dealer kirjoitti:Ja

päälle.

Ei hävetä yhtään. n. 50 egen säästö 10 minuutissa ja edelleen olen
vakuuttunut , että jumittuneen nivelen herkistäminen rasvaamalla liikkumaan
OIKEASTA kohti ei voi vahingoittaa alatukivartta, mutta voi jäykkänä aiheuttaa vahinkoa, kuten kuvailitte, saati ne narinat kaupan päälle.
Tutkimukseni alkoi jo aiemmin koskien vastaavanlaista helaa TASOSÄÄTÖ-
ISKARIN alapäässä, joka myös voi narista . Kyse suuremmista arvoista :
n. 300e +työt.
Kirjoitin 23.11.2003 . TASOSÄÄTÖISKARIN ALAPÄÄSTÄ:
Lämpöjä ei voi antaa, helan ulkokuori näyttää olevan jotain muovinsukuista
ainetta, yritän työpaikan kaluilla huomenna....kenties , koska:
Sain ideaan kokeilla helan voitelemista. 6 mm kierrereikä alumiiniseen helan kuoreen ja rasvanippa paikalle. Rasvaa ei tuntunut menevän juuri ollenkaan. Laitoin helapään tiukasti ruuvipenkkiiin ja nitkuttelin ja taas rasvapainallus.
Lopulta hela herkkeni . Löysäsin tiivisteiden lukkorenkaita ja pääsin ylim. rasvan pois... mustaa kittiä koko vanha rasva.
Eikun paikalleen .
Voisikohan sen varsinaisen narinahelan kupeesenkin istuttaa rasvanipan??
MIksiköhän tätä helaa ei myydä irrallaan , pienenetty kopio narinahelasta.
10.07.2004: ISKARI EDELLEEN KÄYTÖSSÄ JA VOI HYVIN.
Ne , jotka tuntevat taasosäätöiskarin , tietävät , että monta 300 e: iskaria on
joutunut romukoppaan pelkästään viallisen alapään takia, vaikka iskari sinänsä ehjä.
Vielä aiheeseen liittyen:
Aiemmassa 124 -89:ssä ,joka oli uudesta asti 14 v / yli 360tkm minulla ei ko. narinaongelmia ilmennyt. Nykyinen 124 , karkeasti n. puolet vähemmän ajet-
tu -93 Saksan tuonti omaa kaiki narinat.
Onko nivelet huonontuneet vai onko Saksanmaalla ilmasto-olosuhteet
niin erilaiset , että helat ja nivelet kuivaa ???
Aion kertoa jatkossakin havainnoistani, joista luulen olevan vinkkiä muille ja
luen vastaaasti muiden kokemuksista. Jokainenhan voi itse tehdä miten
haluaa oman harkintansa mukaan.
