ilmastointi w 115
ilmastointi w 115
mitenhän onnistuisi ilmastoinnin asennus kyseiseen malliin? esim.123/124 osilla. löytyykö mitään "joka autoon jälkiasennus sarjaa "
Re: ilmastointi w 115
Pellen Paja Oy Herttoniemen teollisuusalueella laittelee Diavian ilmastointeja. Autosi arvo tosin nousee operaatiossa 2000-3000 Eurollasanttu kirjoitti:"joka autoon jälkiasennus sarjaa "
S320L -97
Mitenkäs alkuperäinen? Venetmäeltä voisi kysellä jenkkiläntuontia. Alkuperäinen ilmastointi vaatii erilaisen pulleamman keskikonsolin mahtuakseen paikalleen ja on tietenkin niin vanha, että sille pitäisi tehdä perusteellinen kunnostuskin. Minulla on kirja, jossa on kaaviokuvat yms. 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jälkiasennusilmastointi
Heip!
Käsittääkseni nuo jälkiasennusvehkeet ovat enempi vähempi käsin tehtyjä ratkasuja. w115:lle tuskin löytyy mitään valmista settiä (lukuun ottamatta tietysti tuota alkuperäistä jenkkivermettä). Ilmastointi rakennetaan periaatteella 'Hmm, minkäköhän kokoinen lauhdutin tuonne sopisi, hmm mihinkähän kopuran asentaisi...' . Peruskomponenttien lisäksi tarvitaan läjä putkia ja nippeleitä, joista näppärä tekee toimivan ilmastointilaitteen.
Jos ymmärtää ilmastointin toiminnan, niin keräämällä kasan ronppeita ja omaamalla suuren määrän McGaiverin (miten mahdetaan kirjoittaa) vikaa, saattaa härveli jopa tuottaa kylmää ilmaa. Vielä kun saisi w115:n pysymään käynnissä ilmaistoinnin ollessa päällä
Käsittääkseni nuo jälkiasennusvehkeet ovat enempi vähempi käsin tehtyjä ratkasuja. w115:lle tuskin löytyy mitään valmista settiä (lukuun ottamatta tietysti tuota alkuperäistä jenkkivermettä). Ilmastointi rakennetaan periaatteella 'Hmm, minkäköhän kokoinen lauhdutin tuonne sopisi, hmm mihinkähän kopuran asentaisi...' . Peruskomponenttien lisäksi tarvitaan läjä putkia ja nippeleitä, joista näppärä tekee toimivan ilmastointilaitteen.
Jos ymmärtää ilmastointin toiminnan, niin keräämällä kasan ronppeita ja omaamalla suuren määrän McGaiverin (miten mahdetaan kirjoittaa) vikaa, saattaa härveli jopa tuottaa kylmää ilmaa. Vielä kun saisi w115:n pysymään käynnissä ilmaistoinnin ollessa päällä

Terveisin
Tero
Tero
lisää aiheesta....
Minulla oli aikoinaan käyttöautona 250 w114 "Siinai Export ",
jossa oli alkuperäinen ilmastointi.
Keskikonsoli oli tuollainen -mielestäni varsin onnistuneesti muotoiltu -
pulleampi malli. Johtunee höyrystimen vaatimasta lisätilasta.
Hienoa systeemissä oli, että kun vaihtoi ilmastoinnin päälle, niin puhallin muuttui huiman tehokkaaksi ja hiljaiseksi. Taisi olla erillinen puhallin ?
Kompressori oli pystymallinen YORK, jota näkee myös 80- luvun jenkkiautoissa. Konehuoneessa tila oli käytetty tosi tarkkaan....
tuulettajan hihnan vaihto edellytti aina kompuran löysäystä letkuineen,
eli ei ihan stand-by- homma.
jossa oli alkuperäinen ilmastointi.
Keskikonsoli oli tuollainen -mielestäni varsin onnistuneesti muotoiltu -
pulleampi malli. Johtunee höyrystimen vaatimasta lisätilasta.
Hienoa systeemissä oli, että kun vaihtoi ilmastoinnin päälle, niin puhallin muuttui huiman tehokkaaksi ja hiljaiseksi. Taisi olla erillinen puhallin ?
Kompressori oli pystymallinen YORK, jota näkee myös 80- luvun jenkkiautoissa. Konehuoneessa tila oli käytetty tosi tarkkaan....
tuulettajan hihnan vaihto edellytti aina kompuran löysäystä letkuineen,
eli ei ihan stand-by- homma.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: lisää aiheesta....
Kirjasta tarkistin. Erillinen on. Kaksiosainen (kummallekin puolelle oma "pesä") keskipakoperiaatteella toimiva.Henry V. kirjoitti:Hienoa systeemissä oli, että kun vaihtoi ilmastoinnin päälle, niin puhallin muuttui huiman tehokkaaksi ja hiljaiseksi. Taisi olla erillinen puhallin ?
Jos omistaisin skannerin, niin voisin skannata ilmastointia käsittelevät kirjan sivut.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Itsellänihän on projektiautossa (C114) ilmastointi. Olen sitä miettinyt laittaa kuntoon, mutta esimerkiksi se York pitäisi hankkia. Olikohan se joku 190 $ tai jotain vastaavaa. En sitten tiedä, että jos hankkii uudemman moottorin, kävisikö esim. W124:n kompura (sinänsä kalliimpi).
Jos sitä kaaviota on, niin voisin ottaa vastaan. Pitäiskö meidän Saulin kanssa vaikka vaihtaa se ihan paperiversiona kun tämä välimatka ei ole huikea?
-Daaz
Jos sitä kaaviota on, niin voisin ottaa vastaan. Pitäiskö meidän Saulin kanssa vaikka vaihtaa se ihan paperiversiona kun tämä välimatka ei ole huikea?
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Voishan tuota suunnitella.Daaz kirjoitti:Jos sitä kaaviota on, niin voisin ottaa vastaan. Pitäiskö meidän Saulin kanssa vaikka vaihtaa se ihan paperiversiona kun tämä välimatka ei ole huikea?

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial