ML:n kestävyydestä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AlliumPorrum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 09.09.2012 19:32

ML:n kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja AlliumPorrum »

Meille pitäisi ostaa toinen auto, ja kriteereinä on automaattivaihteisto, farkkuperä, neliveto ja hintaluokka ~10k€. Yksi vaihtoehto voisi olle nuo alkupään ML:t, mutta koska minulla ei ole mitään kokemusta mersuista, ajattelin kysyä teiltä kokemuksia. Eli onkos tuollainen 10v vanha ja luokkaa 200tkm ajettu ML millainen peli noin kestävyydeltään? Onko jotain selkeitä/kalliita ongelmakohtia jotka kannattaa huomioida ennen ostamista? Onko bensa- ja dieselkoneen välillä suurta eroa tämän suhteen? Bensakone syö vissiin aika paljon, mutta voisin kuvitella että se on muuten halvempi pitää ja korjata?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: ML:n kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

huoltokustannukset on samat oli se sitten bensa tai diesel. bensaa vie iha simona, dieseliä inhimillisesti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
AlliumPorrum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 09.09.2012 19:32

Re: ML:n kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja AlliumPorrum »

Juu huoltojen suhteen varmaan näin, mutta lähinnä tarkoitin mahdollisia iän tuomia korjauskuluja. Dieseleissähän on enemmän kallita liikkuvia osia kuten turbo ja korkeapainepumput jne. jotka tuppaa maksamaan maltaita. Mutta missähän iässä/kilometreissä näitä alkaa ko. koneista poksahdella..?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: ML:n kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sergey kirjoitti:huoltokustannukset on samat oli se sitten bensa tai diesel. bensaa vie iha simona, dieseliä inhimillisesti.

Huoltokuluista en ehkä aivan samaa mieltä.
Jos nyt oletetaan että jotain pientä pystyy itse tekemään ja korjaamaan.

Korjausten osalta taitaa diesel ollakin sitten jo monelle tallissa korjattavaksi aika veikeä....katkennut hehku tai suuttimen vaihto alkaa olla jo tuskainen homma monelle (sanoisinko 90%) kotikonstein ja vakio työkalupakilla. Sitten kun alkaa ahdinongelmat jne....
http://www.surpriseme.fi/Naisten-tyoekalupakki" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja diesel vaatii esim. Talveksi aina suodattimien vaihtelua jne.

Jos ajoja vähän valitsisin bensan....paljon niin diesel.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ML:n kestävyydestä?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voimansiirron suhteen alla 200tkm ajetussa ei ole ongelmia pitkiin aikoihin eli voi hankkia.
Kunhan sitten ensin päätät besa vai diesel niin sitten kerrrotaan lisää.
Bensana on kyllä todella huoleton mutta dieselissä tulee kuvioon sitten jo polttoainepuolen joitakin huoltoja jotka voivat olla sitten kalleita mutta jos käytätä muita korjaamoja kuin vehoa tai osaat itse niin ei se sen kummoisempi ole kuin muutkaan autot.
etsi mielellään automaatti vaikka eikai manuaalia saakaan ja ilmastoinnilla.
Katsele ruosteet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin