Jos jako on sekaisin...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomppa85_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Pe 20.04.2012 09:47

Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja Tomppa85_ »

:problem: Jos jako on sekaisin, meneekö mersun venttiilit solmuun kun pistää koneen tulille? :crazy:

230TE
Viimeksi muokannut Tomppa85_, Ke 05.09.2012 23:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

OM60x sarjan koneis ainakin menee ja reiluun.

Ja luulis pensoissaki venevän.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja napa »

riippuu mihin suuntaan se on sekaisin ja kuinka paljon... kyllä sieltä useita eri asentoja löytyy oikean jaon lisäksi, että venttiilit ei ota mäntiin tai toisiinsa... mutta yleensä ei niin hyvää tuuria ole...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tomppa85_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Pe 20.04.2012 09:47

Re: Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja Tomppa85_ »

Okei.. kansiremppa menossa.. Laitoin kampiakselin ykk asentoon mutta jouduin hajoittamaan liukukiskon kun tappi meni vetäessä poikki. Ei lähteny vastakierretapilla.. En ole vielä katsonut kampiakselista että onko asento muuttunut.. Ykkönen ja nelonen on ylhäällä ja 2/3 alhaalla. Kertooko tämä jotain jaosta?
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Tuskin siinä nyt mitää on menny. kunhan se nyt ei käynnis oo ollu kun jako sekaisin.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, eihän tuossa vielä mitään ole pakosta tapahtunut, jos konetta ei ole pyöritelty tai yritetty startata käyntiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tomppa85_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Pe 20.04.2012 09:47

Re: Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja Tomppa85_ »

TUUTTERO kirjoitti:Tuskin siinä nyt mitää on menny. kunhan se nyt ei käynnis oo ollu kun jako sekaisin.

Ei moottori käynnissä ole ollut sen jälkeen kun öljyt ja vedet sekoittuivat.. Koneistettu kansi paikoillaan mutta nokka akselia en kerinnyt tänään laittamaan..
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

no sitte ei mitää hätää.

Katsot että kampiaksila on OT kohdassa, sitte pistät nokan paikoilleen siten että ykköspytyn molemmat nokat on ylöspäin, niin ei satu mitään ja sitte nokka aksilaan ratas kiinni ja kokeile ensin räikällä pyörittää konetta parikierrosta, että kaikki toimii ja ei ota venttiileihin männät.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Tomppa85_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Pe 20.04.2012 09:47

Re: Jos jako on sekaisin...

Viesti Kirjoittaja Tomppa85_ »

TUUTTERO kirjoitti:no sitte ei mitää hätää.

Katsot että kampiaksila on OT kohdassa, sitte pistät nokan paikoilleen siten että ykköspytyn molemmat nokat on ylöspäin, niin ei satu mitään ja sitte nokka aksilaan ratas kiinni ja kokeile ensin räikällä pyörittää konetta parikierrosta, että kaikki toimii ja ei ota venttiileihin männät.
Hyvin mesen kone hyrrää..
Vastaa Viestiin