Ulinaa perästä (auton) välillä 60-80 kmh
Ulinaa perästä (auton) välillä 60-80 kmh
Onko perä menossa vai mistä ääni johtuu?
60-80 vauhdissa kuuluu äänekäs ulina takapäästä. Alle sen ei. eikä sen yli vauhdeissa.
Mitä kannattaisi tehdä?
60-80 vauhdissa kuuluu äänekäs ulina takapäästä. Alle sen ei. eikä sen yli vauhdeissa.
Mitä kannattaisi tehdä?
______________________________________
300 CE -90
300 CE -90
Re: Ulinaa perästä (auton) välillä 60-80 kmh
Onko ASD-perä?pepe69 kirjoitti:Onko perä menossa vai mistä ääni johtuu?
60-80 vauhdissa kuuluu äänekäs ulina takapäästä. Alle sen ei. eikä sen yli vauhdeissa.
Mitä kannattaisi tehdä?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Niin, kysyin siksi, että sama ongelma. Kerro, kun tiedät syyn.pepe69 kirjoitti:Pitää katsoa öljyt. Pitää vaan selvittää kuinka se tehdään, kun en ole vähään aikaan autojen kanssa touhuillut...
Ja on ASD-perä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Ulinaa perästä (auton) välillä 60-80 kmh
Kyllä sieltä perä on menossa tai on jo mennyt. tuo perän ulvonta on merkki siitä. Mulla taas 40-80 kympissä sama ääni.pepe69 kirjoitti:Onko perä menossa vai mistä ääni johtuu?
60-80 vauhdissa kuuluu äänekäs ulina takapäästä. Alle sen ei. eikä sen yli vauhdeissa.
Mitä kannattaisi tehdä?
Kyllä käytetyn perän osto on asiaa. Olen itse ollut yhteydessä Venetmäkeen.
On 14 mm 6-koloproppu, mutta perän kyljessä.juhnu82 kirjoitti: Eikös ainakin w124 :ssä siellä ole muistaakseni perän taka kannessa tarkistus roppu 13 tai 14 mm kuusiokolo kannalla en nyt muista ihan varmaks.
Ylempi on täyttö/tarkastusproppu (öljyä siihen asti), alempi tyhjennysproppu.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Meneekö perästä laakerit vai hammasrattaat?jamavi kirjoitti:Laakerisarja oman auton perään kustansi Veholla muistaakseni jotain 250euroa. Vaan ei tarvinnut vaihtaa, kun ääni paljastui ruostuneeksi kardaanin tukilaakeriksi...
Ei ole aikaisempaa kokemusta kuin ristinivelen hajoamisesta. Sekin aikanaan Escortissa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Mun käsittääkseni tuossa oli laakerit vain. Oma arvailuni on että tuskin ainakaan ihan heti hammaspyörät kuluvat niin, että alkavat pitää ääntä. Jollain on varmasti tietoakin asiasta? Varmaan ajan myötä "väärässä kulmassa" (josta äänikin tulee?) toisiinsa kiinni ottavat hammaspyörät nekin kuluvat pilalle ja joudutaan vaihtamaan?
Arvailua ja toisen käden tietoa siis..
Arvailua ja toisen käden tietoa siis..

............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
C180T (202 farkku) -96 Esprit
En oikein ymmärrä, miten ne voisivat toimia. Mitkään keinoliemet eivät kestä noita pintapaineita, joten välyksen "täyttäminen" jollakin nesteellä on tuhoon tuomittu yritys.suhari kirjoitti:Sivonen mainitsi tällaisen anti-noise öljyn, joka poistaisi/vaimentaisi perän volinoita. Onko kellään käytännön kokemuksia k.o aineesta?
Ellei sitten kyse ole vanhan "sahajauhoja perään" -kikan hienostuneemmasta versiosta.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Minun 124-farkussani alkaa kanssa melkoinen ulina jossain vaiheessa 80 tuolla puolen. Luulin aluksi käsijarrun kanittamisen pitävän ulinaa, kun tuntuu tulevan vasemmalta puolelta ja kuuluu takaluukussa istuskellessa pienemmilläkin nopeuksilla. Mutta mutta - ulina tulee ainostaan silloin kun kaasu on painettuna.
Mikkelin Mersutietäjä Saikkosen välitön ja armoton tuomio oli, että perästähän on menossa hammasrattaat. Ei kuulemma ihan pikkujuttu olekaan. Ja mistähän sitte metsästämään remppaajaa tahi rempattua 3.91 ABS perää? Hirvittää jo nyt.

Mikkelin Mersutietäjä Saikkosen välitön ja armoton tuomio oli, että perästähän on menossa hammasrattaat. Ei kuulemma ihan pikkujuttu olekaan. Ja mistähän sitte metsästämään remppaajaa tahi rempattua 3.91 ABS perää? Hirvittää jo nyt.
SynPower Gear Oil TDL "Suppresses noise"Sivonen kirjoitti:Öljynvaihto saattaa auttaa. Ainakin Valvolinella on hyvää peräöljyä, tarkempaa merkkiä en muista, mutta joku "anti-noise" tai vastaava se on. Tarkoitettu nimenomaan ulinan poistoon.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Käykö myös lukkoperään?M.K kirjoitti:SynPower Gear Oil TDL "Suppresses noise"Sivonen kirjoitti:Öljynvaihto saattaa auttaa. Ainakin Valvolinella on hyvää peräöljyä, tarkempaa merkkiä en muista, mutta joku "anti-noise" tai vastaava se on. Tarkoitettu nimenomaan ulinan poistoon.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
spede10 kirjoitti:Käykö myös lukkoperään?M.K kirjoitti:SynPower Gear Oil TDL "Suppresses noise"Sivonen kirjoitti:Öljynvaihto saattaa auttaa. Ainakin Valvolinella on hyvää peräöljyä, tarkempaa merkkiä en muista, mutta joku "anti-noise" tai vastaava se on. Tarkoitettu nimenomaan ulinan poistoon.

Veikkaisin että ei(turvallisinta

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Perän ulina
Nyt tuli sitten tuo Valvolinen öljy testattua... ei auttanut ainakaan omassa Autossani perän ääntelyyn. Vähän jo arvelinkin ettei kulunutta osaa mitkään litkut korjaa...M.K kirjoitti:SynPower Gear Oil TDL "Suppresses noise"Sivonen kirjoitti:Öljynvaihto saattaa auttaa. Ainakin Valvolinella on hyvää peräöljyä, tarkempaa merkkiä en muista, mutta joku "anti-noise" tai vastaava se on. Tarkoitettu nimenomaan ulinan poistoon.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Laakerointi auttaa monesti. Täällä pohjosessa Rovaniemellä P.Mourujärvi laakeroi periä ammattitaitosesti. Yksi ASD-perä huusi juuri 80-100 alueella, ja kun sitte laakeroi, kaikki äänet hävisi. Eikä ollu muistaakseni edes kallista lystiä, hyviä vaihtoperiä silti aika harvoin. Päteviä syitä perämurikan vaihtoon ei ole silti monia, toki rakentelijat muuttaa välityksiä yms, mutta kuitenki ei niitä pilvin pimein kotimaan markkinoilla ainakaan ole.
124.023