Tämmönen 97 vuoden C 230 kompressor, 241 000km. Ostin 2010 elokuus ensimmäiseksi autoksi ja siltä hetkeltä kuvia ei oo mutta eipä ny kummosen näkönen ollutkaa. Varusteet ihan jees, löytyy kattoluukkua, ilmastointi, sähkölasit, sportti varustelu ym. Faceliftiä olisin halunnu mutta näitä kompressoria oli niin vähä myynnis että piti sitte tyytyä tälläseen. Alle 10kpl näyttäis nytki olevan myynnis..
Syksyllä autoon laitettiin musiikkivehkeet kiinni ja peräloota ja kaikki ovet vaimennettiin. Vahvistimet on piilotettu varapyöräkoteloon että perälootanki mahtuis jotain. Etulasit tumennettiin kans ku autosta löyty jo valmiina tummat takalasit.
Talven aikana tuli sitte tehtyä löyty ja hommattua OZ Racingin Futurat, 8.5" & 10" x 17". Kummit oli muistaakseni 225/45 ja 255/45 joten ei toivoakaan että mahtuis mersun alle. Kummit myin ja tilasin englannista tilalle 215/40 ja 245/35. Talven aikana hinkattiin vanteetki kiiltäviksi. En kyllä ehkä enää alkais käsin kiillottamaan sarjaa vanteita

Alustaksi tuli Ta-technixin iskarit ja jouset ja ne oli jopa ihan mukavat ajellakki vaikka niistä muistaakseni kierros otettiinki pois.
Tältä se sitten näytti ku ajettiin tallista pois
Takaa tiputettiin vielä vähä lisää ku oli noin hirveen korkee

Mesestä löytyy myös jo edellisen omistajan laittamat tummat vilkut ja avantgarde maski.
Vanteet mahtu vähä turhanki helposti alle. Tummat etulasit ja kaverin väykky taustalla

Syksyn pimeille keleille tuli sitte tummat kalvot valoihin. Syö muuten valotehoa aika mukavasti

Tuos vielä kuvaa miten se 8,5" istuu. Kiinni oli vielä 15mm spaceri ja venytys suht inhimillinen
Kesä 2011 meniki tyytyväisenä ajelles. Ikkunakalvot tosin lähti jossain vaihees poliisien kehotuksesta. Oliskohan ollu lokakuu ku auto meni seisontaan ja tais olla jopa toukokuuta ennenkö se otettiin liikenteeseen. Kaveri tyrkytti pitkin syksyä 4" lippoja noihin vanteisiin ja lopulta ne tuliki haettua. Tarkotus oli laittaa 4" taakse ja laittaa nuo takavanteiden lipat eteen.
Tuos takavanteen testausta eteen möhkökummilla, kyyllä ne sinne vielä saadaan mahtumaan


Tähän väliin kuvia talvilookista vaikkei autolla talvella ajeltukkaan

Vanteet purettiin ja kiillotettiin taas, toki vähä lyhyemmällä kaavalla. Myös kaikki pultit tuli uitettua sitruunahapos ja sen jälkeen koneella kiillotus. Vanteista kyllä tykkään ja toivottavasti noista ei tuu ikinä luovuttua. Kuvassa kasattu takavanne, eli leveyttä 11"

Vähä hitaastihan tämä eteni armeijan takia ja päivärahojaki sai säästää aika tosissansa että jotain sai tehdyksi

Testinkiä, tuolloin kyllä ekaa kertaa mietin että ei nuo tuu ikinä mahtumaan
Samoihin aikoihin tuli tehtyä pientä remonttia, kulutusosien vaihtoa, ruosteiden poistoa ja jarrut pistettiin uusiksi. Joka nurkkaan tuli zimmermanin levyt ja palat, etusatulat kunnostettiin ja taakse tuli kokonaan uudet.
Jenkkimallin vilkutki tuli ostettua mutta ei ne käyny omaan silmään mitenkää päin.

Ja sitte jatkuu vanteiden sovittelu. Kaarien mankelointia

Renkaiksi tuli viime kesäset, eli 10" 215/40 ja 11" 245/35. Näähän on jo aika härskit ja enemmän on varmaan vihaajia ku tykkääjiä mutta omaan silmään sopii ainaki loistavasti. Nousi muuten päällekki yllättävän helposti.
Kyllä ne vain taitaa alle mahtua

Mersunmerkki pois ja jousille rälläkkää. Vanteet alkaa jo pikkuhiljaa uppoamaan sinne jos vertaa ensimmäisiin testauksiin

Auto otettiin ajoon ja oli myös hetken kiinni isompi hihnapyörä kompressorille ja kyllähän sillä vain oli huomattava vaikutus. Tuli kuitenki rahanpuuttees se myytyä muutaman viikon jälkeen. Loistava hinta/hyöty-suhde kuitenki!
Sisusta kuvaa

Mersu valmiina kesälle 2012

Eihän tuo pakoputki kauaa raapimista kestäny ja pikkuhiljaa se nitkahteli alas ja lopuksi ei tainnu senttiäkää olla putken alla tilaa.
kaveri sitte hitsaili uudet laipat sinne ja otettiin yks vaimenninki pois mikä oli pieni virhe, tuli yläkierroksille aika kovat äänet.

Lopuksi pari kuvaa nykyhetkestä


Tarkotus olis ajella talvi mersulla mutta eiköhän sitä talvella kuitenki jotaki tuu tehtyä, ei kahta kesää voi ajaa samannäkösenä?
Kunnon alusta ainaki tekis mieli hommata, alkanu kesän aikana vähä kyllästyttämään tuo kova kyyti. Miettiny myös kaarien levitystä pellillä tai jonku muun auton kaaria tuohon mutta itellä ei siihen ainakaa taito riitä. Nuo mankelikaaret ei vain oo se hienoin vaihtoehto..
Kuvia tuli vähä liikaa, toivottavasti ei lataa liian kauaa?