Mitä tuollaanen vie pensaa suurinpiirtein 12l?/100km
Mimmonen tuo neliveto on että onko niis paljo ongelmia?
ylipäätäänsä tuollaanen auto?

TUUTTERO kirjoitti:Noniin tuos vähä kattelllu ittelle käyttöautoa ja ja ja tuos yks 300 matikki olis 400k ajettuna.
TUUTTERO kirjoitti:käyttöautoksi pitäs saada joku laitos. jota ei viritetä vaan vähän laitetaan omaan tyyliin sopivaksi.
TUUTTERO kirjoitti:Noniin tuos vähä kattelllu ittelle käyttöautoa ja ja ja tuos yks 300 matikki olis 400k ajettuna.
napa kirjoitti:itse myös aikani harkitsin 4-maticikkia, mutta pitkän harkinnan jälkeen totesin sen "luonnottomaksi" omiin tarpeisiin... eniten hirvitti ne etujousetniitä olis saanut varmaan olla vaihtamassa viikottain ja niiden hinta tais olla aika suolainen... olis ollut tarjolla yksi 300 TE 4-matic nahkoilla ja kaikilla sähköherkuilla alle 2000 € hintaan, mutta jätin ottamatta, kun hirvitti tosiaan tuollasen auton ylläpito (pääasiallinen ajo siis mettäteillä ja mun järkeen ei käy, kuinka ne etujouset siellä kestäis, kun ei meinaa normaali jousetkaan kestää...)
edit: tuossa on kuva siitä etujousituksesta, jos joku ei tiedä, miten se on toteutettu 124 4-maticissa...
[ http://i284.photobucket.com/albums/ll4/pwogaman/1990%20Mercedes%20300TE/100_4139.jpg ]
napa kirjoitti: (pääasiallinen ajo siis mettäteillä ja mun järkeen ei käy, kuinka ne etujouset siellä kestäis, kun ei meinaa normaali jousetkaan kestää...)
edit: tuossa on kuva siitä etujousituksesta, jos joku ei tiedä, miten se on toteutettu 124 4-maticissa...
[ http://i284.photobucket.com/albums/ll4/pwogaman/1990%20Mercedes%20300TE/100_4139.jpg ]
mun tuurilla tuollainen "hanhenjalka" ei kestä viikoakaan tuota mettäteillä hyppyyttämistä ja tunnun kyllä pärjäävän ihan hyvin näillä takavetoisillakin... normaali takavetoisestakin saa olla jousia uusimassa vähän välein, niin miten sitten tuollainen viritys kestäisi muka paremminMesemies89 kirjoitti:napa kirjoitti: (pääasiallinen ajo siis mettäteillä ja mun järkeen ei käy, kuinka ne etujouset siellä kestäis, kun ei meinaa normaali jousetkaan kestää...)
En ymmärrä miksi olet hylännyt hyvän ja toimivan auton alustan etujousien perusteella. Jokainen jousipaja kykenee tuollaisen jousen tekemään. Eikä noita etujousia varmaan mene poikki, jotta voitaisiin sanoa tyyppiviaksi.
Jos nelivedon haluat niin audi tai passatti jossa torseeni. Ei tarvita mitään lukkosysteemejä kun se toimii niinku ajatus. 1,9 dieselinä kulutuskin on maltillinen. Ja ne ei edes ruostu juurikaan.TUUTTERO kirjoitti:No tuota eihän tuo kovin halpa olisi ajaa jos 15l sataselle menee ja kun eileen nesteellä käväsin niin näytti 98 olevan 1.799e/litra.
Pitää kattua jos löytyis dieseli neliveto. Talvi autoksihan se tulis jos tuolla tenavalla päristelis sitte kesät.
vähän meinasin samaa jo ehdottaa, mutta kun tuo VAG konsernien autoista puhuminen (tai varsinkin niiden suositteleminen) on ainakin mulle pirun vaikeaaS202 kirjoitti:Jos nelivedon haluat niin audi tai passatti jossa torseeni. Ei tarvita mitään lukkosysteemejä kun se toimii niinku ajatus. 1,9 dieselinä kulutuskin on maltillinen. Ja ne ei edes ruostu juurikaan.TUUTTERO kirjoitti:No tuota eihän tuo kovin halpa olisi ajaa jos 15l sataselle menee ja kun eileen nesteellä käväsin niin näytti 98 olevan 1.799e/litra.
Pitää kattua jos löytyis dieseli neliveto. Talvi autoksihan se tulis jos tuolla tenavalla päristelis sitte kesät.
Just se 2,5tdi kannattaa kiertää kaukaa....nokat poksuu jne. Huonoin audin konevalikoimassa oleva moottori.napa kirjoitti:vähän meinasin samaa jo ehdottaa, mutta kun tuo VAG konsernien autoista puhuminen (tai varsinkin niiden suositteleminen) on ainakin mulle pirun vaikeaaS202 kirjoitti:Jos nelivedon haluat niin audi tai passatti jossa torseeni. Ei tarvita mitään lukkosysteemejä kun se toimii niinku ajatus. 1,9 dieselinä kulutuskin on maltillinen. Ja ne ei edes ruostu juurikaan.TUUTTERO kirjoitti:No tuota eihän tuo kovin halpa olisi ajaa jos 15l sataselle menee ja kun eileen nesteellä käväsin niin näytti 98 olevan 1.799e/litra.
Pitää kattua jos löytyis dieseli neliveto. Talvi autoksihan se tulis jos tuolla tenavalla päristelis sitte kesät.) itse kyllä ottaisin 2.5 tdi koneella... audi A4 quattroa saa jo muutamalla tonnilla, sen kun vielä rekkaa pakuksi, niin ei ole hirvittävät käyttökustannukset...
rivi 5 vai V6? ainakin nuo kaverien rivi 5, 2.5 koneet on kestäneet yli 700 000 km ajotLopenUupunut kirjoitti:
Just se 2,5tdi kannattaa kiertää kaukaa....nokat poksuu jne. Huonoin audin konevalikoimassa oleva moottori.
.
V6.....napa kirjoitti:rivi 5 vai V6? ainakin nuo kaverien rivi 5, 2.5 koneet on kestäneet yli 700 000 km ajotLopenUupunut kirjoitti:
Just se 2,5tdi kannattaa kiertää kaukaa....nokat poksuu jne. Huonoin audin konevalikoimassa oleva moottori.
.
V6 on niitä kierrettäviä koneita. Eikä nekään täysin susia ole.napa kirjoitti:rivi 5 vai V6? ainakin nuo kaverien rivi 5, 2.5 koneet on kestäneet yli 700 000 km ajotLopenUupunut kirjoitti:
.
Taikasana on tasauspyörästön lukko. Niitähän tossa 124 4maticissa on kaksi, keskellä ja takana. VAG niitä ei ole tykännyt käyttää Torseneissaan (no ehkä jossakin S ja RS-malleissa saattaa olla).Mesemies89 kirjoitti:Yksi ominaisuus Mersun 4-Maticissa on, ettei se ole ikinä jättänyt pulaan...... aina on nousut takaperin liejusta tai hangesta. Tähän kilpailijat eivät kykene.
four-matic kirjoitti:No ei ainakaan etujousien takia kannata maticcia hylätä mulla on kuudes vuosi menossa samoilla jousilla,eikä kyllä muutenkaan ole nelivedosta johtuvia vikoja ollut.Diisseliä menee 10-13 litraa satkulle en tiä onko paljon vai vähän,mut kyyti on mukavaa,ja unohda ne dkv konsernin tuoteet heti alkuunsa...
Ei ollut 6 vuoden aikana nelivedon vikoja eikä etujousia vaihdettu. Farkun kaasupallot taakse vaihdoin.four-matic kirjoitti:No ei ainakaan etujousien takia kannata maticcia hylätä mulla on kuudes vuosi menossa samoilla jousilla,eikä kyllä muutenkaan ole nelivedosta johtuvia vikoja ollut.Diisseliä menee 10-13 litraa satkulle en tiä onko paljon vai vähän,mut kyyti on mukavaa,ja unohda ne dkv konsernin tuoteet heti alkuunsa...
minä uskon sitten vasta, että nuo 4-maticin etujouset kestää, kun joku nevamies tai mettäkone kuski niin kehuu... ei tunnu normaalinkaan w124 jouset kestävän kovin hyvin tuota mettäteillä ajelua (80-100 km/h)JarkkoN kirjoitti:Ei ollut 6 vuoden aikana nelivedon vikoja eikä etujousia vaihdettu.four-matic kirjoitti:No ei ainakaan etujousien takia kannata maticcia hylätä mulla on kuudes vuosi menossa samoilla jousilla
napa kirjoitti:ei tunnu normaalinkaan w124 jouset kestävän kovin hyvin tuota mettäteillä ajelua (80-100 km/h)
jos sinne töihin meinaa ehtiä ennen pimeän tuloa, niin kannattaa pitää yllä hyvää matkavauhtia, myös sillä huonommalla osuudella... pitäishän sun tietää, kun offroad harrastaja oletssuvik kirjoitti:napa kirjoitti:ei tunnu normaalinkaan w124 jouset kestävän kovin hyvin tuota mettäteillä ajelua (80-100 km/h)
Minkä takia mettäteillä pitää noin kovaa ajaa jos normiliikenteessä ajaa max. 80km/h? Eihän mitään autoa ole suunniteltu ajettavaksi metsäautoteillä noin kovaa, ei pitäisi siis valittaakaan jos ei kestä.