riippuu mihin suuntaan se on sekaisin ja kuinka paljon... kyllä sieltä useita eri asentoja löytyy oikean jaon lisäksi, että venttiilit ei ota mäntiin tai toisiinsa... mutta yleensä ei niin hyvää tuuria ole...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Okei.. kansiremppa menossa.. Laitoin kampiakselin ykk asentoon mutta jouduin hajoittamaan liukukiskon kun tappi meni vetäessä poikki. Ei lähteny vastakierretapilla.. En ole vielä katsonut kampiakselista että onko asento muuttunut.. Ykkönen ja nelonen on ylhäällä ja 2/3 alhaalla. Kertooko tämä jotain jaosta?
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
TUUTTERO kirjoitti:Tuskin siinä nyt mitää on menny. kunhan se nyt ei käynnis oo ollu kun jako sekaisin.
Ei moottori käynnissä ole ollut sen jälkeen kun öljyt ja vedet sekoittuivat.. Koneistettu kansi paikoillaan mutta nokka akselia en kerinnyt tänään laittamaan..
Katsot että kampiaksila on OT kohdassa, sitte pistät nokan paikoilleen siten että ykköspytyn molemmat nokat on ylöspäin, niin ei satu mitään ja sitte nokka aksilaan ratas kiinni ja kokeile ensin räikällä pyörittää konetta parikierrosta, että kaikki toimii ja ei ota venttiileihin männät.
Katsot että kampiaksila on OT kohdassa, sitte pistät nokan paikoilleen siten että ykköspytyn molemmat nokat on ylöspäin, niin ei satu mitään ja sitte nokka aksilaan ratas kiinni ja kokeile ensin räikällä pyörittää konetta parikierrosta, että kaikki toimii ja ei ota venttiileihin männät.