosittelen ennemmin vian korjaamista kun sen kiertämistäMgo- kirjoitti:onkos kellään tietoa tuon morkoolin toiminnasta että miten se tuolla liikkuu? ja miten sitä voisi testata? voiko sen ottaa irti ja tutkia vai hyppääkö sieltä jotain pois paikaltaan?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
juups... tuo morkooliha on jo aikasemmin mulla ruuvattu täysin auki. täytyypi viiä pajalle tuo ihmeteltäväks sitte joskus kun palkka tuleeSiekkinen kirjoitti:Voi toki.Mgo- kirjoitti:voisikoha pakopuolela olla joku tukossa? katti tästä muistaakseni oli trimmattu pois mutta täytynee tarkistaa vielä.
En oikein usko morkoolin syyllisyyteen. Ongelma ilmenis sillon kun on ahtopainetta. Sen rakenne on sellanen ettei se periaatteessa voi itestään vähentää alasyöttöä ellei sieltä mene joku niistä metallivarsista poikki joka on aika epätodennäköistä. Se toimii niin että siitä menee alas tanko joka monen mutkan kautta rajottaa elementtien säätötangon pääsyn pohjaan ennenkuin morkooliin tulee paine joka sitten vetää rajottimet pois tieltä. Yleensähän nuo morkoolien ongelmat on sellasia ettei syöttö nouse vaikka ahtopaine nousee kun on kalvo rikki tai letku tukossa yms. Siitä päällä olevasta ruuvista aukipäin pyörittämällä saa lisää alasyöttöä mutta suosittelen ennemmin vian korjaamista kun sen kiertämistäMgo- kirjoitti:onkos kellään tietoa tuon morkoolin toiminnasta että miten se tuolla liikkuu? ja miten sitä voisi testata? voiko sen ottaa irti ja tutkia vai hyppääkö sieltä jotain pois paikaltaan?
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
näkyi muute niissä kirkkaissa letkuissa menevän ilmakuplia konee käydessä! eihän näin pitäsi olla? mistähä se vetää ilmaa sinne
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Ei todellakaan pitäis. Vaihappa huvikseen polttoainesuodattimet molemmat. Ilmaa se voi vedellä niistä kirkkaista letkuista tai vaikka sieltä tankin lähön jälkeen.Mgo- kirjoitti:näkyi muute niissä kirkkaissa letkuissa menevän ilmakuplia konee käydessä! eihän näin pitäsi olla? mistähä se vetää ilmaa sinne
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
karkean suodattimen oon jo vaihtanut mutta tätytyypä huomenna kl:lltä hakea suodatin. voiko tuommonen vika teoriassa aiheuttaa tuollaisen käytöksen?Siekkinen kirjoitti:Ei todellakaan pitäis. Vaihappa huvikseen polttoainesuodattimet molemmat. Ilmaa se voi vedellä niistä kirkkaista letkuista tai vaikka sieltä tankin lähön jälkeen.Mgo- kirjoitti:näkyi muute niissä kirkkaissa letkuissa menevän ilmakuplia konee käydessä! eihän näin pitäsi olla? mistähä se vetää ilmaa sinne
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Yleensä kone yrittää sammua tai rykii kun siellä menee ilmaa. Sitten jos siirto"paine" on huono niin tehot on ainakin hukassa. Mutta en tiiä voiko tuollanen siirtopumppu toimia osittain vai hajoaako se vaan kerralla kokonaan. Ja nuo ilmakuplat ei oikein muutenkaan voi siirtopumppuun liittyä kun mistä se sitä ilmaa repii rikkinäisellä pumpulla ehjää enempääMgo- kirjoitti:karkean suodattimen oon jo vaihtanut mutta tätytyypä huomenna kl:lltä hakea suodatin. voiko tuommonen vika teoriassa aiheuttaa tuollaisen käytöksen?Siekkinen kirjoitti:Ei todellakaan pitäis. Vaihappa huvikseen polttoainesuodattimet molemmat. Ilmaa se voi vedellä niistä kirkkaista letkuista tai vaikka sieltä tankin lähön jälkeen.Mgo- kirjoitti:näkyi muute niissä kirkkaissa letkuissa menevän ilmakuplia konee käydessä! eihän näin pitäsi olla? mistähä se vetää ilmaa sinne
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
eikös vakio "morkoolilla" ole tapana hajota, kun sille antaa yli 1 bar. ahtoja... näin muistelisin, että on ohjeistettu... se kun on kahdesta pellinpalasta kasattu ja yli 1 bar. ahdot tekee siihen pahimmillaan sellaisia muodonmuutoksia, että voi alkaa vaikuttaa jo pumpun ahtamattomaankin syöttöön...
itse tutkisin tuon vakio morkoolin ensimmäisenä...
itse tutkisin tuon vakio morkoolin ensimmäisenä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
miten tuon tutkisi? eikös tuon pitäs toimia sitte normaalisti kun ottaa koko morkoolin pois, jos se vika ny siinä ois. pientä savutusta vaa saattais olla havaittavissa?napa kirjoitti:eikös vakio "morkoolilla" ole tapana hajota, kun sille antaa yli 1 bar. ahtoja... näin muistelisin, että on ohjeistettu... se kun on kahdesta pellinpalasta kasattu ja yli 1 bar. ahdot tekee siihen pahimmillaan sellaisia muodonmuutoksia, että voi alkaa vaikuttaa jo pumpun ahtamattomaankin syöttöön...
itse tutkisin tuon vakio morkoolin ensimmäisenä...
eikös tuo lähde irti kun avaa tuon 27mm mutterin?
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
eikös tuo 1.7 oo vähä liikaa vakioturbon paineeksi 
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Ei se määräänsä enempää pysty se morkooli liikkumaan vaikka ahtoja laittais enemmän kuin yhen baarin. Mutta toki jos joku niistä tangoista tai sen tangon päässä oleva systeemi hajoaa niin se "säätötangon rajotin" alkaa rajottaa tangon liikettä. En nyt mitenkään jaksa muistaa miten se systeemi siellä oli että auttaako sen morkoolin pois ottaminen vai pahentaako se tilannetta jos vipua ei vedä ylös. Lähtee se kun sen mutterin avaa mutta taispa tarvita ohkasen listan sinne.napa kirjoitti:eikös vakio "morkoolilla" ole tapana hajota, kun sille antaa yli 1 bar. ahtoja... näin muistelisin, että on ohjeistettu... se kun on kahdesta pellinpalasta kasattu ja yli 1 bar. ahdot tekee siihen pahimmillaan sellaisia muodonmuutoksia, että voi alkaa vaikuttaa jo pumpun ahtamattomaankin syöttöön...
itse tutkisin tuon vakio morkoolin ensimmäisenä...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
kyllä... muistaakseniMgo- kirjoitti:
miten tuon tutkisi? eikös tuon pitäs toimia sitte normaalisti kun ottaa koko morkoolin pois, jos se vika ny siinä ois. pientä savutusta vaa saattais olla havaittavissa?
eikös tuo lähde irti kun avaa tuon 27mm mutterin?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
on joo mutta tuossa on tuo hukkaportti paskana ni ei aukeeantti86 kirjoitti:eikös tuo 1.7 oo vähä liikaa vakioturbon paineeksi
-s124 300tdt -92
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
Ne on jo veetty tappiin. Siellä ei voi muuta vikaa olla kuin se jos sieltä on oikeasti jotain poikki sieltä morkoolin alta.napa kirjoitti:kyllä... muistaakseniMgo- kirjoitti:
miten tuon tutkisi? eikös tuon pitäs toimia sitte normaalisti kun ottaa koko morkoolin pois, jos se vika ny siinä ois. pientä savutusta vaa saattais olla havaittavissa?
eikös tuo lähde irti kun avaa tuon 27mm mutterin?voi sen morkoolin purkaakkin ja vetää "syötöt tappiin", niin ainakin selviää onko vika siinä... en vain muista nyt ulkoa, kummikko päin se piti lukita, että on syötöt max.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
edelleen palaan tähän...Siekkinen kirjoitti:
Ne on jo veetty tappiin. Siellä ei voi muuta vikaa olla kuin se jos sieltä on oikeasti jotain poikki sieltä morkoolin alta.
jos/kun tuo vakio morkooli hajoaa liiasta ahtopaineesta, ei se noteeraa enää mitenkään niitä aikaisempia säätöjä ahtamattoman osalta...napa kirjoitti:eikös vakio "morkoolilla" ole tapana hajota, kun sille antaa yli 1 bar. ahtoja... näin muistelisin, että on ohjeistettu... se kun on kahdesta pellinpalasta kasattu ja yli 1 bar. ahdot tekee siihen pahimmillaan sellaisia muodonmuutoksia, että voi alkaa vaikuttaa jo pumpun ahtamattomaankin syöttöön...
itse tutkisin tuon vakio morkoolin ensimmäisenä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
No sovitaan sitten niinnapa kirjoitti:jos/kun tuo vakio morkooli hajoaa liiasta ahtopaineesta, ei se noteeraa enää mitenkään niitä aikaisempia säätöjä ahtamattoman osalta...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TDT TEHOT HÄVISI (s124)
mitenkäs tuo peltipurkki purkautuu sitte? vai ottaako vaa irti sen pumpusta ja ihmetellä siitä?
-s124 300tdt -92




